Je fajn, že se dá složit do nudle. Trochu hůř se ovládá jednou rukou, klasické golfové hole, takže třeba s kafem nebo mobilem v ruce musí člověk vynaložit zvýšené úsilí, aby zatočil. Kolečka vepředu se dají zaaretovat, aby se neotáčela do strany. Dá se docela hodně sklopit na spaní, to je také super, hezky zatáčí. Ocenila bych ještě nějakou síť proti hmyzu.
Dá se hezky složit do nudličky.
Přijde mi poměrně lehký.
Hodně se sklopí do lehu.
Stříška má okénko a dá se ještě rozložit; dá se i posunout nahoru a dolů, když dítě vyroste.
Nezaaretovaná přední kolečka v autobuse způsobí, že se kočárek hýbe do stran.
Do kočárku Cybex Topaz jsem se zamilovala, ale taky jsem ho hodně dlouho vybírala. Chtěla jsem golfky na cestování, takže lehounké, které bych si sama zvládla vynést do autobusu nebo tramvaje i s dítětem a aby byly pohodlné pro dítě. Oba body naprosto splňuje, ale jízdní vlastnosti mě dvakrát už nenadchly.
Cybex je opravdu „vymakaný“ kočárek, nádherný, pro dítě naprosto komfortní. Na ulici se za ním maminky otáčí. Zádová opěrka má délku 54 cm, sedák 21 cm - pro vysoké dítě ideální kočárek. Šířka sedáku je 30 cm. Syn, ač velký (v roce měl 11 kg a 82 cm, v 15 měsících 13 kg a 85 cm, ve 2 letech přes 16 kg a 91 cm) v něm jezdil rád a měl tam veškeré pohodlí.
Madlo je odnímatelné, dostatečně daleko od zádové opěrky. Pásy jsou měkce polstrované, mají integrovaný polštářek pod hlavičkou pro větší pohodlí dítěte, jdou jednoduše nastavovat pouhou jednou rukou. Ale na druhou stranu, že jsou na stejném principu jako pásy u autosedačky, tak nejdou bohužel rozložit na kusy a jakékoliv jiné vybavení než originální (například fusak) se do kočáru dává jen s obtížemi - pásy se musí vytahat vzadu za opěrkou a není to nic zrovna jednoduchého ani dvakrát příjemného. Jednoduché není ani sundání sedáku, když chcete kočárek třeba vyprat. Samotný sedák jde však komfortně a jednoduše polohovat, má čtyři polohy zádové opěrky a to skoro od úplného rovného lehu - ten sklon je opravdu minimální - do úplného rovného sedu. Nožní opěrka má dvě polohy.
Stříška je obrovská, má zabudovanou sluneční clonu a je tak překlopitelná až k madlu, což je úžasná věc hlavně v létě. Je v ní okénko pro kontrolu dítěte. Je polohovatelná libovolně po konstrukci, takže výšku stříšky lze přizpůsobit výšce dítěte a tak nehrozí, že by byl kočárek na výšku zkrátka malý, což se dost často stává. Boudička jde samozřejmě sundat stejně jako jde zvednout a sepnout zadek boudičky nebo bočnice sedáku a tak vytvořit v létě a v horku dítku lepší proudění vzduchu. Příjemná je určitě i nosnost 22,5 kg, což má jen hrstka golfáčků.
Košíček je maličký, což mají však všechny golfky a nelze od nich tak nic jiného očekávat. Když je opěrka sklopená do lehu, žádnou věc tam nestrčíte, což může být někdy trochu problém - potřebujete něco vyndat a dítě vám zrovna spí. Nezbývá nic jiného, než spící dítě posadit a poté znovu položit.
Kočárek má plastová, dvojitá kolečka. Poměrně rychle se ojedou, ale poté se už nesjíždí, překvapivě se do nich ani nezapichují kamínky. Ač výrobce uvádí kvalitní odpružení, bohužel tomu tak není. Kočárek je odpružen minimálně (na zadních kolečkách dvě pidi pružinky pomalu jak do propisky) a je to tak znát i při jízdě. Na hladkém povrchu super, na tvrdším nebo sebemenší nerovnosti to příšerně hrká a drncá. Mně to bohužel vadilo. To bude ale asi problém všech golfových kočárků a tak nechci zase Topaz zbytečně hanit. Je to zkrátka jen můj pocit. Brzda na kolečku, ač má být na jedno sešlápnutí, taková prostě není. Nevím, jestli jsme měli vadný kus, ale nohou kočár jsem neměla šanci odbrzdit a musela jsem se k němu shýbat s rukou.
Kočárek nemá spojenou rukojeť, má tzv. „berany“ potažené pěnovkou, která je bohužel dost měkká a slabá, takže po pár měsících občasného ježdění už byla odřená a s oděrkami. Na druhou stranu i přes berany byl celkem dobře ovladatelný jednou rukou, s dítětem samozřejmě hůře, ale šlo to. Ovšem čím větší a těžší dítě, tím byl kočárek čím dál hůře ovladatelný. Zatočit s 16 kg synem byl kolikrát téměř nadlidský úkol.
Ke kočárku není dodávána absolutně žádná výbava, pouze jako dárek nabízí většina shopů držák na lahve. Pláštěnku si musíte dokoupit, stejně jako třeba originální fusak za nemalý peníz, pokud se nechcete zlobit s taháním pasů. Na skládání ze začátku potřebujete trochu cviku, po pár složeních už se do toho dostanete a budete skládat bez problémů.
Na závěr bych za sebe asi řekla, že jsem tak dlouho vybírala, až jsem přebrala a můj názor je takový, že za hodně peněz, málo muziky. Na ty peníze, kolik kočárek stojí, jsem toho zkrátka čekala něco víc - hlavně co se té jízdy týče. Pro dítě komfortní kočárek, syn v něm moc rád jezdí, já s ním jezdila nerada. Kočárek jsem po roce prodala a teď už bych si vybrala asi nějaký lehounký sporťáček nebo jogger, anebo golfky ano, ale ne už za takové peníze.
designově opravdu povedený kočárek
lehounký, odlehčený rám, hmotnost 7,5 kg
nosnost kočárku 22,5 kg
perfektní stříška se zabudovanou sluneční clonou
okénko ve stříšce
stříška posuvná na výšku po konstrukci
madla rukojeti jsou vysoko, ideální kočárek po vyšší rodiče
UVP potahy s ochranou 50+
pásy s integrovaným podhlavníkem, polstrované
komfortní čtyři polohy zádové opěrky, od téměř úplného lehu do úplného sedu
dvě polohy nožní opěrky
odnímatelné madlo
kompatibilní s autosedačkou Cybex Aton
přední kolečka otočná s možností aretace, velká, průměr 16 cm
ideální pro vysoké dítě
madla rukojeti jsou vysoko, pro menší maminky není ideální
odpružení, ač výrobce uvádí, je minimální až žádné
pásy nejdou rozpojit na jednotlivé části
plastová kolečka, dost hrkají na sebemenším nerovném povrchu
pěnová rukojeť je hodně měkká, po pár měsících občasného ježdění je dost odřená
po složení zabere na délku dost místa
kočárek absolutně bez výbavy
s brzdou jde velmi špatně manipulovat
s větším a těžším dítětem velmi špatně ovladatelný