Zpět do práce ve 4 letech dítěte. Má zaměstnavatel povinnost mi místo držet?

17. kvě 2023

Dobrý den, moc prosím o radu 🙏 jsem na RD, a podepsala jsem v práci papír, že se vrátím, jak bude mít dítě 3 roky. Ovšem vzhledem k tristni situaci ve školkách a vůbec....možná bych zůstala (musela zůstat) doma do 4 let věku dítěte ... Má zaměstnavatel povinnost mi místo držet? Může mi ho držet? Můžu změnit ten podepsaný papír o tom, kdy nastoupim zpět? Můžu to nejak řešit? 🙏
Dítě má teprve 7m, takže času dost, ale právě - řešit radši už dříve nebo rok předem třeba?
Jedná se o školství - jsem učitelka v ZUŠ, smlouva na neuricto, plný úvazek.
Moc děkuji ❤️🙏

jaja01k
17. kvě 2023

Na rodičovské dovolené můžeš být nejdéle do 3 let věku dítěte. Potom si můžeš zažádat o neplacené volno, zaměstnavatel nemá povinnost ti vyhovět.

xnikax1
17. kvě 2023

Přesně jak píše
@jaja01k 🙂

autor
17. kvě 2023

@jaja01k aha 😳 takže je to o tom, jestli mi ředitel bude do těch 4 let držet místo, chápu to, že?

hezz17
17. kvě 2023

Off topic otazka- v zus je hlavne odpo vyuka, ze? Jak budes kombinovat se skolkou? 🧐

autor
17. kvě 2023

@jaja01k ještě k tomu - neplacené volno, ale trvající smlouva?

autor
17. kvě 2023

@hezz17 těžko 🤘😂

hezz17
17. kvě 2023

Porad na dobrovuli zamestnavatele

laxesis
17. kvě 2023

Máš nárok na 3 roky RD, příspěvek můžeš pobírat roky 4. Ale ten 4 rok už ti nikdo místo držet nemusí, to už je jen na dobrotě a ochotě zaměstnavatele, jestli ti dá nepl.volno. Nemusí.

autor
17. kvě 2023

@hezz17 odpovim lépe - zkrácený úvazek, plus doufám v pomoc babičky třeba jeden den, nebo sousedka vyzvedne děti se svým zároveň (a přidá mi aspoň 45 minu na další vyučovací hodinu), plus děti se mnou v ZUŠ, budou chodit na nástroj/výtvarku/dramatak

autor
17. kvě 2023

@laxesis děkuju

ada22
17. kvě 2023