Ahoj, mám dotaz možná z jiného soudku než je tato skupina, pokud to sem nespadá požádám vás o radu kam se obrátit.
Zajímá mě zda se dá nějak podat stížnost na nedodržování pauz na svačinu - běžně se stává, že se zaměstnanec dostane na svačinu až po nějakých 6-7 hodinách a často je volán z pauzy dřív. Stejně tak když si zaměstnanec potřebuje odskočit - často dostane vynadáno.
Jedná se o obchod a pokud jsou fronty, ev se čeká kontrola tak se prostě lidi dostanou na svačinu se zpožděním ev. vůbec. Půlhodinová pauza se samozřejmě odečítá.¨
Prodejna má trvalý podstav, ale na to nemůžeme doplácet my jako zaměstnanci.
Další co mě zajímá. Počítá se nám (tak jako v každém řetězci) rychlost skenování zboží. Pro zákazníky to zpravidla moc komfortní není, nestíhají odklízet nákup případně se jim nákup nepřiměřeně kupí a hrozí, že je něco měkkého znehodnoceno. Pokud jako pokladní zmírním tempo dle potřeb zákazníka spadnu samozřejmě na rychlosti a hrozí mi pak finanční sankce v případě dlouhodobé ,,pomalosti" hrozí výpovědí. Dá se nějak bránit? Ráda bych, aby zákazníci odcházeli spokojeni neni ani mě příjemné mrskat jim nákup jako kupu hnoje.
@geilinka Teeda, o tom skenování jsem nevěděla, zpětně se omlouvám všem pokladním, na které jsem kvůli tomu držkovala, už to nikdy neudělám 🙈 Je to ale fakt strašný, já to nenávidím. Stejně mi tam pak zůstane kopice, kterou nezaplatím, než si ji nandam do koše. Takže všichni čekají tak jako tak 🤷 To podle mě odbavení vůbec neurychluje. Úplně nejvíc mě to s*alo, když jsme nakupovali na penzion a rovnou zboží rozdělovali do tašek, aby se jablka na snídaně nemazlily s protékajícím syrovým masem a zároveň aby se právě něco neponičilo...
No uf. Tak to je jen pohled zákazníka.
A na pauzu má podle mě zaměstnanec ze zákona nárok nejpozději po 6 hodinách, ale to si jistá nejsem, úplně se v tom odborně nijak neorientuju.
@geilinka už několikrát jsem apelovala na vedení místního Lidlu, že mi ta rychlost při scenování zboží vadí, že to přesně nestíháme uklízet, zboží je pomačkané, naházené zpět do vozíku jako kupa hnoje. A nejsem sama, hodně zákazníkům to vadí…. Jenže málokdo dá stížnost. Já to řešila a stejně žádná změna, nějaký hlavoun kdesi v tramtárii rozhodl od stolu o nějakých limitech, zjevně nikdy sám osobně nakupovat nebyl 🤷🏻♀️ Občas bych těmhle kravaťákům, co vymýšlejí tyhle a podobné nesmysly (třeba jako kompletní přestěhování zboží za účelem většího prodeje 🤦🏻♀️) od srdce přála, ať jdou nakoupit v největší špičce, ať si to pěkně zkusí. Nezbývá, než neustále apelovat, podávat stížnosti a šířit tuto vizi mezi další zákazníky.
@hezz17 uprime se.e to i me jako pokladni....furt se honit jak fretka protoze v nejaky tabulce budu mit smutnho smajlika a 98% chapu, ze uplne jako lekla ryba byt nejde, ale prijde mi logicke uzpusobit rychlost zakaznikovi, ale kdyz pak nakluse vedeni a steka po moji vedouci jaktoze tahle tahle tahle jedou pod 100 a hrozi pokutou ev i vypovedi je proste hruza, obcas si na to nekdo ze zakazniku stezuje vedoucimu prodejny, ale lidi maj proste jine starosti ...a ja ac se snazim ten nakup skladat nejak inteligentne stejne to obcas odnese neco mekkeho ... stejne tak to, ze si nemuzu dojit na svacinu a navic mi ten cas vlastne ani nezaplati.... nejak me to vystavuje a dost se to promita i v kolektivu, ktery je pod tlakem ... rada bych to resila nejakou stiznosti....
@carmenz bohuzel me to stve jak jako zakaznika (treba penny ani nema zadnou odkladaci plochu takze se mi u prodavacky nakupi hromada) tak z pohledu te prodavacky.....mam dve deti praci kde mi vyjdou vstric kvuli detem potrebuji, ale kdyz pak nabehne vedeni, ze jaktoze jako ma tahle a tahle podlimit a tem co maji podlimit dlouhodobe vyhrozuji i vyhazovem je proste tezke....
dekuji za informace ohledne tech svacin - casto to opravdu nevychazi ani po tech 7 hodinach....plus ten cas je strzen ikdyz ten clovek na svacinu nejde (i na jinem useku nez jsou pokladny) zajima me tedy kam se obratit pro reseni
@hezz17 neplati pokud ji vyuziju, pokud me ale na tu svacinu nepusti a ja sedim na kase mely by mi ji zaplatit...ja prave nevim kam se obratit s temi svacinami je to ted prvni retezec kde se na ne fakt kasle vsude jinde to slo.....vim ze se neplati, ale pokud na tu svacinu nejdu a sedim na kase a pracuji meli by mi tu praci taky aspon zaplatit..... ta rychlost me trapila i pred tim, ale nejak jsem nemela "koule" to resit nejak vic.....
Muzes to nahlasit na inspektorat prace...nebo resit s odbory.
@geilinka máš nárok na 30 minut max po 6 hodinách. V případě, že je pauza rozdělená, musí být jedna část minimálně 15 minut. Toto je povinnost, když to zaměstnavatel nedodržuje, tak stížnost na inspektorát práce.
Ohledné té rychlosti, přepokládám, že máte nějakou variabilní složku mzdy a z té to odečítají a nebo jaká je forma? Pokuty ofico být nesmí. To samé i to, že hrozí výpovědí, na toto fakt nemají právo. Není to tak jednoduché dát někomu výpověď jenom proto, že neplní normy.
@geilinka bezpečnostní přestávka vychází ze zákoníku práce konkrétně par. 88, zaměstnanec na ni má nárok po 6 hodinách nepřetržité práce, v délce trvání 30 min, kdy může být rozdělena např 2* 15 min. Ve vašem případě pokud vás zamtel. Na ni nepouští obrátila bych se nejdříve na bezpecaka firmy (může být externí), pokud bezpecak to nebude řešit, spojila bych se s odbory a pokud i to selže tak oblastní inspektorát práce.
K vašemu bodu na to aby vám pauzu zaplatili když ji nemůžete využít to neudělá žádný zaměstnavatel už jen z toho hlediska že by měl značný problém při kontrole z inspekce.
K bodu výkonosti a finanční odměňování za vykonost to často je i v průmyslu aby zaměstnanci byly nějak motivováni k práci.
A rozumím zamtel že nechce mít z jeho pohledu na pracovišti nevýkonné pracovníky (výrazně to kromě jiného snižuje morálku mezi zam.), bohužel co si budem všude se dost slyší na peníze.
Sama jsem ve firmě kde je vykonost finančně hodnocena a při zařazení do hodnocení dalšího pracoviště šel výkon daného pracoviště do 45% nahoru
Neděláte v Bille? Tam je to všem u pr*ele. Mě dokonce jednou neposlali výplatu. Když jsem volala účetní do Phy, tak prý omylem vyhodila moji smlouvu, protože si mě spletla s mojí mamkou. Že pošlou výplatu další měsíc 2x. No neposlali. Ke konci jsem tam dělala zástupce vedoucí, hlavní pokladní, mentora, doplňovačku zboží a občas ještě zaskočila na pekárnu. Tohle všechno za 17k hrubého. Bez jediné prémie navíc. Po 4 letech jsem tam skončila.
Dají ti výpověď, když nemají lidi?
Jako vypovedi bych se fakt nebala. Spis bych si rikala, jestli se mi v tomhle prostredi chce pracovat.
@geilinka to rychlé pípání a házení zboží na hromadu mě pěkně se*e ... chápu, že pokladní mají nějaké nesmyslné limity, ale už několikrát jsem v Kauflandu vrátila nějaké zboží, např. naposledy puding se šlěhačkou, jak to slečna házela, tak se mi to promíchalo. Takže jsem si nechala zavolat vedoucí a řekla jsem jí, že to doma hodláme ještě jíst, tak hodila držkou, ale vyměnila jsem to za nepromíchaný. A dělám to jednoduše, dokud nemám uklizený nákup v taškách nebo alespoň naskládaný slušně v košíku, tak neplatím ... chci mít na oboje klid ...
Opravdu chápu, že to není výmysl pokladních pípat a házet nákup na hromadu 🙂
Co se přestávky týče, tak si myslím, že by měla být do 6 hodin, ale nejsem si jistá.
@geilinka
kaufland ma limit 30 polozek za minutu,uplne silene kdyz si vezmes,ze mas na polozku 2s.
Ale pauzy se tam dodrzuji,aspon u nas teda.
J vím že to není odpověď na tvou otázku ale proč proboha zůstávás v takovýchto podmínkách?tohle té může stát zdraví... Nemít klid na oběd, pořád někam odbihat... Takto jsem pracovala cca půl roku před mateřskou (na recepci hotelu, dvanáctihodinovky, nepravidelně pauzy, odvolávání z oběda...) Jako v těch dvaceti pěti letech, čerstvě po škole jsem to dala ale nedokážu si to představit s dětma...
A je to celkově problém firmy, nebo jen vašeho baráku? Pracuji taky v obchodě, ve velkém znamem řetězci. Nicméně jsem na pozici, kdy komukuji i s jinými baráky. Pravidelně. Co se týká pokladních, ty mám pravidelně "po ruce". A ano, u nás se taky dělají výstupy, jako počet scanu, čas strávený na pokladně, atd. Ale upřímně, nikdo to nehroti. Náš barák je v tomto "lidský" a chápe, že ne vždy to jde a ne vždy je to v pořádku. Jiné baráky zase třeba "honí čísla" a chtějí vypadat dobře... Pokud je to problém jen váš, obrátila bych se na centrálu. U nás byl obdobný problém, na jiném úseku. Zamestnanec napsal stížnost, nikde nikdo neuvedl jeho jméno, a problém byl důkladně řešen.
@bbn Tohle přestěhování zboží za účelem aby lidi nakoupili víc má u mě opačný účinek. Koupím jen to co potřebuju, někdy ani to ne, protože to dobu hledám, a nenapadne mě čučet ještě po něčem jiném 😄
@klokanka31 amen 😀
@zelenaesmolda To je brutální... Mě do dneška nenapadlo, že na to jsou kvóty, jak rychle je třeba pipat zboží... Nešťastné pro obě strany teda😞 Také to šel tak, jak už někdo výše psal, že zaplatím až si to dám do tašky nebo košíku, tu dobu kdy "zdržuju" tak to je pro pokladní taky špatně? Kolikrát vidím, že se během toho aspoň stihne napít nebo kousnout housku...
@geilinka ten nakup nahazenej na hromadu me vylozene vysira. Mozna by pomohlo, kdyby vetsi mnozstvi lidi zaclo bonbardovat obchodaky, ze tohle je fakt na 💩. Nevim kestli driv platit nebo vyndavat koblihy zpod hlavky zeli.
Pauza na svacinu ma byt myslim do 6h, jista si ale nejsem.
Takze jsem moc rad nepridala, ale rada si prectu, co k tomu kdo doda.