Jak je to s čerpáním dovolené, když budu na mateřské?

fitzyk1987
7. led 2017

Zdravím.
Chci se zeptat, jestli někdo nevíte, jak je to s čerpáním\proplacením nevyčerpané dovolené, když budu na mateřské?

johnirvingfan
7. led 2017

@fitzyk1987 Toto je laicky názor, ale vím, že si holky vybírají dovolenou ještě před mateřskou. Ale pokud třeba pracuješ az do materske, tak ti ji musí proplatit.

olga_
7. led 2017

Myslím, že lze vybrat před mateřskou nebo pak mezi mateřskou a rodičovskou. Proplatit dovolenou myslím ze zákona nelze. Ale jsem také laik.

velkavera
7. led 2017

já budu vybírat mezi mateřskou a rodičákem. Do dubna budu na na PN. od dubna cca do listopadu budu na mateřské (mateřská se počítá jako odpracovaná doba-díky níž budu mít nárok na čerpání celé dovolené za rok 2017).

absintka19
7. led 2017

@johnirvingfan nemate pravdu. Dovolenou lze proplatit jen pri ukonceni prac.pomeeu.

johnirvingfan
7. led 2017

@absintka19 Však rikam, že je to jen laicky názor 🙂 Ale i tak dobře vědět, třeba jsem nevěděla, že ji mužu čerpat mezi dovolenou a rodicakem. Myslím, že si mám ještě co zjišťovat😂

absintka19
7. led 2017

@fitzyk1987 dovolenou si muzete vybrat pred MD, mezi MD a RD, po RD dle toho jak se domluvite se zamest., nekteri kvuli RD krati narok na dovolenou. Nejcasteji se dovolena cerpa mezi MD a RD.

neeva
7. led 2017

Ja jsem dovolenou vybírala po MD pred nástupem na RD. Pry pokud se vybira po RD muze byt pokrácena.

absintka19
7. led 2017

@neeva jojo, tak jak jsem psala nad vami 🙂 ono kraceni zalezi na zamestnavateli, nekdo to dela, nekdo ne.

netopejr
7. led 2017

Za dobu mateřské se Ti ještě připočítá poměrná část dovolené. Ke dni následujícím po posledním dni MD nastoupíš na dovolenou - musíš si o to požádat. Někde stačí mail, jen aby měli podklad písemný, pokud s tim prudí, tak doporučeně. Od toho dne vybíráš všechnu dovolenou, zaměstnavatel proplácí zpětně za kal. měsíc stejně jako dříve plat. Takhle je to finančně nejvýhodnější.

leki
7. led 2017