Prosím nehodnoťme morální stránku věci, jen fakta. Když výdejní místo vydá balíček na dobírku s tím, že byla již uhrazená (ověrováno čtečkou přepravní společnosti, která i po několika dotazech hlásila, že je balíček zaplacen), se ukáže, že ve skutečnosti nebyla zaplacena, je chyba na straně výdejního místa, nebo přepravce? Přepravce to hází na klienta, klient na nás a my na přepravce a jeho chybu v systému. Když by to ad absurdum hnali dál, kdo bude ten viník?
@evaviki No ale klient několikrát opakoval, jestli je to opravdu zaplacené. Měl více balíčku, všechny uhradil na místě a tenhle jeden se tvářil jako zaplacený.
At si to eshop vyridi s klientem, posle mu normalne fakturu. Nemaji po tobe co chtit, co tys mela delat, chtit po nem penize navzdory informaci prepravni spolecnosti, ze je balik zaplacen?
@ai30 Jenže já nemám jak dokázat přepravci, že nám ta čtečka opravdu hlásila uhrazeno, že byla chyba u nich. A klientovi zase nemůže nikdo dokázat, že to opravdu převzal on, totožnost mu nikdo nekontroluje. Takže si myslím, že to zůstane na nás.
Jestli jsem pochopila spravne - ty jsi eshop..?
Tak si zkontrolujte v papirech/emailech, jak presne znelo zadani pro prepravce. Predpokladam, ze kod pro klienta vygenerovava na zaklade vasich pokynu on. A jestlize to klientovi hlasilo jako uhrazene, tak s tim klient ani nic delat nemohl, protoze ty penize by system ani neprijal. Pokud tedy vy jste zadali zakazku spravne, tak na vine je dopravce a jeho spatny kod 🤷♀️
@evaviki Tak ona je otázka, zda a jak klient ví, že platil / neplatil. Vybavuji si, že kolem Vánoc jsem měla kupu balíčků a chtít po mě druhou platbu, tak si asi ani nevšimnu - a stejně nezaplatit něco, tak taky ne. A popravdě pak ani nebudu tušit, že tam je něco, co jsem neplatila a budu se taky bránit, že u všeho jsem se ptala. Typicky pak mám více balíčků z různých stran.
Jedině mne napadá pro příště - podobné podivné situace (klient se několikrát přeptá a diví) prostě vyfotit ten terminál. V mnoha případech to budou zmatkáři jako já, ale pak se vyhneš podobným problémům.
Nezustava pak u vas v systemu o detailech zasilky zadny zaznam?
Prijde mi to teda uplne naprd, kdyby tam bylo neco za 30 tisic, taky to budes platit ty, i kdyz jsi postupovala podle pokynu prepravce? Kdyz clovek plati dobirku, nedostane k tomu zadny doklad? Asi bych se sla poradit s pravnikem, uplne mi to neprijde jako ok precedens..
U prepravce musi zustavat zaznamy min v lozich. Tam by melo byt presne videt,co de stalo.
Pokud jste eshop, tak se doporučuji obrátit, nebo pohledat příspěvky na FB skupině: Provozovatelé eshopů - výměna zkušeností. Podobné věci se tam řeší často.
tak zalezi na co byl vydan carovy kod, jestli je tam info bez dobirky nebo s dobirkou. na tom je to cele postavene. Pokud dopravce nevybral dobirku jde to za nim, pokud byl pokyn z eshopu bez dobirky tak to zustava na eshopi, ze si zakaznika nezkasiroval.
Mně se stalo, že jsem měla objednávku za 10tis a když jsem balík vyzvedavala, tak jsem platila jen 5tis ,myslela jsem tedy,že část obsahu přijde v dalším balíku . Ovšem doma jsem zjistila ,že je vše. Faktura i zboží bylo za 10tis. Tudíž jsem zbytek doplatila. Klient přece ví za kolik objednal a měl by dobírku uhradit zpětně. Jde o morálku, ale jestli eshop dal info bez dobírky ,tak nejde o chybu dopravce.
A to není vidět v tom systému, že byl balíček bez dobírky. Tohle většinou zadává e-shop dopravci. Tam to musí jít někde dohledat. Jednou se nám to v eshopu stalo, že to někdo pustil jako zaplacené i když byl balíček na dobírku.
Jestli jsi e-shop, ktery zadava adresy do systemu a cena nebyla uvedena, tak je jasny, ze je to bez dobirky, chyba na vasi strane. A tuto informaci najdes v historii.
Tak v podstate klient. Ten prece vi, ze nezaplatil a i kdyz se stala chyba, on je ten, co nezaplatil. Z meho pohledu neopravnene obohaceni. Navic, pokud vydejni misto videlo, ze je uhrazeno a ne vlastni chybou, tak si myslim, ze zrovna vydejni misto je v tom opravdu nevinne