Zdravím.
Chci se zeptat, jestli někdo nevíte, jak je to s čerpáním\proplacením nevyčerpané dovolené, když budu na mateřské?
Myslím, že lze vybrat před mateřskou nebo pak mezi mateřskou a rodičovskou. Proplatit dovolenou myslím ze zákona nelze. Ale jsem také laik.
já budu vybírat mezi mateřskou a rodičákem. Do dubna budu na na PN. od dubna cca do listopadu budu na mateřské (mateřská se počítá jako odpracovaná doba-díky níž budu mít nárok na čerpání celé dovolené za rok 2017).
@johnirvingfan nemate pravdu. Dovolenou lze proplatit jen pri ukonceni prac.pomeeu.
@absintka19 Však rikam, že je to jen laicky názor 🙂 Ale i tak dobře vědět, třeba jsem nevěděla, že ji mužu čerpat mezi dovolenou a rodicakem. Myslím, že si mám ještě co zjišťovat😂
@fitzyk1987 dovolenou si muzete vybrat pred MD, mezi MD a RD, po RD dle toho jak se domluvite se zamest., nekteri kvuli RD krati narok na dovolenou. Nejcasteji se dovolena cerpa mezi MD a RD.
Ja jsem dovolenou vybírala po MD pred nástupem na RD. Pry pokud se vybira po RD muze byt pokrácena.
@neeva jojo, tak jak jsem psala nad vami 🙂 ono kraceni zalezi na zamestnavateli, nekdo to dela, nekdo ne.
Za dobu mateřské se Ti ještě připočítá poměrná část dovolené. Ke dni následujícím po posledním dni MD nastoupíš na dovolenou - musíš si o to požádat. Někde stačí mail, jen aby měli podklad písemný, pokud s tim prudí, tak doporučeně. Od toho dne vybíráš všechnu dovolenou, zaměstnavatel proplácí zpětně za kal. měsíc stejně jako dříve plat. Takhle je to finančně nejvýhodnější.
Ja byla v pra i domluvena, ze pujdu na materskou, pak si vyberu 10dni dovolene a az po ni nastoupim na rodicak (to my navrhli v praci). Kdyz jsem slan na socialku, tak mi rekli, ze to jde, ale ze to nedelaji (nepochopila jsem??) a napsali mi rodicak navazujuci na materskou. Kazdopadne v praci mi dovcu zaplatili. Ale nevim, zda musi nebo ne, muj sef je totiz fakt zlatej.
@fitzyk1987 mě byla proplacena