Holky, koupila jsem si dnes v Pepcu talíře, ale chci je vrátit. Platila jsem hotově a účtenku jsem asi zapomněla hodit do tašky v obchodě a nemám ji.. Je možné vratit zbozi, když jim třeba řeknu čas a den zakoupení? Že by si to jako důkaz dohledali v systemu? Nebo kdybych je požádala o kopii účtenky pro případ vrácení? Máte s tim nekterá zkušenost? 🙂 🙏
@shakira007 a jak to dopadlo?
@deliba Peníze mi vrátili.
@shakira007 a jak to probíhalo? Také jsi neměla účtenku a platila hotově? Jak jsi jim to dokázala?
Pokud se jedná o nákup v kamenných prodejnách, tak prodejce nemusí na vrácení zboží přistoupit ani kdybys účtenku měla... Pokud víš čas, tak účtenku jsou určitě schopní dohledat, ale nemusí to udělat na počkání... Pokud jsi platila kartou, tak pro případnou reklamaci stačí i výpis z účtu.
V Globusu jsem jednou zadala o zpetne vystaveni uctenky, ale nebylo to na pockani. Za zkousku nic nedas.
Záleží na obchodu. Nemusí ti vyjít vstříc, kamenná prodejna není povinná vzít zboží zpět. Když si koupíš chleba, který ti nechutná......
@deliba Platila jsem hotově, účtenku jsem ztratila a paní si jen ověřila že se to u nich prodává. Ale myslím teda, že ostatní to tak nedělají, každopádně za zkoušku nedáš nic.
@berenika39 Jednou jsem chleba vracela, nebyl slaný🙂. Vzali mi ho a vrátili peníze🙂.
@deliba záleží jestli vrátit u nich zboží lze nebo nabízejí jen variantu výměna. Jinak také záleží jestli se ihned dostanou do systému, aby si účtenku dohledali a jestli se toho samého zboží prodalo v daný den více, aby nevystornovali účtenku někomu jinému.Nejlíp ti podají info na prodejně. P.s. a co jsem tam viděla ty fronty, tak hodně štěstí 🙂
@kami2262 bohužel, když jsem viděla ten obchod plný lidí, před obchodem stálo frontu dalších 50 , dost pochybuju, že se budiu zabývat účtenkou, ono to dohledávání taky zabere čas, tak bych se ani nedivila, kdyby jí řekli, ať jim tam nechá údaje a že se jí ozvou kor teď. Pamatuju jak manažerka chodila a prej to dohledávat ani nemáme.
Kamenný obchod nemá žádnou zákonnou povinnost brát zboží zpět a pokud už to dělá, tak na základě svých podmínek. Originál účtu jsi dostala, proč by ho měli dohledávat? Že jsi doklad ztratila je tvůj problém. Navíc u platby v hotovosti hrozí, že zruší položku v dokladu úplně někomu jinému. Talíře jsi koupila, viděla jsi je, osahala sis je. Nevidím důvod vyhovět ti.
Problem je v cem, nejaky viditelny defekt zbozi, anebo jsi proste jen doma zjistila, ze se ti vlastne "nelibi" ? Osobně myslim, ze ti nevyhoví, konkretne v Pepcu mam zkusenost, ze jedine oproti dokladu, v pripade platby kartou, kdy to lze prokazat pohybem na uctu, lze i bez dokladu, ale opravdu to neni jejich povinnost to dohledavat. Kor ted v teto dobe, kdy jsou u pokladen fronty a prodavacky jedou jako fretky a jsou ve stresu...kdyby slo o vynenu zbozi kus za kus (vymena velikosti treba), tak mozna. Zkusit to samo zrejme muzes, idealne u te same prodavacky, co ti to markovala. Good luck!
Kolik ty talíře stály? Jednou jsem platila zboží a paní tam chtěla vrátit svetr, taky bez účtenky a poslali ji do háje.
@deliba Nevím jak v Pepcu, v Kiku lze vrátit zboží bez účtenky,ale proběhne to výměnou za jiné zboží ve stejné hodnotě.Uctenku si nechají na prodejně.Starou účtenku prodavačky nemůžou dohledat v systému. Každý obchod má ale jiné pravidla,povinnost to není.
Možná místní ambasadorka Pepco @tratatundra by mohla poradit, jak to funguje s vrácením zboží.
Dle ČOI:
Chybí účtenka
Důležité je mít na paměti, že vrátit zboží je možné i bez účtenky. "Jako doklad při reklamaci nemusí sloužit jen papírová účtenka, koupě se dá prokázat i originálním obalem, specifičností zboží, které nikdo jiný neprodává, fotkou účtenky a dokonce někdy i svědeckou výpovědí. Nejjednodušší je ale platit za zboží platební kartou. Klient totiž koupi zboží, které reklamuje, může doložit také bankovním výpisem, kde je uveden název obchodníka, datum nákupu a částka, kterou zaplatil," uvedla Iva Haiderová z právního oddělení Air Bank.
"Ze zákona vyplývá, že prodejce zdarma odpovídá za bezvadnost koupeného zboží po dobu 24 měsíců od jeho převzetí. Prodávající je dále povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment nabízeného zboží," říká Fröhlich
Já teda vracení zboží nesnáším, i když je to oprávněně, to bych to raději hodila někam na místní bazar. Třeba za sklenice jsem dostala ještě víc než jsem za ně zaplatila (a to jsem chtěla jen původní cenu). 😀
Teď v tom fofru dost pochybuji, ze by ti hledali uctenku.... Taky bych to hodila na bazar...
@tratatundra Píšeš nesmysl, právní nárok NENÍ u kamenného obchodu. Jen u eshopu.
@mimi1004 omylem jsem predchozi odpoved smazala. Každopádně, takhle by to mělo být.
@tratatundra Ano, ale žádný zákon jim tento benefit nenařizuje.
Ja chtěla vyměnit v pepcu bez účtenky a poslali mě někam, vůbec s níma nebyla řeč 😔
Dobrý den
Chtěla bych se zeptat nemá tady někdo zkušenosti s vrácením barvy na vlasy? Minulý týden jsem si koupila 2 blond barvy na vlasy a chci je vrátit. Bohužel sem účtenku zapomněla hodit do tašky a nevím jestli by mi to vzali. Barvu sem kupovala v DM
Mám zkušenost ale v kauflandu.