Ahoj, tady kočárková poradkyně Ľudka,
mám pro vás recenzi kočárku Thule Urban Glide 2, který jsem poctivě otestovala. V této její první části se zaměřím na používání ve městě a na vesnici.
Kočárek Thule Urban Glide 2.
Co si budeme povídat, stav našich chodníků není všude ukázkový, a to ve městech i na vesnicích. I proto mi do Kočárkové poradny často chodí dotazy na odolný kočárek. Maminky zkrátka potřebují kočárek, který zvládne výmoly, díry, nerovný terén, štěrk, přechody přes obrubníky atd. Jsem proto opravdu ráda, že se s vámi můžu podělit o osobní zkušenost s kočárkem Thule Urban Glide 2 a rozebrat ho, jak já říkám, do morku konstrukce.
Za možnost vyzkoušet kočárek bych ráda poděkovala eshopu autotrip.sk.
Kočárek Thule Urban Glide 2.
Thule Urban Glide 2 je neotočný kombinovaný terénní sportovní kočárek, který přišel na trh v lednu 2018 a ještě v tom samém roce získal prestižní ocenění Reddot Design Award. Většinou ho koupíte jako samostatný sportovní kočárek, ale na trhu je také ve dvojkombinaci s hlubokou korbou. Trojkombinaci je pak možné dotvořit dokoupením autosedačky od známých značek, jako jsou Cybex, Maxi-Cosi a podobně. Osobně bych do trojkombinace uvažovala nad vajíčkem Cybex Aton M, které má ergonomický tvar a dosáhlo vysokého bezpečnostního skóre při testování.
Autosedačka Cybex Aton M patří do řady Cybex Gold. Je to lehká autosedačka, která se zakoupením isofixové základny Base M a následně autosedačkou Cybex Sirona M2 tvoří "rodinný systém", tedy jednu základnu pro dvě autosedačky. Možnost dokoupit letní potah, pláštěnku, moskytiéru a fusak. Autosedačku lze díky adaptérům nasadit na spousty kočárků od různých značek.
Dalším příslušenstvím, které lze ke kočárku dokoupit, jsou: dětské madlo, polohovatelné opěrky pro nožičky, pláštěnka, potah na rodičovské madlo a fusak. Ale pozor: ne všechny doplňky dokoupíte jako originální výrobky Thule. Například doplňkovou podložku opěrky na nohy značka Thule nevyrábí.
Když mi Urban přišel domů, těšila jsem se, jak ho vyzkouším. I když deštivé počasí mi moc do karet nehrálo.
Takto přišel kočárek Thule Urban Glide 2 zabalený.
Už při samotném rozbalování jsem byla mile překvapená z kvalitního balení. Každý díl byl zabalený samostatně a mezery mezi jednotlivými kusy kočárku byly vyplněné tak, aby se při převozu nic nepoškodilo.
Vše bylo chráněno před poškozením.
Složený kočárek.
Jako první jsem při procházce s Urban Glide 2 otestovala kvalitu koleček, odpružení konstrukce a manévrovací schopnosti. V pohodě ho dokážete řídit jednou rukou. Manipuluje se s ním jednoduše a snadno. A že zrovna já nechodím po rovince! Kočárky testujeme poctivě v terénu, třeba na nezpevněných cestách, které jsou plné výmolů a kamínků. Samozřejmě přecházím také přes obrubníky, zámkovou dlažbu i kočičí hlavy. Urban každý terén bravurně zvládl. Nerovnosti terénu nepocítil ani syn, který si cestu užíval v pohodlí a bez zbytečných otřesů.
Musím říct, že mě nezklamal ani v jednom bodě. Jeho odlehčená hliníková konstrukce podvozku (11,4 kg – při nasazené sportovní části) má designové hranaté linie. Mě osobně to velice zaujalo a tento vzhled se mi zalíbil.
Thule Urban Glide 2 s hlubokou korbou pro miminko.
Hluboká korba Thule Bassinet je vhodná pro děti od 0 do 6 měsíců nebo do dosáhnutí 9 kilogramů váhy. S vnitřním prostorem 73,5x31 cm se řadí do kategorie středních (ani velká, ani malá – zkrátka: dostatečná). Vhodná je spíš pro děti narozené v zimě a na jaře. Zimního novorozence do ní vložíte zabaleného v peřince a fusaku a na další zimu pak děťátko přechází do sportovní části.
Nasazení hluboké korby na konstrukci kočárku je trochu složitější. Nejdřív musíte odmontovat nasazenou sportovní část, jelikož Urban je dodávaný jako plně smontovaný sportovní kočárek.
Možné ovšem je připevnit hlubokou korbu, aniž byste odebrali sportovní část. Stačí na konstrukci nasadit přiložené adaptéry a nacvaknout hlubokou korbičku. Mně „estétce“ se tento způsob nelíbil, protože mi přišlo, že narušuje design. Zároveň je toto řešení také nepraktické, hlavně při skládání kočárku. Takto „zkombinovaný“ zabere zbytečně moc místa v kufru auta. Proto si myslím, že pokud kupujete kočárek, který má sloužit od narození miminka, tak chvilka námahy za výsledek stojí. Budete ji mít přece takto nasazenou minimálně 6 měsíců, během nichž se vám hluboký kočárek s odmontovanou sportovní částí bude pohodlně skládat a vozit v autě.
Samotná hluboká korbička je pohodlná a má zabudovanou odvětrávanou matrací. Stříška má větrání a rozkládací sluneční clonu, která děťátku zabezpečuje pohodlnou jízdu za každého počasí a chrání ho před UV zářením, protože má ochranný faktor 50+. Na konstrukci ji nasadíte pomocí zabudovaných adaptérů, které se dají jednoduše složit a rozložit. Rozměry korby po složení naplocho jsou také velmi příjemné – 81,5x34x16,7 cm. Nezabírá tedy moc místa v kufru auta.
Častá otázka: Dá se jít miminkem v hluboké korbě i do náročnějšího terénu?
Když už zvládá pozici zvanou „pasení koníčků“, a má tedy kvalitní oporu o lokty a symetrické napřímení šíje + v této pozici chvíli vydrží, je dostatečně zpevněné a procházce v náročnějším terénu (les, nezpevněná polní cesta) nic nebrání. Ale jestliže tomu tak není, pak byste měli ještě počkat.
Sportovní verze Thule Urban Glide 2.
Urban má neotočné nekorýtkové sedadlo, které je měkce polstrované a velmi prostorné. Svědčí o tom i jeho vnitřní šířka sedací části (31 cm) a délka zádové opěrky (53 cm). Zádovou opěrku můžete polohovat páskem do hlubokého, i když stále mírně nakloněného lehu o celkové ložné ploše až 100 cm. Polohování pásem tak umožňuje nekonečné možnosti nastavení zádové opěrky – skoro až do 80stupňového sedu. Zadní stranu sedadla zádové opěrky tvoří plná část, která se v letních měsících dá srolováním zadní strany přeměnit na síťované odvětrané sedadlo.
Bezpečnostní 5bodový pás je nastavitelný a měkce polstrovaný. Na zadní straně sedadla je umístěná velká kapsa na odložení věcí. Já jsem ji používala hlavně na svačinku nebo lahvičku s pitím.
Jediným mínusem je za mě to, že se opěrka nohou nedá zvednout. Respektive ano, ale jen po dokoupení neoriginálního doplňkového příslušenství v podobě držáku opěrky nohou. Dalším praktickým detailem jsou dvě vnitřní kapsy po bocích sedadla. Hodí se na dětský nápoj nebo nějakou dobrotu. Možností je také případné přikoupení dalších doplňků, třeba pultíkového madla. Osobně bych ho pro syna určitě dokoupila.
Urban má opravdu vysokou nosnost na jedno dítě – až 22 kg + 4,5 kg má nosnost nákupní košík. U jeho „bratrském“ modelu Thule Urban Glide 2 Double, který je určený pro dvojčata nebo sourozence s nízkým věkovým rozdílem, je nosnost až 48 kg + 4,5 kg má nákupní košík.
5bodový bezpečnostní pás.
Nákupní košík kočárku je plně uzavíratelný na suché zipy, prostorný a nepromokavý. Poslední funkci jsme dostatečně otestovali v deštivém počasí a opravdu jsem se nemusela bát o naše věci, ať už to byl mobil, nebo nákup. Celková nosnost košíku je už zmiňovaných 4,5 kg. Na jeho předním boku je umístěná praktická kapsa na zip, kam si můžete odložit drobnosti. Já jsem tam nosila schovanou peněženku a mobil.
Rozměry po složení jsou u Urbanu velmi praktické – 87×58×34 cm. I když pro složení do auta nepatří mezi nejmenší, pravdou je, že mezi terénními kočárky má rozměry po složení spolu se zadními kolečky celkem přijatelné.
Dalším z příjemných zjištění bylo, že v obchodě s Urbanem projdete i úzkými uličkami mezi regály. Bezproblémové bylo také nastupování a vystupování z úzkého výtahu v obchodním centru. Jeho dveře měly šířku jenom 70 cm. Rozchod zadních koleček je příjemných 69 cm.
Jízda s Urbanem je hladká, manipulaci zvládnete jednou rukou, hmotnost kočárku spolu se synem a v zimně s fusakem jsem absolutně necítila. Velká nafukovací kolečka hladce brázdila terénem a nerovnosti jsem nepociťovala já ani syn. Odpružení kočárku je jednoduše bombastické!
Uchopit ergonomicky tvarované rodičovské madlo, které je pokryté protismykovou pěnou, je velice příjemné. V zimním počasí si na něj můžete ještě přidat rukavice nebo rukávník jako já. Díky tomu budete mít ruce chráněné a v případě sahání na děťátko i příjemně teplé.
Nasazení rukávníku dokonce nebrání ani ruční brzda, která je umístěná ve středu madla. Ta se také pohodlně ovládá – aktivujete ji jemným pohybem zápěstí směrem nahoru. Takto přibrzdíte nebo zabrzdíte úplně. Aktivujete jí kotoučové brzdy, které jsou umístěné na zadních kolečkách. Ruční brzda má zjednodušený otáčivý systém vhodný pro praváky i leváky. Ani nasazený rukávník mi nebráníl v pohodlné manipulaci s ní.
Ruční brzdu jsem využívala hlavně při jízdě z kopce. Musím konstatovat, že to je hodně praktická věc! Využijete ji nejen v terénu, ale také při běžné procházce městskými uličkami a hlavně na šikmé plochy na schodech, které jsou určené pro kočárky. Také v zimním období, když jsou cesty pokryté sněhem a ledem, je to skutečně fantastická funkce. Já jsem si vždycky na zápěstí nasadila bezpečnostní popruh, který je umístěný na levé straně madla. Kočárek mi při scházení dolů z kopce neutíkal, a tak jsem se cítila mnohem bezpečněji.
Když jsem potřebovala kočárek úplně zastavit, tak jsem samozřejmě použila i brzdu, která se ovládá nohou. Určitě ji nepřehlédnete, protože je výrazně červená. Funguje na principu stlač/zvedni. A i když tento systém nemám příliš v oblibě u Urbanu si jiný neumím představit, protože má robustní kolečka a kotoučové brzdy. Ať už jsem kočárek zabrzdila na rovině, nebo v prudkém kopci, zůstal okamžitě stát. Dokonce i na ledu, udupaném sněhu nebo mokrém terénu – ani se nehnul.
Stříška je větších rozměrů (XL) a má zabudované náhledové okénko, které má tichý odepínací systém s magnety. Náhledové okénko však netvoří obvykle používaná síťovina, na jakou jsme zvyklí, ale je z odolného průhledného a nepromokavého plastu. Po rozepnutí dalšího zipu na stříšce získáte další – shora plný a z boků síťovaný díl. Díky tomu si můžete stříšku rozšířit do XL rozměrů. Ve stříšce je dokonce zabudované reflexní lemování, které spolu s reflexními prvky na rámech koleček vytvářejí bezpečnostní systém při podvečerní a večerní procházce. Takto vás je vidět i za šera.
Klady
Zápory
Jiné jsem nenašla 🙂
Celkově bych Urbanu dala 9 bodů z 10 možných. Bod strhávám za chybějící možnost nastavení opěrky nohou. Jinak nemám, co dalšího bych kočárku vytkla, byla jsem s ním naprosto spokojená. V žádné situaci mě nezklamal. Ve druhé části recenze ho otestuju při běhu, ježdění na kolečkových bruslích a při turistice.
Pokud se vám recenze líbila, dejte jí 👍 nebo přidejte komentář. Sledujte také Kočárkovou poradnu, Kočárkopedii a můžete i můj profil lulu_originally, ať nepřijdete o žádné kočárkové novinky a tipy.
Vaše Ľudka
Kočárková poradkyně
#redakcni_recenze
Začni psát komentář...
My jsme byli asi naprostá menšina kdo se kočárku Thule s těžkým srdcem museli po pár měsících zbavit ... přestože jel naprosto úžasně, byl velice kvalitní a bezpečný, vypíši negativa která nakonec převážila u nás:
-nevidíte na dítě a dítě na vás protože je kvůli dlouhému kočárku daleko, náš syn to nesnesl
-dítě je nuceno být v pololehu, náš to nesnášel
-s kočárkem neprojedete v uličce vlaku, a u složený zabírá opravdu dost místa
-je dost těžký pokus často cestujete a nakládáte do auta/vlaku
Thule má spoustu výhod, díky tomu jak je dlouhý tak si nešlapete na brzdu nebo koš při dlouhém kroku
Zvládne opravdu jakýkoliv terén bez nejmenších potíží, je to takový luxusní traktor 🙂
Možná kdybychom ho pořídili až později tak by jsme u něj zůstali, teď po roce už je malému jedno když na mne nevidí a sedne si krásně sám i bez opory zad, ale jelikož nám byla Thule korbička malá už v 6 měsících tak u nás sporťák Thule prostě nefungoval