Objednání u doktora. Jak to je u vás?

mourovatakocka
10. zář 2021

Holky, mám mírně řečeno dost rozporuplné pocity a chtěla bych se zeptat, jak to funguje u jiných dětských lékařů. Dítě je nemocné, co děláte? Jdete volat, zda můžete přijít, objednavate se mailem, nebo jdete do čekárny v určité hodiny? Jak to je?
Chodím k doktorce v podstatě jen na prevence, jednou jsem tam byla s nemocnou, jednou po úraze. Nechodím tam tedy jen tak a řeším vše doma. Dcera je od pondělí nemocná, dneska špatná noc, začala jsem si říkat, jestli stačí nějaká domácí léčba a jestli není čas na odbornou pomoc.
Jdu na webovky, nemám uložené číslo, abych zavolala, no a na hlavní stránce "!!!!!! Pacienti budou již NAVŽDY ošetřeni pouze po telefonickém OBJEDNÁNÍ!!!!!! V textu dále: pokud vaše dítě onemocnělo a potřebujete ho ošetřit nebo potřebujete kontrolu po nemoci, NAPIŠTE SMS NEBO EMAIL DEN PŘEDEM nebo RÁNO DO 8hodin. Následně se vám ozveme s termínem vašeho objednání.
Dál v textu je, že při velkém vytížení nezvedají telefony. Bylo po půl osmé, zkoušela jsem volat na pevnou a na mobil. Poslala jsem smsku, popsala jsem problém a ptala se, jestli má smysl chodit na prohlídku případně na krev. To bylo v 7:49. Dopoledne měli podle webu prevence, pak objednané a pak zase prevence. Končili v poledne. Nakonec jsem zavolala do lékárny, nechala děti doma a zaběhla pro crp test, test na covid uděláme doma, až dojde muž z worku.
Jak to je u vás? Mají všichni pediatři takové podmínky objednání? Jak říkám, dcera nebývá vážněji nemocná, častěji jsme byli na pohotovosti 😔 než bez pozvání na prevenci u doktora, tak to neznám a nemám srovnání s jinými lékaři. Omlouvám se za sloh, jsem bezradná q chtěla bych další názory.

adula000
10. zář 2021

u nás ne, doktorka má vždy ráno pro nemocné, odpoledne pro zvané. U nás stačí když přijdeme do čekárny a zapíšeme se na papír kvůli pořadí.

makovice88
10. zář 2021

@mourovatakocka U nas se zavola a popise problem. Pokud je to vazne, tak mi rekne cas, kdy s malou prijit (mimo novorozeneckou poradnu, ktera je kazde utery dopo, tam vetsi nemocne deti nesmi).
Ale ze bych se sebrala a dosla si kecnout do cekarny, to by me doktorka zjela, co tam delam. 😁 Ale pokud bych si mela vybrat, radsi jedu na detskou ambulanci do nemocnice.

petulkadodo
10. zář 2021

@mourovatakocka U nás se vždy volá a řeknou, zda je potřeba přijít a případně v kolik, abychom nenakazili nikoho v čekárně. U nás tedy berou telefon bez problémů kdykoli.

jaja01k
10. zář 2021

@mourovatakocka Naše doktorka má na stránkách taky uvedeno, že je nutné se předem objednat. Ale pochybuju, že by byl problém, kdybychom přišli bez objednání. Vyzkoušeno to tedy nemám, s nemocným dítětem jsem tam naštěstí nebyla ani nepamatuju.

lachtanice86
10. zář 2021

U nas se vždy nejdřív volalo, popsal problém a podle toho doktorka rekla kdy přijít

neomenia
10. zář 2021

U nás v ordinaci máme rádi, když předem zavolají, my jim řekněme, kdy ten den , nebo ten další mají přijít, aby se nám v čekárně neštosovali lidi. Je to pohodlnější pro obě strany. Když někdo přijde bez volání, osetrime ho v ordinační době pro nemocné samozřejmě taky. Jediné, co nám vadí, když přijde nemocný bez ohlášení mezi zdravé , objednané děti. To ho osetrime, ale musí čekat, až uděláme všechny objednané...a do té doby ho izolujeme. A to ho vyškolí a příště už přijde v hodinách pro nemocné 🙂 jinak systém vaší ordinace je celkem přísný...

vladenkamaminka
10. zář 2021

U nas se normálně přijde do čekárny a volá se podle příchodu, dříve jsme se zapisovali na papírek, ale to kvůli GDPR pak zrušili...

leymea
10. zář 2021

Pred covidem jsme normalne chodili do cekarny v dobe vyhrazene pro nemocne (tusim od 8:15-10:30). Ted se musime tez telefonicky objednavat. Takze rano volam a reknou mi v kolik mam prijit, vzdy se v pohode dovolam a to mam hodne odzkousene, protoze my jsme u pediatry jako doma. Ze nas objednaji, prijdeme na cas a hlavne nemusime cekat mezi x nemocnyma, mi vyhovuje teda vic 🙂

emamaira
10. zář 2021

Volam předem, ale vždy jsem dostala termín ještě ten den.

marimanta
10. zář 2021

Pred kovidem jsme prostě ráno v čase pro nemocné přišli. A zrovna dnes jsme ráno byli se synem na očkování a probíhalo to tak, že během toho volaly tři maminky. Dvě dostaly termín ještě ráno, třetí řekla, ať prostě zhruba v tolik dojde, že sice mají plno, ale nějak to udělají.

margriet
10. zář 2021

Naše pediatrička má zvlášť ordinační hodiny pro nemocné a pro prevence, nicméně vždycky se musí dopředu zavolat a domluvit se, co a jak a v kolik hodin přijít. Je ale pravda, že když je nemocný a zavolám, tak ještě na ten samý den je “objednaný” a řeší se to. Jako plus beru, že nečekáme v čekárně plné nemocných dětí, ale jdeme rovnou na čas.

petrasipkova1
10. zář 2021

Před covidem byla u doktroky nacpana čekárna, vždycky rano má pro nemocné otevřeno, pak po 10 hodine prevence, jednou jsem tam s dítětem v horeckach čekala přes 2 hodiny. Od covidu se nejdříve vola a doktorka objednává, nádhera, aspoň něčemu to pomohlo. Taky mám teď děti nemocné, ryma kašel teplota, ale pořad doufam, ze to přes víkend vylezi a zvládneme to bez MUDr. Držím pěsti.

jirovapa
10. zář 2021

@mourovatakocka u nás zavolám a popíšu problém nebo co potřebuji a domluvíme se. Vždy nám paní doktorka dala nějaký termín návštěvy nebo jsme se třeba domluvily ve formě fotky v smsce (dcera měla exém, tak aby se vědělo co to je a pak nám poradila co s tím).

jako_mala_holka
10. zář 2021

U naší první doktorky se muselo zavolat dopředu, ale když jsem jednou zavolala, tak normálně řekla, že máme přijít třeba za hodinu a ok... Teď máme nějakou dobu nového pediatra a tam stačí přijít ráno, když je problém

lvl16
10. zář 2021

Napíšu na Messenger a paní doktorka poradí, případně si nás pozve 🙂.

martt
10. zář 2021

@mourovatakocka Co začala pandemie, tak to u naší doktorky chodí tak, že máme nejdříve volat a ona si nás pozve nebo řeší po telefonu. Syn dostal rýmu a kašel hned ráno jsem volala k dr.a sestřička mi řekla, že máme hned přijet, ze tam teď mají volnou čekárnu. Pak jsem volala kvůli mladšímu, ze se mi osypal a nechce mu to zmizet a to mi sestra řekla ať přijedeme až před polednem, ze ted tam bude spousta lidí. . Musím říct, že teď ten její systém se mi líbí víc než když jsme jeli rovnou a čekali rám třeba i 3 hodiny než nás vzala, protože měla plnou čekarnu lidí. Ale systém tvé doktorky mi přijde poněkud divný.

emillyhk
10. zář 2021

@mourovatakocka Zavolám, popíšu co mu je, co už jsem zkusila a jak na to reagoval. A domluvíme se, jestli se máme přijet ukázat nebo ne.
Jinak to co popisuješ jsem viděla na webovkách několika pediatrů, když jsem ještě před porodem vybírala, ke komu budeme chodit. Tenhle přístup "nevolejte, napište a my se ozveme" se dal pochopit během covidu, kdy v devíti případech z deseti se jednalo o něco ohledně covidu, karantény, apod. Samozřejmě chápu, že doktor potřebuje v ordinačních hodinách ordinovat, ne telefonovat 🤷‍♀️ Ale dlouhodobě se mi tenhle přístup u pediatra nelíbí, proto jsem nakonec zvolila jiného.

biciklissie
10. zář 2021

Ja se musím priznat, že by mě v životě nenapadlo jít někam k doktorovi bez objednání předem. Nebo tedy před telefonickou domluvou. A to ani před dobou covidovou. Jediná výjimka byla, když měla dcera poprvé v životě vyšší teploty a doktorka měla zástup. Tak jsme tam jeli hned, bala jsem se, že řekne, ať nejezdíme. Ale to bylo fakt jedenkrát za život. Co by mi vadilo u vás, je to časove ohraničení a když to do té doby nevezmou a nereagují, tak co s nemocným dítětem? To bych ho fakt capla a sla bez ohlášení s tím, že se nedalo dovolat.

martina8084
10. zář 2021

to je tedy síla. U nás vše funguje normálně.

crejzy
10. zář 2021

Zajímavý. Nás dětský ordinuje v určitý čas nemocné a v určitý zdravé/očkováni. Na konkrétní čas se k němu neobjednává a ani by mě to úplně nenapadlo, když je to vlastně “obvoďák” a ne specialista 🤷‍♀️ Ale covid doba kde co mění..

eithelwing
10. zář 2021

No, meli jsme doktora na vesnici, ten měl čas pro nemocne, ale.on celkově moc pacientů neměl. Teď máme doktora ve městě, jezdíme, když není zacpa, minimálně 20 minut. Takže jsem si zvykla vzdy předem volat, vetsinou mi dá čas tak, abych se v klidu vypravila, cekame na chodbě, vezme si nas rovnou do ordinace.

Teď jsem byla u zastupu, tam se nemá volat, jen psat sms. Do 30 minut mi volala sestra zpet, že v tomto případě ať dojedeme. Berou nemocne jen do 9, ale měli totálně plnou čekárnu, jak jestet zastupovala jineho doktora, cekala jsem s detmi asi 30-40 minut. Za mě tedy lepší objednání. 🙂 Obzvlášť když musím brát obě deti, tak je fajn, že jdu hned na čas.

Ale chapu, že nechtějí volat, ono se v tom fakt neda moc pracovat.

orisek56
10. zář 2021

Já zavolám a popisu problém a podle toho mi řekne čas a kdyžtak den, ale většinou nás bere skoro hned po telefonatu, třeba že máme přijet do hodiny nebo tak.

felixfelicis
10. zář 2021

Od dob covidu vždy voláme předem a upřímně přijde mi to tak lepší. Telefon zvedají kdykoli.

theolik
10. zář 2021

@mourovatakocka ty brdo to teda koukám 🙄 Já teda vždy když je dítě nemocné a myslím si že moje domácí léčba nebude stačit tak jdu normálně ráno k doktorce a ta nás vždy vyšetří.

moudivlacek
10. zář 2021

tak jsem se pro zajimavost podivala na web nasi doktorky, pred covidem byly hodiny pro nemocne, zdrave, kojence bez objednani, kdo driv prijde... a ted je tam tez, ze bez predchoziho objednani neberou, na druhou stranu, asi je lepsi se objednat na cas,nez tam dve hodiny sedet s ditetem v respiratoru

malanoha
10. zář 2021

Dopoledne ma pro nemocne, odpoledne prevence a pro zvane. Zavolat predem chteli akorat loni na jare, kdyz vypukla korona, pak uz ne. Normálně popadnu dite a jdeme 🤷‍♀️

bessinka
11. zář 2021

@mourovatakocka u nás se taky volá dopředu.ale nesouvisí to s covidem.mají to tam tak nastavené.zavolám-někdy trvá,než se dovolám-popíšu problém a p.doktorka buď řekne přijít tehdy a tehdy,nebo zatím nechodit a doporučí co podávat a případně další den zavolat co a jak.

luci_ela
11. zář 2021

@petulkadodo I náš to funguje také tak. Zavolám, popíšu co je za problém a sestra mi řekne v kolik hodin mám přijít aby tam pokud možno nebyl někdo objednaný

mourovatakocka
autor
11. zář 2021

Dámy, velmi všem děkuju za náhledy do vašich domovských čekáren 🙂

Přijde mi logické nejdříve telefonovat (pakliže se nejedná o menší ordinaci), mít rozdělené hodiny pro prevenci a pro nemocné, to bylo normální u naší vesnické děckařky před dvaceti lety. Co mě ale vykolejilo byl ten z mého pohledu matky nemocného dítěte nesmírně arogantní přístup, capslock a již navždy. Prostě co by se dalo popsat lidsky se napíše jako že mi dělají laskavost, že se budou možná někdy v budoucnu zabývat mým nemocným dítětem. Že je tam velký problém se dovolat, mám vyzkoušeno, povedlo se mi tam dovolat vlastně jen jednou a to mě vzali hned to ráno - je to ale už nějakou dobu. Věřila jsem, že se někdo ozve alespoň stran té mojí smsky, ale nějak se nepovedlo. Test na viry/bakterie z lékárny mě stal nějaké peníze v situaci, kdy mi na to mohla odpovědět doktorka (jestli je to třeba) - případně ten stejný test provést zdarma v ordinaci, jak tvrdí na stránkách, že patří mezi poskytované služby. Hlavně že kam se na jejím webu člověk vrtne, tam očkování, ale nemocné dítě zdá se zajímá jen rodiče. A já nevím, jestli je to běžná norma. Představa doktora, který odpoví na messenger, smsku nebo třeba zvedne sestřička telefon a domluví se, jestli je návštěva nutná, vysvětlí, co může jaký příznak znamenat, by pro mě byla uklidňující. Mezitím se nám přidaly další symptomy, já začínám být taky nemocná a už jen čekám, kdy poletím do lékárny znovu, tentokrát kvůli miminu :(

V každém případě děkuju všem ❤

leymea
11. zář 2021

@mourovatakocka to by se mi taky nelibilo. Pokud bych potrebovala vysetrit dite tak nejlip v ten den a ne cekat kdy se mi ozvou. Hlavne pokud je patek, nekdy prece nejde cekat az do pondeli a proc "zbytecne" jezdit na pohotovost kdyz muzeme k pediatre.