Prosim o pomoc se zamitnutou reklamaci. Pred letem jsem koupila termosku (pro dite na UM). Dle popisku by mela udrzet teplotu tepleho napoje 12h. Jenomze uz po 5-6h klesne teplota i o 30-40 stupnu a to ji mam doma pri pokojove teplote. Reklamaci mi zamitli ze je to v poradku a jde o drobny pokles, ktery je uplne normalni vzhledem k teplote termosky pri naplneni, okolite teplote a podobne. To mne prijde jako pitomost a dle meho by mela udrzet teplotu lepe. Reklamaci jsem podala do 6m, v obchode mi rekli ze tohle je stanovisko servisu (ktery je mimo jine i distributor) a kdyz mam jiny nazor mam to resit se servisem. Tam jsem psala taky a bez reakce. Jake mam prosim dal moznosti? Dekuji
@merope je napsane ze udrzi teplotu 12. Presne takhle. Kdyz jdu v 22 spat musim ohrivat vodu na minimalne 80 stupnu aby ve dve mela voda 40 kdy jdu krmit. Kdyz se vzbudi ve tri muzu tak mleko znovu prihrivat. Mame i jinou termosku od tescomy a kdyz si vecer udelam caj tak rano je porad horky a ne vlazny. Ja nepotrebuju ojebavat fyziku, chci vratit penize za tenhle ksunt a nevim jak
To bude buď šmejd, nebo vadný kus. Mám obyčejnou reklamní Nescafe tuším roky, a když udělám vařicí čaj ráno, je po 12 hodinách pořád strašně horký, že musím čekat, abych se mohla pít. Opravdu obyč nerez litrová termoska.
Jak toto reklamovat neporadím, pokud uvádějí něco, co není pravda, jedině ta ČOI, pokud se prodejce tváří takto, případně mu to sdělit, že s tím nesouhlasíš a budeš podávat podnět na ČOI a uvidíš, třeba změní názor a ty si ušetříš práci. Během 4 hodin pokles teploty o 50% mi přijde síla, to bych ani termoskou nenazývala. Držím palce.
@moudivlacek ja si taky myslim ze na termosku je to velka bida. To si muzu dat obycejnou lahev pod perinu a bude to lepsi. Je to znacka nuvita, maji hodne veci takto pro deti, je s teplomerem co se mi libilo protoze potrebuji konkretni teplotu a ne 15 minut vodu foukat nebo stat pod kohoutkem se studenou vodou. V noci kdyz zacne novorozenec rvat jde o sekundy😂
@nektarinka123 ahoj, s reklamací neporadím, ale můžu Ti dát tip na ohřívačku od značky Beurer, já ji používám roky, co se mi narodil první syn a jsem z ní stále nadšená... Já na ni tehdy dostala tip taky tady na MK v termínové skupině... Jdou v ní ohřívat jak lahve, tak příkrmy... Večer než jdu spát ji zapnu, nastavím teplotu ohřevu, dám flašku s množstvím vody, které potřebuju na dávku a je to vyřešeno ... Pak jak se syn vzbudí do toho nasypu jen UM, které mám v dávkovači zvlášť taky nachystané a je to vyřešeno... Mléko podávám jak píšeš do pár vteřin... 😉 Termosky jsem zvažovala tehdy taky, ale tohle je pecka, rychlovka a žádné míchání a zkoušení správné teploty...
@beruska1889 dekuji, ohrivacku mame od aventu. Taky jsem to tak delala pri prvnim. Jenomze to zere spoustu elektriny a v loznici to porad sustilo. Myslela jsem ze to bude skvely kauf, ohreju si na nejakou teplotu a kdyz pujdu treba ven jenom nasypu mleko a mam. Nemusim nic redit se studenou a podobne. Ted sem akorat nasrana z termosky, obchodu, servisu.
@nektarinka123 Aha, to jsem nevěděla, myslela jsem si že máš první dítko a řešíš jak to udělat... Jako ne moc zkušená maminka 😁😉 je fakt že ohřívačka asi žere elektřiny víc, když jede takhle často... Moje ohřívačka teda nešustí, vůbec o ní nevím a já ji mám teda v kuchyni na lince... Věřím že je člověk naštvaný, čekáš že když něco koupíš bude to fungovat... Tak přeju ať to nakonec nějak vyřešíš a peníze Ti vrátí... 🍀
@beruska1889 no prave to je druhe dite a ja chtela vychytat mouchy. Ja to vidim blede a soudit se nebo hledat znalce kvuli 600kc asi nema smysl. Synovi je uz stejne 8m takze 4m to jeste vydrzim a pak s nocnim krmenim seknu. Mne jen hrozne stve ten pristup obchodu a blaboly servisu. Ze pry je to normalni🙈😡
@nektarinka123 to chápu, taky mě často nejvíc štve ten princip a že se někdo snaží dělat ze mě blbce...
@nektarinka123 Tak to, co popisuješ, je ale o 40 stupňů z 80 na 40 za 4 hodiny - za 6 už je to ještě o víc. To bych skoro upozornila e-shop na klamavou reklamu s tím, že pokud je to tedy "standardní chování", tak to znamená, že podáváš podnět na ČOI (a že jim i dodáš měření teploty při uchování termosky v pokojové teplotě těch 12 hodin, ať se na to můžou podívat a zhodnotit). Pokud to má teploměr, nalij do toho 100 stupňů vodu a nech 12 hodin a změř po těch 12 hodinách - s tím, že toto asi neznamená "udrží teplé". Ale že jsi teda ochotná se domluvit, pokud ti vrátí peníze.
@merope koupila jsem to v kamennem obchode. Presne tohle jsem napsala tomu panovi do servisu a ten se zacal chytat za slovicka ze tam ale neni napsano ze udrzi stejnou teplotu. Dodali jsme i fotky s merenim teploty kdy v lahvi byla 100 stupnova voda a byla uplne plna, takze teoreticky by pokles mel byt nejmensi (standarne mam namerene presne mnozstvi vody co je asi polovina lahne).
Tohle je jedina odpoved od servisu a pak prestali odepisovat: Dobrý den,
Každá termoska udržuje teplotu vyšší než je teplota okolního prostředí. Během doby dochází samozřejmě ke ztrátám. Již při nalití do studené termosky dojde k vyrovnání teploty a k první ztrátě teploty, pokud není termoska předehřáta horkou vodou. Nadále dochází k drobným ztrátám teploty, tyto ztráty jsou závislé na teplotě prostředí. V návodě k použití není uvedeno, že teplota nalité tekutiny bude totožná 12 hodin.
Děkujeme za pochopení.
@nektarinka123 zkouší to, na to bych mu odpověděla, že nemusí ze mě dělat, debila, že vím, že nebude po x hodinách stále konstantní teplota, ale pokud za pouhé 4 hodiny, tedy třetinu avizovaného času, klesne teplota na polovic, opravdu nejde o termosku, to bys opravdu jak jsi psala, mohla dát běžnou lahev do peřin a vyšlo by to nastejno....
Chápu nechceš vynaložit prachy za znalce, ale pokud to postoupíš ČOI tak předpokládám, že si zajistí sami. Tudíž tě to bude stát jen ten čas na napsání stížnosti.
@moudivlacek ja tomu panu napsala tohle (slovencina je muj rodny jazyk). Dobrý deň p. Xxxxx,
dovolím si odpísať na Váš email ja, keďže "termosku" denne využívam a kupovala som ju pre seba. Pri kúpe som mala za to, že kupujem termosku, teda nádobu, ktorá udrží teplé nápoje teplé a studené studené po dobu uvedenú na obale a v návode. Myslím, že sú to primerané očakávania a že ak ste niekedy kupovali nejakú termonádobu mali ste to podobne. V návode je uvedené, že udrží teplotu 12 hodín, čo sa týka teplých potravín a nápojov. Rovnaká informácia je aj graficky znázornená aj na krabici.
Rozumiem Vašej odpovedi a samozrejme DROBNÉ úbytky teploty sú prirodzené a pochopiteľné, avšak pokles 34°C za 4 h rozhodne nemožno považovať za drobný úbytok. Ďalej nemôžem súhlasiť ani s Vaším výrokom o tom, že ďalšie straty sú normálne vzhľadom na teplotu okolitého prostredia. Mám za to, že termoska by nemala takto výrazne strácať teplotu pričom je držaná pri izbovej teplote a nie v mínusových teplotách. V opačnom prípade teda nevidím rozdiel medzi obyčajnou fľašou a termoskou.
Ďalej vo svojej odpovedi tvrdíte, že "V návodě k použití není uvedeno, že teplota nalité tekutiny bude totožná 12 hodin". V tomto bode sa môžme iba dohadovať, keďže evidentne obaja chápeme vyjadrenie výrobcu rozdielne. V návode je napísané že udrží teplotu. Ak teda chceme diskutovať o uvedených pojmoch, verím, že ako odborne vyškolená osoba (ako ste boli odprezentovaný na predajni) budete súhlasiť, že pokles teploty o 34°C v priebehu 4h nie je možné považovať za udržanie teploty, čo sám výrobca garantuje. Za menej ako 12 h sa pôvodne teplá tekutina (ohriata na 70 stupňov) dostane na bežnú izbovú teplotu, z čoho je zrejmé, že termoska nie je riadne odizolovaná. Určite chápete, že je nemysliteľné aby som musela prepočítavať na akú teplotu budem musieť vodu ohriať, aby som pri danom objeme a danej vonkajšej teplote mala v určitom čase vodu približne v požadovanej teplote.
Mám teda za to, že pri danom výrobku boli porušené moje práva ako kupujúceho nasledovne:
- porušenie § 2161 ods. 1 písm a) občianskeho zákonníka, pretože termoska nespĺňa dojednanému opisu a vlastnostiam,
- porušenie § 2161 ods. 2 písm b) občianskeho zákonníka, pretože termoska ako vec svojimi vlastnosťami a funkčnosťou neodpovedá obvyklým vlastnostiam veciam toho istého druhu, ktoré môžem ako kupujúci očakávať aj vzhľadom na reklamu a označenie na samotnej veci.
Vzhľadom na vyššie uvedené som presvedčená, že predmetná vec má vady a vzhľadom na to, že sa prejavili do 1r od prevzatia, je možné tvrdiť, že termoska mala vady už pri kúpe (§ 2161 ods. 5 občianskeho zákonníka)-
P. Xxxxx, je mi jasné, že ako pre distribútora tejto značky nie je vo Vašom záujme prijímať reklamácie, avšak verím, že svoje vyjadrenie ohľadom plnej funkčnosti termosky prehodnotíte a jej funkčnosť posúdite objektívne, tak ako by ste aj Vy sám ako spotrebiteľ očakával.
Na to uz nemam reakci. Mozna prece jenom zacnu vyhrozovat tou coi
@nektarinka123 To jsi k tomu měla rovnou dopsat, v opačném případě budu muset mou stížnost postoupit ČOI, aby se k tomu vyjádřila. Prostě obchodník, zkouší, někdo mávne rukou, já bych to podala, 600 není zas tak málo peněz, abych nad tím mávla rukou. On jako prodavač za nefunkční termosku nemůže, ale může jí zas vyreklamovat u výrobce, pokud jde o vadný kus, pokud ne, tak prostě přestat odebírat toto konkrétní zboží.
@moudivlacek prave zvazuji ze mu poslu jeste jeden mail ze po vice jak mesici nemam zadnou reakci a jesli to spolu nevyresime budu nucena se obratit na coi
@nektarinka123 to už jsi poslala před měsícem? tak to napiš určitě teď hned ;)
Řešila jsem před lety stejný případ u termosky jinou, dost oblíbenou značkou. Nevyhádala jsem nic, bylo to dle nich v normě. Termosku jsem s nějakou ztátou prodala dál, protože se dřív dost kupovala a koupila na doporučení jinou, která teplotu skutečně drží. Pokud se mezi stěnami nevyrobí vakuum, tak jednoduše nefunguje, to je fyzika. Máme doma několik různých termosek a všechny jsou dobře funkční, šmejd poznám. U partnera mám na ranní čaj nějakou reklamní a je taky jen tak, abych neměla čaj úplně studený, zůstane z večera mírně vlažný. Doma je teplý hezky. Každá termoska se holt nepovede.
@zuzkasim v tom případě by měl mít zákazník možnost volby - chci termosku, co vlastně termoskou není, nebo chci výměnu/vrácení peněz
@zuzkasim to je k vzteku, ze dle nich v norme. Neverim tomu, ze by byli s takovou termoskou spokojeni. Ode dne co jsem dostala podobne hloupe odpovedi mne ta termoska stve jeste vic
@moudivlacek
@nektarinka123 Ta naše špatná byla "Thermos". Jinak ji lidi docela chválili, měla líbivý obal, možná jsem měla smůlu na kus, nevím, nevyměnili mi ji, jen po reklamaci poslali nazpět, že je v pořádku. Zas je zbytečné si kvůli takové blbině kazit advent. Zkus ji dát dál, někdo třeba nepotřebuje tak moc udržet tu teplotu a kup si novou. Ne vše nám v životě vyjde, jsou i horší věci.
@zuzkasim proc bych to mela nechat byt? Mam ze sebe nechat delat pitomce? Uz jen z pricipu. Obchod ma nest odpovednost za to co prodava. Vzdyt jemu to dela spatnou povest. A tim jaky postoj maji to nemuzu nechat tak. Taky ze sebe nenecham delat kravu
@nektarinka123 Jo, klidně. Já si jen někdy říkám, jestli mi to za to stojí. Někdy radši svou energii věnuju příjemnějším věcem🙂 Jinak souhlasím, že na to máš právo a obchod zkouší, co ještě zákazníci snesou.
@zuzkasim otázka 2-3 vět na ČOI, sken paragonu, případně nějaký příbalový leták, otázka na 2 minuty, já jsem zase taková, že už jen z principu, jako jít s tím někam na poštu, lítat, čekat, to bych se na to taky vykvákla, ale tohle mi nepřijde jako přílišný výdej energie a dokud se někdo pořádně neozve ...
@nektarinka123 určitě dej pak vědět, jak to celé dopadlo ;)
Znovu se podívat na tu reklamu, co na ni měli a případně podat podnět na ČOI za klamavou reklamu.
Jinak není moc jasné, co znamená to "i o 30-40 stupňů" - zda to klesne ze 100 na 60 nebo z 60 na 20. V rámci tepelné výměny jde o teplotu okolí i teplotu obsahu. A pak taky o materiál té termosky - resp. o jeho tepelnou vodivost. Z tohoto pohledu jsou nejlepší "staré" termosky z tenoučkého skla, ale jsou dost křehké. Fyziku moc neobejdeš.