Ahoj, bude mi končit rodičák a měla bych nastoupit do práce - učitelství. Je to moje vysněná práce, studovala jsem strašně ráda, bavila mě i praxe, i když jsem byla nervózní, zkušenosti z brigád mám s menšími dětmi. Teď se ale strašně bojím nastoupit a zvažuji, jestli nejít mimo obor. Před rodičákem jsem nepracovala a teď mám strašný strach - budou mě respektovat? Nebudu úplně marná? Jak přiměju žáky, aby dělali co mají? Co když chytnu průseráře, provokanty? Jaký byl váš nástup do práce - první roky a nebo po mateřské?
To bude dobrý, jasně, že budeš před prvním dnem v práci nervózní, ale každý další den to bude lepší a za pár dní už bez stresu 🙂
Buď laskavá, ale vymez hranice, ať si dětičky nezačnou myslet, že jsi nějaká jejich kamarádka a můžou si k tobě dovolovat.
Když je to tvoje vysněná práce, přece to nevzdáš ještě před začákem...
@gruyerre byla to moje vysnena prace je asi spis ted na miste 🙂 posledni dobou spis cimdalvic nervozity a strachu, ale mozna je to jen "trema".
Děti na druhém stupni jsou strašně fajn. Dá se s nimi na všem domluvit. Mně se osvědčil respektující přístup - jsem k nim vlídná, naslouchám, ale máme stanovené hranice. Často používám já sdělení - př.vadí mi, že...cítím se tak...Děti ví, co ode mě můžou očekávat - hlásím písemky, mají možnost opravy....Vždy s nimi jednám na rovinu, neřvu. Samozřejmě se najdou "vysírači", ale těch je málo a dá se s nimi pracovat. Není vždy jednoduché ustát všelijaké problémové situace, ale povolání bych neměnila.
Hele to bude dobre, já myslím, že každá ženská má strach jak zvládne návrat do práce po tak dlouhé době, ale věř že jde jen o pár dní a pak se zajedeš. Ale jestli jsi nikdy neučila, tak se spíš poptej zkušených kolegů z oboru, ať tě povzbudí, ale hlavně neodradí.
@misulka84 zkuseni kolegove mi rikaji ze nemam blbnout a urcite do skolstvi mam jit. Moje myslenky smeruji k volnocasove sfere, ale je pravda ze s malymi predskolnimi detmi to nejde moc ruku v ruce. A taky financne no.
Zkus to. Budeš mít uvádějícího učitele, pomůže ti. Taky učitelé stejných předmětů.
Já mám pedagogické minimum, učit můžu,ale není místo. Tak jsem AP. Taky poprvé ve školství a po RD. Teď už jedu třetí rok. A vloni, když mi odešlo dítko na jinou školu, byla jsem jako zástup jedno čtvrtletí na 1.stupni jako učitelka. Třídy 2-5 a suplování na 2.stupni. Některé děti jsou fakt náročné,ale dá se to. Člověk se z toho nesmí po...
@andelka asistent pedagoga bych byt dlouho nevydrzela, to radeji vychovatelka v druzine 🙂 jsem dost tvorivy clovek, bavi me delat pripravy. Moje predmety jsou vychovy - obcanka a telak, bavi me vytvarka, ale jsem bez talentu 😂 prvni stupen zs by me me bavil asi nejvic, ale nesla jsem tam kvuli nedostatku hudebniho talentu (hra na nastroj). Ze stejneho duvodu nemuzu ucit ve skolce plnohodnotne a jako asistent, nebo chuva se necitim naplnena - prave kvuli tem pripravam a financnimu ohodnoceni 🙂
Neboj, já jsem aktivní AP. Zrovna teď máme projektovou výuku a to se vždycky vyřadíme s třídním. Tak výchovy jsou fajn. Toho se neboj. Učila jsem angličtinu, tělesnou výchovu a pracovní činnosti.
Jo, finanční ohodnocení je druhá věc.
Vítej v mém světě. Jsem po osmi letech na rodičáku a bez praxe... Teda... 25 let dělám cvičitele v Sokole, nicméně momentálně s dvouletejma prckama. Ale věřím, že učit druhý stupeň zvládnu ... Nicméně zatím se mi nepovedlo sehnat úvazek v klasickém školství (částečně mě limituje ranní dojíždění - potřebuju odvést děti do školy), tak zatím rozjíždím víc práce ve volnočasové sféře. ... věřím, že se to bude dát kdyžtak skloubit i do budoucna, pokud by se vhodné pedagogické místo našlo. Chci dlouhodobě směřovat spíš do klasické školy, protože vím, že jako trenér zvládnu maximálně nějakých 10-15 hodin denně. Víc prostě nedám zdravotně/fyzicky. ... a je pravděpodobné, že s věkem bude to číslo spíš klesat, než stoupat.
@cilkat rozvoz deti u nas muze zajistit manzel, horsi to bude s nemocnosti deti :( Manzel nemuze plne pracovat z domu, natoz s detmi, jde to vyjimecne nejaky den. Jedno z deti je astmatik a je neustale nemocny. V tomhle si myslim ze by byla fajn volnocasova sfera - prace spis odpo, ze bychom se vystridali, ale zas abych je videla, kdyz budou zdravi a ve skolce a skole. 🙈
Jestli máš děti malé a víš, že budou co chvíli nemocné a budeš muset být věčně na OČR, tak bych šla klidně na čas na tu asistentku. Kdy máš nastupovat? Jestli v průběhu roku a je to na pár měsíců, stejně bude problém sehnat místo. Jako asistentka bys musela být hodně kreativní. Jinak nevím, co bych poradila. Mám vystudované učitelství pro 1. stupeň, nakonec učím víc jak půlku úvazku na druhém stupni. Nejdřív jsem se toho bála, ale jak mi odrostly vlastní děti, zjistila jsem, že není se bát čeho, když je člověk k dětem upřímný, na nic si nehraje, chová se k nim s respektem, ale zároveň trvá na určitých pravidlech, protože hodinu řídím já a ne děti, tak to jde. Jsou třídy, kde je těžké udržet si kázeň, jsou třídy, kde to jde snáz, tak to mají ale všichni. Práce mě velmi baví, nebýt administrativy a některých nesoudných rodičů, byla by to pro mě pohádka🙂
@zuzkasim s nastupem do skoly pocitam na dalsi skolni rok 🙂 pokud bych ale sla mimo obor, nebo do volnocasove, tak se muzu koukat uz ted od ledna a dal... s tim, ze ocr se sice budeme stridat, ale nemocne deti proste mam a asi se to lusknutim prstu nezmeni - jen ted si je necham dyl doma i po nemoci, pri mensi ryme atd.. tehdy by proste chodili do skolky do vetsi nemoci.
Asistenstvi me ale nelaka - v mem okoli mam dve asistentky (mimo obor, maji jen kurz). Jsou asistentem pro zaka se specialnimi potrebami a zadne pripravy, kreativita, nic nemusi - jim to ale vyhovuje, tak nevim, mozna kdyby se chtely angazovat tak by mohly. Nevim jak to funguje jinde ale, jine zkusenosti nemam.
Pokud by chtěly,tak by mohly. Opravdu jo. Za aktivity navíc,pro školu, máme měsíční odměny. Běžná příprava do vyučování se dělá v čase nepřímé činnosti.
Jinak ve školství úplně OCR problém není. Supluje se o sto šest. Každý chápe, že někdo má malé děti, nebo sám onemocní. Aspoň u nás.
Asi záleží, v jaké třídě, u jaké učitelky a u jakých žáků člověk asistenta dělá. U nás u většiny je kreativita naopak zapotřebí🙂 Ale chápu tě, pokud tě to neláká, není o čem mluvit, já jen, že jisté výhody tam jsou. Navíc v případě nemoci se může poslat suplovat i ten asistent, takže takové poznenáhlé začleňování...
Volnočasové aktivity jsou podle mě nešikovné s malými dětmi v tom, že dopoledne máš volno, děti jsou ve školských zařízeních, odpoledne jsi v práci, děti už by mohly být s tebou. Ale zase, někdo v tom může vidět výhodu, má to zorganizované v rodině jinak. Přeju hodně štěstí s výběrem místa!
@andelka A neni to tak, ze zalezi, jestli ma asistent pedagoga aprobaci? Jakoze nekdo s kurzem asistenta pedagoga by suplovat nemel, ale s pedagogickym minimem (bc.) ano? Jinak jako asistent pedagoga mas i neprimou cinnost? Myslela jsem, ze ne 🤔
@zuzkasim Dekuji 🙂 po precteni komentaru zde jsem trosku klidnejsi, ze je moje nervozita normalni 🙂
Ne, žádný AP by neměl suplovat. Maximálně v družině, po pracovní době, ale na to máme zvlášť smlouvy,dohody. Stejně jako na doučování. AP se musí primárně starat o dítě,ke kterému je, a být k ruce pedagogovi. Nemůže ho zastoupit a nechat děti bez podpory.
Ano, máme vždy 10% úvazku nepřímou činnost.
Učím na 2. stupni a svou práci miluju, ale nebudu ti lhát, někdy to prostě náročný je…Jsem obecně člověk, co o sobě a svých schopnostech dost často pochybuje, někdy mám pocit, že to všichni dělají líp než já. Většinou se pak stane něco, co mě zas postaví na nohy - děcka totiž, ať už mají jakýkoliv svoje mouchy, tak dokážou člověku vrátit, co do nich vloží, a když mají někoho rádi, tak to dokážou dát najevo. Pokud budeš navíc učit výchovy, tak pravděpodobně nebudeš muset být třídní, nebudeš mít ani žádný opravování sešitů a písemek, žádnej stres se srovnávacíma testama apod., nebude se po tobě vozit inspekce, takže oproti třeba češtinářovi budeš mít fakt pohodu. Já být tebou tak neváhám a do školství jdu.
Ono… ja kdyz začínala po rodicaku, bylo to stejne jako bych byla bez praxe. Protoze to profesní sebevědomí nekolik let na rodicaku stagnovalo a pak ubývalo.🙂 (nejsem teda učitelka, jsem vychovatelka) stejně si budete muset najít svůj postup, svoje individuální páky a na každýho bude platit něco jinyho, bude jiná dynamika třídy a myslim, že nejlepší učitele jsou ti, co si na nic nehráli. Nervozita je jasná. Ale nevzdávala bych se kvůli tomu. To profesní sebevědomí je zase potřeba vybudovat.)