escapelle
10. zář 2020
5272 

"Strčte si ty roušky do pr...."

Všechny sociální sítě jsou plné nelibosti nad povinností nosit opět roušky.

Už mi to opravdu nedá a musím se vyjádřit.

Tak si to shrneme.

Když se roušky zavedly poprvé, většina národa je začala nosit bez keců. Všichni usedli za šicí stroje. Všichni si dávali fotky v ústenkách, "moje rouška chrání tebe, tvoje zase mě."

Pamatujete si ještě někdo jakou rychlostí tenkrát rostla čísla?

Byly to zprvu desítky,pak stovky.

Pak přišlo promořování.

Zase lidi řvali, "je to nezodpovědné!!!my chceme roušky nosit dál!!!"

K promořování muselo dojít a došlo.

A teď se zamyslete.

Došlo někomu že teď čísla rostou v tisících????

Že už nejsou vyhrazená celá oddělení v nemocnicích???

Že třeba teď už chybí ten personál?

Že teď už není tolik lůžek?

Že je potřeba to zkrátka zbrzdit??

Třeba u nás je situace mnohem horší, než byla všechny předchozí měsíce nouzového stavu dohromady.

Ale tak teď buďte hrdinové a placejte se na sítích po zádech, jak jsou všichni úplně blbý a jde jim jen o to udělat z národu ovce.

Kde je ta solidarita? Ten společný provaz za který chtěli všichni táhnout? Ta chuť a síla zvládnout to společně?

Rychle lidem otrnulo, rychle.

A málokdo si uvědomuje, že všechna opatření teď musejí přicházet operativně vzhledem k probíhající situaci.

To, co se zvládalo před měsícem, se teď už zvládat nemusí.

Naučte se žít s tím, že roušky už budou třeba zcela běžnou součástí našich životů. Někdy bude potřeba je nosit víc, někdy míň. Někdy pořád, někdy vůbec.

Tak přestaňte remcat a myslet si, že od počítačů rozumíte všemu líp. 

Nebo byste byli radši kdyby zase vše zavřeli a zrušili úplně protože lidi nejsou schopní chovat se zodpovědně???

Asi ano.

Mluvíš mi z duše. Čtu tady ty komentáře už několikátý den, raději se nevyjadřuju ani tak, ani tak, protože mám v tomto tématu dostatek sebereflexe, že vím úplný kulový. Ale ani v jednom příspěvku jsem neslyšela, že by někdo řekl, co teda jako mají tam nahoře dělat, aby to bylo podle gusta lidu a nedělala se z toho politická honba za body.
Lidí asi musí začít umírat ve velkém, aby se zjistilo, že to fakt není prdel.

10. zář 2020

Dovolim si to sdilet😇😇🙏🏻🙏🏻

10. zář 2020

Máš naprostou pravdu a nejvíc mě šokuje, jak jedna kobylka na jaře na IG posty NOSTE kuwa roušky+rukavice a teď najednou STRČTE si je do prdel, já ani děti nosit nebudou. Nemám jí proto méně ráda, jen překvapilo. 🙄

10. zář 2020

Díky moc za hezký článek, souhlasím s Tebou.

10. zář 2020

Dekuju. Fakt dekuji. Ja si porad rikam, ze snad neonemocni tolik zdravotního personálu, aby vse porad fungovalo a neumřel nekdo treba na slepý střevo, protoze ho nema kdo operovat. Mam pocit, ze tohle si spousta lidi vubec neuvědomuje.

10. zář 2020

@vanilkacka ať klidně umře.hlavne když nebude muset nosit roušku 😂😂

10. zář 2020

@malenka3
@natysnovec
@sweetest
@plksv ale to jsou prostě Češi.se vším věčně problém.vsemu od počítače rozuměj nejlíp.ohaneji se s demokracii přítom nejsou schopni akceptovat nějaká nutná opatření a pokud nepřijdou tvrdé zákazy a restrikce,tak se prostě nebudou chovat zodpovědně.

10. zář 2020

Souhlasím. Češi jsou hold věčně nespokojený národ. Vůbec ten nahoře nezávidím. A úplně jsem alergická na řeči typu jooo ten zpěvák ten nám bude tak poroučet. Twl kdo z nás nedělal v mládí něco co teď teď už nedělá. Chtěla bych vidět je. Cokoliv řekne špatně. A řeči že si nás zkrs roušky chtějí vochocit no to jdu rovnou do vrtule. Já jsem totiž toho názoru že spousta Čechů si plete demokracii s anarchií bohužel.

10. zář 2020

@podaji tak jako na Vojtěcha já taky nenajdu dobrého slova😂😂...ale naštěstí to neřídí sám 😂

10. zář 2020

@podaji ano přesně!!!!demokracii si pletou s anarchii!!!!!

10. zář 2020

@escapelle no právě, je tam xy lidí a musí se domluvit. Ono to totiž většinou je tak že Vojtěch i Babiš jsou bohužel jen oznamovateli...

10. zář 2020

Děkuji. Zkrátka děkuji. Pomalu jsem se "bála" otevřít jakoukoliv sociální síť, abych si nepřečetla vzdechy, nadávky... Přitom se jedná v podstatě o tak banální opatření a lidi se vyjadřují, jako by jim sekali ruce a nohy. Dohání vše ad absurdum, jak bude nošení roušek postupovat k povinné aplikaci čipů pod kůži apod. 🤦 Myslím, že jsi jedna z mála minimálně tady na MK, která k tomu má skutečně a fundovaně co říct a jsem ráda, že jsi to udělala. Jsi skvělá osobnost 👏

10. zář 2020

Díky za takovej názor. Já si ve svym okolí už přijdu jak totální debil s tímhle názorem.

10. zář 2020

je fajn, že se něco takového napíše někdo, kdo je opravu informovaný, kdo je uvnitř dění, kdo tomu trochu rozumí...Děkuju👍. Z lidí je mi někdy ne špatně , ale hrozně smutno...ze svého okolí vím přesně jací to jsou lidé...

10. zář 2020

@escapelle ale at neumru Ja a moje rodina.

10. zář 2020

Nechápu, proč je kolem toho zase takový humbuk... My jsme roušky na veřejná místa ani nosit nepřestali (obchody, MHD, nemocnice). Ano taky mi vadí, ale prostě to tak je, je to nařízení, nosit je budu. Já nejsem odborník ( jako 90 % uživatelů sociálních sítí 😀 ), abych dokázala posoudit zdravotní rizika, tak prostě budu věřit těm povolanějším...

10. zář 2020

@janalov jo přesně 100% souhlas...milion kometářů o tom jak když vládá nařídí tak s ebude skákat z okna, že v tom mají lidi i spát...prostě demagogie na entou a čím méně o tom ví tím víc křičí.

10. zář 2020

@podaji jojo děmokracie je podle nich , že si sobecky a bezohledně mohu dělat , kdy chci co chci a existuje pouze mé já chci a to je zákon☹.

10. zář 2020

Ano vláda podle mě nejedná úplně dobře, ale největší chyba byla a je to, že s enechají kvůli politickým bodům dohnat nějakým řvounem někam a nejhorší podle mě je, že se vyjadřují veřejně Zima, Šmucler atd a to tak, že jejich názor je zákon...Zima je chemik a hlavně kariérista i když samozřejmě vzdělaný a chytrý...Šmucler je zubař ...a ano na jejich názoru je vždy trochu pravdy a dělají tím více zla než dobra...Ale jen můj názor.

10. zář 2020

@aglaja13 hele já vůbec nesleduju kdo co Říkám protože nejvíc řvou ti nejmíň zasvěcení.mne stačí v čem žiju.
A myslím si že každému,kdo nějak uvažuje by mohlo být jasné,že když případů denně byl zlomek a kolik bylo vážných stavu v nemocnicich,že když jsou to tisíce denně,že těch vážných stavu bude víc.
Ale teď už nikdo nenataci po nemocnicich,jednotlivé případy se nemedializuji.a to je ten problém.pro lidi to neexistuje.
To,co jsme čekali v dubnu,přišlo teď.

10. zář 2020

@escapelle já se snažím to nečíst, ale vždycky mě to trochu vytočí...Bohužel jsou lidé, kterých dokud se něco nedotkne osobně tak to neexistuje...je to smutné, ale bylo , je a bude to bohužel vždy

10. zář 2020

Moc díky za článek. Já se tady na MK budu už trochu opakovat, ale hodím to s dovolením i sem. Žiju ve Francii. Tady se to na jaře brutálně rozjelo, nejdřív se všichni tvářili že pohoda jazz a pak najednou prů.er. Roušky nebyly, žádná kampaň s šicíma strojema jako v Česku nebyla. A tak se tam nahoře řeklo že roušky jsou k ničemu (aby se po nich lidi nesháněli) a celá země se zavřela do tak drsný karantény, že si to V Česku těžko umíte představit. Jak já jsem byla hrdá na Čechy jak se všichni semkli a nesedí jen doma na zadku, moje rouška chrání tebe a tak.. No, ale hrdá už teda nejsem. Už v létě na návštěvě Česka jsem koukala jak puk, jak se všichni tváří že žádnej virus není a na nás jako na debily, když jsme že zvyku měli roušku v obchodě.
Tady v momentě, kdy konečně roušky byly k dispozici (půlka května) a čísla šla trochu dolu, nás pustili z domácího vězení, přiznali že roušky jsou jediná možnost jak nebýt navěky v karanténě a roušky se postupně začaly nosit všude. Doprava, obchody, kanceláře, kultura, školy a někde i venku. A neříká celkem nikdo nic. Žijou si dál svůj život, jen s rouškou. Nemyslím že jsou to tupé ovce. Francouzi mají pověst věčných remcalů, ale tady drží hubu, protože si prošli celkem peklem. V Česku byl holt moc klídek a umřelo málo lidí. Ale tak teď jste v Česku na dobrý cestě všechny ty země který to na začátku podcenily dohnat...

10. zář 2020

Naše rodina zastává stejný názor. Bohužel všude jinde čtu jak jsou lidi ovce, že časem po nás budou chtít to a to. Možná jsem ovce, ale když se nedokážou shodnout ani odborníci, jak to pak má vědět obyčejný člověk? Věřím tomu, že se nakazí většina lidí, že to už mezi námi bude, ale byla bych radši, aby to bylo postupně a nezahltily se nemocnice. A co mě vytáčí nejvíc jsou kecy o tom kde končí svoboda jednoho začíná svoboda druhého, a při tom myslí jen na sebe ☹️

10. zář 2020

Ja myslim, ze problem do jiste miry zpusobilo to, ze se v lete ty rousky uplne dovolily nenosit... dle meho by bylo lepsi vydrzet to celou dobu (ne venku, ale zavrene prostory jako OC apod.) - nebyl by to nyni zas takovy sok, to zaprve, za druhe by to mozna nyni nebylo rozjete v takove mire...
Jinak jsem clovek, co od zacatku tvrdi, ze bych to rozhodovat nechtela, chapu, ze se to ruzne meni ta situace a urcite na to nyni nenadavam.
Jen si myslim, ze to uplne uvolneni nebylo ok a mohlo prispet k nynejsimu rozladeni naroda...

10. zář 2020

Dekuju! 👏

10. zář 2020

Nečetla jsem komentáře viz výše, ale vyjádřit se tedy musím. Pracuji v lékárně, tudíž zdravotnické zařízení. Je v pořádku, že roušku musím mít a je v pořádku, že by jí měli mít i ostatní. Podsud se shodneme. V čem se ale neshodnou je to, že před tady tou koronavirovou krizí stála krabice roušek 50,- a bylo jich tam 50ks. Dneska stojí pět roušek stovku. Nemám problém je nosit, mám problém je financovat, aby to mělo smysl. Sama víš, že papírová je na dvě hodiny a respirátor na osm. Je to šílený obchod se strachem. Měli bychom se všichni chovat zodpovědně, ok, ale řekni mi, kdo bude opravdu striktně dodržovat hygienu roušek a dobu jejich použití. K čemu to je, že si že zadní špinavé kapsy podá někdo hnusnej umolousanej hadr a narve si ho na ksicht, aby se neřeklo 😔😔

10. zář 2020

S dovolením jsem si to zkopčila. Děkuju za tvoje slova, tím spíš, že jsou od někoho, kdo opravdu ví, o čem mluví. 😘😘😘

10. zář 2020

@bigbig díky za pohled z ciziny. Bohužel se bojím, že máš pravdu. Češi (ne vláda, ale Češi) projedou ten náskok z jara proti ostatním státům velmi rychle.

10. zář 2020

@mmirunda tak ale tím, že nebude dodržovat rouskovou hygienu, může každý poškodit tak sebe... Ale na ostatní nenachrchla, ne?

10. zář 2020

Rousky mi vadi. Je to vopruz, bez diskuze. Tecka. Ale je fakt, ze ted ta cisla rostou fakt silene, vzdyt v breznu dubnu bylo nejvyšší cislo ani ne 400! Pravda, realne tech pozitivnich (bezpriznakovych) asi bylo mnohemmnohem vic, protoze z pocatku kdo nemel minimalne neklesajici horecku nad 38 a nedusil se kaslem, tak mu test nedelali. Realne kdyby se testovalo plosne jako ted, tak pres tech 1000 denne je to taky. Ted je 80% lidi s mirnymi priznaky.
Ovsem je zacatek zari. Tyden od zacatku skoly, jeste ani zdaleka nezacala sezona chripek...obavam se, ze to bude mnohem, mnohem horsi. Ano, netreba z toho zase hystercit ve stylu jako v breznu, kdy se delaly obr nalety na obchodaky, jako by lidi ocekavali 3.svetovou.Ale aspon trosku odpovedne k tomu pristupovat, nevyhledavat mega party, nevysedat v hlouccich po barech apod.
Problem, co si ale mysli lidi nejvic sere, co se tyce vlady, ze vlada proste slibovala a slibovala..ze bude chytra karantena, ze bude rychly trasovani a je to proto, aby uz NIKDY nemusela byt tato plosna opatreni (as le jen opatreni lokalni viz v cervenci Karvinsko, Vetrny Jeníkov...).Mohlo to fungocat dal, zvladali jsme to... Ale pak par doje..anejch nezodpovednejch kokotu z rad sportovcu a jejich nobl okoli si navstivi jisty bar, tam sdílí (nejen) brko a alko kybl s kdekym a vono se to rozlije po cely CR! A i kdyz je toto velky vykricnik pro ostatní, tak stejne zas jina banda dalsich ko..tu dál navstevuje bary, hospy, mejdany a má z toho prdel. A kvuli takovejm (z velke casti +cizinci na ubytovnach+"par" importu z ciziny - ovsem letos byla vetsi pravdepodobnost, ze ese nakazim na Lipne nez na prazdne plazi v Řecku) se to tu rozjelo do takovych rozmeru..a to jsme zase vlastne na zacatku... respiraci sezona cela pred nami (ne jak na jare, kdy to byl presny opak). Tak holt kdyz stat je neschopej nabrat vcas dostatecnou posilu na hygienu (a zaplatit ji! Za ty prachy se ani nedivim, se to nikdo delat nechce), tak ted za to platime opet my vsichni. Na jare jsme si uzavrenim ekonomiky koupili cas...orislo nas to hodne draho...a totalne jsme ho prosustrovali!!! (MY mysleno vlada a "odbornici" okolo)

10. zář 2020

krásně napsáno, některé zde jsou na koni odbornice úplně na vše a já si často říkám, jak to,že už nejsou ředitelkami zeměkoule...není to lehká situace, je to nová situace.Když se každý bude chovat zodpovědně za sebe bude to jednodušší. Držím palce, ať to v práci zvládáte co nejlépe.

10. zář 2020

to myslíš jako fakt, že chcete celej život chodit v rouškách, kecy typu moje rouška chrání mě a Tvoje mě je jen mediální akce a masáž, já chci žít normálně, chci zůstat doma když na mě něco leze a ne s tím chodit do práce, protože se bojím o místo. Já teda nechci žít s náhubkem , který mě dráždí a vdechuju bordel a tím se moje astma pěkně zhorší.

10. zář 2020

@escapelle Taky mě děsí, že se řeší jen to, jak koho obtěžujou roušky, ale připravenost nemocnic na zvýšenou zátěž nikdo neřeší- pořád všichni jen koukají na aktuální čísla, bagatelizujou počet vážných průběhů a neuvědomí si, že za dva, tři týdny ale budeme s počtem hospitalizovaných skokově jinde- prostě dokud nezačnou lidi umírat po desítkách, bude se to bagatelizovat furt. Anebo se prostě společnost už rozhodla pro vlastní pohodlí rizikový obětovat.

10. zář 2020

@jolcap mediální masáž???kdy máš čas?že bych tě vzala do nemocnice na exkurzi???

10. zář 2020

Jezis, to je dlouhej k9nent, to nikdo nebude cist 😁Ale ja taky musela. Myslim, ze kdyby vlada neprosustovala ten cas pripravy, ktery mela a fakt se poradne pripravila na "2."vlnu (v uvozovkach, pry to stale 2.vlna neni) a kdyby se lidi v lete neutrhli z retezu, tak tu ted tohle vubec neresime a jsme v klidu. Lidi jsou proste nasrani, no...😔

10. zář 2020

@jolcap Hele asi všichni chtěj žít normálně. Mě taky rouška s..e, ale jsem schopná obětovat trochu svého pohodlí do doby, než bude lepší řešení.

10. zář 2020

@jolcap Všichni chceme žít normálně, ale tohle prostě není normální situace.

10. zář 2020

@jolcap kdo říká celej život?
Tady u nás na malém městě jako první začali na jaře nosit roušky Vietnamci. Ti jsou na to zvyklí, v Asii je běžné, že v době jakýchkoliv respiračních onemocnění je lidi automaticky nasadi. A kupodivu je začali nosit i tady, aniž by jim to někdo nařizoval. Zvláštní, co?
Takže to není nějaký politický výmysl, ale věc, která je v některých oblastech světa běžnou praxí už dávno.

10. zář 2020

@escapelle nemusíš, nežiju zamčená doma, ale kvůli tomuhle se zanedbává spousta jiných nemocí a péče, tenhle vir tu zůstane asi jako jiné a rozhodnutí vlády je jako kolo štěstí, co ráno vytočí to zítra platí, jinak v nem jsem byla předevčírem a ne zrovna na příjemném oddělení a nikdo tam takhle nešílel, to šílí víc praktický doktoři a odmítají ošetřovat lidi bez testu

10. zář 2020

Mě zas přijde, že se všichni hází do jednoho pytle. Já nesouhlasím s naší vládou a štve mě, mojí rodinu přivedla na pokraj bankrotu a muži zrušila podnikání. Nelíbí se mi jak z nás dělají blbce a různá omezení hází naprosto nelogicky, takže pro spoustu lidí jsem ten co plyve na roušky. To není pravda, roušku do školky jsem nosila i když to nebyla povinost, nemám problém si ji vzít do MHD nebo krámy. Upřímně fakt lituju a obdivuju ty co to mají 12 hodin v práci.

10. zář 2020

Mně na tom nejvíc vadí, že místo toho, aby od května ministerstvo a vláda něco dělaly, připravovaly plány postupu, metodické pokyny, tak se na to vysrali a teď nikdo neví, co má dělat, co za jakých podmínek nastane. Nedivím se, že už toho mají lidé plné zuby. Koneckoncu, vždyť ani jednotlivé hygienické stanice nepostupují v případě trasování a testů kontaktů covid+ osob jednotně - někde testují, jinde ne, rovnou karanténa, někde testují jen na začátku, onde i po 10 dnech... 🤷‍♀️ Bordel nad bordel.

10. zář 2020

@ninive211 hele mě taky vadi spousta věcí.pokid ti tak vadí nošení rousky tak nikam nechoď a je to 😂😂
Mě taky vadí pracovat v tehle podmínkách.a o to víc mi vadí když někdo šílí z obyčejné ustenky.
Jo sorry,je to vlastně moje práce kterou sem si vybrala tak co si stěžuju že.
Já si nestezuju.ja už sem si zvykla.ted je na čase aby si každej zvykl na obyčejnou Ustenku a nosil ji kdykoliv,o když nebude muset,když bude mít obyčejnou rýmu.

10. zář 2020

@zmrz_lina Naprostý souhlas.

10. zář 2020

Já vidím rozdíl v tom, že na jaře nikdo nevěděl, co vlastně bude, všichni chápali, že vláda musí improvizovat, všichni věřili, že ekonomika se bude muset zastavit jen na pár týdnů. Teď už si hodně lidí myslí, že by vláda měla mít plán a jednat koncepčně, přiškrcení ekonomiky doléhá na živobytí stále více lidí a spousta dalších vidí, že dalších několik měsíců omezení už jejich podniky prostě nepřežijí.O ty roušky vlastně až zase tolik nejde.

10. zář 2020

@jolcap V tomhle teda souhlasim, manzel ma taky bohuzel uz zkusenost, ze se k nemu v lete chovala dr jako by mel automaticky covid nebo lepru nebo ja nevim co ahonem honem, at uz je pryc z mýordinace (pritom na testy ho ani neposlala, ze pry zbytecny, tak proc se k nemu chovala, jako by mel mor a ani ho poradne nevysetrila... 🤔). Segra na jare resila akutni zdravotni problemy, nikdo se s ni nechtel bavit, prej zavolejte si mozna v cervnu "protoze covid", wtf? Tak najednou neni jina nemoc, jen pojebanej covid? Jenom proto, ze ma skvely "PR".v mediích... vubec nepolemizuju, ze se to nesmi podcenit, je to hnusna nemoc a muze byt i s blbymi nasledky, ale ku..a kvuli tomu nemuzeme zanedbavat stovky jinych nemocí!!! 😤

10. zář 2020

@ninive211 Ale to je zase jen o lidech, zanedbani nemoci je bohuzel soucasti naseho zdrvaotnictvi a je dost caste, bagatelizovani priznaku a problemu lidi, posilani k nekomu jinemu na vs edost casu atd nesouvisi to s coviden... ja mam zase zkusenost opacnou, kdy byl test vice nez jasny a dr ho neudelala...A to,ze de zabedbali nejake diagnozi jsou zase jen vykriky a druh straseni lidi z jineho soudku:(

10. zář 2020

@escapelle jen na zamysleni.. Praha nedavno otevrela na Vaclavaku odberne misto.. Nekolik dni na to zacal v Praze narustat pocet lidi, u kterych se nevi, kde se nakazili. Osobne v tom souvislost vidim, protoze na ten Vaclavak nikdo nejede autem, fronty tady jsou kazdy den, rozestupy bezne zadne, kolem nich chodi lidi do prace. Taky lidi jezdi na odber mhd. Takze jaka je asi sance, ze ty rousky opravdu tak super funguji? Nemuze byt tohle zrovna na zamysleni, zda se lidi nenakazili v mhd, kdyz sami netusi kde? Vazne pak mam verit rouskam? Verim, ze respirator ochrani. Nemam rada rousky, ale jsou narizene, nosim je. Ale nevidim v nich, uz jsem se par krat napalila. Horsi mi to zrak, ptz podvedome silham. Budiz.. Vse zkousnu.. ale pokud nekdo prikaze detem mit ve tride rousku, tak me dite zustane doma, tohle zkousavat nebudu. Taky ji nebudu nosit v praci, neverim tomu, ze to tak skvele funguje..

10. zář 2020

@escapelle Vadi mi, ale nosim ji bez diskuze tam, kde je to rizene (ted, vo jsem nachlazena, jsem ji do obchodu nosila, i kdyz nebylo treba). Ale to neznanena, ze ji nosim s nadsenim...

10. zář 2020

@rebe Souhlasím, ale nechápu, proč se to zhmotnění nedůvěry k vládě odráží zrovna na rouškách a odpovědnosti k ostatním, když to jediný nás může uchránit před dalšími drastickými ekonomickými opatřeními, a hlavně safra nechápu, že to vůbec nehlo s volebníma preferencema 🙈

10. zář 2020

@rebe promin ale kdyby tohle chapali, tak prece musi pochopit, ze kdyz nezvoli mirna opatreni nastanoj prave ty co nici ekonomiku a restriktuvni NE neni to o tom je to jen o tom byt proti...takze voastne jejich pristup je tim dubodem proc dojde na to co tvrdi, ze nechteji

10. zář 2020

@aglaja13 Promiň, mohla bys používat interpunkci? Vůbec nechápu, na co reaguješ a co máš na mysli. Lidem ničí podnikání právě kroky vlády a jestli to, jsou pro nebo proti, jim moc nepomáhá.

10. zář 2020

@jolcap Jenze kdyz se to tady rozjede do desetitisíců denne, tak ti ani tu zakladni péči nebude mit kdo poskytnout. Cast doktoru bude v karantene, cast nemocných a zbytek bude běhat kolem tech nejvic nemocných. Bohuzel vládní činitele az ted zase otevreli oči a zacinaji neco resit. Rouska je fakt to nejmenší a treba v obchodech s jídlem mely byt celou dobu. Nejvic se na me mackali cizi lidi ve fronte na maso nebo u pokladny.

10. zář 2020

@rebe
ne na mobilu jí nepoužívám a myslím, že pochopení textu s tím nesouvisií...Ano, když chci , aby nebyly restriktivní opatření tak dodržuju přece ty preventivní a ty mírné, aby na ty rstriktivní nemuselo dojít...takže řeči o ekonomice a ničení podnikání atd a přitom spoustu keců o svobodě a nenošení roušek a tom, že když si bude 5x za den mít ruce a snažit se chovat zodpověďně jsou omezením demokracie jsou protikladem a prostě nezodpovědné a bezohledné chování a nedodržování toho základního vede k tomu, že musí být nařízena plošná opatření a restriktivní opatření, která vedou k problémů firem, zaměstnaců, zavírání škol

10. zář 2020

Aspon jedno plus ty rousky prece jen maji:jeste v cera v obchode jeden clovek na druhym, rozestupy 0,byt jsou na zemi 2m znacky. Dnes-pred lekarnou fronta lidi, pac uvnitr 1 clovek a "drzime rozestupy, ne?" Takze vono to ma i ten psychol. efekt-nejsou povinny rousky =vse v cajku, povinny rousky vsude=jde do tuhyho! (na jak dlouho asi... 🤔)

10. zář 2020

@evaviki ano takže nárust z 300 na 1100 způsobily odběrná místa🙂 to už je fakt síla🙂 ve snaze najít cokoli proti naprostá absurdita🙂 tomu snad sama nemůžeš věřit ne🙂.

10. zář 2020

@aglaja13 1100 lidi je snad v Praze? Čti, co píšu

10. zář 2020

@evaviki cisla hsou nepodstatna, ja jsem pouzila narist za den v CR, podstatny je nesmyls, ktery jsi napsala🙂, ale chapu,ze jsou lide co takhle uvazuji, mam takove okolo sebe 2 bohuzel :(

10. zář 2020

@escapelle Jdeme cestou ode zdi ke zdi a vládní zmatek a neschopnost komunikovat konzistentně navenek tomu moc nepřidává. Příklad ze života: Na naší obci v obchodě prodavačka na jaře zdupala souseda, že nemá rukavice, na tři doby tak, že už tam ani nepáchne. Ta samá prodavačka před pár dny zdupala kolegu mého manžela, že do obchodu vešel s rouškou. Normálně na něho křičela, co to má na puse, že to má okamžitě sundat. No a ode dneška zase otočí.
Já respektuju, myslím, že léto mělo být opatrnější, ale zároveň nesouhlasím s rouškou pro děti cca do čtyř/pěti let. Moje dvouletá dvojčata si ji na ústech udrží asi tak pidisekundu a neustále jim ji musím spravovat, sbírat ze země (ano, musela bych jich mít pro ně na deset minut tak padesát), tříletý synovec ji během pěti minut proslintá. Absolutně k ničemu u takto malých dětí. Vyhýbáme se vnitřním prostorům, max zajdu na poštu, ovšem do večerky ne, protože po sobě kvůli dětem nenechám křičet.
Co si myslíš o rouškách pro takto malé děti?

10. zář 2020

Jinsk ještě k te Praze:ja tam byla (jako spousta dalsich cz turistu, co letos vyuzili, ze neni Praha plna cizinců) s kamaradkou zacatkem srpna...od segry, co byli v cervnu, jsem mela info, ze fakt vsude prazdno, mega slevy, parada! Srpen? Vse uz pomalu v normalu, Karlak natriskanej, Staromak tez (nojo, byli jsme nedeli odpoledne...), slyset cizi jazyk zdsleka nebylo ojedinely...jsme si rikaly, jestli toto je ta "ztracena se, ona", kdy 80% turistů chybí, nechci vudět, jak to tu vyoadá normálně. A že jestli se nenakazíme covidem teď v té Praze, tak už nikde😁Opravdu vsude davy...a nejen zde, Pustevny, Luhačky, zoo, koupaliste. ..vsude plno, zadny rozestupy nikde nikdo nedodrzoval. A pak se teď divme...

10. zář 2020

@ninive211 Ja byla v Praze pres vikend v polovině srpna a to male množství lidi se nedalo srovnat s davy, co jsem zažívala pred 6-10 lety, kdy jsem tam jezdila pracovne dost pravidelně a i jen tak na vylety.

10. zář 2020

@olga_ tak pro děti do 5 let snad povinná není??
Jinak za mě. jistě jsou děti které ji tolerovat nebudou.ale také jsou děti které by stačilo k tomu vychovávat,trénovat.kolik dvouletých děti si dobrovolně čistí zuby?myje ruce?nenutit násilím,ale časem by si jistě zvykly.
Nicméně nepovažuji za nutné aby malé děti měly ustenku.ale přijde mi důležité to zkoušet,zvykat.uz jen proto že může přijít doba kdy budu chtít ochránit hlavně je.

10. zář 2020

@escapelle Je povinná pro děti od dovršení dvou let. Ano, zkouším, trénujeme. Holčička vydrží celkem obstojně, kluk ne.

10. zář 2020

@escapelle Neni povinna jen do dvou let, pak uz jo (jen v zarizenich typu MŠ nee, ale kdyz jde triletak do MHD, obchodu, mit ji musi)

10. zář 2020

@escapelle Jinak je pravda, ze Kuba sam vyzaduje rousku, kdyz vidi, ze ji ja mam nasazenou(dnes ji mel nasazenou i venku mimo obchod, nechtel si ji sundat, ze musi mit "ousku"), kamkoliv jdeme a vidi desinfekci, krici "mydlo!" a musime striknout 😁Nasava jak houba...

10. zář 2020

@aglaja13 cisla ale dulezita jsou.. je dulezity pomer pozitivnich testu vuci celkovemu poctu testu, je dulezity pocet lidi v nemocnicich a ve vaznem stave, je dulezita smrtnost, je dulezity pocet bezpriznakovych lidi a pocet lidi nemocnych, co jsou v rizikove skupine. A ja psala pouze o malem mnozstvu lidi, konkretne Praha a konkretne ty, co nevi, kde se nakazili, protoze to trapi hygieniky. A pokud tva ctenarska gramotnost nedostacuje na pochopeni toho, co pisu, tak na me pripsepvky prosim nereaguj, bude obe spokojenejsi..

10. zář 2020

@escapelle děkuji za upřímný, pravdivý názor, cítím to vše úplně stejně.
Nejvíc si tady na všechno vždycky stěžují pipiny, co sedí doma na prdeli, dítě ve školce, aby měly čas na sebe, nákupy jim vozí manžel cestou z práce 🙂 a roušku samy potřebují max. pár minut denně.
Přitom roušky v uzavřených prostorách jsou to nejmenší "zatím" :(

10. zář 2020

Vim, ze jsi v kovid nemocnici, vim, ze mas zkusenosti. Ale presto s tebou nesouhlasim. Nechci, aby se stal hadr pres pusu soucasti meho zivota a nechci, aby se jim nase jinak zcela neschopna vlada zaklinala. Je to pro me omezeni, ktere nejsem schopna akceptovat dele, nez je nezbytne nutne. A osobne se domnivam, ze ta doba uz je davno pryc, byt cisla stoupaji. Ono je totiz dost dulezite ta cisla vnimat v kontextu a ne vytrzena tak, jak to delaji media (zejmena ta bulvarni, do kterych uz dnes spada temer kazde celoplosne snad krom Hospodarek). To, ze je vlada neschopna se pripravit a stale redi vse jen omezovanim, je pro ni typicke, podivej, jaka nekoncepcnost panuje v otazce duchodu napriklad) a ja to fakt nechci odsirat tim, ze mi nekdo zahadruje oblicej jak v Pakistanu.
Jsem sobec? Mozna. Ale jprimne receno, radeji budu sobec s krizickym myslenim, nez vydeseny clovek, kterry si necha v zajmu verejneho blaha kalet na hlavu, sebrat svobodu a jeste tomu bude tleskat.

10. zář 2020

Roušky nejsou příjemný pro nikoho, ale jsou potřeba. JENOMŽE! Dnes to nebylo poprvé, co jsem v MHD viděla, jak si ji někdo odhrne, prskne a dá nazpátek !!!🤦‍♀️🤷 Šílenost...

10. zář 2020

@sudylichozrout Nojo. A my jsme všichni vyděšený lidi bez kritickýho myšlení, co si nejsou schopni dát čísla do kontextu... Jako že to takhle totálně neschopná vláda nezvládla, o tom žádná. Ale vyprošuju si bejt za ustrašenýho prosťáčka co si nechá kálet na hlavu jen proto, že se snažím chovat ohleduplně.

10. zář 2020

jinak ja teda osobne v praci vidim kazdy den nasledky opatreni vlady.. A jsem zoufala, bezmocna, nemuzu delat praci tak, jak jsem byla zvykla, vidim, jak to lidi financne nici. Ja s rouskou nikam nelezu, pokud to neni nutny. Takze daleko min nakupuji v obchodech, vetsinu veci objednavam, vypustila jsem se bezne zvyklosti, takze vlastne nepodporuji ekonomiku tak, jak jsem byla zvykla. A nebudu sama. Diky omezenim vlady prijde spousta lidi o praci, spousta podnikatelu to zabalila, nebo to jeste udela. Vidim v praci firmy, co diky opatrenim prijdou o desitky milionu.. a je mi z toho smutno.. Virus nezmizi nejakym zazrakem.. Ted to zase zastavime, ok.. ale kdyz se opatreni uvolni, opet se to rozebehne. Proste se lidi musi promorit, i kdyz teda souhlasim,ze postupne, ne najednou zahltit system. To je jedine, o co jde.. Ale napr.zaviranim podniku po 24.00 tomu fakt nezabrani 😀

10. zář 2020

@bigbig To jsem v zadnem pripade nerekla a ze to na sebe vztahnes, muj problem skutecne neni. Take se chovam ohleduplne, ale ne proto, ze mi to nekdo naridi a z ohleduplnosti udela nelogickou az absurdni povinnost. Viz treba rousky na chodbe domu. To je donebevolajici kravina a ja proste rikam NE takovym vymyslum.
Trochu mi to pripomina vynucenou solidaritu, coz je princip, ktery neakceptuji.

10. zář 2020

Ono to není o rouškách, i když je to nejvíc slyšet. Mně vadí, ale jdu se stádem a nosím, kde musím.

To, co zde v článku je napsáno, spoustě nedochází. Vidí jen to svoje. Mnohem horší je nekoncepčnost vlády, smysluplné nařízení. Tam myslím ruka neví, co dělá druhá či jsou každý na jiném zájezdu. Na to, aby něco připravili, měli spoustu času. Prostě typicky český adsurdistán. Díra v rozpočtu, ekonomika v háji.

Vidina opět zavřených škol a firem mě děsí. Mít zase děti doma, pokoušet se o vzdělávání, protože si nemyslím, že naše škola koncepci distančního vzdělávání má. My jsme po první vlně finančně v prdeli. Ještě teď chybí v rozpočtu na podstatné věci. Jít do toho znovu, tak zdar.

10. zář 2020

@kayty Presne o tom mluvim. Neschopnost vlady se ma sanovat hadrem pres pusu a sebetrasovanim. To mi tedy mohou fakt ti panacove polibit zada.

10. zář 2020

@sweetest Myslim si ze vim, koho myslis 😀

10. zář 2020

Mam rousku na hube 8 hodin v praci. Neni to nic prijemneho, ale existuji horsi veci. S rouskou chodim nakupovat, do restaurace, pujdu na konzert. Nevidim problem. A ano, obcas se mi spatne dycha, tuhle jsem se v lekarne malem slozila. Jako aby me od normalniho zivota odradila rouska? To bych musela byt peknej prizdisrac. Jedna kolegyne ma silne astma a dava to s prehledem. Nechavame ji vetsi pauzy. Kamoska je tehotna, tez v cajku. Abych kvuli rousce nesla nakoupit? Abych kvuli rousce nesla do restaurace, do kina? My sami si ukrajujeme svobodu tim, ze nas omezi takova prkotina, jako rouska.

10. zář 2020

@dmiska o papírové roušce lze spekulovat o její ochraně, respirátor je určitě lepší. Ale řekni mi, respirátor jeden kus stojí 119,- a je na osm hodin. Máš na to aby sis je denně pro sebe a svoji rodinu kupovala? Já teda ne a to mě štve. Já samozřejmě hygienu roušky látkové dodržuju, ale ta ochrana je mizivá. Řekla bych vlk se nažral a koza zůstala celá. Když se nějaké s prominutím "prase" co bude nakažené vykašle na hygienu svojí roušky, i přes to, že já to dodržím, může mě nakazit. Záleží samozřejmě jak dlouho v jeho společnosti strávíme. Ale tam těch faktorů je x, samozřejmě. Mě prostě nevadí to nepohodlí v nošení roušek, ale v těch financích co to stojí a v ceně která se mnohonásobně zvětšila.

10. zář 2020

@mmirunda Primcip rousky je ten, ze ty nenakazis ostatni. Kdyz ji bude mit covidak, nenakazi on tebe.

10. zář 2020

@mmirunda Jo sorry, uz jsem te docetla. Moje blbost, neprecetla jsem si tvuj pridpevek cely. Omlouvam se

10. zář 2020

@sudylichozrout to se pleteš.ta doba není dávno pryč.ono to teprve začalo!to není žádné strašení.ja jsem to viděla v nemocnici v dubnu,a vidím to i teď.a říkám jen,že by si měl každý kdo do toho nevidí ale ví to nejlíp uvědomit,že třeba je potřeba to zbrzdit!!
A jaká opatření by sis představovala?opět zavřít části nemocnic?a co ostatní,jiná onemocnění,jiné akutní a chronické stavy?kde vzít personál?kde na to vzít peníze?
Nemyslíš si že zbrzdeni situace pomocí rousek je nejsnazší a vlastně i nejlevnější řešení???

10. zář 2020

@escapelle Neni a rozhodne neni nejlevnejsi. Uz jen proto, ze opet utlumi ekonomiku a to, co nezkrachovalo restrikcemi, zkrachuje ted. Lidi nebudou vyuzivat, co nemusi, kdyz je tam povinnost rousek. Nevim, proc si myslis, ze do toho nevidim. Pri vsi ucte k tobe, nejsi jediny clovek ze zdravotnictvi a urcite ne v mem okoli. Mam zdravotniky v rodine. Nekolik klasik lekaru, imunologa i zdravotni sestry. Ty to vidis ze sveho uhlu pohledu, ja zase ze sveho. Tvym povolanim je pece o nemocne, mym povolanim je kladeni otazek. Ptam se stale, ptam se povolanych, mam k dispozici materialy, mam k dispozici lidi z vyzkumu a vyvoje. Rozhovoru na tohle tema, at iz oficialnich ci off record jsem vedla desitky. Informaci mam dostatek.
Resila bych to respiratory ohrozenym, zbytek pustit, jinak tahle zeme pujde ekonomicky do hajzlu takovym fofrem, az to pekne nebude. Ani helicopter money nelze tisknout vecne.

10. zář 2020

Nemám problém si vzít roušku na úřad/do lékárny/obchodu. Je tam větší koncentrace lidí, takže to se dá pochopit.
Ale nosit roušku po chodbě v činžáku, když žiju v přízemí a ráno se v 99% s nikým nepotkám?😃😃
To už je vyloženě výsměch a šikana v jednom.

10. zář 2020

@sudylichozrout Dokážete někteří pochopit, že chránit ohrožené nestačí? Těžkej průběh může mít i mladej člověk bez dalších onemocnění, dítě, prostě kdokoli. A kdo se o ty nemocný bude starat, když sami zdravotníci budou nakažený? Asi nějakej svatej ne? A nic utlumit ekonomiku vůbec nemusí, když lidi budou dál žít, i když s rouškama. Stokrát radši budu nosit roušku než abych si pak vyčítala, že kvůli mý bezohlednosti umřel nějakej senior v mym okolí

10. zář 2020

Moc ti děkuji za takovou zprávu, se vším souhlasím co píšeš. Díky

10. zář 2020

Já si myslím, že je něco jiného, když člověk bydlí v Praze nebo jiném velkém městě, a když bydlí na vesnici, malém městě. My tu máme 1 školu, 1 školku. Děti se mezi sebou potkávají denně venku, u sebe doma, i větší skupiny. To stejné dospělí. A mimo obchod/poštu/školu/školku roušku nemají... Nemám problém si ji do obchodu/poštu dát.. Ale třeba ta škola mi přijde zbytečná, na malém městě/vesnici..

10. zář 2020

Konečně něco, s čím naprosto souhlasím!!! Toho remcání už mám taky vážně dost, každý je strašně chytrý, ale chtěla bych je vidět, kdyby v té vládě seděli oni, taky by museli nějak pružně reagovat a přizpůsobovat se aktuální situaci. Děkuju!

10. zář 2020

Diky bohu, ze mam kolem sebe naprosto normalni jedince, pro ktere rouska neznamena KONEC a omezeni normalniho zivota. Neskuhraji a neni problem si dojit kamkoliv, ac tam musi mit rousku. Dneska jsem byla v restauraci. A bylo tam svete div se plno. I pres to, ze se nosi rousky. Jestli nekdo nasi ekonomiku doklepne jsou ti, kteri budou trucovat, dupat nozkou a hlasat, ze nez s rouskou, to radeji nikam.

10. zář 2020

Hezky napsané,.pod.to bych se podepsala...

10. zář 2020

@paulline A ja vim prd kdyz uz nemam ten instaaaac🤷🏼‍♀️🙄

10. zář 2020

@tridetiaja Neni ani o co stat, Market 😀

10. zář 2020

@jolana24 Mame na to jiny pohled, nema cenu to dale rozpitvavat.

10. zář 2020

@aglaja13 Pochopení textu dost zásadně souvisí s tím, jestli je poznat, kde končí jedna věta a druhá začíná. Taky píšu na mobilu, používat čárky a tečku je elementární slušnost vůči příjemci textu.
Souvislost mezi nošením roušek naopak nevidím žádnou, ty snad ano? Podniky se zavírají, i když se roušky nosí, a naopak.

10. zář 2020

Mě by jen zajímalo, zda všichni ti super uvědomělí občané, co by nejraději pozabíjeli všechny, co letos vyjeli do zahraničí atp., jestli se všichni tihle chovali stejně uvědoměle i v minulosti, kdy byla například chřipková epidemie. Jestli opravdu nechodili při nemoci mezi lidi, jestli nosili roušky, respirátory, rukavice a napatlali na ruce litry gelu, aby nenakazili ostatní, protože by mohli někomu způsobit vážné zdravotní problémy či smrt....Nějak se napamatuju, že bych v metru někdy předtím viděla lidí s rouškou. Jen stovky viditelně nemocných lidí. A každýmu to bylo sumak, nikdo to neřešil. 🤷 A teď se může pulka národa posrat.🤷

Jo a nošení roušky mě nevadí.

10. zář 2020

@sudylichozrout Jasně, promoření je potřeba. Tohle už tu zůstane. Ale promoření řízený, pod kontrolou s rouškama. Ne hromadnej masakr v nemocnicích

10. zář 2020

@rebe primin, ale nebudu se zdrzovat zbytecnou diskuzi, opravdu mam spoustu lepsi prace, ktera ma nejaky smysl...Vim kam by to vedlo.

10. zář 2020

@me_druhe_ja no vidis tak se to aspon ted zlepsi i k temhle nemocem🙂 a ano autosedacky se pred 40 lety taky nepouzivali🙂. Jinak ja jsem v dobe chripkove epidemie nelezla do kina OC ani mhd 🙂 a ano byla jsem ohleduplna a nachcipana jsem nejela k nemocnemu tatinkovi, dveri davala rousku, kdyz umiral na rakovi a mel malo krvinek...

10. zář 2020
10. zář 2020

@me_druhe_ja ja ano😀😀😀😀....teda krom rukavic...nevim no, cela ta hysterie uz me pekne sere, vlada to posrala (a kloboucek vsem, co je volili🤦‍♀️), rozhazujou jako prase, jen aby se po volbach zase napakovali....a co bude pristi rok nikdo nevi, Šilerka bude cumet jak puk a kde vzit a nekrast....takze to dopadne jak pred 10 lety, kdy se zmrazily platy ve verejny sfere a jeste jim je ponizily o 10% .....a co pak dal...budeme zase pekne v pr....nez prijdou zase volby a tyhle matlaky zvolej, protoze jim pred volbama nasypou...jen nechapu souvislost demokraci a rousek, ano je to vopruz, nedycha se mi v ni dobre, mam nizky tlak a bla bla, ale co maji rikat lidi, co v ni musi byt x hodin denne....byla sem nedavno svedkem v obchode, zenska u kasy se rozkaslala se na celej kram, nezakryla si ani pusu a bylo to fakt nechutny, mit rousku, zachrchla si do ni a dejcha si to sama🤷‍♀️😀teda vetsinu.

10. zář 2020

@bigbig jako bys psala o Spanelsku, az na tu vyjimku, ze ve Spanelsku ta rouska musi byt uplne vsude a vzdy od zacatku cervence... jenze Spanele to maji u p*dele, predevsim ten vek +-18 az 40 let, cele leto olé, zabava, schazeni se s kamarady, v restauracich a barech samozrejme ji nikdo porad nemel, prece se ji a pije... no a ted jsme, kde jsme, po te jarni karantene, jedne z nejhorsich v Evrope, jestli ne uplne nejhorsi, je to tu k placi, nemaji to vubec kontrolovane, zacina se vsechno zavirat, uz i deti ve skolach rousky povinne... ja se zacinam bat...

10. zář 2020

@aglaja13 Ježíš, já věděla, že si to někdo vezme osobně. :D Jasně, někteří jedinci, jako ty, byli už předtím, ale rozhodně ne ta masa, co se dnes chová jako šílená. Lidi, co třeba udávají svoje sousedy, že byli bez roušky atp. Naopak se předtím všichni chlubili, jak mají čtyřicítky horečky a stejně jedou makat do Kolbenky. Byli na to hrdi.
Jsem fakt zvědavá, jestli až pomine mediální humbuk kolem covidu, tak jestli těm lidem zůstane stejně zodpovědné chování jako při "obyčejné" chřipce. Trochu se bojím, že brzo bude vše jak dřív

10. zář 2020

@me_druhe_ja To vis, ze ne. Jako kdyz me duchodkyne sprdla, ze nemam v buse rousku a pak sama zakaslala a jen do rousky. Ne do kapesniku. Ani ruku pred pusu si nedala. Tahle zenska byla bezne zvykla orskat jako prase a ted si mysli, ze hadrova rouska je vsespasna. A takovych je hromada.

10. zář 2020

@me_druhe_ja ale já jsem si to vůbec nevzala osobně ...jen jsme ti dávala na tvoji trochu hloupou otázku odpověď , že takový lidé jsou a není jich málo...A ano i tady je spousti těch co s eposmívají a dehonestují nějaké chování a ti samí za pár dní nebo týdnů zcela obrátí...bylo to je a bude...To nemá nic společného s covidem🙂....Jinak já jsem ještě nezažila, že by někdo někoho udával nebo se choval šíleně...Ale asi žiju mezi jinou skupinou lidí.

10. zář 2020

Tak nevím, zda rouška spasí svět. Snad nám v životě nezpůsobí nějaké jiné respirační onemocnění a neodrovná imunitu, to zjistíme časem. Ale jako zdravotník musíš vědět, že pokud s rouškou není manipulováno správně, nemění se pravidelně, tak si zaděláváme na jiné onemocnění. Kolik lidí si na ni sáhne, nemění ji pravidelně aj. A chudáci děti, ty určitě nedodržují správné zásady nošení roušek. Mělo to zůstat na svobodné volbě lidí, chceš ji nosit, tak ji nos. A kdo má opravdu strach nebo je rizikový, tak ať si vezme respirátor.

10. zář 2020

@sudylichozrout Ale zase je letos krásně vidět, jak je většina lidí neskutečně snadno manipulovatelná médii.

10. zář 2020

@me_druhe_ja Nechovala jsem se tak. A o tom je zivot. Ucime se. Nove situace, nove poznatky, jine chovani. Kdyz ti nekdo onemocni s rakovinou, naucis se o teto nemoci spoustu noveho. Kdyz ti tvuj nejblizsi zustane na voziku, tak uz nikdy neuvidis zadny vchod, zadny pristup stejne. No s covidem jsme se naucili zase neco o ochrane ostatnich v pripade, kdyz kychame a smrkame 😉

10. zář 2020
10. zář 2020

@paulline Tebe to nekdo musel ted ucit? Ja bevim, asi jsem divna, ale me to naucili rodice jako dite, takze fakt nepotrebuji mit pred oblicejem hadr permanentne a pro jistotu. Fakt me tenhle pristup, kdy ze me stat dela nesvepravneho, ktereho musi vodit za ruku, vysira.

10. zář 2020

@sudylichozrout Ucit co presne?

10. zář 2020

@paulline Neco o ochrane ostatnich, pokud prskame...

10. zář 2020

@sudylichozrout A co kapénky při mluvení?

10. zář 2020

@sudylichozrout jiste, naucili. Ale treba to, ze si dam na pusu rousku, abych v pripade moribundusu neprskala ( treba pri mluveni ), to jsme se ucili az letos, prosim 😁

10. zář 2020

* neprskala na ostatni

10. zář 2020

@escapelle měla jsi nedávno svatbu..měli jste všichni po celou dobu roušky,ikdyž jste je mít venku nemuseli mít? Neměli,viď?

10. zář 2020

Moc pěkně a pravdivě napsané👍

10. zář 2020

,,Naučte se žít s tím, že roušky už budou třeba zcela běžnou součástí našich životů. Někdy bude potřeba je nosit víc, někdy míň. Někdy pořád, někdy vůbec."
Tak s tímhle se opravdu nechci učit žít... Nechci aby moje děti v tomhle vyrůstaly.

10. zář 2020

@bigbig A co s nimi? Uz nebudes nikdy mluvit bez rousky? 🤦

10. zář 2020
10. zář 2020

@sudylichozrout Ne, mě zajímá jak tě rodiče naučili nevylučovat do okolí kapénky na lidi když mluvíš?

10. zář 2020

@bigbig Kapenky clovek vylucuje stale. Nicmene me naucili, ze nachcipana nelezu mezi lidi, a kdyz uz to jinak nejde a musim mezi ne, tak ze se kasle a kycha do kapesniku. Rouska kapenky nezastavi, kapenek je bambilion velikosti. Zastavi jen ty nejvetsi a tech je mensi procento. Vlez si do chladu s rouskou, i tak se ti bude fest parit od pusy. A to vsechno jsou kapenky, ktere jsou nosicem.
Prijde mi to proste usmevne a uz jsem to tu psala vcera. Hromada matek posilala jeste loni v prosinci chrchlajici deti do skolky, hromada duchodcu potahuje hleny az z paty a plive je kolem sebe, hromada lidi si neumi ani ruce po WC umyt, ale ted si hraji na desne cistotne, ohleduplne a mysli si, ze rouska je spasi a vyzaduji jeji noseni po ostatnich i tam, kde je to zbytecne.

10. zář 2020

Já nepracuji ve zdravotnictví, ale ve farmacii a to okolo covidu mi přijde pouze jako těžký byznys. Nejsem pro nošení rousek, kdo chce ať je nosí nikomu to neberu, ale ne to lidem narizovat, když to stejně většina nedodrží. Zase přijdou zákazy, zavírání... Stačil mi březen, dva měsíce OCR, 18 dní karanténa, otec syna 32 dní a k čemu? Teď se z toho dostávám makám přesčasy a zase stejný scénář? Dej už s rouskama pokoj.

10. zář 2020

Jen jestli nebude problém v tom kdo ta opatření vydava a dle nálady(ci hladu lidu???) meni. Myslím tím tu partu amatérů. Prymula na zapase Slavie (vyfocen bez rousky), Babis do karantény nemusí, údajně se dost vetralo. Jak takove lidi brát vážně a považovat je za autority? Sama se chovám zodpovědne, roušku nosím kde je třeba, ale nastvanosti některých lidí se fakt nedivím. A co tvoje svatba, proběhla v rouskach?

10. zář 2020

@sudylichozrout Nojo, ale tak od prosince se lecos událo, ne? Navíc teda tenhle covid je často bezpřízakovej, což tu osobní obezřetnost trochu komplikuje. Já teda doufám že se přístup lidí k hygieně teď trochu změní, aby tahle srágora přinesla aspoň něco pozitivního. Ale asi doufám marně.
Nicméně k rouškám, nemůžeš na stopro říct že jsou k ničemu. To nevíš na 100% ty a neví to ani nikdo jinej. Ty studie jsou různý. A já to beru tak, že do doby než bude lepší řešení mě to nezabije si jí vzít. Nechat to na dobrovolnosti je sice krásná idea, ale utopie. Řekneš lidem bylo by fajn jezdit v obci 50, no někdo pojede, dost lidí ale nepojede, žejo. Ne všichni jsou tak obezřetní a ohleduplní jako ty. Moc si tu společnost neidealizuj.

10. zář 2020

Naprostý souhlas a skvěle napsané!

10. zář 2020

Buďto se budou roušky nosit všude bez vyjímky, nebo nikde. Tak jak je to nastavené teď, to nemá vůbec smysl... Roušky v MHD jsou povinné, ale stejně stojím na zastávce, kde je milión lidí bez ní... Opatření akorát k nas*ání...

10. zář 2020

Mám na vše svůj názor ale nařízení respektuji a dodržují i když se mi to možná nelibi 🙂

10. zář 2020

Já teda fakt nechápu, kde se zrodila ta polarizace, že roušky nosí jen ovce a projev svobody rovná se svoboda prskat virus do okolí. Jak se z projevu ohleduplnosti vůči okolí stal symbol nějakého držení huby. Jak se stalo, že je tu do rovnice dosazený, že ten, kdo teď nosí roušku, vlastně prskal předtím, o hygieně nic neví a ještě k tomu fluše po zemi a nadává ostatním a vyžaduje, aby ho okolí chránilo. Já třeba kolem sebe vidím vesměs lidi, kteří roušku mají a nedělají nic z toho, co se tu klade do rovnice, a pak naopak lidi, co flušou po zemi před koronou, při koroně a budou i po ní a na roušku kašlou, ale to jsou vesměs lidi ulice.
Před plošnou povinností roušku dobrovolně neměl skoro nikdo, na tom je vidět, že nechat projev solidarity se “slabšíma” na dobrovolnosti prostě v českým prostředí nefunguje a fungovat jen tak nebude. Tak jakého rozumu se tu potom dovoláváme, rozum je hrozně subjektivní veličina a málokdo si o sobě myslí, že ho nemá.
Z mýho pohledu hlavně bylo důležitý to léto ustát a nenechat se strhnout pocitem, že se vlastně tolik nestalo a máme po pandemii, a to už nebyl jen problém vlády, to šlo napříč společnosti a všema politickýma stranama a všema skupinama voličů. Takže jo, vláda v tom má hlavní podíl, protože prostě nechce a nebude dělat nepopulární kroky. Jenže je to zase jen a pouze odraz společnosti.
Tj společnost se evidentně rozhodla hodit slabý kusy přes palubu, to je to, co mi z toho vychází, a to, čeho se na tom děsím. A to, že se mají chránit ohrožení sami a ostatní si svobodně žít, je jen navoněný vyjádření předchozí věty. Protože na covid neumírají a nemají těžký průběhy striktně jen “ohrožené” skupiny.

10. zář 2020

@vineta 👍 díky 🤟

10. zář 2020

@vineta Asi reagujes na muj prispevek. Helejt, zivot na sidlisti cloveka vyskoli 😀 Bydlim proti duchodaku a co tady obcas vidim za vyjevy, to bys byla zelena... Krom toho je to sidliste a tedy fakt socialni mix. Mame tady sousedku, ktera si po WC vazne nemyje ruce (potkaly jsme se nekolikrat v restauraci), ale zarouskovala by cely svet navzdy.
Jinak ja netvrdim, ze kazdy je ovce. Nene. Ale rikam, ze hodne lidi se zacalo ovcovate chovat, prekvapuje me to i u me vlastni rodiny. Vzdelani lide, ale najednou uplne mimo. Honi cisla, sili a vubec nemaji racionalni uvazovani. Vekove 40+.

10. zář 2020

@sudylichozrout Nejen na tvůj, spíš takový obecný povzdech. No u těch čísel je potíž v tom, že sice na procenta jsme dobře, ale z hlediska lidskýho života jsou důležitý čísla absolutní a zejména jejich nárůst v čase, a tam ti asi pak nejlíp poví někdo, kdo dělá ve špitále na těch vyhrazených lůžkách, já bych tomu dala pár týdnů, než se nechám uchlácholit, že jsme dobře. Protože si myslím, že to momentálně směřuje do průseru a o připravenosti nemocnic to pojmout vedle běžné léčby dost pochybuju, protože to od jara nikdo neřešil.

10. zář 2020

Ono je super v lidech vyvolavat strach.... na jare se zavrelo vse, ekonomika se zastavila... nez se stihli lidi vzpamatovat a nekam zacit chodit, tak se opet zavedly rousky... a co restaurace, bary, divadla, kina...? Kolik jich prezije? Kolik lidi prijde o praci? Kolik lidi nebude mít na hypoteky? Na ziti? Kolik lidi skonci i mezi socialne slabymi?

A jaky smysl ma, kdyz venku rousku mít nemusim, uvnitr si ji nasadit clovek musí, u jidla sundat, na zachod ji nandat... kolikrat na tu rousku clovek sahne? Kolik lidi bude mít v kabelce v extra pytlikach x rousek na dany den? Kde na to clovek vezme i ty penize? Stejne jako se pise, ze ty site rousky jsou 50:50, ze i zalezi kdo to jak sil, z jakeho materialu.... o tech cenach, co jdou vys a vys za rousky, respiratory.... na tom teď se bude vydelavat, kdyz jinde to nejde?

Kdyz clovek videl v lete na IG/FB videa ci fotky z koncertu, svateb.... kolik lidi dodrzelo odstupy? Kolik lidi melo rousky? Respiratory? I ten, kdo mel svatbu uvnitr, nad 100 lidi...?

Kolik lidi davalo deti do skolky s nemoci? Kolik teď matek nadava, ze tam nemohou dat ani dite s rymou? Protoze dle nich je ryma stále stejne normalni, dite má udajne bezne rymu po cely rok.... kdo bere ci bral ohled na ty deti, ze by to nekdo mohl chytit?

Kdyz se vyhradil cas na nakup pro seniory, kdy ostatni si nemohli nakoupit, kdy sli nakupovat důchodci? Jen v danou hodinu? Tezko... berou oni ohledy na sebe? Na jine lidi, deti, co by mohli mít oslabenou imunitu, byli nachylni?

V krame ani na jare, ani ted nevidim sakra odstupy, lidi se mackaji s kosiky, nepockaji, hned se cpou vsude a hned, netrpelivy... dokud jeste nebyly opet povinne rousky v obchodech, tak lidi s rouskami ci respiratory tez nedodrzovaly odstup,...

A jak clovek má tem nahore verit? Za chvíli se zase bude hybat s cisly, jeden den neco dementuji, druhy den ale zmena a vse je jinak.... kolik skol neotevrelo? Kolik se jich zavreloza tech par dni? A co bude napr v prosinci? Kde budeme?

10. zář 2020

Nemám problém s rouškou jako dočasným resenim,které povede k vyřešení celé situace. Ale mám problém s rouškou jako se symbolem. Vadí mi,že moje 3leta si neustále na roušku sahá,posunuje a jinak upravuje a pak si téma rukama třeba promne oko. Vadí mi,když vidím třídu děti mimo jakoukoliv školu,jak mají roušky pod bradou,máchají s ní v ruce kolem obličejů spolužáků a co nejhůř,cumlaji ji v puse. Vadi mi,že rouška je začátek konce. Protože co si budem povídat,u rousek nezůstane. Vadi mi,že ti nahoře (nebo spíš jen ten jeden-ostatni jsou banda zoufalců,kteří netuší,co mají delat a slepe poslouchají) se všem vysmívají do obličeje,masti kapsu a hrajou si na nevinatka,chudáky a obětní beránky,kteří neznají/nevědí/netuší,ale strašně se přece snaží nás ochránit a dělají to pro naše dobro. A pro tohle všechno je rouška symbolem,bohužel.

10. zář 2020

Přesně, @escapelle, mluvíte mi z duše! Mám už těch chytrých keců ze všech stran plný zuby. Ať k nám pak všichni přijdou na exkurzi nebo ještě líp - přiložit ruku k dílu. Nikdo si nevidí dál, než na špičku nosu, natož uvažovat dopředu. Už přestávám číst všechny diskuze, protože se u toho vždycky jen na............u.

11. zář 2020

@hanve Mě přijde že se tady míchaj hrušky s jabkama. Rouška jako symbol neschopnosti český vlády se nějak koncepčně připravit? Vždyť se nosí všude na světě. Mnohde je to přísnější/zmatenější. Ráda bych, aby se občanská nespokojenost s touhle populistickou neschopnou vládou projevila spíš tím, že u příštích voleb půjdou od válu. Jinak souhlas, že rouška u prťat je spíš kontraproduktivní.

11. zář 2020

@bigbig Tak uvidíme, první "účet" bude vláda skládat začátkem října u krajských voleb...ale zase ty odrážejí dost krajskou politiku a schopnost konkrétních jedinců v kraji, nemusí to vůbec korespondovat s tím, jak dopadnou příští volby do PS. Já sama si nejsem jistá, jestli vůbec volit půjdu. Pokud ano, tak rozhodně ne ANO (máme z ANO hejtmana a v podstatě o něm nic nevím, do nedávna jsem si nebyla zaboha schopná zapamatovat jeho jméno)

11. zář 2020

@bigbig nemyslím si,že něco micham,já to tak cítím. Vždyť když se podívám zpět,jaká byla historie rousek,tak je to jedna velká tragikomedie,fraska. Roušky všude ,ze dne na den,jelikož roušky nejsou,tak "odborníci" hlásají,že roušky jsou zbytečne. Pak postupné uvolňování,ze dne na den zase všude bez Rousek. Pak roušky najednou ano,pak zase ne,pak někde a nakonec všude. Lidi remcaj,bodejť by neremcali,když je to naprosto nekoncepční,nemá to hlavu ani patu. Neschopnost,diletantismus a totální výsměch těch nahoře se skrývá za roušky. Tak to vidím já. A klidně si dám na hlavu tu roušku,do obchodu,do přeplněné mhd(i když od doby,co je tahle hysterie,tak jim nejezdím,ptz v okolí jen busy a v těch se mi dělá špatně normálně,natož s rouškou,dcera to samé,takže pěšky,kolo nebo auto),do nemocnice,na úřad. I přesto,že se mi mlži brýle,motá škeble a když ji sundám,tak mám ucpaný nos,jak při rýmě a to žádnou nemám.

11. zář 2020
11. zář 2020

@sudylichozrout a jak roušky zhoršují ekonomiku?
@escapelle chápu správně, že se opět zvyšuje počet těžkých případů? Anebo prozatím jen středně těžkých? A co léčba, je nějaká, co pomáhá, anebo vše prozatím pořád pokus omyl?

11. zář 2020

Aktuální počet hospitalizovaných je celých 249!!! pacientů. V rámci celé ČR. Vojtěch v březnu proklamoval, že naše zdravotnictví zvládne 3000 takových. Toliko k přeplněným nemocnicím. Samozřejmě někde je to nyní koncentrovanější (viz ta Praha), jinde mají prázdno...holt časem třeba nastane doba, kdy se pacienti z Prahy nebudou léčit v Praze, ale třeba v Brně...nebo v Ostravě. Prostě tam, kde bude tzv. "volnej flek". Ale rozhodně to není tak, že by nebylo momentálně kam dávat pacienty. Pokud je někde plno (dle komentu Míši jsem pochopila např. ve VFN Praha je), tak to není problém přehlceného zdravotnictví jako takového, ale toho, že se zrušila dříve uvolněná místa určená pro covid (zrušila se, protože prostě nebylo KOHO léčit a bylo je potřeba i pro jiné nemoci, není jen covid). Teď je jen na ministerstvu a jednotlivých nemocnicích, aby na nárůst pacientů pružně reagovaly a průběžně dokázaly navyšovat kapacity. Ale to nevyřešíme my, obyčejní pěšáci, to musí ti nahoře.

11. zář 2020
Autor komentář smazal

@ninive211 Jenže to je právě ten problém. Že specializovaná nemocnice místo má, je skvělý, ale dokud bude odmítat “nespádové” pacienty a doktor z okresního špitálu stráví hodinu na telefonu hledáním umístění pro nějakýho akut covid pacienta, o kterého už se jeho nemocnice nedokáže postarat, protože jim došla infekční lůžka, pak k průseru stačí, když systém začne kolabovat lokálně. A právě ta systémovost je na MZdr a je to to, co vlastně nikdo neví, zda se řeší- moc bych nedala za to, kdyby ta místa byla prostě jen tabulková a neaktuální, asi jako zásoby roušek v SSHR v únoru. Už jen to, že se jednotlivé nemocnice obvolávají (lékaři z ostatních nemocnic, novináři, dokonce vláda) a zjišťuje se, jak na tom jsou, značí, že žádný systém neexistuje... Reálný výpovědi zdravotníků napříč sociálními sítěmi o tom mluví vesměs shodně. No, asi to přestanu radši sledovat, nějak je mi z toho nedobře.

12. zář 2020

Jo, ja jsem na jare taky sila a rozdavala rousky jak silena, mela jsem strach. Ted jsem otocila. Myslim, ze by vlada misto vymysleni kravin a omezovani lidi mela zajistit lidem, co se radi do rizikovych skupin, respiratory. A ostatni lidi by mela nechat zit. Ano, rouska v nemocnicnich zarizenich, klidne dlouhodobe, v obchodech a mhd treba od podzimu do zacatku jara...Moje babicka a deda si chteji zbytky stari uzit s vnoucaty, kdyby meli mit strach z covidu, museli by se zabarikadovat a cekat, jestli umrou sami (jejich slova). Spousta duchodcu rousky nechce, nosi je jen proto, aby jim nekdo nevynadal. Zrovna dnes na zubni pohotovosti se o tom bavily. Tady se to porad mele dokola, jak rouska chrani. Neverim tomu, ze vic chrani nez skodi. Ja po hodine v rousce ve svych 31 letech kolabovala, migrenu jsem mela takovou, ze jsem sve mimco nemohla udrzet na rukou, chlap musel prijet z prace a postarat se. Babicky, dedove, tchanovci a vlastne vsichni starsi lide v okoli jsou po kratke chvili v rousce zpoceni, udychani, je jim zle. A to nemluvim o detech a odkyslicenem mozku. A to, ze stejne velka vetsina lidi fakt neresi nejake stridani rousek a nosi je po kapsach... tak k cemu to je, ze jo.
Denne clanky o narustech, ale ze se x krat vic testuje nez na jare, to se nenapise. Ze je to ted mezi detmi a mladymi. Najednou. Ale ze na jare se mladi a deti temer netestovali, to se nenapise... Nase 2 velke nemocnice tady fakt v predni linii nejsou. A lekari v ordinacich sami nabizi at si rousku sundame. Cely covid uz mi prijde spis jako komedie.
Jo a ziju na vesnici. Mozna bych v Praze mluvila jinak, nevim. Ale nemeni to nic na tom, ze vlada cini nelogicke kroky celou dobu co tady covidosrajda je.

12. zář 2020

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kontakt-s-na...

Super představa, ze me léčí nekdo potenciálně nakazenej či dokonce pozitivni a ma na sobe jen respirator (treba nejakej ten vadnej z Číny) a rukavice.

12. zář 2020

@vanilkacka třeba bys byla ráda že tě vůbec někdo léčí 😉😉
Btw respirator je dostatečná ochrana.pro obě strany.jinak bysme padli už davno😊

12. zář 2020

@escapelle To vis, ze bych nakonec byla rada, ale presne z tohoto duvodu jsou tady zas vsechny ty opatreni, aby bylo aspon co nejvic zdravotníků zdravych a mel nas kdo léčit nebo aspon napsat elektronickej recept po telefonu. Ach jo. No jen takovej povzdech.

12. zář 2020

@vanilkacka však já s těmi opatřeními souhlasím.protoze teď už jsou zase potřeba....

12. zář 2020

@escapelle vsak ja vim, ze souhlasis 🙂

12. zář 2020

a já si myslím, že roušky jsou v tomhle ohledu k ničemu, zejména, pokud se k tomuto účelu používá hadřík, který navíc v mezičase nosíme zmuchlaný v kapse nebo papírová rouška nošená do rozpadu - jak to teď praktikuje velká část populace. A poté, co jsem včera strávila hodinu v MHD s rouškou a pak se z toho až do dneška vydýchávala, jsem opravdu přesvědčená - stejně jako spousta odborníků, btw. - že ta rouška nejen, že je k ničemu, ale že i škodí. Ano, buďme opatrní, buďme ohleduplní, chraňme slabé, to všechno beru, ale tohle má zhruba stejný efekt jako přivázat si na krk zvonec. Ale zase to hezky vypadá, jakože něco děláme, to je fakt..

12. zář 2020

@suzanna123 To je jasný, že pokud jsou lidi prasata, a nepoužívají roušky tak, jak by se mělo, tak jsou k ničemu. Otázka je, proč to tak dělají, když všichni ví jak se mají používat správně.
Kondom by taky nechránil před HIV, kdyby se používal furt ten jeden dokola.
Jinak já jsem taky jedou málem omdlela po 3h ve vlaku s látkovou rouškou. Od té doby na dlouhé cesty beru chirurgickou jednorázovou a o té skoro nevím.

13. zář 2020

@bigbig třeba proto, že na rozdíl od kondomu nejsou přesvědčeni o efektu? A že vnímají rozdíl mezi HIV a Covidem?

13. zář 2020

@suzanna123 Takže rouška je k ničemu, protože jí stejně všichni používají špatně. A používají jí špatně, protože si stejně myslí, že je k ničemu. To je potom těžký, no. Hele, já jsem tak trochu z oboru, mám doktorát v medicínskym směru, nejsem médii zmanipulovaný prosťáček, a tu 100% jistotu, že je rouška k ničemu teda nemám. Bylo by to fajn tu jistotu mít, abych se na tu roušku mohla s klidným svědomím vykašlat, protože mě samozřejmě taky štve. Ale prostě tu jistotu nemám no.

13. zář 2020

@bigbig já tu jistotu taky nemám - ale taky nemám jistotu, že to funguje. A pokud po něčem kolabuju, tak bych byla celkem ráda, kdyby tu ta jistota byla. A že to je škodlivé pro mě, tím si celkem jistá jsem - nedostatek vzduchu na straně jedné a zpětné dýchání toho, co tělo pouští ven určitě nikomu neprospívá.
A vykašlat se na ni, btw., nemůžu, protože to je jaksi povinné, tak leda bych se rozhodla do práce chodit přes půl Prahy pěšky. To ale neznamená, že rezignuju na to si o tom myslet své.

13. zář 2020

@bigbig Taky jsem zjistila, ze vvte chirurgické jednorázové se mi dycha mnohem lip, samozrejme jich mam jen omezene mnozstvi a tohke bude s rouskamana celou zimu, takže kdyz pujde jen oto nasadit si rousku na par minut v satne skolky nebo v obchode, preziju to s latkovou, ale na delsi dobu uz taky asi jen jednoraz.

13. zář 2020

@suzanna123 Tak proto radím používat tu jednorázovou, v té kolabovat nebudeš, ta je v pohodě. S tou škodlivostí to taky není tak horký, sestry a lékaři v ní tráví půl života.
Jinak já se na to samozřejmě taky nemůžu vykašlat, žiju v zemi, kde se roušky nosí na dost místech i venku, kontroluje se to, většinou se to neřeší domluvou a pokuta je od 135 eur až asi do 3000 eur. Myslela jsem to spíš tak, že kdybych si byla jistá že je k ničemu, můžu aspoň remcat. Já jsem teda ale naštěstí spíš přesvědčená, že rouška svůj smysl má. Na stopro to nevím, ale to neví zatím nikdo. A ze zkušeností z výzkumu vím, že se člověk občas musí smířit s tím, že některý věci prostě na stopro neví.

13. zář 2020

@bigbig tak zrovna tu jednorázovou jsem měla 😀 A lékaři a sestry ty roušky používají trochu jinak než my - zaprvé. Zadruhé, co bude další argument - že vrcholovým horolezcům se taky blbě dejchá? A abych to uzavřela - ty jsi o smyslu roušky přesvědčená, já ne. Ve výsledku to nosíme obě, tak v čem je problém? V tom, že na to mám jiný názor?

13. zář 2020

@suzanna123 Problém není v ničem. Tys napsala svůj názor a já taky. Říká se tomu diskuze a praktikuje se to tady poměrně často🙂

13. zář 2020

@bigbig aha - já říkám diskuze tomu, když mám argumenty, kterými chci druhou stranu přesvědčit o své pravdě. Tady jsem prezentovala, proč mám jiný pohled na věc než autorka, na což jsem dostala reakce od tebe, že tvůj názor je jiný. Pokud je tohle diskuze, tak dost zbytečná 🙂 Ale máš recht, že tady se to takhle praktikuje naprosto běžně - jen už jsem z toho naštěstí vypadla, tak mi to hned nedošlo...

13. zář 2020

@suzanna123 Podle mě tohle pojetí diskuse právě způsobuje zbytečné hádky - ten nátlak plynoucí ze snahy přesvědčit druhého o své pravdě. Podle mě je diskuse naopak mnohem přínosnější, když člověk jen argumentuje své názory a postoje, aby se nad nimi u druzí mohli zamyslet také z jiného úhlu pohledu, a stejně tak se zamýšlí nad názory a argumenty druhých. Často totiž nemá pravdu nikdo nebo jí do značné míry mají všichni, tak přesvědčování nefunguje...

13. zář 2020
Autor komentář smazal

a došlo tobě, že jejich účinnost je prachmizerná? a že zároveň kazí zdraví?

14. zář 2020

Snažím se respektovat ale nesouhlasím s tím od začátku. Většina lidí stejně s tou rouškou neumí zacházet. Hlavně na začátku měli lidé strach i jen vyjít na zahradu, tak se to nemělo jak šířit. Smrtelnost byla vyšší. Teď už několikátá mutace viru, smrtelnost nižší a slabší průběh. Dále mi vadí systém určování, co se otevře co zavře, kdo jde do karantény atd.

14. zář 2020

@lenniik smrtnost;)

jinak to, že lidi neuměj s rouškou zacházet je určitě pravda. a já třeba zcela záměrně. poslušně hlásím, že jsem ji nevyvařila ANI JEDNOU. (natož abych ji uchopovala jen za gumičky, a nejlíp sterilníma rukavicema po vydezinfikování rukou. kdo by tohle zvládnul? kromě doktorů?) protože tomu nevěřim. rouškám a celý týhle komedii. ale co chci říct, vlastně je to možná dobrá zpráva. i tak se ten virus zas tak šíleně nešíří🙂 a nějaký roušky neroušky na tom nic moc nezměněj. tudíž není potřeba podlíhat panice.

14. zář 2020

@vanilkacka tak na slepý střevo a jiný akutní věci, si buď jistá, že už mnoho lidí umřelo, kvůli kovidu. a ne kvůli tomu, že zdravotníků je nedostatek, ale proto, že zdravotníci sou vymatlaný a a neuměj rozlišit, že by měli tu věc řešit (chemoterapie apod) a další část jsou lidi, který jsou tak vystrašený, že by je v nemocnici vyhodili, a sami neuměj rozlišit, že by fakt už jet měli, že radši zůstanou doma. myslim si, že počet těhlech vedlejších obětí kovidu je i větší, než lidí "zemřel na kovid".

14. zář 2020

@normalnimatka děkuji za opravu. Taky se správně o ně nestarám, protože bych se z toho musela zbláznit. Jediné co oceňuji, že jsme ušité roušky využili při práci na baráku s omítkou či starým kotlem na uhlí 😁

14. zář 2020

@normalnimatka A tak se tím ještě chlub a nechej se poplácat po ramenou, jaká seš borka, že NIKDY záměrně nevyvařuješ roušky. Ani je občas normálně nepereš? A v jednom tričku taky chodíš x měsíců bez praní? Ne, že? 😉

14. zář 2020

@ninive211 njn, jsou k hovnou. tak proč bych je vyvařovala.. navíc, i tak to nenosim tak často, aby tam jakýkoliv potvory nemohly chcípnout do příště. nosim to jen na nákup jednou za sto let.

14. zář 2020

@ninive211 taky nevyvařuju - záměrně ani omylem. Jako borka si kvůli tomu nepřipadám, ale taky si nepřijdu jako debil - což bych si přišla, kdybych je vyvařovala.
@normalnimatka tak to závidím...

14. zář 2020

@ninive211 no u nas to stejne.. Manzel prisel na nekolik mesicu o práci a ja jsem na materske. Kdyby jsme nemeli nasysleno, asi chcipnem hlady nebo nas vyhodi z bytu na ulici... Byla jsem na jare ve tretim trimestru tehotenstvi. Od zacatku jsem dochazela kazdou chvili do nemocnice na kontroly s ledvinama, protoze s nimi mam potize. Najednou mi byly kontroly zruseny bez nahrady, protoze covid.. V tehotenske poradne jsme byla naposledy v breznu na screeningu ve 30tt a dalsi bezne kontroly zruseny, protoze covid.. Prijdte az ve 38t na monitor.. Neskutecny. A s rouskama taky nesouhlasím.

14. zář 2020

Na sociální síti je každý hrdina, než bude muset do obchodu.... Stejně si je všichni nasadí a to je dobře 🙂 už mě nebaví číst, jak jsme všichni obce, jak za to můžou komunisti a Babiš..... Kurňa, buďte trochu zodpovědní za sebe a kvůli svým blízkým. Je jasné, že se to rozjíždí a bude hůř. Budeme se muset nakazit, nebo jak říkají promořit, ale roušky to mohou zpomalit a nezahltíme tím náš zdravotní systém, lidé nebudou muset umírat na chodbách, každému se dostane pomoci. Zvládneme to, nebojte, jen si prosím nechte ty kecy 😊😃😉😉😉

14. zář 2020

@takyjedna no tak to je prča.... najednou to není tak akutní, jak se doktoři tvářej, co? když si nešáhnou na kontrole těhotný každej měsíc na čípek, tak těhotná svoje dítě ohrožuje smrtí, ale najednou člověk umí donosit svoje dítě i bez doktora....:D kovid přináší i pozitiva! (ale velmi málo, a po skončení se to zase všechno vrátí, obávám se. doktoři jsou totiž bohové a všechno vědí nejlíp.)

14. zář 2020

@mimiveru já jsem zodpovědná - jen si myslím, že zrovna tohle není o zodpovědnosti. A ano, stejně si je nakonec všichni nasadíme, takže zbytečné kecy máš i ty 🙂

14. zář 2020

@normalnimatka Urcite mas pravdu, ze spoustu lékařů a zaroven i lidi péči zanedbalo, osobne jsem v březnu zrusila zubare a znaminka, ale Ja spis mela na mysli situaci podobnou Itálii nebo Španělsku, kdy bude tolik vazne nemocných vcetne zdravotníků, ze to ten systém uz proste nebude zvládat.

14. zář 2020

@normalnimatka A peres tu rousku aspon? Ja dneska mela látkovou po obchodech a dohromady po cca 2 hodinách nošení je to peknej hnus. A uz se pere.

14. zář 2020

@vanilkacka no, tam zase vstupuje další aspekt, a to, že mně přijde snad menší zlo to neprat. protože ty prací prostředky fakt nejsou dělaný na to, abys jejich mikročástice dejchala. peru sice často v pracím slizu, což není tak jedovatý, ale úplně non toxic to taky asi není, natož jiný věci, jakože sdělávám klasickej prací prášek, ve kterým peru všecko nebílý, roušku mám černou, tudíž.... moc to neperu, no. a jsem fakt líná to přepírat v ruce. nikde to neválim v úplným hegeši, tak nemám pocit, že nosim takvej hnus. ono to beztak není větší zlo, než to, že zpátky dejcháš odpadní látky z těla, který vydechuješ:D jinak 2 hodiny v kuse to fakt nemám. jak říkám, max. nákup, max hodina, a to spíš v nerouškovým stavu. takhle se tam moc nezdržuju:D

co se týče těch jinejch zemí, jsou to spekulace.... já zas četla různý svědectví, že to vůbec není tak hrozný, jak to média podávaj, ale to už jsou trošku konspirace. mně úplně stačí, když sleduju ty čísla tady, a prostě informace o funkčnosti roušek apod. a zkušenost z léta, kdy nebyly žádný opatření, a jako fakt lidi NEseděli doma na prdeli, normálně jezdili na dovolený, děti se srocovaly na táborech, byla kultůra, všecko.. a nic příšernýho se nedělo. a najendou s prvním zářím, jen kvůli dětem ve školách to je takový, jaký to je? nevim, no... prostě tomu nevěřim. papír, potažmo obrazovka snese všecko.

a jinak tohle je ta věc, která se dost opomíjí. že především, úplně především, by stát měl zajistit ochranu ohroženejch skupin a taky zdravotníků!!!! měli sme na to teď několik měsíců čas se připravit, zásobovat respirátorama, připravit i kapacitu lůžek a přijít i na jiný věci, který by mohly pomoct a nějak se o to snažit (kupř. jediný, co má doopravdy smysl vždy a všude - posilovat imunitu) a je to snad tak? no bohužel jsem četla nějakej zdravotnickej hlas, že skutek utek. tak hlavně, že zarouškujeme národ. to je totiž děsně jednoduchý. efektní to není vůbec, ale vystrašená část obyvatelstva má teď lepší pocit, tak budiž. já ne. a pokud to bude průser, tak kvůli tý jiný nepřipravenosti. ne kvůli tomu, že nejsme jako dostatečně disciplinovaný. prostě roušky fakt nikoho nespasej.

14. zář 2020

@bigbig moc díky za tvůj příspěvek, to by se mělo tesat do kamene, aby lidi pochopili, bohužel asi pochopí až budeme v průšvihu, možná ani pak ne.....presne o to jde, nosit rousky a přitom žít normální život.

14. zář 2020

Roušku nosím tam kde je třeba, ale štve mě to. Zjistila jsem stejně, ze v ty látkový se blbě dýchá, tak používám jednorázový stylem válím je po taskach a kabelkach. A když je třeba od nekud nějakou vytahnu. A v tomhle vedru se v tom nedá moc existovat, takže pod nos.
Radši bych byla kdB se to nosit nemuselo vůbec. Mělo by to úplně stejný efekt. ❤️

14. zář 2020

@suzanna123 Ne nemám, já prosazuji nošení roušek od začátku 😘

14. zář 2020

Zvlastni, ze rousky se uz drive nezavedly pri chripkovych epidemiich, idealne jeste pred nimi jako prevence. Copak umrtnost spojena s "beznou" chripkou je zanedbavajici? Ona je samozrejme vyssi nez na nejaky covid! Na jare se testovalo cca 5 000 lidi denne, nyni 15 000! Tak logicky pocet pozitivnich vzrostl. Ale pocty OFICIALNE nemocnych jsou tim padem vyssi - bububu - to je presne to, co vlada potrebuje. Pruser je ten, ze pokud mate napr. zapal plic, zanet prudusek apod., bezny doktor vas casto odmitne osetrit. Boze lidi vzpamatujte se!

14. zář 2020

@marulu jen bych chtěla ještě podotknout že roušky jsou naprd pokud se s nima špatně zachází. Takže vedle roušek ještě zavést taky sociální distancování, dobrou hygienu rukou a individuální zodpovědnost a ohleduplnost. 👍

14. zář 2020

@lucie_1986 jenže opomijis pár podstatných detailu.chripka se takhle snadno nesiri.chripka nezasahuje další orgány jako ledviny,srdce,játra.pacienti s nejtěžší chřipkou,na mimotelnim oběhu,jsou zpravidla do 14 dnů vráceni do života a přeloženi.u covid pozitivních je to minimálně měsíc a víc.
V sezóně chřipky máme konkrétně u nás tři čtyři pacienty,ve vážném stavu na mimotelnim obehu.za dobu mého působení na tomto oddělení na chřipku nezemrel žádný.
Nevím co děláš,ale zjevně tomu rozumíš lip😊

14. zář 2020

Chripka se tak snadno nesiri? V prumeru je snad vice nakazenych covidem? Tak to snad ne... Mam prime zdroje v rodine z prazske nemocnice a tak horke jak se to prezentuje v mediich to vazne neni. Uplne se odvedla pozornost od tech opravdu VAZNYCH nemoci, a to je ten problem.

14. zář 2020

Jinak jeste k tomu ze zadny nezemrel na chripku... na covid - primo na covid - jich prosim zemrelo kolik?

14. zář 2020

@mimiveru a já si zase od začátku myslím, že je to blbost. A? Jak to souvisí s tématem?

14. zář 2020

@lucie_1986 Ono primo "na chripku" taky zemre minimum lidí, moje babička zemrela na nasledky zapalu plic, kterej chytla, kdyz byla lezak v LDN jako pacient s Parkinsonem. Uz se lepsila, zacinala zkouset znovu chodit a bum...chytla bacila, lehla a rozjelo se to pak takto. Kdyby nebyla lezak, tak by sice mela vazny stav, ale pravdepodobne by prezila. A ted teda zemrela NA zapal plic anebo SE zapalem plic, ale primarne NA Parkinsona (diky kterymu byla imobilní)?

14. zář 2020

@lucie_1986 ale to je jedno jestli zemřeli na covid nebo s covidem.proste zemřeli,covid meli.kdyby ho neměli,tak by žili.Zdravý silný člověk taky nezemre na chřipku nebo zápal plic.

14. zář 2020

@ninive211 ano, prave... chripka i covid se "poji" jeste na jina onemocneni. Ale je silene, ze najednou naoko zmizela jina onemocneni, prave mnohem zavaznejsi.

14. zář 2020

@escapelle jen mi prijde silene, ze je okolo toho takova masaz. Kolem sezonni chripky nejsou opatreni zadna a pro starsiho zaroven i jinak nemocneho cloveka muze mit nasledky take fatalni. Osobne jsem se setkala s raznym odmitnutim na jednom pracovisti, kdy jsem mela bolest bricha a do toho zvysenou teplotu ( v mirnem prekladu: proboha vy k nam vubec nejezdete!!!). Bylo mi z toho do breku.

14. zář 2020

@lucie_1986 opomijeni ostatních chorob je samozřejmě špatně.

14. zář 2020

Byla jsem před měsícem ve styku s dr, u které se pak prokázala pozitivita. Byla jsem u ni na kontrole asi 20 minut, tak metr od sebe. Obě jsme měly roušky. Nenakazila jsem se. Smysl to má

14. zář 2020

@zuzajulie mozna by ses nenakazila i kdybys tu rousku nemela 😉

15. zář 2020

@zuzajulie No, kamarád byl v blízkém kontaktu s nakaženým a nenakazil se. A i v rodinách se kolikrát stal případ, že byl otec nakažený a zbytek rodiny ok.

15. zář 2020

To že na jaře přibývaly čísla po desítkách až stovkách, o ničem nevypovídá. Když si vzpomenu, že testovali jen toho, kdo měl jen horečky a kašel a přijel z Itálie. Nikdo se nikam nemohl dovolat a domoci se testu. Říkala jsem si, jaká je asi realita, kolik je ve skutečnosti nakažených, 10x tolik? Nemyslím si, že bychom na tom byli teď nejhůř z celé epidemie, jen se trasuje a i když to taky pokulhává, tak to často lidi zvládnou sami, mají možnost se otestovat jako samoplátci. Vážně nemocných je teď méně než na jaře, většině z těch tisíců pozitivních nic není... Samozřejmě bychom měli zase najet na roušky a odstupy, to ano, ale je potřeba si uvědomit, co ta čísla znamenají teď a co na jaře.

15. zář 2020

@hany_bany a kde čerpás informace?protože dle uváděných statistik v dubnu bylo hospotalizovanych 312 a na ecmu jeden.ted je k 15.9.uváděno 305hospitalizovanych a mimotelnich oběhu je víc...takže asi tak k tomu jak to na jaře byli horší než teď.

15. zář 2020

@escapelle web mzcr. Samotné mimotělní oběhy nevím. Ale 8.4. bylo 422 hospitalizací, z toho 94 v těžkém stavu, dneska je to 305, z toho 74 v těžkém stavu. Ano, bude hůř, ale určitě není "situace horší než všechny měsíce nouzového stavu dohromady".

15. zář 2020

@hany_bany hele já se s tebou nebudu dohadovat.psala jsem u nás.myslim že jsi u nás v nemocnici nebyla ani na jaře,ani teď.a taky nezapomeň,že v dubnu byly vyhrazena celá oddělení,celé budovy nemocnic,což teď jaksi nejsou.
A tím bych to asi uzavřela,protože já mám svoje zkušenosti a svůj pohled na věc.ty máš?informace z médií?

15. zář 2020

@escapelle tak to promiň, já pochopila "u nás" jako v ČR, tak mi to přišlo přemrštěné. Omlouvám se.

15. zář 2020

@hany_bany jeee no vidíš,to mi vůbec nedošlo že by se to dalo pochopit takhle.v pohode🙏

15. zář 2020

@bigbig tohle by si měla zveřejnit na článek a i na fb, velmi ráda bych takovou zkušenost nasdílela.

15. zář 2020

Protoze z pocatku nikdo nevedel,co to je zac. Ted uz se vi,na koho utoci, ze se knihami ani druhotnym dotykem neprenasi. Je jen par desitek lidi v nemocnicich ve vaznem stavu,mame rychlotesty. Nesrovnatelne vice info nez na jare...takze ja tu nechut k rouskam chapu. Vloni zemrelo asi 2000 lidi na chrupku a pritom ji onemocnelo asi 500tisic lidi. Dobra zprava je,ze by se to letos a na jare opakovat uz nemuselo. Ja jsem dnes jela se synem tramvaji a rikam mu,aby si nasadil rousku. A vsichni lide v okoli se ozvali at mu ji nedavam,ze si tim jen chudacek nici zdravi...a to je prosim Praha.

15. zář 2020

@astyna88 a můžu se zeptat na odbornost, předpokládám, že epidemiolozka, když v tom máte, tak jasno...

15. zář 2020

@travnulee

Manzel vedecky laborant primo v centru deni 😀😀😀 takze asi to vidim v jinem svetle, hlavne nekoukame na zpravy.

15. zář 2020

@escapelle

Chripka nezasahuje ostatni organy? A nasledky nelecene nebo prechozene chripky znas? 😀😀 to jsou snad poznatky jeste ze zakladni skoly.

15. zář 2020

@escapelle

Kdyz se tak ochomytas kolem nemocnic,tak se bez podivat i do porodnic. Vlivem toho,ze se odlozila nebo zrusila pravidelna setreni, ma moje kamaradka porodit dite s downovym syndromem. Ktere by si jinak nenechala a takovych pripadu,ktere zaplatily za zfusovane prohlidky je vic.

15. zář 2020

@normalnimatka
A nemusim na urad a vse lze telefonicky, taky super 😀

15. zář 2020

@travnulee Upřímně řečeno, přešla mě chuť. Akorát by se na mě slétl roj samozvaných virologů, imunologů a epidemiologů. Kdo chce chápat, chápe to už dávno, kdo má jasno o své pravdě, vyvrátit si jí stejně nenechá. A já nemám chuť nechat si kazit den.

15. zář 2020

@sudylichozrout sorry, ale klasický lékař nebo sestra tomu nerozumí. Když mě bolí v krku taky s tím nelezu za ortopedem, viz všude citovaný zubař, který rozumí všemu. A nejvíce všemu rozumí novinář, protože má ke všemu podklady a zdroje....haha. víš taky o tom, že existují studie, že probehnuti nákazy bez opatření zasáhne ekonomiku ještě více?

15. zář 2020

@astyna88 a všichni ostatní epidemilogive jsou asi idioti a manžel laborant to ví stopro lépe...

15. zář 2020

@travnule kdyz to tady tak procitam, tak nejvetsi odbornik se tu zdas byt ty 😂

15. zář 2020

@travnulee

Tak na jare probehly zakazy a ekonomika jako v rocetom 93 po padu na americke burze. Niz to skoro jiz uz nemohlo, jeden ze ctyr podnikatelu skoncil, znacky jako Camaieux uz taky v cr neuvidis. Mira sebevraz stoupla,kdyz psychiatri zavreli ordinace. Mame kousek Bohnice a kolem jsme radsi nechodily,protoze ten narek byl slyset az za vstup. Takze promin ale nejake studie me osobne prijdou k smichu. Ty casto nemaji s praktickou strankou nic spolecneho a pisou to "poradci" casto i na miru objednavatelum.

15. zář 2020

@astyna88 to je strašný. To je špatně. Všichni to víme..ale nic s tím neuděláme. Tohle by si měl každý doktor uvědomit a srovnat sám.
Fakt mě to mrzí.to musí být pro kamarádku hrozný.

15. zář 2020

@travnulee

Nevim,co jsi nepochopila. Napsala jsem to vecne,plno veci si muzes dohledat sama. To,ze nikoho nestrasim a nebalim do igelitaku,je dle tebe asi spatne. Epidemiolog je teoretik,ktery mnohdy ani vir nevidel,pokud mu vedec nerekne,jak se vir chova. Objektivni nazor,ze mame novy vir,o kterem uz vime spoustu veci, se tu nenosi. Vymytit ho nelze. Drive se lide bali i anginy, spaly, pak se staly soucasti naseho zivota. A to bude i covid. Je cas si zvyknout.

15. zář 2020

@astyna88 to já neříkám, že není třeba si zvykat, ale pokud má rouška zpomalit nárůst pacientů a zahlcení nemocnic...nechápu ty remcalisty. Vím, co je to epidemiolog, mám v rodině praktika i pediatra, zajímavé, že obě mají rozdílné nazory na covid. Rozhodně tady neprezentuji jak to je a bude s covid a že tomu rozumím a proto nemusím nosit roušky. Proro narážím na to, jak tomu všichni na soc. sítích rozumí....

15. zář 2020

@lucie_1986 nevím, jak jsi na to došla, já tu žádný odborný názor nezastávám a ani se o to nepokouším, právě kritizuji, když to dělá, kdo nemá...

15. zář 2020

@astyna88 to s tou psychiatrickou léčebnou je nešťastné, ale nechápu, jak to má aktuálně souviset s nošením rousek. A nikde jsem nepsala, že ty studie jsou stopro pravdivé, jen, že existují a tím pádem může mít na ekonomiku větší dopad nechat obyvatelstvo promorit bez opatření.

15. zář 2020

@bigbig tomu rozumím, ale škoda, i tak diky, že jsem si mohla přečíst takovou zkušenost aspoň tady

15. zář 2020

Dle vyjádření tvého šéfa v dvtv máte na oddělení 6!!! pacientů v kritickém stavu, všichni z nich jsou tezkotonazni a mají zdravotních problémů dost i bez covidu i když jsou někteří mladí. Tak kde je ta apokalypsa? Že tam máte v kritickém stavu pár obézních osob?

18. zář 2020

@zmrz_lina já jsem někdy někde pouzila výraz apokalypsa???myslím že ne.tak mi nepodsouvej svoje termíny prosím. Popsala jsem situaci jako "horší"...a mezi horší a apokalypsou je si myslím dost velký rozdíl.

18. zář 2020

@zmrz_lina to , ono se aktuálně neřeší kolik je hospitalizovaných teď, ale aby to bylo s takovým velkým růstem zvládnutelné i nadále...

18. zář 2020

@bigbig pripojim se a Italii...tam na jare vylezli z bytu nekteri lide...ta hruza,co tam byla na jare si nikdo neumime predstavit.Mrtve a nakazene v domove duchodcu uz nikdo nepocital.A situace,kdy jste v byte s mrtvolou nekolik dni,protoze pohrebni sluzby nestihaly si u nas nikdo neumi predstavit.Mam to z prve ruky...zije mi tam kamaradka s rodinou...
Problem je v tom,ze na jare nikdo nevedel,co se deje a meli jsme strach.A znali jsme malo lidi,kdo onemocni. Ted uz mame vic blizkych s touto nemoci...problem je v tom,ze ti nikdo nerekne,zna budes mit.mirny prubeh a nebo zda se treba vzbudis za mesic (nebo vubec)...a jsem docela v soku,kolik lidi bere porad celou situaci pouze jako cislo,ktere se mne netyka....:(

17. říj 2020

@zmrz_lina takze kdyz lezi na JIP 6 tloustiku,tak se vlastne nic nedeje...nebo chapu to spatne?

17. říj 2020

Ať si strčí ty. Rouskovnice do prdele lidé co mají strach ať je nosí a pitomci co tomu věří ať si je dají na pipky a pindoury protože už toho fakt mám dost téhle frasky. As tohle úplně skončí tak stejně 30 % lidi je budou stále nosit to už přesáhnou svoje myšlení a nevědí že si tím skratí vlastní život, a pokud věří prymulovi, babisovi, Blatnému, a fleglovi a dalším pitomcum kteří jim věří tak jsou straceny i jejich rodiny, moji mamku včera napadla nějaká mladá pinda na zastávce jen kvuly tomu že stála 10m od zastávky a neměla roušku roztrhla ji bundu a poskrabala ruce a v autobuse ji udělala ta fanatycka ještě rozruch přišla domů s brekem až mě to nasralo a jestly se takhle budou chovat lidi ve všech městech tak to vy kreteni a starý krávy rovnou zabalte protože zachvilku tímhle vyvoláte lidskou genocidu, a vůbec bych se nedivil kdyby se začaly na zastávkách střílet tenhle stát jde do kopru to už se nezmění protože lidé takzvané naockovane zombie uděláj cokoliv aby zabránily nenoseni rousek, kdybych to byl já osobně a někdo by mi z lidí nařídil abych si nasadil tu tlamolepku i když bych stál 10m od zastávky dostastal by takovovou ráno že by strávil ve spitale ne na covid 19 ale na zlomení sanice vyklepal bych mu nebo ji všechny zuby protože co jsem slyšel tak prý i napadl někdo dítě a taky na zastávce tohle si lidi pripustily natolik že tomu opravdu věří a mají to vsugerovane v hlavě a dokážou ublížit nevinemu a proto všem píši že pokud se tohle lidské hyenismus nenapravy tak půjdeme vsici do prdele

6. pro 2020

Jdi stou stránkou na COVID 19 SARS DO HAJZLU ten kdo to napsal ať se ukaze já ti to vysvětlím jinak ty zodpovědný nikdo není zodpovědný a nic není jsem po chribce stejné co oni píši blil jsem horečky přes 40 stupňů bolelo mi celé tělo špatně se mi dychalo a víte to stačil mi jen Paralen plus horký čaj s medem protože med je prý na průdušky a stačilo 8 dní a byl jsem fit, ale nee lidi dostanou chribku a už si myslej že mají COVID 19 jak si to krásně připouští jak jsou blbý IDIOTI VŠICHNI

6. pro 2020

Začni psát komentář...

Odešli