Ahoj maminky,zajímalo by mne jak se učí vaše děti v první třídě?Co vše musí umět,jak známkuje paní učitelka atd.Zdá se mi,že ta naše p.uč.chce toho až moc na tož,že děti chodí teprve 3měsíce do školy,už známkuje pětkama,čtyřkama.Je to normální?
@barbara66 - podle mě záleží i na učitelce ...my se učíme teda výborně ..jen za včera 4 x 1* ,ale co syn říkal ,že děti mají i trojky ,ale to maximálně .Čtverky a pětky snad nemá nikdo 🙂
Na děti jsou bohužel kladeny čím dál větší nároky .
Nic navíc umět nemusí aspon u nás teda..jen to co se učí ,spojovat slabiky ,slova po slabikách ,psát perem ,opisovat správně z tabule ..a v matematice + a - do 6 🙂
tak u nás zatím paní učitelka dává jen jedničky, maximálně dvojky, ale ty až nyní po 3 měsících..ve chvíli, kdy se jí něco nelíbí, úkol nebo zadaná práce není dobrá, dává značku V.
v tomto směru nemáme problém
@barbara66 tak u nás vůbec 😉 , když je něco špatně, tak dostanou jen podpis. Jinak v sešitě mají 1, 1 s *, a ještě si můžou vybrat k tomu nálepku. Do žákovské knížky se píšou jedničky bez nálepek.
Učit se nějak nemusí zatím nic, jen dělat úkoly. Domů stejně dostávají jen ten sešit, ze kterého je úkol. Mají genetickou metodu čtení (po písmenkách), do Vánoc by už měly probrat všechny, ale většina dětí už je zdá a díky této metodě už celkem obstojně čtou. V psaní se postupuje nejdřív velká tiskací písmena, k tomu tahy na uvolnění zápěstí a až po pololetí malá a velká psací.
Z matematiky mají Frause, takže spíš logika a žádné šrocení 3+3 je... Problém s tím asi budu spíš mít já, až nebudu vědět, co mají vlastně dělat 🙂
@barbara66 U nás taky dává všechny znáky, kluk má z diktátu 3,4....
@zabzulka To si pamatuji ještě za nás, učitelka v první třídě (ročník 91/92) dávala jedničky, dvojky anebo V (Jako "Viděla").
@barbara66 Dávat čtyřky a pětky v prvním pololetí první třídy mi přijde moc drsné! Takto podle mě se děti příliš brzy zaškatulkují mezi ty "chytré" a mezi ty "hloupé" a ty z té druhé skupinky budou mít akorát trauma a potáhne se to s nimi dát. Já byla třeba špatná i z dvojky. Je to pro stále ještě malé děti docela demotivující.
U nás dává zatím jen jedničky pokud je tam je něco špatně tak jen V. A za chování smajlíky do deníčku. Nejsem zastánce známkování a vůbec ne v první třídě. Děti se třetí a čtvrtou hodinu už hůř soustředí- jak byli zvyklé ze školky a z toho pak můžou být horší známky. 😒
Syn se už učí od + a - do 7.Zítra už začínají do 8.To mu jde.Ale vrtá mi hlavou,když diktuje a říká:napište psacím písmem táta,mele,sele,motýl,láme atd.Syn to napsal tiskacím,asi zřejmě p.ú.nevysvětlila,co znamená psací.Dala mu 5 a pod tím napsala....několikrát jsem ho upozornovala,aby psal psacím.No,nevím....
Nevím,co si mám pak myslet pod tím ,,no,nevím...?? Tak jako kde to jsme?Vlítnout na ní nechci,protože se bojím,aby si pak na syna nezasedla.Dále mi vadí,že když čtou,nemůžou slabikovat,ale přímo číst celé slovo a rychle.Několikrát prý i dostal pohlavek.V tělocviku musejí šplhat po laně...Už dva x se museli naučit básničku.No a to není všechno.Prostě si myslím,že ta učitelka není normální.
Jinak všem moc děkuji za odpovědi. 😉 Jo a už se učí A,E,I,J,L,M,N,O,P,S,T,U,V,Y,Z musejí umět psací velkým,psací malým,tiskacím malým,tiskacím velkým.Máte to taky tak?
No a ještě jsem zapomněla napsat,že počítat na prstech mají zakázané.
Holky, pracuju jako učitelka v 1. třídě - musím říct sama za sebe, že to tempo, kterým s dětmi MUSÍM jet je opravdu příšerné!! Jenže bohužel třeba u nás, když neplním učení podle plánu, tak na mě hned dupou ze shora (vedení), proč se nedržím tematických plánů, že pak nestihnu probrat celou (předem danou) osnovu... S tím známkováním je to bohužel stejné i u nás 😖 Když dětem místo 5, kterou by ze cvičení dostaly, dám třeba jen razítko nebo V. jako viděla, tak pak přijde vedení a hudruje, ať je tak nešetřím a že se to jinak nenaučí!!! Počítání na prstech je taky problém - já je nechávám, aby měly alespoň nějakou představu a prostě se dopočítaly správného výsledku.. Pak ale přijde moje šílená kolegyně a je problém, protože její děti na prstech počítat nesmí a slova musí číst taky hned celá - ani ne po písmenkách, ani ne po slabikách! Když se ohradím, že 5 nachytají (ne všechny děti) během školní docházky dost, tak je problém, protože podle čeho pak mám počítat známky na vysvědčení :( Prostě celkově je nastavený špatně celý vzdělávací systém, ale to my dole bohužel neovlivníme :(
@barbara66 tak to bude nějaká bývalá soudružka komunistka asi, ne? jako já jsem taky učitelka, ale tohle mi přijde opravdu dost, jako škola, hlavně ta první třída nemá být od toho, aby ty děti vystašila, ale aby je právě motivovala, tohle mi přijde jako fakt divný. asi bych uvažovala nad změnou školy, pokud je to možné... nebo bych to pr o začátek konzultovala jeětě s dalšími rodiči apod.
@barbara66 To mi připomíná, jak moje dcera dostala po dvou měsících ve škole první poznámku:"J. je nepozorná a přehnaně iniciativní, neboť z vlastní vůle v daném termínu vypočítala stránku navíc."
Asi nemusím říkat, že jsem k tomu měla co říct 😉 , i když jinak nejsem matka řešící každý prd a dcera změnila školu.
Právě - já osobně bych byla pouze pro slovní hodnocení (hlavně v té 1. třídě)!!!Vždyť pak ty chudáčky akorát vystrašíme a sebereme jim chuť do dalšího studia.. Já kdysi měla učitelku a už tenkrát jsem si říkala, že budu jednou jako ona! Snažím se být spíš jejich 'náhradní mamka' na tu dobu a mám s tím super zkušenost, protože se ke mně dodnes hlásí děti, který už budou maturovat 🙂
@laurital Jooo, přesně tuhle nehodící se paní mám v práci taky (řve, šílená, děti psychicky deptá, až se řada z nich léčí u psychologa!!!!) Ale protože je to kamarádka řídi, pak je asi neodvolatelná!!! Nedej bože, když jí řeknu, že by mohla zkusit jinou metodu na vytváření autority - to je potom veselo!!! :D
Jooo a to mi letos napařili 28 prvňáčků - to je taky síla!!! Ani se mi všichni nevejdou do třídy :D
Přesně tak, než zkontroluju 1. řadu, jak drží tužku, zbytek třídy má v písankách čmáranice a obrázky koníčků :D A co se tý antikoncepce týče - stále toužíme i po svém děťátku, i když až bude bulánkovat, nadšená z toho jistě nebudu :D
Na děti jsou bohužel kladeny čím dál menší nároky díky rodičům, kteří je neustále nesmyslně ochraňují opřed tím co je pro ně normální a běžné a pomáhá to jejich vývoji a učitelky se rodičů bojí, protože si na ně rodiče dovolují nehorázné věci. Když vidím vánoční besídky dnešních dětí ve školce a besídky před 10 lety a už nemluvím o besídkách, když jsem ve školce byla já...je to nesrovnatelné, co jsme uměli my - každé dítě ve 4 letech samo básničky, krásné tanečky samy děti, dnes stojí všichni v kruhu a ještě jim učitelky neustále ukazují co mají dělat..nesrovnatelné☹
.Když někdo v práci nemá žádnou chybu má 1, když tam má dvě má 2....když 10 má holt 5. Jak k tomu pak přijdou ti co se učí a jsou šiklovní a chytří, když se hloupím pořád polevuje, aby z toho "cudáčci" neměly nějakou újmu...Proč ten co neumí a má tam 10 chyb by měl mít stejnou známku jako ten co tam má chyby 3 a umí dobře.....Buď jim a hlavně jejim rodičů dojde, že se s dětma holt musí učit a že zadarmo nic v životě není ..nnebo holt musí přiznat, že jsou čtyřkaři. Dřív byly děti prostě, hloupé, když byly hloupé....dnes mají samé dys. Dřív když zlobily tak byly zlobivé dnes jsou hyperaktivní nebo silná osobnost a poslouchat se přece nemusí.....atd.atd. A to, že učitelka spravedlivá apřísná neznamená, že dětem musí něco z ošklivit. Záleží na tom jak se k dětem chová, jak má svoji práci ráda, jak se jim věnuje, jak je dokáže látkou zaujmout. Většinou tí přísní, ale spravedlivý a chytří učitelé s přirozenou autoritou jsou naopak ti nejoblíbenější a dokáží děti často k předmětu, který učí přitáhnout, že pak je právě tohle celý život baví...ne, že jim to zhusí. Když má někdo na matematiku IQ sotva 80 tak holt z ní nemůže mít 2 i když by byl učitel sebehodnější🙂.
jo a ještě se mi líbí jak se hned někdo zaklíná komunismem🙂 to se vždycky pobavím🙂. Za komunistů bylo spostu skvělých učitelů, kteří se pro tohle povolání prostě narodili a žili jím a bylo taky spoustu špatných, kteří šli na pajdák jen proto, že je to nejlehčí vysoká a na jinou neměli a proto, že budou mít spoustu prázdnin a volna. A z některých z nich se prostě staly "prdlé úči", které si na dětech vybíjejí své mindráky.... A přesně stejné je to i teď a pořád bude🙂
@pisisvori Myslíš si, že rodiče si dyslexii a dysgrafii vymýšlí, protože neví co s volným časem a proč ho netrávit s potomkem v PPP a denně se s ním podle jejich podkladů neučit, že?
V běžné třídě dyslektik víceméně žádné úlevy nemá a vždy je třeba doložit vyšetření a doporučení z PPP.
@laurital no holt jim prostě rodiče musí věnovat víc času, když chtějí, aby měly dobré známky a ne chtít po škole, aby jim dávala 2 za výkon odpovídající 4. Stejně jako já jsem holt musela s dcerou trávit xx hodin navíc a hrát si s ní a zabavit jí každou minutu, protože místo průměrných 14hodin za den, které v tom věku spí průměrné dítě spala tak 9 a to ještě 10 x za noc byla vzhůru. A také to nebylo jednoduché zabavit 3-4,5 měsíční dítě a taky bych si mohla říct, že jí prostě nechám brečet.....Prostě každé dítě je jiné, má nějaké vlohy a naopak nějaké nedostatky, ke kterým se rodiče musí nějak postavit a musí s tím nějak pracovat a ne to chtít po někom jiném.
@pisisvori Ale tady přece neprobíhá debata o dětech s poruchou učení a nějaké požadavky, které by rodiče měli na školu.Bavíme se o našem názoru na pětky v druhém či třetím měsíci v první třídě a má-li to na děti demotivující vliv.
A nelíbí se mi, že šmahem odsoudíš každého dys jako hlupáka, kterého rodiče omlouvají popř. se mu nevěnují.
@laurital kdo chce pochopí jak je to myšleno, kdo nechce hledá mezi řádky. Tady nejde psát všechny alternativy, které se můžou vyskytnou a vše vysvětlovat do podrobna. Nikoho neodsuzuju šmahem. Jen mě rozčilují ty názory jak jsou na děti kladeny šílené nároky a prostě můj názor je takový, že to jen přehánějí rodiče. A nemám ráda takové to mazání medu kolem pusy a pokrytectví, prostě když je někdo hloupí tak je hloupý ...třeba je mistr světa v hodu kladivem a v tom je nejlepší, nebo z něj bude klavírní virtuoz, ale IQ má prostě ani ne průměrné tak je hloupý. A to, že se to snaží spousta rodičů schovat pod dys je prostě realita ne výmysl. Když někdo neumí tělocvik, každý o něm řekne, že je nemehlo. Když zopívá falešně, nikdo ho neomlouvá, že má nějaké hudební dys, ale prostě má hudební hluch, žádné obaly a omáčky a schovávání se za něco.
Nesnáším ty nevychované hloupé egoisty, kterým rodiče vtloukli do hlavy,že oni jsou přece ředitelé zeměkoule a oni se tak pak i chovají k ostatní v celém svém životě...oni nebyly hloupí, jen si na ně učitelka zasedla přece na chudáčcích. Neviděla jsem nikdy ve škole, že by si jakákoliv učitelka zasedla na chytrého kluka. Měl třeba trojky i když by měl na jedničky, ale ten učitel to věděl...naopak vždy nesnášeli takové ty hloupé, ale drzé a já se jim ani nedivím.
Ano první měsíce v první třídě by místo 4 a 5 mohla dát třeba smutného usměváčka, ale ne se tvářit, že je stejný jako ten co to má na dvojku..to je podle mne jen nespravedlnost k ostatním.
@pisisvori myslela jsem si,že tvoje dítě už chodí do školy,že jsi tak chytrá a všechno víš a ejhle dítě je čtyřleté,takže ze školou nemáš žádné zkušenosti,tak laskavě nekritizuj,zas jedna co všechno ví,všechno znávšude byla,někde i dvakrát 😠
@barbara66 to co popisuješ je docela nápor, ale dovolím si zeptat se - máš všechny informace ověřené, nebo vycházíš jen z toho co ti říká dítě? Děti v tomhle věku mají sklony zveličovat ve věcech, které se jim nelíbí. Možná bych požádala učitelku o možnost hospitace ve třídě (zůstat hodinu nebo dvě ve třídě jako tichý pozorovatel) - solidní škola a učitel to umožní, pokud je nějaký problém.
U nás tedy v matematice už taky došli k počtům, sčítání a odčítání do 8, prsty nepoužívají, ale pokud to někomu opravdu bez pomoci nejde, mají k dispozici počítadla. Z písmenek A,E,I,O,U,S,M,T,P a teď se učí J. Píšou psacím písmem, čtou tiskacím - psát tiskací písmena se vůbec neučí, takže nehrozí, že by jimi psali do sešitu. Čtou po slabikách a ti šikovnější po celých slovech. V tělocviku hrajou hlavně kolektivní hry - vybíjenou, florbal a pod. Básničky a písničky se učí každou chvilku - aspoň 1 v průběhu každých dvou týdnů.
Známky mají zatím akorát 1, 1* a ti největší nešikové občas mají ze psaní 2. Angličtinu učitelka zatím nehodnotí, jenom píše do deníčku, pokud je potřeba něco víc procvičit. Výchovy jsou hodnocené slovně - co jim jde a co naopak by měli doma "trénovat".
Rychlost probírání učiva je dost těžké hodnotit - náš mladý stíhá bez problémů a dostává další úkoly navíc aby nerušil (vždycky jsou to záležitosti, které mu jdou a baví ho, takže to bere jako privilegium), takže pro něj by se mohlo probírat látku rychleji. Na druhou stranu neteř, která s ním chodí do třídy je pomalejší a zhruba co druhý den dokončuje psaní, kreslení a pod. doma, protože to ve škole nestíhá. Takže jí by vyhovovalo tempo pomalejší. Holt každé dítko je jiné, takže v některých věcech se musí kolektiv řídit podle průměru.
@barbara66 Přiznám se, že ač já sama jsem zastáncem známkování, tak si neumím představit známkování pětkami po tak krátké době, vždyť to pro ty děti musí být značně demotivující.
U starší dcery byla především razítka a pokud si pamatuji, tak nejhorší známka u některých jedinců snad trojka a to až ve druhém pololetí.