Začínám si pohrávat s myšlenkou, že bych si doplnila vzdělání a stala se účetní. Ale vůbec nevím, kde a čím začít. Poradíte?
Existují nějaké kurzy pro úplné začátečníky nebo musím na střední? Jak na to? (vzdělání mám úplně jiného zaměření)
úplně nejlepší bude, když se zapíšeš na nějakou obchodní akademii v okolí. Já ji mám, takže teoreticky jsem byla na práci účetní připravena, ikdyž to teda nedělám a ani nikdy nebudu.
Pro mě to byl jednoduchý obor a jakmile pochopíš má dáti a dal, máš vyhráno, je to logické. Ale zase se u toho musí víc přemýšlet.
Já mám sice Obchodní akademii, ale i když jsem po maturitě zkoušela najít práci na pozici účetní, tak mě nikde nechtěli. Všude požadovali min. 2 roky praxe. Podle mě ti kurz teoreticky stačí na tu práci samotnou, ale věc druhá je jestli se ti bez praxe podaří najít uplatnění, ale na to se neptáš 🙂 Rozhodně bych ti doporučila najít nějakou účetní z praxe a s ní spolupracovat 🙂 Jinak kurzy se dělají na středních školách (obchodkách) nebo jsou rekvalifikační kurzy při ÚP nebo i soukromé školící firmy.
ahoj.. ja casto vyberam lusi na uctovnocke pozicie a mam skusenost ze baby z akreditovanych urzov vedia omnoho viac ako po skole. ale nemyslim tie rychlokvasky, ale normalny niekolko mesacny kurz.. nadstavba mi pride zbytocna, lebo tam sa ucis kopu inych veci co ti nebudu treba. treba ratat s tym, ze najst pracu bude tahsie a bude za menej penazi, ala ziskas prax a potom bude lepsie..
Ono taky záleží, jak škola nastaví praxe. My jsme chodili do účetních firem, takže s prací jsem potom neměla problém, ale nebyl to můj šálek kávy. Občas mi lítaly nuly 😀 je to hrozná zodpovědnost, hlavně dnes už jede spíš Pohoda, tak netřeba se vše učit jako za nás - ručně deníky, výkazy...
Moje spolužačky třeba pracují u velkých účetních firem, jedna je dokonce hlavní auditorkou pro celý region...A to tam začínala od píky...