Seznam kurzů cvičení pro děti podle města a věku (pro kojence, batolata a předškoláky). Také rady a tipy na cvičení s dětmi.
Město | Název | Místo kurzu | Web |
---|---|---|---|
Frýdek-Místek | Baby club Kenny, s.r.o. | Goodwill, Prokopa Holého 400, Frýdek-Místek | Web |
Frýdek-Místek | Magnolie | Na Půstkách 40, Frýdek-Místek | Web |
Frýdek-Místek | Těhotenské a poporodní centrum POMAD | Komplexní domácí zdravotní péče Šebestová s.r.o., J. Čapka 721, Frýdek-Místek | Web |
Kladno | mamAkademie | Go Kids centrum Kladno, Náměstí Sítná 3113, Kladno | Web |
Město | Název | Místo kurzu | Web |
---|---|---|---|
Frýdek-Místek | Baby club Kenny, s.r.o. | Goodwill, Prokopa Holého 400, Frýdek-Místek | Web |
Frýdek-Místek | Magnolie | Na Půstkách 40, Frýdek-Místek | Web |
Frýdek-Místek | Těhotenské a poporodní centrum POMAD | Komplexní domácí zdravotní péče Šebestová s.r.o., J. Čapka 721, Frýdek-Místek | Web |
Kladno | mamAkademie | Go Kids centrum Kladno, Náměstí Sítná 3113, Kladno | Web |
Třebíč | Třebíčské "mateřské" centrum o.s. | Fr. Hrubína 753, Třebíč | Web |
Třebíč | Třebíčské "mateřské" centrum o.s. | Centrum DaR, Okružní 935, Třebíč-Borovina | Web |
Město | Název | Místo kurzu | Web |
---|---|---|---|
Kladno | mamAkademie | Go Kids centrum Kladno, Náměstí Sítná 3113, Kladno | Web |
Třebíč | Třebíčské "mateřské" centrum o.s. | Tělocvična Kpt. Jaroše, Třebíč | Web |
Cvičit s dětmi lze v jakémkoliv věku, nezáleží, zda je dítě kojenec, batole2 nebo předškolák. Při cvičení rodičů s dětmi se upevňuje pouto mezi rodičem a dítětem a zlepšuje se vzájemná důvěra.
Cvičí se většinou v doprovodu písničky nebo říkanky2, které motivují děti k pohybu. Pomůckami k cvičení mohou být overbally, gymbally, obruče, míčky nebo kostky.
Během cvičení děti objevují nové věci a nabývají nové poznatky a zkušenosti. Mezi novými kamarády a kamarádkami se učí tolerance a respektu.
Cvičení s dětmi v kojeneckém věku je rozděleno na jednotlivé podskupiny dle motorického vývoje8. Podmínkou před začátkem samotného cvičení s dítětem je zvládání pasení koníčků.
Cvičení je v tomto období vývoje dítěte1 zaměřeno na správný vývoj ve středové ose těla, posilují se svaly při ležení na bříšku na overballech nebo gymballech.
Rozvíjí se také dětské smysly, jako je zrak, hmat a sluch pomocí říkanek nebo písniček. Děti cvičí v maminčině náruči v klubíčku nebo v poloze tygříka.
Součástí cvičení může být také ukázka masáží, proti-kolikové25 cviky, povídání si o správné manipulaci s dítětem nebo např. šátkování3.
Po půl roce6 věku se děti umí přetočit na bříško nebo si hrát se svými prstíky na nohou. Začíná období plazení nebo lezení a podávání si hraček.
Cvičením se podporuje koordinace těla a rovnováha. Děti jsou motivovány do polohy na čtyřech. Důležité je děti samy neposazovat, dokud neumí sedět samy.
Cvičení je doplňováno míči, hračkami, kostkami a jinými předměty. Jemnou motoriku děti rozvíjí mačkáním, bubnováním nebo třískáním do pomůcek. Písničky a říkanky pomáhají k procvičování prstíků a končetin. Maminky s dětmi tancují v náruči nebo s nimi cvičí v leže, v sedě nebo ve stoje.
Děti se začínají pomalu stavět na nohy a objevují svět kolem sebe. Cvičení bývá proto zaměřeno na podporu chůze do strany, např. chůze kolem gymballu. Pokud už dítě chodí samo (dokud dítě samostatně nechodí, nevodí se za ruku), je podporován rozvoj chůze dopředu.
V poloze na čtyřech dítě přelézá, podlézá, leze do obručí nebo tunelů a učí se překonávat různé překážky. Přelézá různé balanční a nerovné povrchy. Posiluje se svalstvo celého těla a dítě se učí odvaze (přelezu to nebo ne?). Jemná motorika je rozvíjena skládáním kostek na sebe, hra s míčem, bubnování prstíky do desky apod.
Během cvičení jsou využívány opět overbally nebo gymbally. Dítě tráví více času samostatně na podložce, mimo náruč maminky.
Navazuje na období cvičení s kojencem.
V mladším batoleckém období (kolem 1 roku) se stále zdokonaluje dětská chůze.
Jemná motorika bývá rozvíjena nošením a práci s kelímky nebo míčky (nošení, házení, přelévání). Děti přelézají, podlézají nebo obcházejí různě nastražené předměty. Učí se orientaci v prostoru.
Hry2 jsou zaměřené na nenásilné učení se a vnímání barev, rozvoj řeči a paměti, učení se rytmu (tleskání nebo bubnování do rytmu během tance). Zdravením1 a loučením se děti učí pravidelným rituálům a pravidlům. Pro pocit jistoty a bezpečí jsou dětem opakovány známé a naučené básničky a říkanky, postupně se přidávají nové.
Cvičení předškoláků už většinou probíhá bez přítomnosti rodiče. Dětí se učí samostatnosti a zodpovědnosti.
Cvičení bývá změřeno na: