Znovu těhotná a končí jí RD, rizikové zaměstnání

sinorina
12. čer 2015

Ahoj holky, třeba některá poradíte.
Kamarádce končí v srpnu RD na druhé dítě a teď zjistila, že je těhu. Od září by měla nastoupit do práce, ale pracuje jako zdrav. sestra na LDN. Což asi nepřipadá v úvahu.
Jak by měla postupovat? Může hned nastoupit na neschopenku a kde to má hlásit? Z čeho by jí tu PN vypočítali? Pracovní smlouvu má na dobu neurčitou, ale bojí se, že když oznámí další těhu tak ji propustí. Předpokládaný TP má 17.3.2016
díky

xpila
12. čer 2015

@sinorina Jako těhotnou ji propustit nemůžou, takže se nemusí bát. Na PN může nastoupit dnem nástupu do práce, nicméně ať nejdříve požádá zaměstnavatele o přeřazení na jinou pozici (třeba do kanceláře). Neschopenka nevhodnou práci neřeší.

veeeraf
12. čer 2015

a co dovolená? Má ještě nějakou? Může jí začít čerpat po ukončení RD a pak nastoupit na neschopenku. Já bych šla rovnou na neschopenku, aspoň nebude muset řešit ihned školku, nemoc dítěte, hlídání atd. Propustit jí nemůžou

zuzajda20
15. čer 2015

Já měla nastoupit do práce 13.4. a malá měla 11.4. 3 roky a týden předtím jsem zjistila, že jsem těhotná a protože v práci pro mě neměli místo a hrozila mi výpověď, tak jsem 9.4. nastoupila na nemocenskou, ta se první 3 dny neplatí, pak platil zaměstnavatel a počítal to z nějaké předpokládané mzdy, kterou bych teď měla a zbytek platí sociálka a počítá z příjmů, který jsem měla před první mateřskou a z toho stejného se mi pak bude počítat i mateřská. Nechala jsem si u dr. napsat papíry na nemocenskou a nahlásila jsem to pouze v práci a ostatní už zařídili. Vyhodit tě nemůžou, protože jste těhotná a na ty platí ochranná lhůta

papaja173
7. srp 2015