Ahoj holky, třeba některá poradíte.
Kamarádce končí v srpnu RD na druhé dítě a teď zjistila, že je těhu. Od září by měla nastoupit do práce, ale pracuje jako zdrav. sestra na LDN. Což asi nepřipadá v úvahu.
Jak by měla postupovat? Může hned nastoupit na neschopenku a kde to má hlásit? Z čeho by jí tu PN vypočítali? Pracovní smlouvu má na dobu neurčitou, ale bojí se, že když oznámí další těhu tak ji propustí. Předpokládaný TP má 17.3.2016
díky
a co dovolená? Má ještě nějakou? Může jí začít čerpat po ukončení RD a pak nastoupit na neschopenku. Já bych šla rovnou na neschopenku, aspoň nebude muset řešit ihned školku, nemoc dítěte, hlídání atd. Propustit jí nemůžou
Já měla nastoupit do práce 13.4. a malá měla 11.4. 3 roky a týden předtím jsem zjistila, že jsem těhotná a protože v práci pro mě neměli místo a hrozila mi výpověď, tak jsem 9.4. nastoupila na nemocenskou, ta se první 3 dny neplatí, pak platil zaměstnavatel a počítal to z nějaké předpokládané mzdy, kterou bych teď měla a zbytek platí sociálka a počítá z příjmů, který jsem měla před první mateřskou a z toho stejného se mi pak bude počítat i mateřská. Nechala jsem si u dr. napsat papíry na nemocenskou a nahlásila jsem to pouze v práci a ostatní už zařídili. Vyhodit tě nemůžou, protože jste těhotná a na ty platí ochranná lhůta
Ahoj holky, omlouvám se, že vstupuji do diskuze s vlastní otázkou, ale nechci zakládat další. Skončila mi RD a první týden pracuji (Úvazek mám na dobu neurčitou). Chceme druhé mimčo a zajímá mě jak to je s mateřskou. Budu na ni mít nárok, i když neodpracuji 12 měsíců nebo půjdu rovnou na rodičovskou. Případně kdybych šla na nemocenskou, ovlivní to nějak výši mateřské? Z toho co píše zuzajda chápu, že na mateřskou nárok mám, ale jistota je kulomet 🙂 Děkuji za info
Ano vrátila jsem se do původní práce. Někde jsem četla, že těch 270dní nemocenského pojištění musí být za poslední 2 roky. RD jsem měla na 3 roky a tak jsem nevěděla jak to je. Děkuji moc za odpověď