Reklamace. Jak postupovat při zamítnutí u přepravní společnosti?

Zodpovězené
15. únor 2024

Dobrý den,

mohu nějak postupovat při zamítnutí reklamace u přepravní společnosti?

Při přepravě došlo k poškození zboží. Já, jako odesílatel, jsem posílala zboží na reklamaci. Příjemce převzal viditelně poškozený balík a poškození řešil až se mnou. Na základě fotografií jsem uplatnila reklamaci u přepravní společnosti. Zamítnuta z důvodu nedostatečného zabalení.

Děkuji

Dobrý den,

pokud přepravu zboží uskuteční sám odesílatel, nebo ji zařídí u dopravce, odpovídá odesílatel za stav objednaného zboží až do doby převzetí adresátem. Odpovědnost přitom odesílatel nese, i kdyby poškození zboží způsobil dopravce. To znamená, že se adresát, v tomto případě e-shop, nemusí obracet na přepravní společnost. Tím, že v rámci vztahu odesílatel – adresát odpovídáte Vy, jakožto odesílatel, za zboží až do okamžiku přijetí adresátem, pokud nebylo sjednáno jinak, zodpovídáte i za výběr dopravce a za potenciální škody, které dopravce během dopravy způsobí. V tomto případě je prodejce za zboží odpovědný pouze od okamžiku předání zboží.

Z pohledu práva je moment předání zboží Vámi sjednanému dopravci stejný jako byste zboží měli v dispozici stále Vy sami, a tudíž za předanou zásilku dopravci, kterého jste si sami zajistili, nesete odpovědnost vy. S případnou stížností se musíte obrátit na vámi zvolenou přepravní společnost.

Pokud přepravní společnost Vaši stížnost zamítla z důvodu nedostatečného zabalení, je možnost se pokusit prokázat, že zboží bylo zabaleno adekvátně. Nicméně, zde už záleží na typu zboží a na pravidlech konkrétní přepravní společnosti. Jedinou možností obrany je tedy pokusit se znovu kontaktovat přepravní společnost s argumentací a prokázáním toho, že zboží bylo zabaleno vzhledem k jeho povaze dostatečně a poškození tedy nastalo během přepravy.

V případě zájmu o právní pomoc nebo zastoupení mě klidně kontaktujte.


JUDr. Renáta Smetana
Smetanovo náměstí 979/2, Ostrava
mail: info@advokatkaostrava.cz
web: www.advokatkaostrava.cz
tel.č.: 603 33 33 44