Mám nárok na mateřskou? Na ÚP jsem pracovala na dohodu

lenkaor
20. únor 2015

Ahoj holky, poraďte prosím.
V době nástupu na mateřskou nebudu mít odpracováno potřebných 270 dní z nynějšího zaměstnání na HPP, a to asi o 14 dní 🤐 Ale před nástupem do tohoto zaměstnání jsem byla na PÚ ale při tom jsem pracovala na dohodu ( jak je dovolených těch cca 4230 Kč měsíčně).A ještě před tím jsem byla nezaměstnaná, ale platila jsem si sama zdravotní pojištění. To vše během dvou let( počítáno 2 roky, před nástupem na MD). Mám nárok na mateřskou, či ne? Děkuji za odpovědi.

ladyhacek
20. únor 2015

nejsem odborník nejlepší bude se zeptat na sociálce, ale myslím, že když je to na dohodu tak se to nevztahuje. Pokud jsi si platila pojištění sama tak netuším.

ilaura100
20. únor 2015

@ladyhacek Platila si zdravotni pojisteni, ale PPM je davka nemocenskeho pojisteni, coz s tim nesouvisi.

ladyhacek
20. únor 2015

@ilaura100 říkám netuším 🙂

vypadá to že nejspíš ne @lenkaor , ale zeptej se

ilaura100
20. únor 2015

@ladyhacek Ja jsem to nemyslela nejak utocne, jen ze spousta lidi zamenuje zdravotni a nemocenske pojisteni.

ladyhacek
20. únor 2015

@ilaura100 vždyť v pořádku - já to zle nebrala 😉

lenkaor
autor
20. únor 2015

@ilaura100 Díky i když vlastně stejně jsem moc nepochopila, jak to vlastně je. zdravotní x nemocenské pojištění?
Ale ta dohoda normálně podléhala zdanění, takže z toho by se to mělo počítat, ne? I když nevím jestli když současně jsem byla na PÚ ( podporu jsem tam nebrala)

hakanka
20. únor 2015

@lenkaor já bych řekla, že na MD můžeš nastoupit o 14 dní později, jen se ti o to zkrátí. Tj místo 6 týdnů před porodem nastoupíš 4 týdny a po porodu si místo 22 týdnů vybereš jen 20 týdnů (protože pokud nastoupíš později než 6 t. před porodem, tak se ti MD o to krátí). Byl by to záhul, ale finančně by se ti to vyplatilo.

hakanka
20. únor 2015