Prosím pojďte semnou diskutovat o dětech s ADHD.
Mám syna s tímto problémem. Je mi 7 let je v první třídě. Máme veliký problém cokoliv pochopit. Je ve speciálni škole při fn Plzeň kde je 6 děti učitelka a asistentka, kterou syn úplně nesnáší a ona jeho.
Já se s takovými dětmi učíte vy? Před měsícem se mi narodila malá chce pořád moji pozornost a já se s malym učím i 4 hodiny denně... A to jen děláme úkoly....
Ahoj,my máme aktuálně podezření,ještě čekáme na potvrzení neurologa,dcera skoro 7 let,učení zvládá ,vše ji jde,ale nesnese režim,neudrží pozornost,nebaví ji to celkově,pracuje jak ona sama chce atd,dle výsledků tipicke pro ADHD ,jinak ale moc bystrá a šikovná nám.pocit že tento problém má jen ve škole,doma se soustředěním problém nemá ani s učením,je i velmi výtvarné založena,nicméně s touto nálepkou se sní bude aspoň citlivěji pracovat ve škole,bohužel paní učitelka chce mít poslušně pracující děti,je s ní zla komunikace,ani třeba neodpoví když sní potřebujeme neco řešit,spolupráce tedy se skolou kstastrofa a jedine doporučení naší učitelky bylo ať dceru vrátíme do školky,tohle teda šokovalo i psycholožku,takže pokud dcera nedostane slušnou asistentku nebo jinou učitelku budeme hledat jinou zs😕
@frantadobrota taky mě zajímá,protože nám řekli že u ADHD není snížený intelekt naopak.jsou děti často s inteligencí nadprůměrnou,ale problém je v jiné oblasti mozku ,jako soustředění a udržení pozornosti,vše vývojové ,rozhodně nedoporučili speciální skoku,máte více problémů?
Také mám syna s ADHD, za 3 dny mu bude 14 let. Někdy je to opravdu těžké. Ve 3 třídě byl přeřazen do speciální školy, na klasické základce ho nová paní učitelka nezvládla 😔 Ve speciální škole strašně zakrněl, učili se tam totiž o mnoho méně. Intelekt má nadprůměrný, dle testů z psychologické poradny. Takže jsem se ho v 7.tříde pokoušela vrátit zpět na normální základu, i dle doporučení školního psychologa, a třídní učitelky která mi na rovinu řekla že z této školy nemá šanci uspět na střední. Byl to boj, hlavně s panem ředitelem, ale v polovině 7.tridy se mi podařilo ho vrátit zpět. U něj je problém soustředění, občasné výlevy, vztek. Má ještě dysgrafii. Jak dospívá se některé problémy zlepšily, například už se lépe soustředí, není tak hyperaktivní. Dost se zlepšil. Nicméně je to někdy pořád velmi těžké, je hodně líný, neuvědomuje si následky. Je vznětlivý až výbušný - to už ale není naštěstí tak časté. Neustále mu musím nastavovat řád, kdyby záleželo na něm - tak se absolutně se neučí, chodil by spát klidně ve 2 v noci, nikdy by si sám od sebe neuklidil, nebo došel se psem, atd... Pořád mu musím vše připomínat. Je to dosti únavné. I teď v 8.tríde se s ním musím učit ( iniciátorem jsem vždy já) pokud třeba týden nechám vše na něm, nosí samé 4 a 5. Naštěstí ta doba kdy jsem byla co 14 dní v ředitelně protože byl nějaký problém pominula. Teď ještě má občas nějaký prohřešek, ale už je to výjimečné. Neměl ani nikdy moc kamarádů. Děsím se toho aby v dospělosti nebyl flákač. Aby chodil řádně do práce, atd... 😔 Občas mám pocit že ho budu muset celý život popohánět a usměrňovat. Pořád ale DOUFÁM že se po pubertě vzchopí, a uvědomí si že by to takhle nikam nedotáhl. Starší dcera je naprostý opak - spolehlivá, cílevědomá. Teď dělá maturitu a chystá se na VŠ.
Jinak abych ho jen "nehanila", je výborný v dějepisu a zeměpisu, velmi ho zajímá historie - v tomto je opravdu dokonalý, dokáže mi vyprávět zajímavosti hodiny a hodiny. Je i ke mě hodně srdečný.
O prázdninách je vlastně úplně v pohodě, protože není škola a nemá tolik povinností..
No není to jednoduché 😊
@frantadobrota nezávidím. Moje neteř má ADHD (teď už má 16 let a díky usilí a péči celé rodiny se dostala a celkem úspěšně studuje střední školu), ale na její školní začátky všichni vzpomínáme velmi neradi.
Začíná to od naprosto úděsného přístupu většiny učitelů, pro které byla pouze přítěží, přes strašné asistentky, pokračujeme k šikaně od spolužáků pro "jinakost".... Následuje šikana rodičů ze strany učitelů způsobená nepochopením ADHD a všemi dalšími "odborníky" podle kterých je ADHD jen výmysl a děti jsou pouze rozmazlené a líné. Tohle opravdu rodičům přidá elánu.
Každému kdo tvrdí, že stačí pár facek a je po ADHD přeju ať se mu takové dítě narodí, je to velká zátěž pro celou rodinu a nikdo nepomůže.
Neteř je velmi inteligentní, s dysgrafií se ji podařilo vypořádat celkem obstojně, větší problém je dyskalkulie, ale díky tomu, že na SŠ už se smí používat kalkulačka zvládá i tu. Bohužel na ZŠ nikdo její individuální plán nedodržoval a když náhodou některý učitel ano tak vydržel maximálně do Vánoc.
Radu nemám, ale pokud dítěti nesedí ani učitelka ani asistentka tak bych ho dala na jinou školu. A určitě bych chtěla podporu od PPP, mají sice práce až nad hlavu, ale jejich starostí je i následná péče o děti ve škole, nejen vypsání papíru s diagnozou.
Já osobně nejsem ani zásadní odpůrce medikace, neteř užívala jednu dobu Strateru a bylo vidět obrovské zlepšení, ale to je na uvážení každého jednotlivce.
Nevím jak tvůj syn, ale neteř měla vždy velký problém s navazováním kontaktů, v tomto velmi pomohl Skaut. Našla si tam kamarádky a kamarády a je už dlouhé roky ve skupině lidí, kteří ji nesoudí a nehodnotí, ale podporují.
@koulenka žádné další poruchy zatím oficiálně nemá ale velký kolektiv by nezvládl a oni jeho. Zkoumali ho dlouze v léčebné a verdikt byl speciální škola a asistentem... Máme to s ním velice náročné. Na další vyšetření půjdeme teď ohledně dysfunkci v učení...
@saminomimino já bych jí hledala hned. Podle mě nebude problém v malý ale v té škole potažmo učitelce. Pokud má takový přístup, nemůže se očekávat že malá bude mít stejný... A poslušně pracující všechny děti nebude mít nikdy..
@saminomimino již jsem odpovídala koulence 🙂
@editah222 ty blaho... Taky pěkně, ale gratuluji jak jste to zvládli. Problém s navazováním kontaktu nemá ale vždy to skončí spatne, protože je prostě "jinej" a ty nový kamarádi ho nechápou...
Tak specialni skoly nejsou jen pro deti se snizenym intelektem, ale i pro deti s poruchami uceni a chovani. Jde prave o to, ze pro takove deti je lepsi maly kolektiv a individualni pristup. Pracuji jako asistentka, tak to vidim dnes a denne, je potreba empatie a pochpeni specialnich potreb techto deti. Bohuzel i spousta mych kolegyn si mysli, ze ADHD je jen syndrom zanedbane facky
@misicka1988 máme to doma taky
Je ve druhé třídě a spíš pro nás je unavujici se ho dozadovat a řešit, aby chvíli vydržel se třeba ucit
@modelis Já vím no.. Chce to důslednost, ale člověk kolikrát už na to nemá sílu. Asi nejlépe nechat po škole nejdříve hodinku odpočinout, a pak se pustit do úkolů. Večer něco takového dělat bylo už katastrofální. Ale musí si prostě zvyknout na tyto každodenní povinnosti, i když je to těžké. Držím palce 🍀
@misicka1988 děkuji.. Musíme, nic jiného nezbyde.. Do toho má dvě hod týdne doucko, jakože individuální cvičení, to taky pomůže a na to že je kluk píše pěkně, jen aby mu to zůstalo 🙂
Nevím, jestli vám to k něčemu pomůže, ale sama jsem ADHD a jako dospělá dokážu říct, co mi pomáhalo a co ne. Nejhorší bylo sedět v té třídě a být zticha.nevykrikovat, když se učitelka na něco ptala, udržet pozornost u úkolů u dyktatu 🤦v první třídě jsem nosila domu černé puntíky, ostatní děti měly obrázky a já strašně chtěla taky obrázek Šmoulinky...bohužel, jen samý černý puntík za vyrušování.ve druhé třídě jsem to dotáhla na ředitelskou dutku, ve třetí jsem šla na matematickou třídu, která byla těžší, kupodivu chování se zlepšilo.od šesté třídy gympl, měla jsem navíc semináře magiky a zeměpisu, co mě bavilo.propafala jsem z dějepisu, protože sorry, nevydržím se biflovat...úplná úleva byla VŠ...co pro mě byla a dosud je naprosto zásadní je režim, absolutní kontrola nad situaci, žádný improvizace, prostě diář, kalendář, plán činnosti a hlavně se neodchýlit! Jakmile to nemám napsané a říkám si, že to udrzim, že minutu dám...promluví na mě děti a já na 100% zapomenu lístek na nákup, vzít odpadky, zavázat si jednu botu, vzít si rukavice a děti půjdou bez nákrčníku, v horším případě si zabouchnou i klíče 🤦základka byla nejtěžší...v práci vyhledávání velmi různorodé činnosti, abych mohla přeskakovat a pozornost nemusela držet...mám problém vyplnit lejstra, nejsou známa, je potřeba to udělat správně a udržení tě pozornosti je extrémně náročné...takže co jiní dělají 5minut, já dělám 30 a potom jsem jak zbitá.naopak jsem velmi rychlá v úklidu nebo zařizování věci...
@misicka1988 tatínek moji dcery má ADHD a asi na tom byl dost podobně. Ted v partnerství už sice nejsme, to moc nešlo, ale po pracovní stránce je celkem úspěšný a dokonce i do jisté míry spolehlivý (což jinde než v práci není vůbec). Dovedla ho k tomu ale vlastní zkušenost, život ho musel trochu naučit. Ted se, co vím, pomalu srovnává i v dalších oblastech života. Takže za mě ráda hlavně syna moc neochranovat a nevodit za ručičku, naopak ho dostatečně brzy "vykopnout" - třeba po něm od 18 chtít přispět na nájem a podobně. To je to jediné, co může pomoci... Nutnost se přizpůsobit okolnostem. A to taky my s ADHD umíme celkem dobře, většinou. (ano, taky mám, naštěstí slabší, ale zase s jinými dost nepříjemnými projevy) Dcera (4,5) má ADHD taky a začíná být taky trochu líná jak veš v tom co ji nebaví. Snažíme se to trochu zvrátit už teď, tak uvidíme 😁🙈😁
Přeju pevné nervy a hodně důvěry, že to syn nakonec zvládne, i když to pro něj bude těžké a pro vás dvakrát tolik 🙂
U nás je největší problém donutit malou spát. Když je odpočinutá, je celkem v pohodě. Jenže s ADHD usnout? Nemožné 😂🙈
Já jsem kdysi školu zvládala hezky, měli jsme v první třídě super učitelku. Jestli dcera dostane podobnou, nebojím se o ni. (s prací je to horší, ale to je dost o sebevědomí, moje máma těžce nezvládla moje ADHD na střední škole, kde jsem se snažila převzít odpovědnost, ale bylo to pro mě těžké a ona mě tedy nenechala - místo pomocí mi to zvládnout mi to organizovala bez ohledu na to co ve svém životě chci já... Ale aspoň vím jakou chybu pak neudělat 🙂 už tuším, jak těžké to pro ni asi bylo, nejen pro mě)
Školka ji moc nebaví, chodit tam nechce, ale už to naštěstí po změně třídy není tak zlé. Myslím, že učitelky dělají hodně.
Taky nám pomáhá chodit tancovat do Nisanky, je tam taky fajn vedoucí a dítě se vyblbne, baví ji to, a zároveň musí držet nějaký řád. Myslím, že to pro ni je pak jednodušší se přizpůsobit řádu i jinde.
No a doma je to někdy katastrofa, ale zatím žijeme. Všichni. A dokonce i bez jízdenky do Bohnic, zatím 😀
Proč je na speciální škole? U ADHD pokud vím není snížen intelekt, ma nějakou další poruchu?