Kam na VŠ? Chci učit ve školce

eternite
5. únor 2016

Dobrý večer,
chtěla bych učit ve školce. Mám jen gympl a tak hledám vhodnou vysokou na dodělání potřebného vzdělání. Ale mám obavy ze zpěvu.
Děkuji za vaše zkušenosti

78marcela
5. únor 2016

@eternite tak nejspis nekam na pedagogickou fakultu podle tveho bydliste. Ty pozadavky a programy budou vesmes vsude podobny, hudebka bude asi vsude.

majkoz
5. únor 2016

@eternite Já nevím teda přesně,jak je to teď, ale na školku nepotřebuješ VŠ. Na tu se chodí střední pedagogická, co já vím, najdi si nějakou ve svém okolí a pokud bude vedení vstřícné, tak Ti udělá individi plán, kde se naučíš jen odborné předměty a pokud je tam maturita z předmětů, z kterých jsi maturovala na gymplu, tak by Ti je mohli uznat. Každopádně ta hra na hudební nástroj je požadovaná, a to, abys nemusela do té školy dojíždět, vyřešíš soukromými hodinami někde v nejbližší lidušce, to samé zpěv...ale žádný strach...určitě dobrou učitelku v mš nedělá zpěv, spíš jde o to, abys vybrnkala Běží liška...nebo Když jsem husy pásala-což je to samé 😉 Ale určitě je dobré na ty hodiny chodit, uvidíš, že z toho nakonec budeš mít radost 🙂

78marcela
5. únor 2016

@majkoz mne se prave neco plete, ze by snad mely mit ucitelky MS taky vysokou, bakalare..ale jista si tim nejsem,,mozna se o tom jen mluvilo, netusim..

majkoz
6. únor 2016

@78marcela Nene, co já vím, tak na školku stačí střední odborné vzdělání. Moje kamarádka dokonce jen si doplnila to hudební, aby těm dětem měla co zadrnkat...a úplně to stačilo. Jiný příklad-známá je teď už ředitelkou Montesori školy a je vystudovaná inženýrka ekonomie-před tím tam učila!!! Takže spíš záleží na zřizovateli školky-školy... ! Tak pokud jsi zapálená pro věc a přislíbíš, že se budeš nadále vzdělávat, tak si myslím, že štěstí je na Tvé straně!.... BTW:Jenom škoda, že ve škoklkách nejsou mužský....

sasetkap
6. únor 2016

Získávání odborné kvalifikace pedagogických pracovníků
§ 6
Učitel mateřské školy
(1) Učitel mateřské školy získává odbornou kvalifikaci

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů mateřské školy,

b) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na přípravu učitelů prvního stupně základní školy nebo vychovatelství nebo pedagogiku volného času nebo studijního oboru pedagogika a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

c) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy1) v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

d) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů a vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

e) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání1) v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu učitelů mateřské školy,

f) středním vzděláním s maturitní zkouškou získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru vzdělání zaměřeném na přípravu vychovatelů a vykonáním jednotlivé zkoušky8), která svým obsahem a formou odpovídá zkoušce profilové části maturitní zkoušky z předmětu zaměřeného na pedagogiku předškolního věku, nebo

g) vzděláním podle odstavce 2 písm. a) nebo b).

(2) Učitel mateřské školy, který vykonává přímou pedagogickou činnost ve třídě nebo škole zřízené pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, získává odbornou kvalifikaci

a) vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku,

b) vyšším odborným vzděláním získaným ukončením akreditovaného vzdělávacího programu vyšší odborné školy v oboru vzdělání zaměřeném na speciální pedagogiku, nebo

c) vzděláním stanoveným pro učitele mateřské školy podle odstavce 1 a vysokoškolským vzděláním získaným studiem v akreditovaném bakalářském studijním programu v oblasti pedagogických věd zaměřené na speciální pedagogiku, nebo vzděláním v programu celoživotního vzdělávání uskutečňovaném vysokou školou a zaměřeném na speciální pedagogiku.

mmmko
6. únor 2016

Doporučuji si dodělat speciální pedagogiku, tam hudebka není a získáš kvalifikaci 🙂

eternite
autor
6. únor 2016

Děkuji Vám všem, za hodnotné rady.

takarazestinusakury
6. únor 2016

UHK, PdF, Učitelství pro MŠ (bakalářský program) + mají i navazující magisterské studium. Zpěv stejně jako hra na klavír bývá povinnou součástí studia. Nicméně, není to nic co by se nedalo zvládnout, neočekává se od nás, že budeme zpívat jako Pavarotti 😉

zuny
6. únor 2016

@eternite na pedagogické je učitelství pro MŠ, možná stačí i Vyšší odborná škola. SOŠ jen, když má paní učitelka určitý počet praxe, jinak se musí dělat nástavba.

eva518
6. únor 2016

@zuny VOĎS nestačí. Ze zákona musí mít aspoň Bc. Takže na PdF učitelský obor pro MŠ.

g_m
6. únor 2016

@majkoz
@eternite Ze zákona VŠ i pro mateřskou školku mít musíš. Takže nejlíp někam na dálkové studium poblíž bydliště a zpěv tě bohužel asi nemine...

aneriska
6. únor 2016

Sice neporadím, ale nepřestane mě udivovat, že na MŠ musí být VŠ. A rovněž na první stupeň ZŠ. Tam jde hlavně o osobnost, chtít naučit, nadání. Moje babička (roč. 1917) měla učitelský ústav - střední vzdělání a učila celý život a celé generace na ní vzpomínají jako na vynikající učitelku. Chápu nějaké pedagogické minimum. A další věcí je, že platy vůbec neodpovídají nárokům vysokoškolsky vzdělaným lidem.

eva518
6. únor 2016

@aneriska proč musí být pro 1.stupeň VŠ? Protože i když děti v 5.třídě počátají "pouze" do milionu, tak musí poznat všechny základní operace, v ČJ během těch 5 let naberou naprostý základ gramatiky, kterou jak je vidět i tady na Koni, mnozí neovládají. Učitel musí být osobnost - to je jasné, ale musí mít daleko větší rozhled, než jeho svěřenci. A to se střední školou jaksi není tak jisté. Navíc metodiky psaní, čtení a početních operací nikde na SŠ neučí, ani střední pedagogické. Dobrý učitel musí tyto metodiky znát, aby věděl, jak dětem správně vysvětlit princip a nemotat jim hlavu neodborným výkladem. Naučit základy je to nejtěžší, protože bez nich ani ten nejlepší učitel na 2.stupni nebo SŠ, nemá na čem stavět.
Pedagogické minimum je opravdu minimum a je to jen jakýsi formální doplněk, nic se tam nikdo moc za ten jeden rok nedozví. Proto se kritéria zpřísnila a už toto nestačí.
To, že práce učitelů, kteří, pokud nepočítám ty před důchodem, mají všichni VŠ, není ohodnocená jako u jiných VŠ pracovníků, je věc zase jiná.
A co se týká tvé babičky, tak v jejích dobách byl učitelský ústav úplně jiná kvalita přípravy pro učitele. Dnes má díky znehodnocení maturity nástavbovým studiem maturitu kdekdo a od toho se bohužel odvíjí také to, že celkově úroveň maturantů klesla a síto není maturitní zkouška, ale až VŠ..

eternite
autor
7. únor 2016

@takarazestinusakury No právě v Hradci jsem studovala. A právě kvůli zpěvu mě vyrazily.

takarazestinusakury
7. únor 2016

@eternite kdopak tě učil, smím-li se zeptat? Další mateřina je v Ústí nad Labem a další v Praze, tam prý nehrotí tolik klavír...ale je to info jedna paní povídala...

eva518
7. únor 2016

@eternite doporučuju UPOL v Olomouci. Kvalitní výuka, dlouholetá historie oborů.. mají přímo obor Učitelství pro MŠ, nebo pokud bys toužila pracovat s dětmi zdravotně postiženými, tak Speciální pedagogiku předškolního věku.

aneriska
7. únor 2016

@eva518 mám stále jiný názor a nechci se přít a nepatří to do této diskuze..

eva518
7. únor 2016

@aneriska to je v pořádku. Každá máme svůj. Nevím, co děláš profesně, ale tohle, co jsem napsala, ti odsouhlasí spousta učitelů a pracovníků v poradnách. Úroveň vzdělávání jde celkově dolů, přestože nároky na děti ve škole rostou. Je to širší problém než jen to, jaké vzdělání ze zákona musí mít který pedagog, ale to by bylo na hodně dlouhé debatování 🙂

jurdas77
14. čer 2016

V Olbramovicích u Mor.Krumlova si pán ředitel zš Ladislav Ruibar zřejmě dělá co chce.Do funkce učitelky mateřské školky obsadil místo svojí manželkou která byla několik let bez zaměstnání po propuštění ze zemědělského družstva.. učtárny.. ta však nemá jakékoliv vzdělání pro tuto činnost.. bohužel lidi co dělají školy a studují na svou příležitost marně čekají.. tato podivná rodinka si mne ruce jak jim to vše jde mimo zákon.. stačí napsat manželce pracovní smlouvu do kuchyně a ejhle ona učí.. jak postupovat aby z funkce jak ŘEDITELE co rozhoduje o všem tak vychovatelky s praxí z jzd potrestáni odešli oba domnívám se že jde o střed zájmu.. děkuji za rady.