Dobrý den,
již pár týdnů se snažím vybrat autosedačku pro syna, až vyroste z vajíčka. Ráda bych protisměrnou, která se dá otočit i po směru (samozřejmě až ve chvíli, kdy se nevejde nohama). Zároveň hledáme sedačku poměrně úzkou, ideálně bychom ji chtěli umístit na prostřední sedadlo auta (je plnohodnotné, ale vedle by byl druhý syn, již v posměrné sedačce).
Je to vůbec reálné?
Dívala jsem se na Axkid minikid, Klippan triofix, Joie I spin 360,.. Jsou ještě další?
Do centra autosedaček plánujeme zajet, ale ráda bych měla nějaký předvýběr, abychom mohli jít rovnou zkoušet.
Předem děkuji za odpověď.
Dobrý den,
pokud hledáte opravdu úzkou sedačku, máte možnosti poněkud omezené. Ale řešení určitě společně najdeme.
V první řadě bych rád uvedl jednu důležitou informaci - čím větší váhový rozsah sedačka má, tím více kompromisů musel výrobce udělat a sedačka tedy nebude žádnou funkci plnit úplně ideálně. Proto většinou doporučujeme sedačky s menším rozpětím.
Takže k vlastnímu výběru. Hned v úvodu je nutné říct, že ideální varianta v oblasti pokračovacích sedaček neexistuje. Každý má jiné potřeby, jiné auto, jiný způsob cestování, jiný finanční limit... Z pohledu bezpečnosti je nejlepší varianta čistě protisměrná sedačka do 25 kg, poutaná pásem. Nejlépe drží v sedadle a zejména je pro dítě zárukou největší bezpečnosti. Co se týká místa na nohy, podrobně tuto problematiku najdete např. zde:
https://www.centrumautosedacek.cz/goldim-blog/p...
Ale určitě se nemusíte obávat toho, že by Váš potomek měl problém s místem na nohy. Jezdí tak tisíce dětí a některé třeba až do šesti let.
Pokud byste trvali na sedačce, kterou můžete otočit, jsou dvě možnosti. Sedačka obousměrná (je možné jí použít protisměrně i posměrně), nebo sedačka otočná (plynule se otáčí o 360°). V obou případech půjde vesměs o sedačky poutané isofixem, ve vzácných případech je možné poutat je i pásem. A tady narážíme na druhou zásadní otázku - typ auta. Každá sedačka není dobrá v každém autě. Takže výběr budeme velmi zásadně přizpůsobovat i tomuto bodu. Pásové sedačky jsou v tomto ohledu výrazně univerzálnější. Další požadavek je konstrukčně úzká sedačka. Počítejte s tím, že každá protisměrná sedačka na prostředním sedadle ovlivní obě přední sedačky (řidič by mohl mít málo místa), což je pro Vás velmi limitující. Otočné sedačky na základně jsou poměrně široké. Navíc můžete narazit na to, že u některých typů aut není možné opěrnou nohu umístit na střední tunel.
Váš výběr je velmi různorodý. Každá sedačka v něm bude mít nějakou vlastnost, která pro Vás není vyhovující. Axkid Minikid je poměrně široký,
Autosedačka Axkid Minikid nenahrazuje typ vajíčka pro miminka. Minikid se doporučuje používat hned, jak dítě vyroste z vajíčka. Axkid je švédská značka. V autě se instaluje pomocí bezpečnostních pásů, opěrné nohy a samodotahovacích popruhů. Bezpečnostní pásy jsou provlečeny sedačkou a zafixovány sponou, která drží pás napnutý. Delší opěrná noha umožňuje instalaci do všech typů aut. Samodotahovací popruhy se poutají k podlaze auta a zamezují kývání autosedačky do stran.
Klippan Triofix (Maxi, Recline a Comfort) není úplně ideální pro děti, které vyjdou z vajíčka (nevím jaké máte a kdy z něj Váš potomek vyroste)
Autosedačka Klippan Triofix Maxi se základnou je rostoucí autosedačka pro děti o váze 9 – 36 kg. Klippan je finská značka.
Autosedačka Klippan Triofix Recline se základnou je rostoucí autosedačka pro děti s váhou 9 – 36 kg. Klippan je finská značka.
Autosedačka Klippan Triofix Comfort se základnou je rostoucí autosedačka pro děti s váhou 9 – 36 kg. Klippan je finská značka.
a Joie i-Spin 360 je sedačka poutaná isofixem, který na prostředních sedadlech většinou není.
Autosedačka Joie i-Spin 360 je nástupce autosedačky Spin 360 a je vhodná i do menších vozidel. Její výrobce pochází z Anglie. Sedačka se dá použít ve směru i proti směru jízdy. Proti směru jízdy je určená od narození do 105 cm výšky dítěte. Dopředu směřující je od 15 měsíců do 105 cm. Součástí sedačky je isofixová základna s integrovanou opěrnou nohou s možností nastavení do jedné z 19 pozic pro bezpečnou instalaci ve vozidle.
Takže opět nastupuje osvědčená metoda - zkoušet v autě. Při tom ve většině případů objevíme i jiné možnosti, popřípadě další omezení.
Přejeme Vám krásný den,
Radek Čos a tým
www.centrumautosedacek.cz