Dobrý den, mám prosbu ohledně reklamace. Před Vánocemi jsme dceři koupili panenku Baby Born little girl 36 cm. Pár dní po Vánocích se jí při otočení hlavičky (bez použití síly) odlomil kus plastu a hlavička zůstala viset. Byla jsem u toho a vím, jak to bylo. Eshop, na kterým byla panenka kupovaná mi odmítl převzít panenku s tím, že se jedná o fyzické poškození a není možné reklamovat. Máte někdo zkušenost? Dle mého je prodávající povinnen reklamaci přijmout, i přes jakékoliv domněnky a dedukce, jak vada vznikla.
Netušíte prosím, co pak s reklamovaným zbožím musí udělat? Musí poslat výrobci na posouzení? Co když jde o výrobní vadu?
Moc děkuji za jakékoliv postřehy 🙏.
Dle mne bez šance. Znalecký posudek stojí 1500,- a stejně reklamaci neuznali. Šlo o koženou kabelku, která pouštěla barvu na všechno oblečení. Do posudku bych tedy neinvestovala.
Děkuji za reakce. Nakonec jsem se teda spojila s eshopem ještě jednou a reklamaci přijmou. Tak uvidíme, jak to dopadne.
Mrkněte na dTest tam jsou rady jak postupovat při reklamaci. Do 6. měsíců od nákupu se to většinou bere jako výrobní vada a prodejce musí dokázat opak. Takže je povinen panenku převzít a následně Vám poslat výsledek reklamace. Samozřejmě pokud si eshop bude stát na svém, nezbyde Vám než zaplatit za znalce (většinou kolem tisícovky), který by určil, co stojí za závadou. Pokud by šlo o výrobní vadu, tak Vám eshop musí uhradit i náklady znalce. Tohle platilo ještě tak 3-4 roky. Teď se myslím reklamace ještě trochu měnila ve prospěch zákazníka.