Pokud nechcete kočárek, s kterým jezdí každý, tak je Bebetto určitě dobrá volba
Bebeto Murano jsme si pořídili pro naše třetí dítko a rozhodovala jsem se mezi ním, Torinem a Titem též od Bebetta, a dalšími kočárky od Baby Design. Přiznám se, že nakonec vyhrálo Murano hlavně díky barvě a díky tomu, že v kočárcích Baby Design nám tu jezdí každé druhé miminko. Světle šedožlutá kombinace na šedém podvozku mě nesmírně okouzlila a líbila se nejen mně. Na ulici jsme dost budili, a budíme, pozornost. Hodně žen mě zastavovalo, aby mi řekly, jak máme krásný kočárek. S Bebettem jsem navíc jediná široko daleko. Pokud nechcete kočárek, s kterým jezdí každý, tak je Bebetto určitě dobrá volba.
Začněme asi tím, co dělá kočárek kočárkem; podvozkem. U Murana si lze zvolit jeho barvu: bílou, stříbrnou či černou. Je to klasická čtyřkolka s otočnými koly, které lze zablokovat. Blokace je jednoduchá, rychlá. Přední kola jsou menší (průměr 24 cm) než ty zadní (30 cm). A kočárek je tak čtyřstopý. Kola jsou nafukovací. Ač jsou nízkoprofilová a působí spíš jako bezdušová, není tomu tak. Velmi lehce se od podvozku vycvakávají. Přední menší kola jsou kryta blatníčky. Obrovským plus je vynikající odpružení a houpání. Podvozek je odpružený a tlumený na několika místech a jeho míru si lze libovolně nastavit jak u kol, tak na podvozku. Kočárek tak i krásně houpe. Bebetto láká ve svých podvozcích také na systém SAS (Shock Absorbtion System), který výrobce uvádí, že „výrazně eliminuje otřesy přenášející se do kočárku“; a DMS (Direction Memory System) - paměť směru jízdy - „udrží kolo v poloze, v jaké bylo před ztrátou kontaktu s povrchem a eliminuje vibraci koleček během jízdy“. Vnější rozchod kol je 61 cm. Brzda je kolébková, jde velmi lehce zabrzdit i odbrzdit a blokuje kočárek před samovolným rozjetím. Po odbrzdění se musí s kočárkem popojet dozadu a následně až dopředu, jinak se nerozjede. Bohužel jsme s řešili s brzdou problém - přestala nám po devíti měsících fungovat. Kočárek byl kupovaný nový, v záruce, ale protože jsme si nemohli dovolit být až měsíc bez kočáru dle zákona, opravili jsme si ji sami. U Bebetta jsem žádné negativní ohlasy na brzdu nikde nenarazila, možná jsme měli zkrátka jen smůlu. Po opravě už jsme žádný další problém neřešili. Rukojeť kočárku je kožená, výškově nastavitelná v mnoha pozicích od 70 do 113 cm. Samostatný podvozek má hmotnost 9 kg a jde velmi lehce a rychle složit stisknutím skládacího mechanismu po straně podvozku. Kočárek skládám a vozím v autě několikrát do týdne a je to vše šup, šup. Na druhou stranu nepatří zrovna mezi ty skladné a zabere celkem dost místa. Jezdím krátkou Fabií a do kufru vycvakávám vždy jedno větší kolo. K podvozku patří i košík, v kterém se nachází i velmi praktický box (nebo taška) na zapínání a s uchem na přenášení. Kočárek tak může jezdit dle libosti jen s košíkem, nebo i s vložnou taškou. Taška je fajn, dá se zkrátka vzít kamkoliv a nemusí se věci přendávat.
Korbička je perfektně řešená. Je poměrně velká, vnitřní rozměr 79×36 cm, plastová. Můj, při narození 5 kg vážící a 53 cm měřící chlapeček se v ní vozil do 7 měsíců. A věřím, že by se tam ještě měsíc vešel, jen už byl nespokojen, že nevidí ven a také už seděl. Hmotnost korbičky uvádí výrobce 4,6 kg, výšku 19 cm. Celý kočárek s korbičkou by tak měl vážit 13,6 kg, být vysoký (od země po vrch boudičky) 124 cm a dlouhý 105 cm. Celý kočárek je potažen vrstvou proti UV záření, všechny látky jdou z korbičky velmi lehce odstranit a vyprat. Potahový materiál se mi zdá poměrně dost kvalitní. Matrace v korbičce je z kokosového vlákna. Korbičku lze složit, ale jde to poměrně ztuha. Než se vytáhnou podpěry, chvíli to trvá a proto jsme to ani nevyužívali. Ale pokud by chtěl vozit někdo korbu na placku, není problém. V korbičce je polohování zad, které má otočný mechanismus, stejně jako nastavení odvětrávání vespod korbičky, a velmi lehce se s ním manipuluje. Korbičku lze po sejmutí použít jako kolébku, nebo jde houpání packami zablokovat. Stříška u korbičky je obrovská, za pomocí zipů jde ještě rozložit a stáhnout až téměř dolů. Ve stříšce je rovněž ukryto odvětrávání za pomocí síťky. Malým mínusem může být to, že stříšku lze mít jen úplně nahoře, nebo dole. Není žádný možný stupeň mezi tím. Ke korbičce patří nánožník na patent a magnety. Nánožník výborně kryje a lze s ním, za pomoci magnetu ve stříšce, zakrýt naprosto celý kočárek. Nachází se tam rovněž poutko pro zavěšení hračky.
Sportovní verze je též velmi příjemně řešena - má spoustu fajn vychytávek, které dítěti i mamince užívání kočárku určitě zpříjemní. Když jsem sporťák vybalila z krabice a uviděla jej naživo, přišel mi nejprve dost malý. Obzvlášť nožní opěrka mi přišla velmi krátká. Ale po delším užívání mohu říci, že to byl jen první dojem. Roční syn, měřící 80 cm, má v kočárku stále spoustu místa a velmi pohodlně se tam vyspí i v podzimním fusaku. Nevidím problém ani u staršího a většího dítka, nebojím se ani zimního fusaku. Do dvou let se dítě do kočárku pohodlně vejde. A od 2 let mi v kočárku nejezdilo už ani jedno dítě. Samotná sportovní sedačka má hmotnost 5 kg, kočárek ve sportovní verzi tedy váží 14 kg. Délka zádové opěrky je dle výrobce 50 cm, délka sedáku 27 cm, délka nožní opěrky 20 cm. Vnitřní šířka sportovní sedačky je 32 cm. Stříška je od sedáku dostatečně vysoko a do kočárku se vejde pohodlně i vyšší dítě. Sedák je vybaven koženým odnímatelným madlem před dítětem, které je od sedáku dostatečně vzdáleno a nejenom, že se dítě do kočárku dobře dává a vyndává, ale má tam dost místa i v zimním fusaku. Tohle byl třeba problém mého předešlého kočárku. Madlo bylo velmi blízko a sedák byl tak hodně stísněný. Sportovní kočárek je otočný oběma směry. Dítě tak může jezdit čelem k rodiči nebo od něj. Zádová opěrka má čtyři polohy, nožní též. Záda se dají dát úplně do lehu, stejně jako úplně do sedu o pravém úhlu. V sedáku jsou pásy s měkkými a polstrovanými chrániči pro uchycení dítěte, které lze protáhnout dvěma výškovými polohami a které mě, asi jako jediné, na kočárku velmi štvou. Jejich rozdělání na kusy, např. kvůli protáhnutí fusaku nebo úpravě, je dost nekomfortně řešeno. Za tohle palec dolů. Palec nahoru dávám ale úžasné stříšce, která je vysoká, veliká, dítě výborně kryje ve všech polohách a rozepnutím se dá ještě prodloužit a zvětšit. Je v ní rovněž okénko pro větrání či kouknutí pro rodiče. I ke sportovní sedačce náleží nánožník, který je dostatečně prostorný a dítě se pod něj vejde i v zimním fusaku. Dítě i sedák kryje dostatečně, roční dítko je pod ním ještě dost utopeno. Upevňuje se též na patent a magnet, stejně jako u hluboké korbičky.
Výrobce s kočárkem dodává rovněž pláštěnku, která pasuje na korbičku i sporťák, moskytiéru, návleky na všechny čtyři kola, držák na pití a tašku ke kočárku. Taška je pěkně řešena - je dostatečně velká a prostorná, uvnitř dělená. Upevňuje se přímo ke konstrukci kočárku na očka. Ke kočárku je možné dokoupit vajíčko Bebetto, nebo za pomocí adaptéru Maxi-Cosi, BeSafe, Cybex, či Kiddy. My volili druhou variantu a na podvozku jsme vozili Maxi-Cosi. Korbička i sportovní sedačka se na kočárek rovnou nacvakávají, adaptéry jsou potřeba pouze k vajíčku jiných značek.
S kočárkem jsem spokojená. Má výborné jízdní vlastnosti. Nešetříme jej, odjezdili jsme toho spoustu v terénu, včetně hor. Kočárek se dobře udržuje. Pevná látka v kombinaci s eko kůží je dobrý nápad. Tam, kde jsou místa hodně namáhána, špiněna, je právě eko kůže. Jak jsem už psala na začátku, budili jsme s kočárkem dost pozornost. Bebetto nemá každý, takže šance, že potkáte maminku se stejným kočárkem, je dost malá. Pro více informací doporučuji webové stránky výrobce, kde najdete ke kočárku i instruktážní videa.
Perfektní jízdní vlastnosti
Kočárek je výborně odpružen na několika místech včetně volitelné regulace, krásně houpe
Plno praktických vychytávek a kompletní výbava
Dostatečně prostorná korbička i sportovní verze
Obě verze výborně kryty
Sportovní verze otočná oběma směry
Sportovní sedák od úplného lehu až do úplného sedu
Fajn taška v košíku
Taška ke kočárku dostatečně prostorná
Kočárek se lehce skládá, vše se lehce vyměňuje a nacvakává přímo na podvozek
Za pomocí adaptéru lze upevnit i jiná vajíčka než jen ty od výrobce
Vypadaly nám plastové krytky s logem z předních kol kočárku. Na funkci to nemá vliv, jsou tam pro estetiku (kryjí šroub v kole), ale člověka to naštve
Měli jsme rozbitou brzdu, opravili jsme sami. Pátrala jsem i v zahraničních recenzích, ale nikdo si na brzdu nestěžoval. Asi jsme měli zkrátka smůlu, což se může stát
Za nedořešené považuji pásy ve sportovní sedačce - jejich rozdělání kvůli úpravě nebo protáhnutí fusaku je dost „vopruz“
Rovněž stříška v hluboké korbičce by mohla mít více poloh - lze ji mít jen úplně nahoře, nebo staženou dole