PN a požadavek zaměstnavatele, abych přišla do práce

madinina
26. kvě 2016

Dobrý den, mam takový nestandardní dotaz.
Jsem momentálně na nemocenské a do nástupu na mateřské budu kvůli zdravotnímu stavu. Neustále mi ale volá zaměstnavatel a požaduje po mě, abych si přišla dodělat nějakou práci, kterou jsem již nestihla. Veškeré podklady má a všichni s kolegy máme stejné kompetence a znalosti, takže je jedno, že by to dodělal někdo jiný.
Zaměstnavatel si předatavuje, že tyto resty dodělám v době svých vycházek. Má na toto vůbec právo? Je mi z toho teď ještě hůř, jsem ve stresu a zvažuji, jak bych to tak mohla dodělat. Děkuji za názory či zkušenosti.

nelam
26. kvě 2016

Pravo na to fakt nema. Kdyz jsem nastoupula ze dne na den na rizikove,povazovala jsem za slusnost rozjete veci uzavrit a predat agendu (ano,v dobe vychazek).

leryl
26. kvě 2016

Nemocenská znamená práce neschopný, takže nemá. Záleží na Vaší dobré vůli...

karlajasmine
26. kvě 2016

Ne, pravo na to nemá.

editah222
27. kvě 2016

Považuji za slušnost odejít na RD s "čistým stolem" a argument, že to může dodělat kdokoliv mi jako nejštastnější nepřipadá. Zni to jako kdyby jsi tam vlastně byla k ničemu a tvoji práci můžou v klidu dělat ostatní 🙂 S tím bych byla opatrná pokud se chceš po RD do práce vrátit.

Ale k tvoji otázce, ne nemá právo tě k tomu nutit.

madinina111
27. kvě 2016

@editah222
@nelam
Holky děkuji za názory, špatně jsem to v otázce specifikovala, proto musím i takto s jiným profilem - příště raději založím diskusi, ať to mohu případně doplnit. Samozřejmě hned při nástupu na nemocenskou jsem vše předala kolegům, byla tam téměř celý den a opravdu velmi pečlivě jsem vše udělala. Jenomže jsou věci, které nejdou dodělat jen tak ze dne na den, jelikož pracuji v bance (na pobočce jsme 3) a některé věci se schválí později atd. a je potřeba volat daným klientům a to je právě to, co po mě vyžadují, i když do té doby než jsem nastoupila na PN jsme s kolegy vždy byli dohodnuti, že v době nepřítomnosti toho dalšího to někdo dodělá, např. v případě školení. Navíc mi to připadá, že to nelze ani realizovat, jelikož nemohu dokumenty v nemocenské podepisovat (vnitřní předpis) a hlavně vůči klientům není toto ani seriozní, aby jim volal někdo, kdo na schůzce nakonec ani nebude... opravdu se jedná právě o to, zvednout telefon a klientovi zavolat. A opravdu máme stejné pravomoci všichni a všichni máme stejnou pozici na pobočce a veškeré informace o daném případu jsou vždy popsány u klienta.
A jelikož se změnilo vedení, mám spíš pocit, že se to najednou nikomu nechce a je nejjednodušší tahat mě zpět do práce ve vycházkách, i když můj stav to zrovna nedovoluje. Neumím si představit momentálně ani cestu do práce, natož tam pak sedět...