Ahoj holky 🤗
Mám doma prvňáčka a zajímalo by mě... Vy, které je máte také doma, jak jste na tom s domácími úkoly? Kolik vám jich tak přibližně nosí?
My máme denně v průměru 2 domácí úkoly, s tím, že se vždy jedná o psaní nějaké stránky, o velikosti A4. Někdy i 3. Nikdy se nám nestalo, od začátku školního roku, že by úkol nebyl ani jeden. Do toho cca 2x do týdne (už se stalo i 3x) naučit básničku. Kdy to nejsou "jednoduché rýmovací" básničky, ale takové, kdy problém si je zapamatovat i já 🤣
Co se týká DÚ, nejedná se o procvičování/opakování. Ale vyloženě třeba začínáme písmenko M.
Asi jsem naivně čekala, že ten vstup do školy bude méně náročný. Že nebudeme tolik zahlcení domácími úkoly. Já chápu, že je třeba dělat nějakou práci i doma. Ale není to moc? Zvažuju napsat třídní učitelce. Nicméně chci mít prvně přehled o tom, zda to hodně hrotím já a je to nějaká "běžná" praxe, nebo zda je toho opravdu moc.
Zkusila bych se spojit s jinými rodiči a promluvit s nimi.
Navíc ty jsi nezjišťovala před umístěním dítěte jaký to v téhle skole chodí? Já bych teda dítě do školy, které zahlcuje děti úkoly nedala.🙈
@nikoulinka Moje třetí dcera byla v první třídě loni. Jeden úkol denně kromě pátku, na víkend jsme úkoly nikdy nedostávali. Jakmile začaly děti číst, tak naše paní učitelka začala doporučovat čtení aspoň 10 minut denně, to pokračuje i nyní ve 2. třídě. Výběr knížky je na dětech, není to žádný seznam povinné četby. Čili každý den maximálně 2 úkoly včetně toho čtení, ale to vše zabralo tak max 15 minut (ty úkoly byly buď psaní, nebo matematika, a nebylo toho nikdy moc). Naše paní učitelka dává i individuální konzultace, tam pak případně doporučí něco procvičovat víc, pokud to tomu dítěti nejde, ale žádné úkoly, kterými bychom zabili hodinu, jsme nikdy nedostávali. Stejnou učitelku měla i druhá dcera, která je aktuálně ve 4. třídě, tam to bylo totéž.
@hankaviki Proč by to spojení s dalšími rodiči mělo hned znamenat útok na učitelku? Třeba je těch rodičů, kterým to vadí, víc, a ano, mně by nadměrné množství úkolů taky vadilo. Já tu nejsem od toho, abych suplovala školu. Pokud nestíhají probrat látku ve škole, tak musí najít paní učitelka řešení, aby to zvládali, pokud je to problém jen jednoho dítěte, tak to má zase řešit učitelka tím, že si pozve rodiče a probere to s nimi a budou hledat řešení.
@somalicats Ale já se nezastávám toho dávat mnoho úkolů, já jen říkám, že řešení bude vždy ve spolupráci s učitelkou.
Doufám, že učitelka nechce po dětech zvedat věci ze země, když jé něco upadne. Viz diskuze dneska přidaná.
@hankaviki Ano, a já reagovala na to, cos napsala, že ve smečce se lépe útočí. Že spojení víc rodičů nemusí znamenat nutně útok.
@somalicats jen aby..
@nikoulinka tak teda me se to zda fakt jako moc😀ale co slysim se teda uprime desim..treba ze prvnaci maji uz umet cisla a abecedu a trochu uz i pocitat..prijde mi ze silene moc naroku
Mame taky čerstvě prvnacku,od začátku má tak jeden úkol denně + jednou týdně angličtinu... jako úkoly to jsou většinou 2-4 řádky psaní/matematiky nebo teď začínají číst slabiky,tak čtení slabik dva tři řádky,max ještě navíc třeba dodělat co nestihlo dítě ve výuce,v pátek úkoly nedostávají...jako normálně to jsou úkoly,tak max do 15 minut...
@nikoulinka náš prvňák zatím ještě nemá žádné úkoly 🙂
Bezne (delam to i ja jako ucitelka, kdyz jsem v prvni tride, delaji to i ucitelky mych deti ve skole) mi prijde pro prvnacka: 1 ukol ze psani, ale max 2-3 radky, protoze vic nema smysl (deti se rychle unavi), my treba psali ve skole 4 radky, kde jsme zacali neco noveho, vysvetlili jsme si pohyb ruky a doma dotrenovali. 2 ukol ze cteni - kazdy den, zpocatku psimenka, pak slabiky, pak slova atd. 3. Obcas byl ukol z matiky, ale zezacatku ani ne, spis pozdeji, kdyz uz zacali vic pocitat. Nejmladsi je v prvni tride: kazdy den cteni, kazdy den kratke psani, 3x tydne anglictina - tot vse. Pres vikend jsem rodicum doporucovala cist.
Tak to mi přijde hodně. U nás to bylo loni, tak číst/slabikovat každý den chvilku. Jinak tak dva až 3 úkoly do za týden. Když v pisance něco nestihla dcera ve škole, tak cca řádek dopsala doma.
@nikoulinka Prvňáček má "psací" úkoly po - čt, střídavě matematiku a psaní. Čtení mívá každý den. Výjimečně má navíc ještě nějaké vybarvování.
Jakože má i 3 A4 denně? Nebo 3 úkoly o rozsahu A4 DENNĚ? Asi spíš tak....a i tak je to podle mě fakt hodně. Předpokládám, že je to spíš nějaký doplňování a tak, ale myslim, že je to fakt zahlcování.
Klidně bych se s jinejma rodičema spojila, jasně, že je v tom síla, pokud nevypadám jako jediná matka hysterka, ale přijde za paní učitelkou po dobrým víc rodičů. Kdyby to učitelka nebyla ochotná změnit, asi bych to řešila i s vedením školy. Vypadá to, jakoby chtěla dohánět učivo, který nestíhaj ve škole...
Mám prvňáčka a u nás jsem čekala, že to bude horší.
Úkoly cca 3x týdně. Buď napsat 1-2 řádky nebo přečíst jedno cvičení nebo doplnit znaménka v matematice.
Na víkend dostávají většinou 2 úkoly, bývá tam kreslení nebo jednoduchá básnička. Na prodloužený víkend úkoly nebývají.
@nikoulinka Máme doma prvňáčka nosí úkoly každý den z matematiky a češtiny. Ale jsou poměrně "jednoduché" třeba napsat jeden dva řádky nebo přečíst něco po slabikach nebo třeba v pracovním sešitě jedeno cvičení. Z matematiky dostávají vypočítat pár příkladů nebo to s nimi trénovat ústně. Většinou ty úkoly máme za 15 minut hotové.
Mě to taky připadá hodně, u nás byl jeden krátký úkol denně, ale je fakt, ze musela byt i samostatná příprava, musel doma číst, procvičovat, ucit se slovíčka na aj. Takže úkolů jako takových tolik nebylo, ale stejně ta příprava zabrala dost času. My teda navíc u prvnaka měli chvíli i distancni vyuku a to byl úplný konec, ja mu to učivo vůbec nedokázala vysvětlit jako ta učitelka.
Pride mi to vela. Mame prvacku a ukol mame kazdy den okrem piatku. Spravit ho trva max 5 minut. Plus kazdy den 10 minut citat. Pismenka preberaju len v skole. Skusila by som sa popytat ucitelky.
My právě mívame 3 stránky A4. Převážně psaní. Písmenka, číslice. Ne, že by se jednalo o látku, kterou nestihli, ale vyloženě křížek na stránce, a udělejte. Malému tak jedna strana zabere třeba i půl hodiny - učí se to, chce to mít hezké.
Čtení, počítání jako úkol neberu. To beru jako samozřejmost.
Nejspíše s timteda zkusím konfrontovat paní učitelku. Děkuji za vaše zkušenosti 🙂
Obě děti dostávaly v první třídě úkoly 4x týdně (vždy ve středu volno) po jednom úkolu a úkoly byly opravdu krátké a lehké (tu vypočítat pár příkladů, tu přepsat 3 řádky v písance, tu si přečíst něco ve slabikáři). Naše škola si je vědoma toho, že si nemůže vynucovat domácí úkoly, takže podle toho také k úkolům přistupuje. I dcera ve 4. třídě má úkoly jen 4x týdně po jednom předmětu na pár minut.
@nikoulinka to je opravdu mazec... denně 3 stránky... v pátý třídě bude mít co? deset stránek? Vždyť to má bejt jen v podstatě návyk na "něco dělám i doma", taky zpráva pro rodiče, co dítě ve škole cca dělá, a u těch "slabších" se očekává, že doma něco doženou..ale tohle je jen buzerace (i rodičů, protože kdo to u takovejch dětí musí hlídat, žejo) a zahlcování...
tak držim palce, snad se to v dobrý obrátí. ale určitě bych to nenechala bejt. taky vim o jednom případu šílený úči, která dávala v první třídě strašně moc úkolů, rodiče se ozvali, a opravdu to změnila. nevim, jestli až na nátlak vedení, ale to je koneckonců jedno.
Úkoly máme denně mimo víkendu, denně čtení + občas k tomu řádek grafomotoriky apod. Celá příprava do školy je tak na 15-20 minut.
Každý den čteme, jiný úkol je max. dvakrát týdně.
U nas od 1. tridy ukoly jen pondeli-ctvrtek, v patek nedostavali a nedostavaji ani ted (3.trida). Ukoly kratke, cca na ctvrt hodinky. Par jednoduchych prikladu, nebo psani. V 1. tride meli treba 2-3 radky z pisanky, kdyz se ucili psat. Kazdy den mame i meli jsme doporucene cteni alespon 10 min a vzdy mame napsane doporuceni, co procvicovat (zacalo to pocitanim do 10, 20, scitani do 10 atd, ted uz maji doporuceni na scitani odcitani do 1000 a procvicovani konkretni nasobilky). Tohle co je v puvodnim prispevku je na dite podle me silene moc a urcite bych s ucitelkou resila. Tohle u nas udelaji tak za 2 dny ve skole, mozna za 3, rozhodne ne jako domaci ukol. Dcera minuly tyden marodila a ucivo za 3 dny jsme zvladli dohromady za necele 2 hodiny.
No to je horor. V první třídě byly 2 drobné úkoly za týden, přes víkend nikdy nic. Nečetlo se minimálně do začátku jara. Dokonce jsme měli zakázáno doma číst, abychom nepokazili techniku (obě děti se učili podle metody Sfumato). Teď ve druhé třídě je jeden úkol po-čt. Časově má dcera hotovo do deseti minut. Plus 5-10 minut hlasité čtení. O víkendu máme prý odpočívat.
Už je to nějaký ten pátek, kdy se nás toto týkalo, ale pamatuju si, že každý den byl úkol ze čtení (ten vlastně ani nebyl považován za úkol, prostě se četlo) a na střídačku úkol z M a Čj (množství třeba 3 řádky psaní, počítání třeba 1/2 strany), na víkend úkoly nebyly.
@nikoulinka nevidím na tom nic špatného .Máme to taky tak od první třídy .A to většinou má každý den 3 úkoly ,psaní,čtení ,matika , plus někdy místo psaní byla básnička když bylo nové písmenko.Tex je ta škola o něčem jiném než jsme chodily mi.Maji toho víc a jedou rychleji .Ale úkoly netrvají nijak dlouho .Psaní třeba 4 řádky po 2 slovech což nic není .Matika ze začátku je psaní jen číslic po pár řádcích .A textu ve slabikáři není nějak moc .Do 20 minut jsou úkoly hotový většinou .
Úkoly jsou nepovinné , jejich nevypracovani nemůže byt hodnoceno petkou a učitelka nesmí delegovat svoje povinnosti naučit novou látku na rodiče .
https://www.edu.cz/methodology/stanovisko-msmt-...
Zdá se mi toho opravdu moc, tolik jsem se synem dělala jen když byl nemocný. Jinak každý den mají jedno krátké cvičení, max. na 5 minut.