Dobrý den,
zajímalo by mě, jaké to je učit v MŠ malé děti. Jaké máte všechny možné zkušennosti prosím? Jak jsou učitelky v MŠ finančně ohodnoceny? S jakými problémy se v kontaktu s dětmi setkávají, co musí všechno řešit, co musí všechno umět?
Uvažuji o práci učitelky v MŠ.
Děkuji, Astra.
@astra11 dobrý den, pracuji jako učitelka pátým rokem. Mám svoje povolání moc ráda a nedovedu si představit, že bych dělala něco jiného. Samozřejmě jako všude má práce učitelky svá úskalí. Kdybyste měla konkrétní dotazy, klidně napište do zprávy 😊
@shargianna Dobrý den, děkuji. No, asi s jakými všemi druhy chování dětí se tam člověk setkává a jaké musí řešit s dětmi problémy, nebo ohledně dětí. Já asi tíhnu k dětem tohoto věku nejvíc co se týká mé pedagogické dosavadní zkušennosti (před tím jsem učila na ZŠ na druhém stupni - uf uf), ale vím u sebe sama o svých slabinách, že mě asi snadno rozhodí větší množství nervových impulsů, když toho na člověka působí hodně - hluk, hodně podnětů....což s těmi dětmi je to je jasné.....
A ještě třeba otázka - jak se s takovými dětmi nejlépe komunikuje když chce člověk udržet nějaké hranice v jejich chování?
Díky moc 🙂
@astra11 píšu Vám zprávu
Dělala jsem rok v MŠ v jednotřídce, jako asistent pedagoga, je to fajn práce i jsem uvažovala, že si dodělám VŠ abych mohla být přímo učitelka...Je to příjemná rozmanitá práce, kdy ve finále je spíše nejhorší vyjít s rodiči.. 😀.. takto malé děti jsou ještě celkem tvárné.. základ je prostě milý, vlídný přístup, ale umět si i dupnout.. vztekání se jsem nejčastěji řešila odvedením pozornosti na něco jiného, zaujmout činností, co dělají ostatní děti.. ideálně vbec nepřipomínat vazbu na rodiče, stylem, že mamince by se to určitě nelíbilo.. atd.. nepoukazovat na to, že není hezké se takto vztekat.. ony ty emoce musí ven a neumí je ještě plně ovládat.. u tvoření pak naopak třeba klidně pozvbudit, že udělají mamince, tatínkovi radost, že jí to můžou dát jako dáreček.. ale zase, za mě.. mají svoji fantazii, tak ať si klidně malují barevně jak chtějí atd.. na striktně danou tvorbu, jak "normálně" vše vypadá.. mají času dost.. je pak i vidět, jak je to víc baví, jak se do otho víc ponoří.. než když musí udělat přesně takovouhle kytičku atd.. To stejné u hry.. atd.. prostě tihle špunti mají svůj svět a mělo by se dle toho k nim přistupovat.. 🙂 Aspoň já to tak beru... 🙂
Práce mě bavila, ale našla jsem si práci, která mě baví velmi podobně a je lépe finančně ohodnocená, mám ji blíž.. atd..
Nejsem přímo v MŠ, pracuji v dětské skupině, děti máme od 1,5 roku do 5 ti let, kdy přechází už na předškolní rok do státního zařízení. Nikdy sem si nemyslela, že by to byla práce pro mě, ale člověk míní, a opravdu je to práce do které se těším, která mě baví. Teď třeba nová holčička, je občas trochu náročná, kdyz se vzteká, když se svět netočí kolem ni, menší děti zase pláčou, některé celé dvě hodiny co tam jsou, a pláčou a pláčou. Ty starší jsou zase trošku odrzlý, ale vlastně jsou všichni hrozně fajn, máme tam zkrátka zlaté děti! Ale máme taky super tým "pedagogů" a to si myslím, že je základ všeho 🙂