Výběr kočárku

Miminko je na cestě a vás čeká výběr kočárku. I když se může zdát, že jde o jednoduchou záležitost, správný výběr můžete během užívání několikrát ocenit a naopak si ten špatný i vyčítat.

Video: Jaký kočárek vybrat a kolik stojí?

Terén

Sháníte-li kočárek, zkuste se zaměřit na to, do jakého terénu/prostředí kočárek sháníte. Ve městě můžete uvítat zcela jiné vlastnosti kočárku než na vesnici, na pláži, na horách, atp. Pokud se s kočárkem budete pohybovat hlavně ve městě, po upravených chodnících, zaměřte se na otáčivé přední kolečka, se kterými vyjedete lehce na každý obrubník a nastoupíte i do autobusu. Výhodou je i rychlé složení kočárku do kufru auta.

V opačném případě, pokud se pohybujete spíše po náročnějších terénech, je dobré mít kočárek s kvalitními odpruženými koly a s větší váhou na udržení stability.

Roční období

Ročnímu období, ve kterém se dítě narodí, zkuste přizpůsobit výběr korbičky. Pro děti narozené v zimních měsících je vhodná hluboká a zateplená korbička, do které se vejde i fusák. Na teplé měsíce můžete mít připravenou korbičku menší - to ale záleží i na velikosti dítěte.

Počet kol

V případě kol platí, že jsou ve všeobecnosti stabilnější čtyřkolky než trojkolky. V tomto případě se oplatí myslet na bezpečnost, protože stabilita je jednou z důležitých vlastností každého kočárku. Dražší tříkolky většinou mají zadní kola lehce zkosená (simulace vozíčků pro handicapované sportovce), ale levnější tříkolky tuto možnost nenabízí, a tak je rozdíl ve stabilitě velký.

Výhodou trojkolek ale je, že jsou lehčí a dají se ovládat i jednou rukou. Nedají se však pohupovat. S trojkolkami je i docela těžké vyjít po schodech po určených kolejničkách.

Kola kočárku

Variant koleček u kočárků je také více a proto je dobré zaměřit se při výběru kočárku i na ně.

Menší nebo větší?

Každopádně jsou lepší větší kola než menší.

Nafukovací nebo plastová?

Nafukovací kola

  • Výhody - pojede se vám s nimi jednodušeji po náročnějším terénu, protože mají širší kontakt se zemí, a díky tomu se nezabořují.
  • Nevýhody - jsou těžší, větší a kočárek je tak složitější uskladnit. Je potřeba je dofukovat a sem tam se vyskytne i nějaký ten defekt.

Plastová kola

  • Výhody - jsou lehčí než kola nafukovací
  • Nevýhody - kolečka jsou tvrdší, proto může mít dítě v kočárku méně komfortu (cítí každý náraz ostřeji)
  • Plastová kola jsou proto vhodnější na rovný povrch.

Otočná nebo pevná?

V současnosti má už většina kočárků otočná kolečka, protože jsou vhodná v běžných podmínkách. Ve složitějších, hůře přístupných terénech by se ale mohla odlomit. Někteří výrobci kočárků už ale u jednotlivých modelů nabízejí možnost dvou variant koleček - s pevnými i otočnými kolečky.

Kola kočárku


Korba kočárku

Zkuste se zaměřit jak na rozměry korby, tak na její výšku od země.

Korbička by měla být dost velká (+/- 80cm) a pevná, protože v ní dítě tráví až 7 měsíců života. Na spodní části by měla být termoizolace a matrace. V případě, že vybíráte kočárek, který sportovní část nemá samostatně, ale je součástí korbičky, je důležitá i polohovatelnost této korby do lehu a sedu. Neměly by se zde nacházet žádné vyčnívající části ani mezery, ve kterých by mohlo dítě uváznout. Přechod do sportovní části, tedy do sedu, je navíc pediatry doporučován až tehdy, začne-li dítě samo sedět.

Čím výše bude korba od země, tím pohodlnější bude obsluhování dítěte maminkou, tatínkem, protože se nebudete muset k dítěti hrbit a sklánět.

Korba kočárku


Rukojeť kočárku

Rukojet by měla být výškově nastavitelná a spojená, protože zajistí lepší ovladatelnost kočárku.

Rukojeť kočárku


Příslušenství ke kočárku

Ke každému kočárku nabízí jeho výrobci množství doplňkového příslušenství, které je součástí kočárku a nebo ho u nich můžete dokoupit. Takovým klasickým příslušenstvím může být například:

  • pláštěnka
  • slunečník
  • nánožník
  • držák na láhev
  • taška na rukojeť
  • síťka proti hmyzu
  • adaptéry na autosedačku
  • fusák
  • návleky na kola
  • pumpa na kola

Materiál kočárku

Zkuste se, i přes ujišťování prodavačů, vyhnout bavlně, která se během užívání kočárku velmi rychle opotřebovává a nový kočárek tak může velmi brzy vypadat jako po x-tém dítěti. Je vhodné, aby byla boční strana korby, přední zábrana a prostor okolo botiček dítěte z omyvatelného a odolného materiálu, který můžete popřípadě i vyprat.

Barva kočárku

Barva je opravdu velmi individuální záležitostí. Obecně ale platí, že se světlý kočárek rychle zašpiní a naopak tmavý může na sluníčku rychle vyblednout.

Barva kočárku


Více o výběru kočárku na modrykonik.cz

Hodnocení a zkušenosti s výběrem kočárku

Máš zkušenost s výběrem kočárku?
Poděl se o ni a pomoz tak ostatním maminkám.
Napiš svou zkušenost
fit_niki  24. kvě 2015

3 kočárky...a stále ne dost

Když jsem čekala Tobiáška, s kočárkem jsem si musela poradit sama, protože přítel jako voják byl mimo domov a já byla na vše sama (na porad ale naštěstí přijel a nyní žijeme spolu).

Pořizovali jsme celkem 3 nové kočárky:
1 do města, 1 do terénu a 1 k rodičům.

Do města jsem se rozhodla, že koupím krásnou trojkombinaci kočárku Bugaboo Cemelon3 Diesel. Dvojkolí si jsem koupila ve VandaStore v Brně za 32000kč. Byla jsem spokojena s velkou korbičku i se sporťákem. Jednoduchá manipulace, dá se v pohodě řídit jednou rukou, což je pro mě velmi důležité, je lehký, snadně se skládá do auta a je velmi malý po složení, ale my máme RangeRover, takže nám to bylo jedno. Plně funkčnim brzdička a kola. Jedinou nevýhodou bylo kupování adaptérů na vajíčko do auta, které se nedají v ČR sehnat, ale žiji v Německu, takže jsem koupila tam za 39€. Takže celkově jsem velmi spokojená.

Do terénu jsme pořizovali opét trojkombinaci kočárku Joolz Day Earth 2015 za v přepočtu za 32000Kč. Ale je opravdu kvalitní. Co se týče odpružení a aretace koleček je to bezproblémové a opět se s ním dá jet jen jednou rukou.

K rodičům jsme pořizovali nový kočárek Gesslein F4. Tam byly zpočátku problémy s aretací předních koleček, která nešla pořádně zatěžovat a samovolně se odaretovala. U korbičky mi nevyhovovalo měkké lůžko, ale výhodou byla snadná manipulace a odejmutí korbičky z kočárku, aby Tobi mohl spát i když ho přeneseme do domu. Odpružení je taky super.
aninkas1  6. kvě 2015

Investice do kvality

V době, kdy jsem vybírala první kočárek pro své první dítě, tak už jsem věděla dopředu, že chci především kočárek kvalitní, který dlouho vydrží, bude pohodlný pro mě i miminko a také bude hezký. :-) Jako těhotná jsem šla jednou s maminkou po ulici a ona mě ukazovala na kočárky, co nás míjely: "Podívej, ten je pěknej, nebo tamten!" - koukla jsem, viděla jsem tu spoustu látky, která kočárek obaluje, představila jsem si, že váží 20kg a mamce odvětila: "Tanky nebrat!". :-N Takže jsem se zaměřila na kočárky lehké. Dítě samo váží minimálně 3kg, ale vozit se bude třeba až do 15ti kg - takže když k tomu přidám ještě těžký kočár, strhám se. :-o

1. vybírej lehký kočár (lehký znamená do cca 11kg)
První kritérium tedy vyřadilo většinu polských výrobců, jejichž kočárky mají 17kg a více. :-) Dále jsem se zaměřila na to, aby byl kočárek pohodlný pro mě i miminko, a to jak v hluboké, tak ve sportovní verzi. Nepotřebovala jsem gigantickou korbičku (gigantická=těžká) - mnoho maminek má představu, že miminko musí držet v korbičce minimálně do roka ne-li déle. Pak ale často vidím stojící batolata (v ideálním případě, některá spíše visící :-N ) přikurtovaná kšírami ke korbě a čumící ven - to už je opravdu lepší ten sporťák. :-D Takže korba tak akorát a hlavně: prostorná a dobře vymyšlená sportovní sedačka. Tím mi odpadly kočárky s megakorbičkami a pidi sportovními sedačkami. :-N

2. mysli na svoje pohodlí stejně, jako na komfort miminka
Další věcí, na kterou jsem se zaměřila, byla ovladatelnost. Kde budu jezdit? Hlavně ve městě, kočárek bude často složený v kufru, často budu jezdit MHD a chci, aby mi případní mladí švarní junáci byli chotní pomoci do busu, aniž by se jim podlomily nohy. :-D Do busu se taky vejde jen omezený počet kočárků a když tam najede tankoidní kočárek, pohledy kolemstojících stojí za to :-N - takže?

3. uvnitř velký, z venku malý
A v neposlední řadě - kočárek se mi musí líbit. :-) Takže už víme, že mnoho látky není můj šálek kávy. :-) Spoustu křiklavých barev najednou (i když barvy mám moc ráda) také nemusím a když jsem zjistila, že existuje kočárek, který má vyměnitelné stříšky - bylo jasno. :-N

4. koukej i na vzhled, reprezentuje tvůj vkus
Ano, kočárek výše uvedených kvalit vyjde nový na dost peněz. Skoro jako starší ojeté auto. :-) Kupovala jsem ho za eura v cizině, při velmi příznivém kurzu (rok 2011) - ALE -

- odvozil 2 moje děti, je stále v perfektním stavu a odvozí s přehledem další 2 i více :-)
- malíčkem ho otočím na místě o 360 stupňů - a to je plně naložený 2letým dítětem
- nerezne, netrhá se potah, nevrže, nemá poruchy (jedna reklamace proběhla díky tovární chybě - nová konstrukce je 100% ok)
- složený zabere v kufru méně místa, než lecjaké golfky
- má brzdu na rukojeti! - nikdy tuto funkci asi dokonale nedocením - to si uvědomíte, až když jedete busem s jiným kočárkem a šmátráte kdesi dole nohou a doufáte, že na tu brzdu narazíte :-D
- má obrovský košík, do kterého neprší, ale vejdou se tam 2 balíky plen+2 balíky megabalení vlhčáků a spoustu skleniček :-D (konzumní matka promluvila, lesovíly kroutí hlavami :-N )
- a pozor - každý den může mít jinou barvu!!!! (to u mě asi rozhodlo :-p :-D ) - nespočet originálních doplňků, které život s ním ještě ulehčují
- mým nejpádnějším argumentem pro šetřivé ale zůstává fakt, že tento kočárek je natolik žádaný a milovaný (ano i nenáviděný), že i když je vaše počáteční investice vysoká, tak po svém dítku (svých dětech) ho ještě krásně prodáte - a to za cca 2/3 původní ceny - takže ve výsledku jezdíte za stejnou částku, jako maminky, které koupí méně kvalitní kočárek za poloviční nebo nižší cenu, a přijdou o veškeré pohodlí, lehkost a výhody :-)

KDO JE TEDY ONÍM MÝM VYVOLENÝM??? Hádáte správně - Bugaboo - Bugaboo Cameleon přesněji. :-)

Je mnoho maminek, které tento kočárek nemohou vystát (to je ten pro snoby! nebo má příšernou židličku místo sedačky! nebo tak nízko korbičku - to nemyslíte vážně! - a spoustu dalších nesmyslů :-) ) - ano, není to dokonalý kočár, ale pro potřeby mé a mé rodiny to je kočár, který se dokonalosti ze všech kočárků na trhu blíží nejvíce - řekla bych až limitně. x-) Stal se dalším členem rodiny, opatruji ho jako oko v hlavě, od r. 2011 má na konstrukci jeden vlasový škrábaneček, kola mu pravidelně sprchuji a potahy pravidelně peru. Myslíte si, že nejsem normální? Asi ne. :-D Máte pravdu, jsem zamilovaná a láska je jak známo slepá. :-) Určitě má nějaké mouchy, které najdete při podrobném zkoumání, nebo je vidíte na první pohled, ale já je nevidím. Miluji ho bezvýhradně. Budu se s ním ovšem muset rozloučit. Koncem tohoto měsíce odjíždí do nového domova. Toto je má labutí píseň - vzdávám hold kočárku, který se mnou byl 4x v letadle, procestoval asi 8 zemí, zažil terén i město, byl tu pro mého syna i pro mou dceru a nikdy mě nezklamal. x-) Loučení s přítelem je těžké, ale vím, že míří do dobrých rukou.

Kdo nechápe, toho chápu já. x-) Článek je psán s nadsázkou, ale pravdou je, že BGB mi k srdci opravdu přilnulo - byla to láska na první pohled - a vydržela 4 dlouhé a krásné roky. :-)
2 lidé považují za užitečné
mavega  4. kvě 2015

Naše cesta ke kočárku

Kočárek jsme vybírali dostatečně dopředu, ale i tak nakonec přišel až týden po porodu syna.

Velmi doporučuji navštívit veletrh PRO DÍTĚ, kde si budete moci zkusit více typů kočárků a porovnat je mezi sebou. My jsme se primárně zaměřovali na kočárek do města, který by šel ale použít i do přírody. Nakonec jsme vybrali Bugaboo Cameleon 3 a dokoupili jsme velké kolečka do přírody. Také doporučuji kočárek objednat dostatečně dopředu, nám nestačily ani dva měsíce. Dopředu je také dobré si napsat priority - co od kočárku očekáváte. A na zkušenost se zeptat nejlépe někoho, koho znáte osobně.
katasv  11. dub 2015

Na vzhledu mi až tak nezáleželo...

Na začátku jsem si dala nějaká pravidla a podle těch kočárek hledala:
- velká korba (dlouhá a široká): půl roku syna vycházelo na zimu a já nechtěla dopadnout jako některé kamarádky, kterým se dítě s fusakem již do hlubokého kočáru nevešlo;
- sportovní verze, kterou lze vozit oběma směry: neuměla jsem si představit, že na dítko neuvidím a hlavně on na mne (až kolem roku a půl začal vyžadovat koukat dopředu a ne na mne);
- přední kolečka s aretací;
- žádná trojkolka (kvůli stabilitě);
- nastavitelná rukojeť (přeci jen jsem o něco menší než manžel).
holyjane  14. bře 2015

Hlavně přemýšlet

Při výběru kočárku u nás hrála roli cena a design. Prostě absolutně vražedná kombinace. Kočárek jsme koupili neježděný z druhé ruky, líbil se nám vzhledově a moc nestál - v tom se odrazila i naše spokojenost. Po necelém půl roce jsme (jsem) začala pokukovat po jiném a v 10 měsících jí pořídili úplně nový, kvalitní a naprosto vyhovující dítěti i nám.

Ježdění hodně kombinujeme s nošením, ale jsme naprosto spokojeni a rozhodně si ho necháme i na druhé dítě - až po dokoupení příslušných doplňků. Při výběru takovýchto doplňků pro kočárek, ve kterém tráví hodně času a má být pro něj pohodlný, doporučuju používat mozek... My ho nepoužili a stálo nás to zbytečné úsilí, čas, nervy a peníze. :)
renyb  10. únor 2015

Kočárek a já

Teď už vím, že je milion druhů kočárků a nepřeberné množství a možností, ale tenkrát jsem moc na "výběr" neměla. Ještě jsem nevěděla, jak to bude s financemi a jestli zůstaneme s tatínkem, takže jsem si na bazaru vybrala jeden, co se mi líbil... trojkombinace a zelená barva. :) Kočárek akjax, sice asi není nejmodernější, ale nám vyhovoval a až jednou bude druhé dítko, tak snad také vyberem dobře. :)
dandah  12. lis 2014

Hlavně pohodlí pro dítě

Když jsem se rozhodovala pro kočárek, byla jsem trochu znechucená. Jsem staromilec a ty moderní kočárky se mi prostě nelíbí (neřeším teď jejich super udělátka, ale prostě jen vzhed. Třeba vymakanost Bugaboo je naprosto skvělá). Jsem v tomhle konzerva a staromilec. :-D Pak mi na moderních kočárcích vadí většinou malá a ÚZKÁ korba. Proto jsme obešli s manželem kde co a prohlíželi internet snad věčnost. Najít retro kočár, který by byl i finančně přípustný, bylo něco.
Nakonec jsme jej objevili. Byl prostě dokonalý.

VELKÁ KORBA - to byl pro nás základ. Malý v ní byl do roka, od půl roku měl kšíry a dováděl v korbě, co mu síly stačily. Byl neustále vysmátý a v korbě naprosto šťastný. Když chtěl spát, lehl si a usnul, když chtěl blbnout, blbnul.

KLASICKÁ HOUPAVÁ KONSTRUKCE - Naprosto skvělá, i v tom nejhorším terénu byl malý díky zavěšené konstruci krásně "odpružený" a nerovnosti terénu vůbec nevnímal. Navíc lze s korbou houpat nejen dopředu a dozadu, ale i zleva do prava, což jsem ocenila, když byl hodně malé miminko, krásně při tomto houpání usnul. Jen je třeba občas promazat, ale za rok jsme mazali dvakrát, takže žádná velká údržba.

VELKÁ PĚNOVÁ KOLA - byť se zdálo, že budou horší než nafukovací (které šlo také zvolit, ale my chtěli to retro), tak zatím vše bez problémů. projeli jsme zatím vše, i v lese přes kořeny. Jediná nevýhoda pěnových kol je, že se do nich vpíchne kamínek a pak jemně ťukáte, dokud ho z kola nevyndáte.

VELIKÝ KOVOVÝ KOŠ - oproti těm látkovým košíkům u moderních kočárků je opravdu hodně prostorný, vozím tam vše, co se dá, jednou jsem v něm odvezla i 24 krabic mléka. :)

SPORTOVNÍ KORBA - je trošku vzhledově "krkolomná" a ne tak krásná jako hluboká korba, manželovi ovšem připomíná společně s velkými pěnovými koly první auta. Takže teď s ní hrdě jezdí po městě. Sporťák jde po i proti směru jízdy.

Jedinou nevýhodou je snad větší objem i po rozložení kořárku, ale do kufru auta se nám vejde, do výtahu také.
Jsem ráda, že jsem mohla volit srdcem a vybrat si kočárek, který se mi líbil a který splnil můj hlavní požadavek na prostornou hlubokou korbu. Největší priorita, a to pohodlí dítěte, šlo ruku v ruce se vzhledem a já měla proto jasnou volbu.

Naším vyvoleným se stal Roan Marita.
1 člověk považuje za užitečné
majkali  11. lis 2014

Bagaboo na podruhé

Pro prvního syna jsem měla ve výběru kočárku jasno. Koupili jsme Mutsy urban rider. Je jako tank, projede všechny nerovnosti, ale zároveň je krásně ovládá díky otočné nápravě. Odjezdili jsme s ním rok a půl, a pak se šlo do golfek. Synáček byl kočárkový, chodit moc nechtěl, a když se mu ve třech letech narodil bratříček, moc se mu nelíbilo, že už se nebude vozit.

Druhý syn byl ovšem velké miminko. Na třech měsících 8 kilo a do korbičky se nám nevešel. V té době se pobývali ve Vídni kvůli manželově práci a s Mutsy se nám ve městě špatně žilo. Musela jsem najít kočárek s větší korbičkou, aby se mi tam malý vešel. Nejlépe s přehazovací rukojetí. Jenže takový byl jen jeden, Bugaboo Cameleon. Tak strašně se mi nelíbil, jenže ohromná korba a ta přehazovací rukojeť mě přesvědčily. Koupila jsem ho z druhé ruky, protože se jedná o dost drahou značku.

No a máme ho dva roky a těžko se s ním budeme loučit. Časem mě začalo bavit si na něm měnit barvy stříšek a potahů, a už bych jiný kočárek nechtěla. Má jen 9,5 kila, opravdu lehoučký, a i když na to nevypadá, projede každý terén. Golfek jsme vystřídali víc, vždycky jako druhý kočárek do auta. První byl Quinny zapp, ale je pro malé rodiče a neprojde žádný terén. Pak dva modely Nuny, ale časem mi vadilo, že nemají polohovatelné nožičky (dnešní modely Luxx už mají), a tak jsem jako poslední golfky koupila Cybex callisto. To je spíš sporťák, nejsou skladné ani náhodou, ale zase pohodlné pro dítě.
lucipravda  11. lis 2014

Moderní kočárek - už nikdy

Když jsem byla těhotná, zamilovala jsem se do kočárku JOOLZ DAY. Jde o moderní kočárek, krásně vypadající, ovšem absolutně pro dítě nefunkční. Má sklopnou sedačku (tzn. že dítě spí v sedě), kterou jsme využili pouze asi 2x do obchodu. Nevím, nad čím jsem přemýšlela, spíše jsem nepřemýšlela. Takže jsme potom narychlo kupovali klasiku BebeCar, což je veliký prostorný koráb. Jinak kočárek jsme využívali minimálně, a to pouze na spinkání, protože když se naše miminko probudilo, odmítalo v kočárku déle setrvávat a chtělo se nosit. Takže to většinou vypadalo tak, že v kočárku byl nákup a dítě se spokojeně tisklo k maminčině hrudi. :-)
katyxq  7. lis 2014

Kočárek - naše nejhorší investice

Kočárek jsem sice před porodem vybrala relativně levný (Espiro Atlantic), ale na to, kolikát jsme ho použili, to byla škoda peněz. Peněz, za které by byly aspoň dva šátky. :-D S kočárkem jako takovým jsem neměla problém, jezdilo se mi s ním stejně nemotorně jako s jinými značkami kočárků - nejsem prostě kočárková, ostatním se s ním jezdilo dobře. A dcerka taky nebyla kočárková, v kočárku jsem ji vozila zhruba první dva měsíce - a to ještě jen tak, že jsem ji tam dala po usnutí po kojení, a jak se probudila (což netrvalo dlouho, než to nastalo), už tam jen brečela. Bohužel to bylo v zimě, následoval úprk s kočárkem domů. To se nedalo. Ona je a byla už od narození vysoce kontaktní, jen lituju, že jsem nekoupila šátek na nošení už před porodem. Netrápila bych zbytečně malou, sebe a ani širé okolí. Sporťák jsme ani nevybalili (malá se stejně chtěla nosit a později sama chodit) a sporťák, podvozek a hlubokou korbu jsme nakonec prodali za ani ne polovinu původní ceny.
1 člověk považuje za užitečné
kacajak  7. lis 2014

Hlavně do terénu

Když jsme vybírali hluboký kočárek, chtěla jsem klasickou čtyřkolku s odpružením. Vyhrál Dorjan Cross Country. Spokojenost obrovská.

Když bylo malému 7 měsíců, rozhodli jsme se koupit sportovní kočárek. Kritérií bylo v tu chvíli hodně. Matyášek už sice seděl, ale mým největším požadavkem bylo, aby měl kočárek otočnou sedačku. Tím se výběr hoodně zúžil, nejvíce nás zaujaly kočárky Baby Jogger. Od této značky máme nakonec i vítěze a tím je BJ City Versa GT.

Byla to ta nejlepší volba, kočárek je naprosto úžasný! Projede jakýkoli terén, malý v něm může i spát atd. :-)
1 člověk považuje za užitečné
andrissek  3. lis 2014

Náše kočárky

Mám děti ve věku 11,7 a 3. Téma kočárky jsem hodně řešila.

U nejstarší dcery jsem měla kočárek - už si přesně nepamatuji název - Denim sport nebo tak nějak. Kočárek byl super až na to, že mi stále padala bouda (to byl děs). Kočárek prošel několika reklamacema, ale závada se nevyřešila.

U druhého dítěte jsme měli Firkon F7 a to byl asi největší přešlap. Dokud byl kočárek jako hluboký tak to ještě šlo, ale jak jsem začala jezdit se sporťákem, tak to bylo o nervy. Kočárek mi stále ujížděl k jedné straně a byl strašně špatně uříditelný (hlavně když byla přehozená rukojeť). Hned jak to šlo jsem pořídila golfáč a tohoto kočárku se zbavila a nikomu bych ho nedoporučila.

U nejmladšího jsem měla Casualplay s4 a byla jsem s ním moc spokojená. Byl to nejlepší kočárek co jsme měli i když mě trochu překvapilo, že je těžší než jsem čekala. Tento kočárek mohu doporučit.
jancovka86  15. čer 2013

Teutonia 12, trefa na první pokus

Osobně jsem kočárek nějak moc nerozebírala. Jediné, co jsem od něj chtěla, tak aby se mi vešel do kufru od auta a byl lehký na ovládání. Rovnou jsem věděla, že nechci korbu, ale sporťák s taškou. Pohodlí špunta jsem také neopomněla. Šup Šup, 20 minut a na světě bylo vozítko pro prcka. Byl to kočár, co mi padnul do oka svým vzhledem, moje tři mini přání splňoval a cena mi připadala tak ohromná, že jsem k němu hledala i ovladač. Asi jsem snad jediná, která nestrávila měsíce nad výběrem, ale opravdu jsem se trefila do parádního kočárku pro prcka. Několikrát jsem sice byla zralá na manuál, ale na konec jsem to zvládla ho poskládat a zjistit co na co je. 8-)
boruvky  4. čer 2013

Náš výběr kočárku

Každá z žen: má jiný vkus, je jinak vysoká, bydlí v panelovém domě či rodinném domku, žije na vesnici či ve městě, je zarytá sportovkyně, výletnice, dáma na podpatcích, nenáročná – náročná či cestovatelka.
Za mě jako ‚‚prvomatku ‘‘ byl výběr kočárku dost těžký, jelikož každému sedí a líbí se něco jiného, tak uživatelské recenze jsem vypustila, jelikož se vždy najde někdo, kdo kočárek haní a že je takový a takový a kamarádka povídala a takové ty řeči.

Má kritéria:
- Lehká kvalitní konstrukce
- snadné skládání
- 3 kombinace
- nafukovací kola
- prostorná hluboká korba
- design
- čtyřkolka
- velikost složeného kočárku
- sportovní sedačka (otočná po a proti směru jízdy)
- odpružený
- výška
- bohaté příslušenství
- kvalita
- zvládnutí různých terénů
- nastavitelné madlo
- výměna kol
- madlo
- snadné ovládání (jednou rukou)


No a teď babo raď.

Pro mě byla všechna tyto kritéria dost důležitá. Jelikož jsem pro své dítě chtěla dle mě vše nejlepší. Nejsem žádná ,, bohatýrka ‘‘ s velkým kontem, ale na kočárku jsem nechtěla šetřit. Prošla jsem spoustu webových stránek s různým sortimentem kočárků a už od začátku jsem vyřadila ‚, polské kočárky ‘‘ , kterých je asi největší výběr. Po delším hledání se zúžil výběr na 4 značky. S přítelem jsme usoudili, že čtyři kočárky zvládneme vyzkoušet ve velkoobchodech s kojeneckým zbožím a vyrazili jsme vstříc dobrodružství.

Po celou dobu zkoušení, zkoumání nám pomáhala prodavačka, která nám pomohla a byla velmi vstřícná. Mohli jsme si je poskládat do auta, zkusit jízdu před obchodem, různě jezdit a testovat.
Je to hodně náročné na čas a pro mě i v té době fyzicky, jelikož to bylo období, kdy mi bylo dost špatně, špatně jsem snášela vydýchaný vzduch a dlouhé stání. Můj chlap není nakupovací typ, ale tohle bylo pro něj velmi důležité a patří mu velký dík za tu trpělivost.

Není určitě dobré nechávat výběr kočárku na poslední chvíli. Jelikož nejsem jedna z těch šťastných, co měly pohodové těhotenství, tak jsem se kočárek bála kupovat. Počkala jsem si do 6. měsíce těhotenství. A myslím si, že je to nejideálnější doba. Nejsem pověrčivá, tak jsem ho měla a mám doma.

Kočárek není jen o kráse, ale i o funkci.

Dávat si velký pozor na tzn.: ‚, šmejdy ‘‘ mezi kočárky, v tomto případě dle mého ve většině kočárků platí cena = kvalita.

Taky si myslím (je to jen můj názor), ale kočár není auto, do kterého můžete rvát 10 kilogramové nákupy. Když je kočárek obdařen košíkem na nákup, tak je v manuálu psáno, kolik kg tam můžete dát, aby se nepoškodil, či nepřetížil a spadl i s vaším pokladem. Košík je jen na lehké věci. A to platí u většiny kočárků. Takže hulákat, že kočár má malý košík na nákup, je úplně zbytečné.

Doporučuji si pročíst manuál! Jak kočárek udržovat, pečovat o něj, aby co nejdéle vydržel. A hlavně opravdu dodržovat dané pokyny. Výrobci to tam nepíšou ze srandy králíkům x-)

U nás nakonec vyhrál kombinovaný kočár značky Joolz s černou uhlíkovou konstrukcí a v barevném provedení anthracit/black.
4 lidé považují za užitečné
kaipirosca  4. čer 2013

Město nebo Vesnice?

Podle toho kde s ním budeš jezdit, já bydlím na vesnici, místo parku jsou tady polňačky, takže potřebuju hodně pevný, lehký s gumovýma kolečkama, které se dobře udržují- nafukují a vyměňují. Ale kdybych bydlela ve městě, určo bych se zajímala i o tříkolky a o prostor v kočárku, ve městě si mamča zajde do obchoďáku sama- dá do kočárku nákup a jede domů, tady na dědině se dělají velké občasné nákupy v Supermarketu.
1 člověk považuje za užitečné
lister  4. čer 2013

Kočárek pro dvojčata

Předně zapomeňte na všechny internetové diskuze, kde doporučují si ponechat vše až na poslední chvíli, abyste:
- měli jistotu, že to dobře dopadlo
- ukojili svou pověrčivost (kočárek se nemá kupovat předem)
- stále je pocit, že je dost času.

Pokud si nepořídíte, co půjde, do 20. týdne, tak se vážně vystavujete riziku, že vám kočárek vybere tchýně, zatímco vy budete ležet na jednom nebo druhém boku a přemýšlet, jak se naučit teleportovat.
Moje gynekoložka mi tvrdila, že po 20. týdnu to bude tristní a na neschopenku. A musím říct, že měla pravdu. Vydržela jsem do 24. týdne, ale už od 20. týdne byl režim uvolněný a odpoledne jsem si vždy lehla, abych nabrala sil.
Takže doporučuji, vybírejte předem, zejména věci, které musíte vidět a budete je mít dlouho. Když se Vám nebude nakonec líbit overal, tak z něho miminko vyroste. Ale co s kočárem za 40 tisíc???

Kočárek
Kočár - základní parametry, o kterých určitě uvažujte:
- vejde se mi do kufru auta? (my koupili i nové auto)...
- vejde se mi do výtahu, vchodových dveří?
- chci na děti vidět stále a ony na mě, aby mohly koukat?
- je polohování obou "sedadel" na sobě nezávislé?
- jaký je mechnizmus na polohování? - volte co nejjednodušší - jednou rukou
- pokud bydlíte v lokalitě, kde jsou i jen mírné kopečky a nerovnosti - doporučuji ruční brzdu. Když já valím s kočárem do Prokopského údolí, maminky často za kočáry s dvojčaty vlají. Kočárky bez dětí váží až 20 kg (náš 21,5 kg) a co teprve se dvěma cvalíkmi! Mám Teutonii - kormidluji jednou rukou a druhou si spokojeně čechrám vlasy. Brzda je k nezaplacení.
- rozměry vložných tašek - popravdě toho moc nenašpekulujete - plus mínus několik cm. Takový luxus jako jedno dítě v monokočárku nikdy dvojčátkům nezajistíte, ať pořídíte sebevětší "tank".....
- sporťák - po směru nebo proti směru jízdy? Osobně se přikláním k tomu, aby umožňoval obě varianty. Ve městě jednoznačně k obličeji matky (když se vám někdo svalí vepředu v davu na kočár -některé maminky opravdu jezdí na akce kde hlava na hlavě- tak vám nasedne na děti. Ve volném prostranství (park atd.) děti klidně obličejem dopředu.
- pratelnost potahu - veledůležitý aspekt, zejména pokud jste akční a příkrmy jíte na vycházkách...

I když vše zvážíte, zjistíte, že neprojdete do některých dveří, anebo to vyžaduje zvláštní nadání, neboť manévrujete v prostoru s vůlí 1 cm (nové eurovýtahy, hodně dveří). Výtahy jsem již vzdala, neboť mám paniku z představy, že se zaseknu a nepůjde to ani dovnitř a ani ven. Dveře - většinou projdete všude, ale je nutno otevřít křídlo co nejvíce, de facto až do zádveří, a pak se dá projet.

My jsme včas vzali kočár "na výlet" a projeli jsme s ním zdravotní středisko, obchody (Billa, Albert atd.). Všude je jedna pokladna pro vozíčkáře a jiné kolosy, takže bez stresu. Kam se nepouštím, je pošta. Ne, že bych se nevešla, ale je tam pouze ten 1 cm vůle a při představě, jak se tam šprajcnu a nebudu moct tam a ani ven, za mnou dav - přede mnou dav - nejsem žádná hrdinka - asi bych to neustála.

A hlavně - myslete již předem na to, že vytlačit i prázdný kočár po lyžnice, které jsou na schodech ke vchodu do paneláku, není ve vašich silách - čest výjimkám. Jednak rozchod kol je často jiný (na jednokočár) než na káru pro dvojčata a jednak, že sklon lyžnic je prudký. My to zkoušeli s prázdným a manžel měl co dělat. Když jsem si představila, jak se sama a s naloženým kočárem budu plahočit a kočár mi ujede nebo mě povalí a přejede, rozplakala jsem se. Nakonec jsme to vyřešili náhlým nápadem po domluvě se správcem domu, že si necháváme kočár u zadního vchodu, který má bezbariérový přístup ze zahrady, v kumbále kde byla dříve sekačka na trávu. Když jdeme ven, naložím oba pány do vložných tašek, pokládám vždy jednu na zem - než otevřu výtah atd., pak je naložím, zapnu, kočárkem vyjedu z kumbálu, chvíli strkám tím a chvíli oním směrem, ale nakonec zavřu kumbál, otevřu vchodové dveře a jsem venku. Vždy jsem ale pak slitá až na spodní prádlo. Chci tím jen říct, že řešení se najde vžd,y jen je dobré včas nad tím přemýšlet. Úskalí s kočárkovým tankem je totiž opravdu hodně. A MHD je například kapitola sama o sobě......

Více zde: novomama.webnode.cz
2 lidé považují za užitečné