Bankovní poradce, dělali jste pohovor na tuto pozici?

iwettina
10. dub 2015

Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda-li někdo nedělal pohovor na pozici bankovního poradce. Měla bych se ho zúčastnit pro ČS a psali,že se skládá z několika týmových a individuálních testů. Tak nevím na co se připravit 🙂 a Pracujete někdo jako bankovní poradce, co ta práce obnáší? Děkuji

lv
10. dub 2015

pohovor jsem dělala, nebyla jsem úspěšná - doporučuji ti v týmových úkolech /třeba 4 máte vypracovat strategii, co si vzít na pustý ostrov/ bud hodně vidět, slyšet, třeba závěr odpřednášej ty. Indíviduální testy - my jsme měli "prodat auta" dostali jsme obrázky a informace o nic, a personalistka hrála kupující. Získávej od ní info otevřenými otázkami..ředitel po mě chtěl prodat lednici eskymákům..bank.poradce doporučuje produkty banky, úvěry, pojištění..můžou tak označovat i pracovníka na přepážce banky.

bleibina
10. dub 2015

Já jsem to taky absolvovala, už je to několik let.
My jsme v rámci skupiny bojovali za udržení knihovny, vymýšlet co udělat, aby ji nezavřeli, aby měla zisky.
Je opravdu důležité, aby o Tobě šlo slyšet, dost se hlásit o slovo a obhajovat své myšlenky. Pak jsem taky musela prodávat nějaké auto někomu z komise. Pak tam byla nějaká písemná část, ale to už si nepamatuji. A pak se ještě něco z těch prací obhajovalo před celou skupinou. Přišlo mi to jako konkurz na ředitele. Byla jsem úspěšná, ale pak jsem to vzdala.
Práce bankovního poradce je hlavně plnit tabulky - prodávat produkty. Vedení jdou jenom po tom. Když za Tebou přijde klient, musíš mu pořád něco nabízet. Když neplníš, tak po Tobě dupou.
Pro mě to práce nebyla, neumím komunikovat s lidmi tak, abych je o něčem přesvědčovala a zvlášť o něčem, čemu sama nevěřím. Je to hodně pro komunikativní lidi.

andy80
10. dub 2015

Ano, jednou jsem na takovém pohovoru v bance byla - hledali člověka za přepážku a vyklubal se z toho agent s teplovou vodou a na to já nemám žaludek.

iwettina
autor
10. dub 2015

Jak tak sleduju tak to taky není nic pro moji maličkost. Naivně jsem si myslela, že to bude práce za přepážkou.

bleibina
10. dub 2015

Já jsem si to taky naivně myslela. Poradit lidem ten správný produkt. Ale jde o nabízení a uzavřené smlouvy.

lv
10. dub 2015

jasně, cílem je donést bance prachy za další produkt, takže když si třeba přijde změnit adresu, snažit se mu vnutit půjčku, pojištění, cokoli..plán kolik toho udělš, obhajovat, proč nemáš uzavřeno víc, co pro to uděláš - konkrétně jsem byla v pojištovně, ale princip byl ten samý.

pmarcela
10. dub 2015

Já pracovala na pozici bankovního poradce tři roky. Jak píšou holky výše, je to jen obchodní pozice. Dostaneš plán a musíš plnit. Neplníš, jdou po tobě. A je to neustálý kolotoč -obvolávání klientů, schůzky, prodej, prodej, prodej. Člověk na toto asi musí mít žaludek. Když jsem nastoupila, tak to ještě celkem šlo, ale šlo to od desíti k pěti...... ve finále jsem chodila domů s brekem a ráno do práce se staženým žaludkem......
Jinak pohovor probíhal spíše formou rozhovoru a pak mi řekli, abych jim zkusila prodat nebo nabídnout určitou věc.... šlo jim o to, že se má člověk zaměřit a zeptat na klientovy potřeby..... A jak už tady někdo psal - nejlépe používat otevřené otázky..... brrrrrr, jen si na to vzpomenu a naskakuje mi husí kůže.... 😀

cepanka
10. dub 2015

Presne, jak pise @pmarcela ...otevrene otazky, dokazat na pohovoru prodat vec, kterou ti urci, tymove zapojeni v hromadnem ukolu : vetsinou vymysleni nejake strategie..tam nejde o to, co rikas, ale jak mluvis, jak moc se zapojujes, oni pri tom pozoruji..hodnoceni je pak vetsinou A,B,C,D, kdy D je, ze nedoporucuji, ale finalni vysledek je pak na budoucim nadrizenym..
u,nas melo spoustu kolegu D a nyni z nich jsou skvely poradci, aniz by neco nutili..je to o jmenu, clovek musi byt lidsky...ale take je to o case, protoze ti, co tu jsou dele a jsou lidsti, jak pisu, tak k tem se lide vraci radi a berou s sebou dalsi...je to hodne o povaze...
ja si myslela, ze bych tohle v zivote nemohla delat, ale narozdil od tohoto, me zdravotnicky plat neuzivi...
kazdopadne dle meho nazoru lepsi jit do sporitelny, nez do pojistovny a pak se bat storno provizi z pojistek...protoze zivotnost pojistky v dnesni dobe, neni dlouha...🙂

sannnya
10. dub 2015

@iwettina Ahoj, v bankovnictví pracuju nějakých 8 let, výběrko o kterém mluvíš bude nejspíš formou assessment centra, cílem tohoto typu výběrového řízení je zjistit, jak se chováš v různých situacích a upozorňuju tě, že nejsou varianty, které v tom chování jsou správně. Manažer má nějakou představu podřízeného a toho si mezi uchazeči hledá, někdo chce průbojného s velkým tahem na branku, někdo naopak klidného apod. Lidi, kteří jdou na tento pohovor poprvé se chovají nejpřirozeněji, naopak ti kteří si tím projdou několikrát už v podstatě jsou připravení a ví co se od nich očekává. Pokud se uvolníš a budeš to brát formou hry, bude to ok. Práce v bance...... to je věc druhá, otázka je co si dělala předtím a na co jsi zvyklá. Jsou lidi jako já a nedokážu si představit dělat něco jiného, naopak jsou lidi, kteří odpadnou během zkušebky. Je nutné si uvědomit, že pokud jdeš na nejnižší pozici což je nějaká pokladní, tak celý produktivní den budeš trávit v práci a po zavíračce budeš počítat pokladnu a dělat odvody, nedej bože, aby ti pokladna neseděla. U nás pokladní kolikrát byly i do osmé večerní, obchodní pozice to měly lepší, pokud byly pořádné mohly odejít hned po zavíračce. Já dělala firmy a to bylo super, když bylo třeba odešla jsem dřív, nikdo se neptal. Peníze lepší než na hale, plány taky lepší než na hale, práce v podstatě pohoda, jaké si to uděláš, takové to máš. Plány se plnit dají, jen záleží na tom jak k tomu přistupuješ, pokud na to hodíš bobek a budeš plnit na poslední chvíli, budeš mít amokový stavy. Pokud budeš fungovat celý měsíc budeš za hvězdu. Rozhodně to není špatná práce, dá se vydělat a postoupit dál, ale je třeba si uvědomit, že stres je přímo úměrný lenosti/aktivitě a je třeba si uvědomit, že manžel musí chodit do školky pro děti, nebo školy a pak s nima dělat úkoly, protože ty příjdeš domu nejdřív v 18 večer

cepanka
10. dub 2015

@sannnya jak pises, jen s posledni vetou nesouhlasim...,,prac.doba" se odviji od toho, jak je clovek produktivni, tedy pokud to funguje a clovek neni workoholik, neni nutne se vracet v 18hod. vecer. 🙂

luj89
10. dub 2015

Ahoj, pracuju jako bankovní poradce (rok a půl, od července už nebudu - hurá), sice ne pro Spořku, ale je to podobné u všech bank (asi i pojišťoven).
1) Tato práce opravdu není pro všechny. Interně se těmto pracovníkům říká obchodníci - proč asi. Není to o poradenství, ale o tlačení produktů všem a vždy. Často budeš tlačená do ne uplně fér jednání s klienty (zamlčování apod.). Na denní pořádku je hodnocení, stínování, vysvětlování proč jsi neprodala víc.
2) Práce je HODNĚ náročná na psychiku (spousta poradců bere antidepresiva). Je to prostě neustálý stres, po práci budeš nepoužitelná a víkend ti nebude stačit na odpočinek. Taky je té práce hodně. Zaměstnanců ubývá, a tak toho budeš mít na starosti dost - přesčasy na denním pořádku.
3) Pro každého taky není práce s lidmi (ne všichni klienti jsou příjemní...).
4) Nečekej pochvalu, ale sprdunk. Můžeš plnit plán na 130 %, ale bude to špatně, protože kolega z jiného města má 150 %.
5) Plat nečekej nijak vysoký..
Shrnuto, podtrženo: Práce je vhodná pro lidi s obchodním duchem, ostrými lokty a jejich hnacím motorem není pochvala ale sprdnutí.

sannnya
10. dub 2015

@cepanka já se spíš orientovala primárně od pracovní doby, lidi na hale domu jít prostě normálně dřív nemůžou.....samozřejmě záleží na pobočce, jsou i pobočky kde se některé dny zavírá v 15, ale někde taky v 20:00, jako např. v obchodních centrech, pak záleží na pozici, pokladní prostě hned po zavíračce většinou neodejde.....já jako firemák se seberu a jdu, pokladní přepočítává peníze ....

radushka1
10. dub 2015

@luj89 si mi připomněla větu... Jak je možné, že plníte plán pouze na 158 % ...

sannnya
10. dub 2015

@luj89 JUJ 😀 antidepresiva?????? to už bych vážně slečnu tolik neděsila, chápu, že ne každý to chce dělat, nebo má na to buňky, ale za celých 8 let a tři banky jsem se nesetkala s tím, že by někdo kvůli práci bral antidepresiva 😀 to už mi příjde hodně přitažené za vlasy 😀 prosím vás kde děláte 😀 ????, pokud to tedy není tajemství 😀

radushka1
10. dub 2015

@sannnya na fyzanech to tak jednoduché s řízeným odchodem dle otvíračky není, dopracovala jsem se celkem vysoko, hala ne, a často jsem končila i hodinu po zavíračce, ne kvůli tomu, že bych nestíhala, ale tam se musíš přizpůsobit klientovi....Takže příjezd domů mezí 18:30-19:00 běžná věc...

sannnya
10. dub 2015

@radushka1 no tak samozřejmě se mi i stalo, že jsem nadšeně jela za klientem a zůstala tam i do 20:00, někdy i dýl, ale tak to bylo hodně o vztahu, který si samozřejmě zase na hale tolik nepěstují a pokud si chci udržet zlatý vejce, má to svý mouchy 😉 byly i doby, kdy mi klienti volali ve 4 ráno, protože prostě jejich produktivní den byl v tu hodinu a nedošlo jim to, ale časem jsem se obrnila a utla jim to, je to o přístupu a o tom, kolik tomu chceš dát-pokud jsi na nějaké lepší pozici a ne masácích. Ti nejlepší tím prostě žijou a je to jejich svět, podle toho jsou i placení, myslím tím priváty, nebo firemáky/korporáty.

vetyver
10. dub 2015

jsem taky firemní bankéř v jedné z velkých bank, velká pobočka, pracovní doba 9-17 h, často déle - lidí je čím dál míň, administrativy čím dál víc, plány jsou čím dál větší. Před dvěma/třemi lety super, teď na palici. S dětmi se ta práce spíš dělat nedá než dá - moje šéfová mi řekla rovnou, že přestože jsem Ing. a odcházela jsem z místa firemní bankéřky, tak mě zpátky se dvěma dětmi na pozici nevezme. Prostě to nejde.

K výběrovému řízení - testy jsou hodně na zjišťování co je pro tebe důležité, tam jak tu někdo napsal neexistuje správná odpověď, to je prostě jaká jsi. A jinak to AC - prodat produkt, ohodnotit kolegu, hledat chyby v prodejním rozhovoru, např. co bys udělala jinak, práce v týmu...

Co tu někdo psal, že se i klientům zamlčují informace - to nevím kde tohle dělají, abych tam ani nepáchla - tak na to bych žaludek neměla, prostě prodávat se dá i ,,správně" - se všemi informacemi 😉 záleží jak je člověk šikovnej 😝

luj89
10. dub 2015

@vetyver s tím zamlčováním... někdy to chtějí. Prostě ti řeknou, ať neříkáš všechny detaily. Např. dokud se klient nezeptá na sazbu, pojistné atd. nemáš mu to říkat. Většina poradců na to asi ale nemá žaludek. A těm co to dělají asi nejde o vztah ke klientovi - klienti pak jdou k jinému poradci naštvaně produkt rušit.

luj89
10. dub 2015

@sannnya Mě to bohužel tak veselé nepřijde. Nechci očerňovat banku ve které pracuju. Ale dost poradců ve vyšším věku to tak bohužel má. Jsem ráda, že ty ses s tím nesetkala.

cepanka
11. dub 2015

@luj89 s tim zamlcovanim to slysim poprve....u nas se takovehle veci nedeji, protoze podle NOZ je klient bran jako slabsi strana a muze nas kdykoliv zalovat..sami od sebe jsme diky tomuto zakonu skoro nuceni psat s klienty zapisy, ale to jak na ochranu klienta, tak hlavne ochranu nasi....
a nerict klientovi sazbu, dokud se nezepta? To neni zatajeni, jsou klienti, ktere zajima to a nektere zas tohle...pak jsou rejpalove, ktere zajima vse a stejne nic nechteji a naopak, ktere nezajima vubec nic..

@sannnya tak to kazdopadne...s klasickym prac.pomerem na hale se to nedava srovnavat...u nas je zo treba tam, ze vesmes kazdy ma kancelar a s nekym se strida...takze ja jsem povinne, abych otevrela 2,5dne v tydnu a kolega to same...proste pohoda 🙂 samozrejme je to take o tom, jam pises...kdyz je clovek linej a prd dela, prachy nema 🙂

petit.a.nge
11. dub 2015

Souhlasím co se týká těch testů, jsou to AC testy, nic složitého, tuším jsem taky prodávala auto. Nejdůležitější jsou otevřené otázky, úsměv od ucha k uchu a hlavně prodej od nejdražších věcí 😉 .

Co se týká práce, tak po RD ač mě práce hodně baví budu hledat zřejmě něco úplně jiného, protože s malým bych to nedala, chci se mu věnovat naplno a ne chodit domů vystresovaná po 18:00 😠 . A co si budeme povídat, není tam takový plat jak si každý myslí, očas jsem si říkala, že bych šla o trošinku s penězi dolů někam za pás, ale s čistou hlavou! Jinak je pravda, že člověk na to musí mít nervy, plnit plány se musí jako v každé práci a když ne, má co vysvětlovat 😀 a opravdu jsem měla dvě známé co byly na antidepresivech, ale to je už extrém 😀. A souhlasím, klientů ubývá, sami už na pobočky moc nechodí, proč by, když je el. bankovnictví 😀 a papírování přibývá 😀

veronika182
15. dub 2015

@luj89 jo jo je to přesně tak jak říkáš, dělám v bance tři roky a je to pořád horší a horší 😠 ještě že si teď doma s mrňousem v pupíku odpočíváme 🙂