Těhotná studentka, neschopenka, mateřská

kakenkulla
16. dub 2016

Ahoj, potřebovala bych poradit ohledně PPM. Umím číst, a všechny obecně platné principy mi jsou jasné (270 dní předchozí dva roky, 180 dní ochranná lhůta atd.) Jenže moje situace není úplně klasická, spíš by se dalo říct docela zamotaná.
1) jsem studentka VŠ předpokládám že 10.6. úspěšně uzavřu školu státnicemi.
2) jsem osvč ale nemocenskou si neplatím
3) od prosince jsem zaměstnankyně na plný úvazek příjmy jsou různé (průměrná hrubá mzda 20 tis)
4) termín porodu 1.8.

ot.1) Co si myslíte, že můžu od státu získat za podporu?
ot.2) Když si nechám od 2.5. napsat neschopenku, ta mi plynule přejde do PPM ( cca 3.6.) nebude nějaký konflikt se státnicemi? jaký režim musím na nemocenské/mateřské dodržovat?
ot.3) Myslíte, že mám nárok na PPM? Nesplňuji podmínku 270 odpracovaných dní, ale pokud ukončím úspěšně studium budu v ochranné době. Je tam jeden týden konflikt. 3. nárok nemám ale 10. už ano?
ot.4) V případě že ano, mám nárok na PPM, jak se bude počítat? Pokud do průměrné mzdy budu počítat 12 měsíců před, výrazně se mi ten průměr sníží? nebo se počítá jen to kdy jsou účastna na nemocenském pojištění? Jak souvisí předchozí čtvrtletí? a které měsíce to jsou když termín je 1.8. ale na neschopenku jdu 1.5. ?

Moc prosím o rady zkušenější, protože mě se z těch čísel už motá hlava.

veroniquecz
16. dub 2016

Zkus se zeptat @xpila

karlajasmine
16. dub 2016

@kakenkulla Zasla bych asi na OSSZ a zeptala se tam..

kakenkulla
autor
16. dub 2016

@karlajasmine dobrý nápad 🙂, ale! bydlím na Moravě a spadám do středočes. kraje. když jsem na OSSZ byla prvně, paní nebyla moc ochotná a já neměla přesné termíny. Takže domluva s ní byla trochu složitá🙂 Teď řeším výplatu za březen, jestli něco ovlivní. Řešit tyto věci po telefonu s úředníky otevřeně a upřímně by z mojí strany nemuselo být taktní.