Ahoj holky, mám možnost si na RD přivydělat jako mystery shoper. Máte někdo zkušenost, dělal jste to někdo? Hrozně ráda bych to zkusila, ale prý mi pošlou scénář jak to bude probíhat a vše se bude audio nahrávat, tak mám obavu, aby to nebyl nějaký vyloženě opruz🙂 díky za vaše informace😉
Souhlasím s @hanka_12345. Taky jsem pracovala v obchodě a jednou ročně na nás chodila kontrola (mystery shopping). Ten člověk hrál, že je běžný zákazník, ale vždycky jsme ho s kolegyněmi odhalily, protože s tím vyptáváním byl po chvilce podezřelý, normální zákazník se tak nevyptával 😀 Za nějakou dobu pak dojel šéf a měl výsledky mystery shoppingu - ohodnocené různé body (pozdrav, za jak dlouho se mu někdo věnoval, ale i uspořádání obchodu, výloha a tak 🙂 )
my je neodhalili protoze stacilo ukazat na tricko misto toho aby jsi s nim sel tak hned sel pryc a pomalu -20 bodu
Ja to delala s prvnim ditetem. Bylo to docela v pohode. Jen pomer cena/vykon zadna hitparada
Ja chodila po restauracich...prvni mesic dobry,dalsi uz chteli dojezd do 20km, a dalsi uz 60km...a cas vs. penize na nic...
@motomischel vam pripada moralne spravne provokovat na tajnacku prodavace/barmany a dostat je do situace, kdy to nezvladnou a pak dostanou vypoved? Ja bych se hanbou propadla.... Tohle delali estebaci. Blö....
@letadylkokane kdyz o tom nevědí, tak se nechávají jinak, než se chovají bezne a o takové jednání jde. Zda se mi to absolutně v pořádku.
Super přivýdělek k mateřské, také jsem chodila - "kupovat" auta, to bylo nej, svezla jsem si vždy zadek v Audi a podobně 😀 informovat se na hypotéku, pojistit byt, poptat se na povinné ručení, nakupovat šaty v Gantu... za mě super, i peníze byly fajn, já se tím vyloženě bavila.
Moje babicka to delala jako privydelek k duchodu. Dali ji seznam, v jakem oddeleni ma co koupit do jake sumy, seznam veci, ceho si ma vsimat, musela se tedy i ona neco naucit, at vi, jestli ji treba v elektru nerikaji nesmysly, atd. Pak si mohla koupene veci nechat a jeste ji proplatili uctenky, cestovne. S ditetem bych to asi nedala, babca mela cas cestovat i do okolnich mest. Administrativa kolem byla jednoducha, kdyz to i ona s PC zvladla. Nic se nenahravalo, jenom ona pak zapisovala doma body do PC, scanovala uctenky. Hodne zalezi, v jakem meste jste, jake tam jsou obchody. U nas to bylo tesco a jejich oddeleni. Kdyz mate tu moznost, zkuste to, kazda korunka dobra, jenom je potreba casu na cestovani.
@letadylkokane to chteji ty lidi kteri si najimaji ostatni lidi..my jsme jen nastroj 😀 a nevyhodi vas pokud toho cloveka neposlete vylozene do pr*ele ...max vam udelaj ty ty ty
@sell1 mne teda ne, ale asi to mam v sobe nastavene jinak. Tajne pozorovani neciho chovani a provokovani obsluhy (leckdo to dela, nebot je tzv. opity moci) proste povazuju za nemoralni. Obzvlaste kdyz si uvedomim, za jake almuzny ti pozorovani delaji. Ale mne vadi i revizori v civilu (na cerno nejezdim).
MS také při RD dělám, aspoň nějaký přivýdělek mohu si vybrat co, kolik toho, jak mám hlídání. Flexibilita mi vyhovuje a peněz víc než placené dotazniky
Dělala jsem, dobrý..
Beru to tak, že podnikatel musí mít nějakou zpětnou vazbu, před šéfy se každý zaměstnanec snaží, a pak dělá půlku věcí..byla jsem na obou koncích kontrolována i mystery shopper
@letadylkokane výsledky mystery projektů (jakékoliv) NEJSOU a NESMÍ BÝT dle mezinárodní úmluvy (např. SIMAR) důvodem k výpovědi či sebrání odměn apod. Je to nástroj, který má za úkol zacílit na ty stránky, kde klienti obecně nejsou tolik spokojení.
@lv kdybych byla zamestnanec, dost by se me dotklo, ze mi vedeni neveri a nechava me kontrolovat.
@vicky007 No, to je dobre... 🙂
Já dělám už pár let. Je to super přivýdělek. Samozřejmě na tom nezbohatneš, někdy ti třeba vyjde hodinová sazba u dotazníku i 300/hod, někdy 50kč/hod. Záleží na projektech, kolik nad tím trávíš času. Ale pro mě je super, že si tu práci rozdělím podle toho, kolik času mám. Můžeš dělat i z domu mystery emaily.. určitě bych to zkusila. A
@letadylkokane nevím co je na tom špatného. Pokud mi někdo dává práci, vyžaduje ode mě něco na oplatku (asi nepočítá s tím, že budu sedět na zadku a koukat na tv). Takže naprosto chápu tuto kontrolu. Pokud dorazí na kontrolu šéf, vždy se zaměstnanci chovají ukázkově a vše šlape. Já jsem taky zaměstnanec a naprosto chápu, že zaměstnavatel chce kontrolovat, zda dělám co mám. Pokud bych byla flákač, tak se mi to samozřejmě líbit nebude, ale to už by byl můj boj. Pokud zaměstanec pracuje, jak má, tak dostane pozitivní zpětnou vazbu, lepší ohodnocení a na druhé straně mají přivýdělek maminky, studenti a důchodci.
@lennisek1 nelibi se mi na tom to, ze je to na tajnacku a casto velmi provokativni. Proste mi to prijde nemoralni. Existuje mnoho jinych moznosti, jak si zamestnance ohlidat. Tahle je ale nejjednodussi a zaroven nejmene dustojna. Jsem mozna divna, ale prijde mi to zkratka spatne. Podotykam, ze nejsem zamestnanec, takze se me takove kontroly netykaji. To jen kdyby mi nekdo chtel spilat do lenochu, co se boji kontroly.
my jsme meli tyhle mystery shoppers v praci,kdyz jsme splnili na urcite procenta meli jsme jednou za rok za to bonusy,tohle je jeste v pohode,horsi byl Mystery availability customer ktery kontroloval dostupnost zbozi
@letadylkokane Záleží jak se na to koukáš. K nám na provozovnu chodí mystery shopping každý měsíc. Dobrý výsledek nám přináší tisícovku do výplaty navíc. Tak z 80% jí dostaneme, takže mě to teda vůbec nevadí 😀 A nejde o žádné provokace, ale o klasický nákup.
@letadylkokane nevím, kde jste přišla na to, že jsou provokativní. Přijdu, zeptám se na produkt, někdy na propočet třeba ceny plynu, jindy se zeptám, kde najdu věc z letáku apod. Jde o to, aby zaměstanec pozdravil, měl např uklizeno na stole, pobočce a neposlal mě ke všem čertům..
@letadylkokane a ještě by mě zajímalo jak tedy jinak ohlídat zaměstance..? Já tedy o jiné možnosti nevím
děkuji moc za názory a rady, zkusím to teda, není to nic závazného 😉 a každá koruna se hodí 😉 hodně mě to láká, ale měla jsem právě strach z toho, aby vyloženě nevyžadovali nějakého "prudiče" zákazníka, protože to by se mi jako nekonfliktnímu typu hodně těžce hrálo 😀
@letadylkokane teda vy jste se do me pustila, i kdyz o tom evidentne vite min nez ja 😀 zazila jsem sama na sobe nekolik takovych MS a nikdy me neprovokovali, nikdy jsem ani nepoznala, ze jsou to oni, jen se nam pak vratili na pobocku za vedoucim a podle toho jsme je poznali. Nikdy bych nedelala takove hnusany, jake dokazali delat nekteri zakaznici a to ani nebyli MS. Navic mam zkusenost z obou stran, protoze chovani nekterych prodavacek bych jako jejich zamestnavatel rozhodne nechtela platit 😉
@lennisek1 co treba reference od zakazniku, recenze, kniha stiznosti, pritomnost a zajem sefa/manzera, KPI, pozitivni motivace a skoleni, vyssi mzda hned od naboru? Manazer musi umet se svymi podrizenymi mluvit a motivovat je. Mystery vnimam represivne, negativne.
@letadylkokane myslím, ze naplní prodavacek a spol je kromě pípani zboží taktéž plnit určitý standard slušného chování, který jak jiste víme většina nedodržuje. Pokud někdo pracuje s lidmi, ma se podle toho chovat a uvědomit si, ze jejich mzda jde i z jejich peněz.
Absolutně nepodporuji tu dnešní drzost a ihned řeším s konkrétní centrálou případně nejvyšším nadřízeným. Vždy se mi to osvědčilo.
Představte si, ze budete mít podnik, ze kterého živíte svoji rodinu a budou vám to kazit drze zaměstnankyně, které zajímá jen cigaretka, kaficko, rychle domu a hlavně at nikdo nepřijde, at je klid. Sama uznáte, ze takhle to fungovat nema.
V dnešní době, kdy si každy muže vybrat svoji profesi, mi přijde vrchol drzosti nebýt spokojena se svým výběrem zaměstnání a vybijet si to na ostatních lidech. A jestliže se jim to nelíbí, nemají na nic lepšího vzdělání, pak my zákazníci tento problem rozhodne nevyřešíme.
Ale to je přesně tenhle česky národ. Proto jsou lidi tam kde jsou a jinde ani nebudou.
@letadylkokane takových 95% lidi žádnou stížnost nepoda.
Kdyz jsem si stěžovala na úředníci, tak mi její nadřízený řekl, ze za poslední tři roky je to první stížnost. Lidi zkratka zpětnou vazbu nepodavaji. Manazer ma spousty jiné práce, než stát celou pracovní dobu za zadkem prodavačce.
A ve chvíli, kdy někdo neplní praci, nemuze očekávat další motivační ohodnocení. To by si sám nadřízený podkopl nohy.
@letadylkokane mimo to lidi jsou věcně nespokojeni. To co mají ma zacatku, jim za chvilku přijde málo. A opět jsme na zacatku - proto jsou lidi tam kde jsou. Jsou věcně zamindrákovaní a plní zášti.
@hanka_12345 Hani, vůbec to neomlouvejte tím, ze to chtějí ti, co zaměstnávají. Je to samozřejmě spravne. A mělo by byt v zajmu nas všech, abychom podávali zpětnou vazbu i bez toho, aniž by to byla zase naše práce. Podívejte, jak to všude vypadá. Vzdyt je to tragédie :(
Já jsem kdysi dělala pro Vodafone mystery...Mě osobně to bavilo, momentálně pracuju na pobočce a mystery nesnáším 😀
to je super, hned bych do toho sla, pracovala jsem v obchode a jeden takovej mystery shoping clovek tam chodival 1xrocne...nenahravalo se tehdy nic, proste po cesku to byl "zkusebni zakaznik" proste je to takovy zkouseni prodavacek no....ptal se vzdy kde co najde-hodnotilo se jednak co vis o dane veci (slozeni,udrzba atd) a taky vylozene kazdy prd -jestli jsi mu rekla "no super,sekne vam to, atd. Hodnotil se taky vzhled kseftu, obleceni prodavacek,poradek, za jak dlouho si te vsimli prodavaci apod.... taky my treba meli urcite body ktere jsou potreba udelat s kazdym zakaznikem tak jestli byly dodrzene jako doplnkovy prodej atd. pokud neco bylo blbe sly body dolu...takze spis opruz pro zamestnance 😀