Vrácení zboží do eshopu. Poradíte, prosím?

tilda16101990
18. zář 2024

Dobrý deň, mám takú otázku ohľadom českých e-shopov.
Objednala som si z Čiech súčiastku na kotol, ktorá mi prišla tento pondelok domov. Dnes som im písala, že bohužiaľ, aj napriek rovnakým číslam v popise, nám tá súčiastka nepasuje a chcem ju vrátiť späť. Súčiastka je len vybalená z krabice a technik zistil, že je na starší typ, čiže nepasuje. Eshop mi ale odpísal, že súčiastku objednávali a nevezmú mi ju naspäť. Stále ju na eshope majú vystavenú. V podmienkach som čítala, že veci na objednávku naspäť neberú, ale v zákonníku som sa dočítala, že eshop nieje povinný vziať len tovar, ktorý bol vyrobený na mieru. Napríklad s mojou fotkou. Nerozumiem, prečo, keď tú súčiastku ponúkajú stále, ju nieje možné vrátiť.
Vie mi tu prosím niekto rozumný poradiť ? Ďakujem

berenika39
18. zář 2024

@tilda16101990 Pošli link na eshop a součástku, to, že ji objednávali by nemělo být důvodem pro nevzetí zpět... nadřazený je obchodní zákoník, i přes to, že to mají v podmínkách.
Pro které produkty vracení zboží do 14 dnů neplatí?
Existují produkty, které e-shop přijmout nemusí. Jde především o zboží podléhající zkáze. Typickým příkladem jsou zde potraviny. Zákazník už nevrátí ani hygienické potřeby, u kterých byl poškozen obal. Například zubní kartáček nebo kontaktní čočky. Výjimku má také materiál na multimediálním nosičích. Tedy počítačové hry, programy, filmy a podobně. Stejně tak se pravidlo vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů neuplatňuje na noviny a časopisy. Smůlu bude mít také nakupující, který si například zakoupí barvy nebo čaje a nenávratně je smíchá. Vrátit není možné ani zboží, které bylo dodáno nebo přímo vyrobeno na míru přesně podle požadavků zákazníka.

Nepíše se tu o zboží na objednávku, jen skutečně o zboží na míru, což je logické. Mmch, mraky věcí musí eshop objednat, aby ho mohl dodat.... takže "na objednávku" by nemělo být překážkou k vrácení.

Pokud tápeš, zboží jednoznačně vrať a pak můžeš nahlásit na ČOI, posílám link: https://www.coi.cz/podatelna/. při vracení zboží bych rovnou eshop upozornila, že jsi podnět na ČOI poslala.

Nejsem si 100% jistá, ale takhle bych postupovala.

moudivlacek
18. zář 2024

@berenika39 asi bude záležet, dokážu si představit, že se musí objednat nějaká šíleně drahá věc, která se běžně na shopu neprodává, třeba i z ciziny, tam bych si dokázala představit a pochopit odmítnutí, protože jí třeba pak neprodají, ale náhradní díl na kotel by neměli mít problém udat a přesně jak píšeš, spousta zboží na netu je prostě "na objednání" celkem běžně

berenika39
18. zář 2024

@moudivlacek já to taky chápu, že je to pro eshop problém, ale s tím vstupují do online businesu🙂)). Zákon mluví jasně.

tilda16101990
autor
18. zář 2024

@berenika39
Ahoj, ďakujem, že si sa ozvala.
Jedná sa konkrétne o túto vec.
https://www.plynop.cz/produkt/11609-plynova-arm...

Ako vravím, vybrali sme a zistili, že je to trochu iná. Je pôvodne zabalená, nič nie je porušené. Odpísali mi, že bohužiaľ, objednali to a to sa vrátiť nedá. Presne toto čo si tu písala, som čítala aj ja, chápem, že niektoré veci nevratiš. Ale túto súčiastku ešte aj stále ponúkajú.

moudivlacek
18. zář 2024

@tilda16101990 zkusila bych, co poradila berenika, vrátit a případně přes obch. inspekci, jinou páku moc nemáš, pokud nepočítám soud, podle mně to zkouší

tilda16101990
autor
18. zář 2024

@moudivlacek
Ďakujem, presne takto to skúšajú aj na Slovensku vždy. Nejako človeka odradiť.
Ďakujem ešte raz za odpovede.
Pekný večer.

berenika39
18. zář 2024

@tilda16101990 tohle mají v OP: Zboží Na objednávku: zboží je z pravidla objednáno po přijetí objednávky a následném uhrazení celé částky dle provedené objednávky. Po obdržení částky na účet Prodávajícího bude zboží neprodleně objednáno. Zboží může mít různou dobu naskladnění, o které bude Kupující dodatečně
a včas informován emailem nebo telefonicky dle uvedených údajů v objednávce, a to vždy před jejím objednáním. Doba naskladnění je však nejméně 5 pracovních dnů od přijetí platby. Uzavřením kupní smlouvy na zboží „na objednávku“ je Zákazník povinen zásilku převzít. Uvedené zboží na objednávku nelze v žádném případě vrátit jako odstoupení od smlouvy. Po obdržení a odsouhlasení přijetí platby (potvrzení přijetí platby za objednávku Prodejcem) již nelze od kupní smlouvy odstoupit. Pokud není dohodnuto jinak.
Ale stále mám za to, že OZ je víc....

moudivlacek
18. zář 2024

@berenika39 A ta ČOI nemá nějakou infolinku, kde by poradili, toto by měli vědět

te_reza
19. zář 2024

Zboží na objednávku bývá proto, protože na to nemají odbyt. Není to položka za dvě stovky. Partner se pohybuje v podobném prodeji a vrácení zpět dodavateli není možné nebo jen obtížně. Pokud to oni mají jasně dané v OP nevím jak pochodis

misha31
19. zář 2024

Vlastnim eshop, vetsinu mame skladem, neco ale na objednani, kdy delame obj u vyrobce - dle zakona to musime vzit zpet, kdyz to neni produkt "na miru,"....to, ze to uz nemuzeme vratit vyrobci je holt riziko podnikani. Zakon hovori ale jasne, museji vam to vzit zpet, pohrozila bych COI a nasledne i s nimi resila, pokud by stale odmitali. Obchodni podminky nejsou nadrazeny zakonu...rovnez by meli dostat pokutu za spatne sestavene OP.

tilda16101990
autor
19. zář 2024

@misha31
Jasné, chápem a ďakujem za odpoveď.
Ono keby niekto mal e-shop a každý produkt označí, že je na objednávku, tak by vlastne nemuseli nič vziať späť. Čo je hlúposť. Už to s nimi riešim.

Ešte raz ďakujem

moudivlacek
19. zář 2024

@tilda16101990 pokud budes chtit, dej vedet vysledek, zajima me, jak se k tomu postavi ;)

tilda16101990
autor
19. zář 2024

@moudivlacek
@berenika39
@misha31

Napísala som im mail, kde som spomenula aj COI a samozrejme mi volali, že sa pomýlili a mám právo do 14 dní tovar vrátiť. Že ich veľmi mrzí toto nedorozumenie, že odpisovali už neskoro večer a urobili chybu. Takže zajtra to posielam späť. Díky za každú radu. Proste to skúšali, že či to výjde.

berenika39
19. zář 2024

@tilda16101990 To se mi snad zdá... prima, že ses ozvala!