Může být ve školce šikana?

12. kvě 2022

Synovi jsou teprve 4 roky. Chodí do školky od 3 let. Zvykl si poměrně snadno.
Teď je to několik dní, kdy ho vyzvedávam s pláčem. Je to pokaždé ten stejný důvod. Nikdo si s ním nechce hrát. On chce, chodí za dětmi a oni mu řeknou ať jde pryč.
Ptala jsem se učitelky, co se děje. Ta mi jen rekla, že si ničeho zvláštního nevšimla, že Dan je radši sám. A preferuje individuální činost. Dnes, když se situace opakovala, jsem jí říkala, že on si chce hrát s dětmi, tak proč zase byl odstrčený. Její odpověď, že je nemůže nutit. Chce, jen lepší odůvodnění,než vystrčení.
Nikdo mu fyzicky beubližuje. Nikdo mu nic ošklivého neříká. Když opomenu to, že mu pár dětí řeklo, že je divnej. Učitelka o tomhle neví.
Mě už je z toho špatně, protože brečel dnes skoro hodinu v kuse, že ho nemaj rádi, a on se chce kamarádit.
Do školky chodil od začátku rád, kamarádil se s jedním klučinou, který tedy bohužel měnil školku. To bylo už v únoru.
Je tohle normální? Neměla by učitelka udělat nějaký opatření? Je tohle šikana ?

jjasmina
12. kvě 2022

Tohle sikana rozhodně není a učitelka děti nemůže nutit, aby se hral s někým s kým nechtějí, v tom má učitelka pravdu

kexina
12. kvě 2022

Šikana to 100% není. Děti prostě těžko přijímají někoho, kdo je jakkoli "jiný", a ještě v tomhle věku nemají žádné zábrany, které by je omezovaly v tom, jak dát dotyčnému najevo, že ho nechtějí.

Ale přístup učitelky mi v pořádku nepřijde, určitě bych za ní zašla. Nejlépe tehdy, kdy víš, že má chvilku klidu (rozuměj, abys to s ní neřešila mezi dveřmi třídy, zatímco ona hlídá 2Ohlavé stádo blech). Sejít se s ní, v klidu si promluvit, co ti říkal syn, jak to vidí ona, jaké jsou možnosti. Mávnout nad tím rukou je od ní čistý alibismus. Nikdo neříká, že má děti nutit, aby se s někým kamarádily na povel, ale její prací je pracovat s celým kolektivem, takže v tomhle má evidentně mezery.

kometkak
12. kvě 2022