Ahoj,
přináším recenzi na náš milovaný kočárek Cybex Priam 3. Společnost a službu nám dělá již více než rok, tak je na čase ho dopodrobna představit - od stříšky až po kolečka!
Když jsme se dozvěděli, že čekáme třetí dítě, hned první věc, která mi bleskla hlavou byl výběr kočárku. V jednom jsem měla jasno - chci změnu od Bugaboo. I když jejich kočárky miluju a vystřídala jsem skoro všechny modely (Bee 3 to s námi táhne už pátým rokem), tak jsem chtěla zkusit ještě něco jiného. Sice byl Bugaboo Fox 2 velkým lákadlem, ale nakonec volba padla na Cybex.
Mezi dětmi mám poměrně malý věkový rozdíl, a tak jsem potřebovala, aby byl kočárek lehký a ovladatelný jednou rukou. Jako typická ženská jsem u kočárku koukala nejdříve na vzhled a pak na ostatní parametry. Nakonec mám kočárek, který splňuje vše, co jsem od něj očekávala, a to na jedničku s hvězdičkou. A co to všechno přesně je? Na to se pojďme podívat! 🙂
Pokud Ti přijde, že se kočárky v poslední době dělají na jedno brdo, tak Tě vyvedu z omylu. Cybex Priam totiž svým charakteristickým provedením a designem, kde nechybí ani smysl pro detail, poznáš i na dálku. Je to přesně ten typ kočárku, za kterým se lidé otočí. Ne kvůli Tobě a Tvému outfitu, ale za kočárkem! 🙂
Priam patří do platinové produktové řady a je tím nejlepším co v současnosti Cybex nabízí. Vyznačuje se vysokou kvalitou materiálů a splněním nejpřísnějších měřítek při výrobě.
Hlavní dominantou kočárku je podvozek, v mém případě je v krásné rosegold barvě. Přišel mi ze všech provedení nejhezčí a není pravda, že růžová je jen pro holky. Náš rosegold kočárek vozí chlapečka! 🙂
Můj manžel každopádně moje nadšení nesdílel, podvozek přirovnal k měděným trubkám od topení, nastala tedy vážná situace, zda vyměním kočárek nebo manžela, ale nakonec zůstali oba dva... 🙂
Kdybych se ani Tobě netrefila do vkusu s barvou podvozku, tak ho lze pořídit také ve stříbrné nebo černé barvě.
Kočárek je opravdu lehký a bez problémů ho ovládám jednou rukou. Váhu má 12,6 kg, nosnost pak 17 kg.
Podvozek a seat pack - neboli potah sporťáku, se kupují zvlášť. Nicméně jde zakoupit za zvýhodněnou cenu i trojkombinace - hluboká korba, sporťák a autosedačka Cybex. Nevýhodou takového setu je však to, že je dostupný jen v jednotné barvě. Nemůžeš si tak zvolit například korbu jiné barvy, než je sporťák či vajíčko a opačně. Já volila korbu modrou (na léto jsem prostě nechtěla mít úplně tmavou) a sporťák černý, oboje ještě navíc v rozdílných látkách.
U látky máš na výběr mezi klasikou a označením plus. Rozdíl je viditelný spíše jen na omak, než na pohled - plusková látka je víc taková pevnější a "režná". Klasické látky mají od roku 2020 zajímavé prošití - u korby ve spodní části a na stříšce, u sporťáku na polstrování sedačky a u polohování nožiček.
Nemůžu říct, která z nich je lepší nebo horší, měla jsem obě a s oběma jsem spokojená, co se týče údržby i vzhledu. Korbu jsem zvolila v pluskové variantě Midnight Blue a sporťák v klasické látce Deep Black. Kdyby se náš chlapeček nerozhodl pomalu, ale jistě odkočárkovávat, pořídila bych si i další potah na výměnu, a to z kolekce od Karolíny Kurkové, do které jsem se zamilovala na první pohled a drží mě to stále.
U klasické látky máš na výběr z barev - Soho Grey, Deep Black, Autumn Gold, Nautical Blue, Mountain Blue, Mustard Yellow, Khaki Green.
Plusková látka má pouze tři odstíny - Manhattan Grey, Midnight Blue, Stardust Black.
Z kolekcí to pak jsou například velmi oblíbené Spring Blossom, Simply Flowers, We the Best a Jewels of Nature.
Rukojeť kočárku, madlo, poutko u nákupního košíku a bezpečnostní popruh zdobí hnědá koženka, která povznáší celkový design kočárku ještě výš.
Madlo zdobí logo a je jednoduše oboustranně výklopné.
Bezpečnostní poutko je super věc, pokud jezdíte často z kopce a v terénu. U nás je oblíbené hlavně staršími sourozenci, kteří se za něj drží. Takže plní dvě funkce v jednom. 🙂 Navíc jsem měla štěstí, že jsem kupovala kočárek těsně před tím, než se koženková poutka začala měnit za černá - látková. Člověk by ani neřekl co s kočárkem udělá takový detail.
Nechybí ani zlaté detaily
Na detailech prostě záleží, proto i kola mají krytky ve stejné barvě jako podvozek.
Když jsme u kol, tak jsou od předchozích modelů nově všechna odpružena a není tak problém projet i lehčí terén. Kousek od domu máme lesní cestu, plnou kamenů, hrbolů a poradil si s nimi obstojně! Každopádně na větší každodenní terén to určitě není, to je zbytečné trápení jak naklepaného dítěte, tak kočárku a i rodiče ve výsledku. 🙂
Nechybí ani super vychytávka do terénu nebo na jízdu po pláži, a to režim dvou kol. Pokud bydlíš v patře a každodenní vynášení kočárku do schodů Tě unavuje, tak tuto funkci také maximálně oceníš.
Sportovní sedačka je měkce polstrovaná, obousměrná a plně polohovatelná až do úplného lehu.
Polohuje se pomocí "páčky", kterou se zároveň provléká stříška. Bohužel se jedná o měkčí plast a poslední dobou čtu, že maminkám praskla. Proto je nutné dbát u polohování zvýšené opatrnosti a nedělat nic na sílu, páčku jde stlačit a polohovat jen v určitém úhlu, takže někdy to jde pěkně ztuha.
Na zadní straně sedačky je šikovná kapsa na drobnosti.
Dále nechybí ani polohování nožiček pro ještě větší pohodlí dítěte.
Rozměrově patří také k těm větším na trhu. Co se týče samotné výšky, tak sezení je ve výšce stolu, to oceníš nejvíce v restauracích, kdy nemusíš shánět (mnohdy neúspěšně) dětskou židličku.
Hluboká korba je polstrovaná a nabízí dítěti maximální pohodlí. Jelikož mám letní miminko, ocenila jsem nejvíce větrací okénka a že jde celý předek korby rozepnout. Díky otevřeným okýnkům krásně cirkuluje vzduch v korbě a nehrozí tak, že v ní bude 40 stupňů. Matrace je bohužel obyčejná pěnová, původně jsem ji chtěla vyměnit za nějakou lepší, ale jelikož byl lock down a syn v kočárku netrávil zas tolik času, tak nám nakonec vystačila.
Nákupní košík je velmi prostorný a dá se uzavřít pomocí magnetu - tím se ovšem ale jeho prostor zmenší.
Stříška je prodlužovací, s větracím okénkem a spodní strana je podšitá sametovou modro - šedou látkou. Ale kdybych měla říct, co mi vadí nejvíce a co považuji za největší "průšvih", byla by to právě stříška. A to jak u korby, tak u sporťáku. Jako majitelka i takových kočárků jako např. Bugaboo, jsem zvyklá na jejich opravdu dlouhé prodlužovací stříšky. V létě jsem proto musela sáhnout po nevzhledné sluneční cloně. U sporťáku je to o něco málo lepší, ale stejně ten jeden prodlužovací díl chybí, hlavně v poloze v leže. Na můj vkus je kočárek až moc otevřený, synovi často svítí do obličeje a budí ho to.
Co se týče ještě terénu, nebyla problémem ani větší vrstva sněhu. V jedné ruce jsem tlačila kočárek a v druhé táhla na bobech starší děti. 🙂
Skládání je jednoduché a zvládnu ho jednou rukou. Co oceňuji nejvíc je možnost skládání kočárku dohromady i se sportovní sedačkou a nebo fakt, že po složení stojí sám.
Ke kočárku lze dokoupit lyže, terénní přední neotočná kola, svačinový pultík, stupátko pro staršího sourozence, přebalovací tašku, držák na pití, fusak a moskytiéru.
Součástí kočárku jsou adaptéry na autosedačku Cybex a pláštěnka.
Když jsme u autosedačky - já jsem zvolila Cybex Aton 5, stejně jako i na starší děti, jsem s ní moc spokojená a nebyl důvod ji měnit.
Autosedačka Cybex Aton 5 patří do řady Cybex Gold. Sedačka byla navržená v Německu. Možnost dokoupit isofixovou základnu Aton Base 2 nebo Base 2-fix, letní potah, pláštěnku, moskytiéru a fusak. Autosedačku lze díky adaptérům nasadit na spousty kočárků od různých značek.
Celý vnitřek korby se dá rozepnout pomocí zipu a vyprat, to samé platí i u sporťáku. Nicméně nasazování potahu zpátky na kostru jde poměrně ztuha, takže čistím kočárek lokálně hadříkem s mýdlovou vodou.
Jednou za čas je potřeba kočárek promazat silikonovým olejem, aby nevrzal. 1-2x ročně se doporučuje údržbový servis, kde se kočárek profesionálně vyčistí, promaže a utáhne.
S kočárkem, i s jeho jízdními vlastnostmi, jsem spokojená, mám s čím porovnávat a za mě je to opravdu kvalitní kočárek. Sice by mohla být cena podstatně nižší, ale holt se platí za značku, tak jako u všeho. 🙂 S klidným svědomím mohu napsat, že bych si ho pořídila znovu.
Pokud s koupí váháš, tak doufám, že Ti moje recenze alespoň trochu pomohla v rozhodování. Snažila jsem se být objektivní, v reálu jsem hodně puntičkářská a až přehnaně kritická, takže když jsem s něčím spokojená, tak to tak opravdu je. 🙂
Těším se na Tebe v kočárkopedii a v mé kočárkové poradně, kde Ti s radostí a péčí zodpovím všechny otázky ohledně kočárků a vše kolem nich.
Přeji krásné podzimní dny a pohodové kočárkování.
Katka
Kočárková poradkyně Modrého koníka
Začni psát komentář...