Je jasné, že za styl a (luxusní) značku se platí. A je také jasné, že funkčnost je nesmírně důležitá - zejména při každodenně využívané pomůcce, jako je kočárek. Ten totiž slouží mamince a tatínkovi (na jednodušší převoz miminka, namísto například jeho konstantního nošení na rukou), jakož i miminku samotnému. To přesouvá, uspává, chrání před počasím a celkově mu poskytuje jakýsi domov na kolech během několika často až hodin denně... Takže je jasné, že chceme, aby v rámci našeho rozpočtu byla tato pomůcka co nejfunkčnější a nejpohodlnější pro obě strany. ALE, přiznejme si, zvláště pokud nás rozpočet netlačí, že tak, jak vyjadřujeme svou identitu oblečením, doplňky, telefonem, bytem... tak to (alespoň z části) děláme, nebo bychom chtěli dělat, i tak výrazným a na ulici viditelným doplňkem, jakým je i kočárek pro naše milované miminko. Někdy dokonce tak moc, že si kočárek mnohé koupíme jen kvůli designu nebo značce, které nás nadchly. Zapomínáme často hledět i na tak (ne) podstatné věci jako skladnost kočárku, jeho váhu, výšku či (ne)vhodnost na okolní terén... Nejednou jsem slyšela, že maminka sice kočárek miluje, ale přes něj nevidí. Případně mě překvapí, když dostanu dotaz na pomoc s výběrem kočárku, přičemž hlavním kritériem je, aby měl takovou či onakou barvu 😉.
Tento článek proto věnuji všem maminkám - fashionistkám; pro ty, které nehledí na částku, kterou za kočárek dají - ale za módnost, styl, kvalitní a vizuálně zajímavé, ideálně originální provedení jsou ochotné si připlatit. Zkrátka všem, které ocení, když se svým kočárkem na ulici (a kdekoli jinde) zazáří.
Váha: 12,6 kg
Cena: seženeš ho od 23 tis. Kč+ ve sportovní verzi (limitované edice jdou i výše, podle typu a setu)
Nosnost: 17 kg
null
Cybex Priam (ale nedalo mi nezmínit i Mios, mou malou městskou designovou srdcovku) je jeden konstrukčně nádherný sportovní či kombinovaný kočárek, jehož specifické linie ještě zdůrazňují volitelné metalické barvy spodní části konstrukce (zejména tedy zlatá či Rose gold verze). Kromě toho je jedním z mála luxusních modelů, které jdou do úplného lehu (tedy se nejedná o korýtko), mají ultra dlouhou ložnou plochu sedáku (skoro metr), a ještě nabízejí jízdu po dvou kolech. To by se dalo využít například při přechodu pískem, sněhem (zde dokonce můžeš využít volitelné přední lyže), či šplhání se s kočárkem po schodech. Ačkoliv odpružená a vzadu větší kola, jsou spíše tvrdší. Já osobně bych Priam kupovala spíše pro městský život, ne do těžšího terénu. Složit tento kočárek dokážeš i jednou rukou, a i když není nejmenší, není ani velký díky v polovině překlopitelnému sedadlu. To doplňuje i možnost hluboké korbičky se super možností odvětrávání a panoramatickým oknem, jakož i kompatibilita s autosedačkou. Autosedačky dodávány v setech k Priamu jsou dokonce barevně sladěné, a to i ve specifických či limitovaných barvách. Neboť, i když je tento model kočárku luxusní i v základních barevných liniích, konkrétně v tomto článku bych ráda upozornila zejména na různorodé a každoročně obměňované či doplňované limitované a fashion edice. Ty kvůli poměrně vysoké ceně jen tak na ulici nepotkáš. A když už, tak se za nimi i otočíš!
null
Jako special mention bych chtěla zmínit i elektrickou verzi Cybex e-Priam, který je sice těžší, ale mnohem technologičtější. Pomůže ti nahoru i dolů z kopce, po nerovnostech, také i zastaví, když pustíš rukojeť... Něco, co zazáří i u nadšence moderních technologií a geeků, ale tedy trošku jiným způsobem.
null
Váha: 13,5 kg
Cena: seženeš ho od 17 tis. Kč+ ve sportovní verzi (limitované edice jdou i o hodně výše, podle podle setu)
Nosnost: 22 kg
null
Mamas&Papas Ocarro je jeden pevný, tvrdší, ale i na nerovnostech schopný a stabilní model. Podobný Priamu má několik skvělých klíčových vlastností. Designově jednodušší, ale chromovaná či barevná metalická konstrukce, která i kde co ustojí. Do lehu polohovatelné nekorýtko s dlouhou ložnou plochou. Skládání jednou rukou i s nasazeným sedadlem (a to ještě kompaktnější, než to Priamácké ). Nesmírně kvalitní materiály potahů... a úúúžasný nákupní košík. Možnost plnohodnotné kombinace, jakož i luxusních a elegantních limitovaných edic a kolaborací je rovněž velkým plusem, s nímž ve městě jednoznačně zazáříš. Populární byla například Liberty, ke které jsou sladěny i doplňky či hračky.
_____
Zde bych chtěla speciálně zmínit i model Strada, který je novinkou tohoto roku. I když ještě ve větším neodzkoušený, jeví se velmi schopně přesně pro ty maminy, co potřebují co nejmenší, nejlehčí, nejskladnější, ale stále plnohodnotný městský model. Jednoduše stylový otočný sportovní kočárek pro menší i větší děťátko, který má zároveň šmrnc.
null
Váha: 12,25 kg
Cena: seženeš ho od 28 tis. Kč - obvykle se prodává v minimálně dvojkombinaci
Nosnost: 22,5 kg
null
Tento americký model je v USA jedním z nejoblíbenějších, a to nikoli pouze (ale také) pro americký původ jeho designu (vždyť jsou to nějací patrioti). Je jednoznačně designově specifický. Plus využívá pevné a kvalitní materiály, každoročně přináší nové barvy a struktury tkanin (a pojmenovává barevné variace ne názvem barvy, ale dětským jménem)... a to nemluvím o všestrannosti využití pro jedno, ale i dvě (či se stupínkem tři) děti! Ten obrovitánský nákupní košík a vyšší sezení popularitě napomáhají rovněž.
U nás Vista ulice téměř nebrázdí, a proto tento kočárek, původně navržený jako cenově dostupnější rival značky Bugaboo, bude jednoznačně působivým a nevídaným na českých (i slovenských) ulicích. Pokud si k tomu vybereš nějakou pěknou pastelovou barvu - například Emmet, vyvoláš žárlivost nejedné kolemjdoucí (nejen) maminky 😉.
Váha: 11,4 kg
Cena: seženeš ho od 19 tis. Kč
Nosnost: 22 kg
null
Prvním impulsem bylo v této Top 10 uvést i Joolz Day+, který byl pro tento rok vynovený LED světly. A i když ho považuji za pěkný, jízdně super kočárek, má několik (překonaných) vlastností, zejména vyšší váhu, menší skladnost a mělčí korýtkové sedadlo (takže nevydrží tak dlouho).
null
A tak jsem se raději rozhodla zde zmínit designově podobný styl, ale novější, lehčí, skladnější model - FX4 Life. (Existuje také verze s nekorýtkovým sedadlem a možnou vložnou korbou FX4 Classic). Kromě již zmíněných vlastností vyniká i nastavitelností výšky nástavb, o něco prostornějším sedadlem, ale zároveň pro Gesslein typickou kvalitou a dobrými (bezúdržbovými) koly. A k tomu několik specifických barev a vzorů, které skutečně stojí za to i ve světě módních nadšenkyň 😉. Při koupi bych doporučila vždy se radit přímo s obchodem, jakou kombinaci ti můžou vyskládat, jaké všechny barvy (i ty online neuvedené) jsou aktuálně v nabídce... a splnit si tam všechny své funkční, designové i doplňkové potřeby.
nullnull
Váha: 12 kg
Cena: seženeš ho od 18 tis. Kč (v akci), obvykle však od 25 do 34 tisíc Kč (obvykle je v nabídce v dvojkombinaci)
Nosnost: 18 kg
null
Původem z Dánska (a později odkoupen britsko-německým Britax-om), tento kočárek mi ukradl srdce. A to nejen absolutně unikátním designem, ale i neskutečnými jízdními vlastnostmi, a i když specifickým, tak pro děťátko pohodlným ergonomickým "cocooon" korýtkovým sedákem. Vysoká kvalita, nádherná manipulace a pohodlné přežití asi každé situace jsou za mě top! A k tomu bonus v podobě kočárku, který skoro nikdo nemá a který na první pohled křičí, že má vysokou hodnotu a majitelku s vyhraněným vkusem... Pokud chceš ukázat, že si jiná, a ovládání jednou rukou (i díky kolům umístěným za sebou) je pro tebe důležité, to skládání na neskutečně tenoučkou placku budeš brát jako další ze superschopností tohoto luxusního hipstera. Ten ale překvapí kde čím i bez něj 😉.
Podobně jako u Joolz, Bugaboo, i Papilio sedačku, jakož i korbu oblékáš na stejný rám. Je to možná práce navíc, ale šetří to zároveň i místo. Obě působí mělčeji a menší velikostně, ale ve skutečnosti jsou dost prostorné i pro velké děti. Orámované tím chromově-metalickým rámem vypadají luxusně, a celý kočárek je díky slitině lehkého hliníku a odolného magnézia ultra pevný a odolný. K tomu přidává specifickou plošinu, která slouží jako košík na nákupy (obrovský košík ve formě síťované tašky k ní můžeš dokoupit a na plošinu vložit). Na plošině jsme my, každopádně, běžně vozili jedno z dětí 😀 (kočárek to bez problémů ustál - koukni na poslední fotku článku).
Váha: 14 - 15 kg
Cena: seženeš ho od 20 tis. Kč (Sky GTX bývá i v akci okolo 10 tis. za sporťák)
Nosnost: 15 kg
null
Německý Hartan je synonymem kvality, která nebyla až tak stylová, jako spíše trvanlivá a odolná. My, na look zaměřené maminky, jsme se až tak do Hartanů nehrnuly, protože byly velké, těžké a vypadaly těžkopádné. A tak se Hartan za poslední období rozběhl i s modernějšími - stále trochu těžšími, no alespoň řádně odolnými a přitom dobře vypadajícími modely ŘADY GTX. Mnohé z nich - i aktuální méně dostupný model Avantgarde - dokonce ve spolupráci s velikánem Mercedes Benz. Avantgarde (a jiné GTX modely) proto stojí za to i v případě, že bereš v úvahu taťku, který si ve stylu také chce přijít na své. A na něco takového, i když tedy dražšího, autového nadšence či kohokoliv poháněného testosteronem, přesvědčíš jednoznačně spíše 😉. Protože to nebude jen o logu, ale také designu kol, "závodních" barvách, kvalitních materiálech, a v neposlední řadě Hartan (případně Hartan x Mercedes kvalitě ) + jízdě.
null
Zde bych proto zmínila i jednu specialitku, a také jeden z nejdražších kočárků vůbec - Silver Cross Surf v edici / kolaboraci se značkou aut Aston Martin. Ten luxus je opravdu vidět, cítit... a tedy, skoro stotisíc korunami i zaplatíš. Ale získáš kočárek, co zaručeně nepotkáš, vysoce kvalitní doplňky, a pohodlnou jízdu... i když ne nadlouho - pomenší sedadlo kolem roku a půl děťátka vyměníš. Ale v té době se i tak už pomalu budeš chtít ukázat s něčím jiným 😉.
null
Váha: od 10 kg
Cena: seženeš ho od 20 tis- Kč, záleží od setu a kolekce (obvykle jsou kočárky v kombinacích)
Nosnost: 25 kg
null
U nás tuto značku jen těžko sehnat, a z UK k nám jejich modely neposílají... a tak jízda s těmito pevnými, kvalitními, propracovanými a ne levnými kočárky rovná se luxus a citelná "přítomnost" na ulicích. Jsou pevné, krásné, a i když možná ne tak odpružené, projdou a vydrží leccos, obvykle i dvě děti najednou. Látky a materiály jsou na pohled i dotyk "něco víc", a kočárky jsou opravdu trvanlivé, jakož i prakticky využitelné dlouhodoběji. Mou designovou srdeční by byl asi Orange se zadním stupínkem. Menší a novější Lime však tuto vynikající vlastnost "zdědil" také. Za zmínku určitě stojí i jedno - i dvoumístná třetí generace tradičního modelu této značky - Peach... je z čeho vybírat. A většina jejich luxusních modelů vychází i v různých módních a časově ohraničených příplatkových kolekcích - Peach je aktuálně dostupný v designérské edici Cerium... Pokud dokážeš tuto značku sehnat, a design i funkčnost tě zaujaly, jednoznačně s iCandy zaujmeš. A k tomu v okolí jen těžko potkáš někoho se stejným modelem 😉.
nullnull
Váha: 12,5 kg
Cena: seženeš ho od 21 tis. Kč za sportovní kočárek
Nosnost: 22 kg
null
null
Za mě je imidžovkou i kvalitní (a vůbec ne levný) model specifického vzezření, který ještě nikdo nemá. A proto do výběru TOP 10 kočárků, se kterými zazáříš řadí i novinku Recaro Celona. Hranatější, moderní, od značky pyšnící se kvalitními a bezpečnými sedačkami do auta nejen pro děti... Celona se snaží splnit všechny potřeby moderního rodičovského života v co možná nejkvalitnějším hávu. Je to menší, ale i na svůj typ (kombinovaného) kočárku kompaktnější model. Tvrdší, ale zato cosi vydrží... Já osobně, jako "úchyl" na novinky a specifický design, jen čekám, zda vůbec na ulici někoho s tímto modelem potkám, abych mohla valit oči 😉. A ta variabilita podvozků (městštější Sadena, klidně i v roli druhého podvozku s menšími koly tzv. "do auta", je také možností, pokud potřebuješ co možná nejmenší kočárek)... řešení pro novorozence (klasická korbička, vložné hnízdo Light Cot, autosedačka)... do lehu polohovatelné sedadlo s dlouhou zádovou opěrkou... aaa výrobcem prezentována vynikající ovladatelnost! Jedinečnost, aktuálnost a modularita jsou u tohoto modelu klíčovými luxusními vlastnostmi.
Váha: 9,9 kg
Cena: seženeš ho od 30 tis- Kč za dvojkombinaci
Nosnost: 22 kg
null
Bugaboo jako jedna z nejoblíbenějších značek NA SVĚTĚ do tohoto seznamu 100% patří. Jejich vlajkový model Fox spojuje průjezdnost různým terénem, nízkou váhu, řešení od narození... a samozřejmě i moderní, tolika oblíbený design s možností variability barev, jakož i designerských kolekcí (např. poslední s Bas Kosters-em). Který umělec by přece nechtěl spolupracovat s (módní) ikonou jako Bugaboo! I mimo Fox-u najdeš u BGB ultrapopulární modely. Celkově platí, že všestranné Bugaboo, i když finančně náročné, bude přitahovat pohledy, a také se po dopoužívaní poměrně snadno prodá. Podobný, neskutečně funkční unikát by byl i single-to-double Donkey (3), který by byl v kategorii sourozeneckých a dvojčat jednou z mých prvních voleb.
null
Tento rok vyšlo i neobvyklé Bee-čko (6-tka), které také návratem k unikátnosti (stříšky) stojí za zmínku...
null
Možná ne nejskladnější kočárky, ale kvalitně promyšlené, funkční a s vybranými materiály, tyto kočárky jsou lehčí a praktičtější, než mnohé očekáváme. A i když jako jedny z mála tak drahých kočárků, Bugabáče potkáš, na rozdíl od ostatních zmíněných, poměrně běžně. Jejich konfigurabilita a příplatkové designy ti pomohou odlišit se. A všichni víme, že pokud tolik tuto značku navzdory vysoké ceně a poměrné mainstreamovosti stále vyhledávají, něco na tom asi bude.
Váha: 13,4 kg
Cena: seženeš ho od 22 tis. Kč za sportovní kočárek
Nosnost: 17 kg
null
Jako poslední, i když možná ne v mém osobním nej nej nej výběru, by byl jeden z kočárků, což hlavami na ulici nejvíce otáčí - Mima Xari 3G. Mám k ní několik výhrad. Kromě ne nejideálnější skladnosti či váhy i opravdu příliš rigidní, pevné a hlavně málo prostorné korýtkové sedadlo. Ani jeho profukující stříšku nějak nemusím, i když stylová jednoznačně je. Přiznávám, vypadá nesmírně efektně (a jezdí také fajn). Přijde mi však, že je to až příliš na úkor praktičnosti kočárku. V obnovené verzi Mima Xari Sport jsou tyto vlastnosti na tom už o něco lépe. Sedák je také o něco prostornější, jakož i více přizpůsobitelný děťátku. A tak si myslím, zaslouží zmínku v článku o aktuálních stylovkách 😉. Rozhodně s ním na ulici zaujmeš, o tom není pochyb!
nullnull
_______
Za zmínku zde stojí i extra speciální retro modely za několik tisíc - jen mi přišlo, že s rokem 2020 toho až tak mnoho nemají. Jsou totiž nadčasově elegantní a k tomu vysoce tradiční, takže zasahují jen specifické publikum. Však jich v Česku a na Slovensku v podstatě není 😉. Pro inspiraci kuk takový Silver Cross Kensington či 500 kusy limitován Cosatto Wonder, který už lze sehnat jen velmi těžko…
null
null
Doufám, že jsem ti článkem aspoň trochu pomohla - vždyť kdo se ve všech těch kočárcích má vyznat, že? 😉 Snažila jsem se zprostředkovat přehled všeho krásného, stylového, designového, což je aktuálně v nabídce a stojí za to. Jasně, že je toho mnoho dalšího, a stylovost je přece věc vkusu, plus trh a trendy (nejen) kočárků se také konstantně mění. Pokud si tedy nenašla / nenašel něco přesně pro sebe a své miminko, nestresuj. Nelze vyjmenovat všechno a pro všechny, to by bylo nespočítatelné 😀. Takže - kuk na nabídku eshopů (v tomto případě asi budeš chtít seřadit kočárky "Od nejdražšího / Podle ceny sestupně" 😉, ale kuk určitě i do naší Kočárkopedie, na kočárkopediácký profil zde na Koníku (post články právě tam, takže určitě v budoucnu přijdou další), případně mě sleduj i pod mým osobním profilem 'eliniatko'... Aaaa poraď se s maminkami zde na Koníku, s prodavačkami v prodejně dětských potřeb, a také mi neváhej napsat do Kočárkové poradny - určitě něco pro tebe najdeme 😉. Možností je spousta, na něco přijdeme, neboj.
Těším se na tebe v dalším článku (klidně mi piš, pokud tě něco aktuálně trápí a je třeba to trochu objasnit) - v Poradně, nebo jen tak...
Eli
Začni psát komentář...
Super článok! Určite pomôže mnohým rodičom rozhodnúť sa správne! Ďakujem, že robíte to, čo robíte. Neskutočne veľakrát ste nám už pomohli 💖💖