Zvazuju, jestli pred ukoncenim zkusebky mam ve skole rict, ze jsem tehotna, zjistila jsem prvni tyden nastupu a az ted mam potvrzen 9.t. Urcite bych pockala aspon do screeningu. Uplnese nebojim, ze by me vyhodili, do leta by me asi nechali, ale mohli by mi zmenit smlouvu, mam ted asi do leta 2021/2. Ma pro me nejake vyhody mit tu smlouvu delsi, prestoze by mi stejne nejela az do navratu do prace cca ve 3letech? Predpokladam, ze pristi rok bych stejne dovolenou necerpala, kdyz budu na materske🤔
Hypoteticky kdybys do té doby byla znova těhotná a vešla se do ochranné lhůty, tak budeš mít nárok na další mateřskou.
@lani1 no kdyz to reknes pred koncem zkusebky,muzou te vyhodit,ve zjusebni dobe se na tebe ochranna lhuta nevztahuje,tak bych pockala az po ni,oni budou mit dost casu si od zari najit nahradu,neboj 😉 kazdopadne smlouvu ti urcite neprodlouzi,ten mesic to uz vydrzi...
Ahoj, pracuji jako personalista, a moje rada je - jsi na samém začátku těhotenství - to se ještě bohužel může stát věcí, ani svým blízkým to přece nevyzvoníš dřív než dostaneš těhotenskou průkazku. řekla bych to až to na tobě bude vidět, nikdo ti to nemůže mít za zlé, je to tvoje soukromá věc, nepracuješ někde u pasu nebo s těžkými břemeny abys musela požadovat převedení na jinou pozici z pohledu BOZP. Riskovat vyhazov ve zkušebce a pak nesplnit podmínky pro mateřskou ( být zaměstnaná a mít v posledních dvou letech odpracováno 270 dní) což rozhodně splníš dokonce i když bys hned po skončení zkušebky šla na rizikový (tedy na marodku) A jen tak na hrubo jestli mít mateřskou nebo ne taky může dělat při platu cca 30000 hrubýho - což jako učitelka asi budeš mít, je to nějakých bratru 130000,- Kč rozdíl a ještě ti rodičák začnou vyplácet až po mateřský a né hned po porodu, což jsou taky vlastně peníze navíc oproti vyhazovu....
Hlavně neposlouchej keci o tom, jak se zachováš nefér vůči zaměstnavateli 🙂