Autosedačka pro velké batole, poraďte

craki
20. pro 2016

Asi budeme muset koupit nasemu prerostlemu batoleti, ktere ma ve 20m 14kg a 92cm......
Momentalne ma Romer kategorie 9-18kg, ale ta mu bude behem par mesicu kratka, a my uvazujeme kterou koupit.

Idealne zase Romer, ale nevime jakou kategorii....
V kategorii 9-36 se nam libi Römer advansafix II sict, ktera je polohovatelna, ma 5bodovy pas az do 25kg, pak se pouta normalnim pasem.
V kategorii 15-36 se nam libi Römer Kidfix II XP SICT, ale ta se pouta pouze normalnim pasem... Dali bychom ho tam samozrejme az by tech 15kg mel.

Doted jsem byla presvedcena, ze autosedacka ma byt v co nejmensim rozsahu kg, ale zatim u nas vede ta 9-36... Ale nejak vaham jestli mu bude pohodlna i pozdeji.
U te 15-36kg zase vaham, protoze se mi nejak vnitrne nelibi poutat ho jen normalnim pasem kdyz je tak maly.....

Tak co s tim?
DIky za rady

acikra
20. pro 2016

Skús pokukať autosedačky na bambino.sk, sice je to slovenska stranka, no aspon sa mozes inspirovat, je to tam pekne rozdelene podla hmotnosti dietata, aj recenzie od ostatnych si tam mozes precitat ;) cenovo, nuz, za kvalitu sa plati..ak by si sa rozhodla pre kupu niektorych z nich, skus potom pouzit zlavu - http://www.kuponyzdarma.sk/bambino-sk/, urcite ti to par kuron usetri ;)

veruska007
20. pro 2016

@craki My máme Storchenmuhle Starlight SP 9 - 36 kg, za sebe jsem maximálně spokojená (velká variabilita nastavení šířky, vkládací vložky pro menší či hubenější děti, dobrá boční ochrana, dobrá fixace hlavy dítěte při spánku). Je možnost volby vnitřních a vnějších pásů. Nejstarší syn byl až do sedmi a čtvrt roku poután vnitřními pásy, obě mladší děti používají vnitřní pětibodové pásy doposud. Vnějším tříbodovým moc nevěřím, vidím to u nejstaršího - raz dva se nakloní dopředu (třeba když mluví) a kdyby byla nehoda, špatně to dopadne.

kajalka
20. pro 2016

@veruska007 Prosím tě, na jakou výšku teda dostačují ty pětibodové pásy?
@craki Pětibodový pás u advansafix nevydrží do 25 kg, max. do těch 18, je to jen reklamní tah. Navíc je ta sedačka hodně úzká. A pozor, životnost autosedaček je kolem 5 let.

veruska007
20. pro 2016

@kajalka Syn do ní přecházel v létě, měl výšku cca 125 cm. I tak by ještě do těch pětibodových pásů vlezl, ale už se nám nechtělo mordovat s poutáním tří dětí na zadní sedačky 😉.
Já plánuju, že naše autosedačky vydrží 9 let 😉, pracovala jsem v oblasti dopravní bezpečnosti, obcházela výrobce a tvrdili mi, že není problém, aby autosedačka vydržela od roku do deseti. Prý se leda vyšisuje polstrování... no, nevyšisovalo, všechny tři autosedačky vypadají víceméně jako nové, i když jsou kupované po 2 letech a je vidět, že jsou "úspornější a úspornější."

kajalka
20. pro 2016

@veruska007 No jo, to jsou dobrý plány. Zjišťovala jsem to od několika výrobců, po těch cca 5 letech degradují plasty vlivem teplot v autě (v létě i kolem 50 st, v zimě - 15) a při nehodě se rozlomí korpus sedačky, což může dítě i zabít.

veruska007
20. pro 2016

@kajalka Našim autosedačkám věřím. Samozřejmě, také jsem už viděla hojně prodávané autosedačky z tak teničkých plastů, že bych do nich dítě nedala ani náhodou.

veruska007
20. pro 2016

@kajalka Tomu, že trvanlivost autosedačky je jen 5 let, bych plně nevěřila - myslím, že je to jen komerční tah. Plasty jsou odolné... manžel navrhuje plastové potrubí a to vydrží venku v mrazech i horku celé desítky let bez poškození 😉

babyrenka
21. pro 2016

@craki : ono hlavně záleží na tom, jak často se dítě v autosedačce přepravuje a jak dlouhou dobu v sedačce stráví. Autosedačka pro kategorii dětí do 25 kg má výhodu v tom, že se nechá jednoduše polohovat i s dítětem v sedačce, bude ale jen o trochu větší, než sedačka do 18 kg a stejně bude třeba, pokud budete dbát na bezpečnost dítěte, koupit ještě sedačku do 36 kg, protože samotný podsedák není žádný aktivní bezpečnostní prvek, on pouze přizvedne dítě na sedadle do té výšky, která by odpovídala vlastní tělesné výšce nad 150 cm. Navíc u sedačky do 25 kg budete muset po dosažení 18 kg vázat dítě i sedačkou normálním tříbodovým pásem z auta, protože pětibodové pásy autosedačky fungují pouze do 18 kg. To je dáno tím, že nejsou ukotveny v konstrukci vozidla, ale v plastovém skeletu autosedačky a ten není na vyšší zatížení homologován, hrozí tam při čelním nárazu vytržení ukotvení pásů ze skeletu sedačky a tím pádem i možnost zranění dítěte. Stejný problém by nastal u sedaček v kategorii od 9 do 36 kg, tam je také nutné od 18 kg poutat dítě klasickým pásem i sedačkou. Když srovnáte vysunutí hlavové opěrky do výšky u sedačky od 9 do 36 kg a u sedačky kategorie 15 až 36 kg, tak právě u Römera uvidíte rozdíl v možnostech pohodlné a bezpečné jízdy, protože jak zádová opěrka, tak i hlavová poskytují dítěti maximální pohodlí i bezpečnost v celém rozsahu jeho růstu. Já osobně bych vydržel co nejdéle v sedačce od 9 do 18 kg a pak bych přešel na sedačku od 15 do 36 kg, vyzkoušeli jsme si to sami s "přerostlým" vnukem a nikdy nebyl problém. Polohu zádové opěrky pro spaní lze nastavit buď naklopení opěradla sedadla v autě a pokud to není možné, lze posunout sedící část na sedadle auta směren dopředu a naklonit tak více zádovou opěrku autosedačky. Ideální je možnost nacvaknutí sedačky do Isofixu, posouvání sedačky je pak mnohem jednodušší.
Vlastní pětibodové pásy autosedačky přirozeně fixují tělo dítěte v autosedačce jaksi automaticky a neumožňují mu pak vyklonění z autosedačky ven, u klasického tříbodového pásu auta je to pochopitelně snadnější. Naproti tomu se ale často dítě chce ze sedačky vyklonit, protože to v danou chvíli prostě z nějakého důvodu - pro něj nezbytně důležitého, potřebuje. Upadne mu hračka, jídlo nebo chce vidět na rodiče, protože jim potřebuje něco důležitého vysvětlit. Pokud se vykloní v době, kdy je připoutáno klasickým pásem, tak ten mu to umožní a zase se automaticky přitáhne, navíc chrání i předkloněné dítě, protože to nemá důvod se dostat z jeho dosahu. Pokud to bude chtít udělat dítě, připoutané pětibodovým pásem autosedačky, nutně se pokusí dostat se z ramenních pásů, což se mu obvykle podaří, od té chvíle ho nechrání nic a je otázkou, zda se pak znovu nasouká pod ramenní pásy zpátky, když jeho potřeba vyklonění se ze sedačky pomine.

keicy
21. pro 2016

My máme Britax römer max way, a je to první autosedacka ve které mi malý vydrží a dokonce je spokojený. Chtěli jsme protisměrnou, cestujeme celkem hodně a delší trasy. Je relativně lehká, do 25kg, ale hlavně pohodlná. Sice ta instalace je něco, ale pokud nebudete přehazovat z auta do auta neustále žádná hrůza🙂