Prosím o radu na reklamaci

makkyv
24. srp 2021

Ahoj maminky, dotaz.. pracovala jsem v obchodě 5 let, ale u nás všechny reklamace se hned vyřídily a peníze vrátily, proto tady se nevím rady.

Kupovala jsem dcerce zlaté náušnice, pecky.. malá je neměla tak dlouho na sobě a totálně jí srostly do masa a musely jsme na vyndani k MUDr. S jinými zlatými náušnici nikdy problém neměla.
Kupovala jsem je u kamarádky ve zlatnictví a když jsem ji řekla, ze je chci reklamovat, ze toto proste ne, ze aby chudera měla díry v uších zezadu úplně až do krve, tak mi řekla, ze ano, ze mohu, ale ze určitě mi nevrátí peníze, ze oni to nikdy nedělají. Tak jsem jim napsala e-mail, trošku zvedla mandle a uvidíme, ale jako přeci nebudu mít doma náušnice za 3000,- jen tak na ozdobu. Je možné, ze by mi to třeba zamítli?
Klidně to budu řešit jinou cestou, mám kamaradka na ceske obchodní inspekci, kdyby nahodou meli problém. Ale když s ničím jiným nemá problém, jen s těmi a je v tom dost peněz? Jak byste to řešily vy?
Děkuji moc.

zuzkasim
24. srp 2021

Já tomu nerozumím, chceš reklamovat naušnice proto, že jí byly asi dané moc těsně a začaly vrůstat do dírky? Za to ty naušnice nemohou. Naušnice se mají pravidelně protáčet, aby se toto nestalo a nesmí se dávat úplně natěsno. Někdy je to i o fyzických dispozicích jedince, někdo má ucho "tenké", takže mu pasují jiné naušnice, než jinému, kdo má masité lalůčky a naušnice je potřeba vybírat i podle toho. Takže jedny naušnice mohou jednomu člověku sedět dobře, zatímco jiný by je nesnesl, ale není to chyba výrobce ani obchodu.

makkyv
autor
24. srp 2021

@zuzkasim Právě, že s jinými a úplně stejnými akorát z jiného obchodu, vůbec problém nemá. Protáčela jsem jí je a i mazala, na těsno je neměla. Právě proto mi přijde divné,aby tedy to byla moje chyba, když je jinak úplně v pohodě.
Ale děkuji za radu, jste laskavá. Krásný večer.

ai30
24. srp 2021

@makkyv Co je na tech nausnicich spatne? Co rika dcera? Tlacily ji pri nandani, nebo az postupne?

makkyv
autor
24. srp 2021

@ai30 Právě nevím, proto se ptám co byste dělaly třeba vy.. když se nasadily vše v pohodě a já ji s nimi otáčela, mazala a pak najednou mi začala u toho silene plakat, tak jsem se na ne koukla a ony byly úplně zarostlé.. což nechápu, to je divné aby z ničeho nic :-/

mimi1004
24. srp 2021

Nezlob se, ale obchod není zodpovědný za zdravotní komplikace tvé dcery. A ohánět se ČOIkou, to vážně? Záruka se vztahuje na vady zboží, ne tvého dítěte.

makkyv
autor
24. srp 2021

@mimi1004 Děkuji 🙂

janina228
24. srp 2021

@makkyv To má čerstvě náušničky píchnuté? Předpokládám, že je nemá nastřelené.. já nevím co přesně reklamovat.. maximálně se dá pozastavit nad délkou náušničky, kde by asi měla být dostatečná možnost, aby tam bylo místo pro ucho.. dal by se zkontrolovat třeba i použitý materiál,ale to bych nemyslela že by mohlo mít vliv na zarůstání.. spíš to chtělo častěji s náušničkou točit..

rebe
24. srp 2021

Náušnice můžeš reklamovat, pokud je s nimi něco v nepořádku, například jsou kupovány jako zlaté, ale nejsou zlaté. Zkrátka jestli mají nějakou vadu, kterou zdravotní tvé dcery způsobily a které opravdu zavinily ty náušnice. To ale nejdřív musíš vědět, že za to mohou ty náušnice.

makkyv
autor
24. srp 2021

@janina228 moc moc děkuji🌸 @rebe

marcicek84
24. srp 2021

Reklamace je bez sance,jestli neco zarostlo,muze to byt i spatnym nastrelenim,alergii dcery na zlato apod.,nekdo proste k tomu vrustani ma sklony.Nausnice pokud jsou zlate a jinak ok na toto nevyreklamujes. Mas proste nausnice,ktere z nejakeho duvodu nesedi jen tve dceri a bohuzel na to reklamaci neuplatnis,muzes jen prodat nekomu se slevou a tak se jich zbavit.Jinak vytmavit to obchodu adi nebylo od tebe uplne fer...

anita003
24. srp 2021

Bohužel, z tvého popisu taky neshledávám na náušnicích žádnou závadu, zamítnutí reklamace ze strany obchodu je tedy na místě... Což o to, zkusit to můžeš, za to nic nedáš, ale spíš bych je na tvém místě zkusila prodat, když víš, že je dceři už nedáš...

ele_nka
24. srp 2021

@makkyv i kdyby náušnice byly vadné, tak ze zákona máš nárok na vrácení peněz až po 3 reklamaci stejné nebo 4 reklamaci jiné vady. Pokud krám vrací peníze dříve je to jeho dobrá vůle, nikoli povinnost.

journals
24. srp 2021

Neni co reklamovat.
(A nausnice hlavne neprotacet!)

j.a.n.i
25. srp 2021

@ele_nka Pokud reklamujes do pul roku, mas narok na vrácení peněz hned. Ale tedy musi to mit samozřejmě nejakou vadu, což tady nevim.

j.a.n.i
25. srp 2021

@journals Tak mozna co reklamovat je, to od stolu rict nikdo nemuze, teoreticky nemusi byt zlate, ale to by si je musela zakladatelka nechat nekde zkontrolovat

ele_nka
25. srp 2021

@j.a.n.i to je nějaká novinka? Co já vím, tak do půl roku byl nárok na nový kus.

luciina
25. srp 2021

@makkyv mrzí mě co se stalo. U nás se stalo taky, že zarostly náušnice, ale to byla moje chyba. Když dceři bylo 6let tak jsem jí k svátku koupila bižu náušnice (značkový) a myslela jsem si naivně, že když jsem já jako malá mohla nosit šmuky tak ona taky. Od puberty samozřejmě nemůžu páč se osypu. Jí ty náušnice zezadu úplně ouško rozežraly do 3dnů a to měla už dirky od miminka, takže v pohodě zhojené. Já bych být Tebou, vzala náušnice a v jiném zlatnictví si je nechala ověřit jestli jsou zlaté tak jak mají. Pokud budou nech si je jako investici či je prodej, pže jinak asi nepochodíš jelikož tam bylo víc faktorů proč se tak stalo.

mimi1004
25. srp 2021

@j.a.n.i Cituji: "Paragrafy 2161 a 2169 občanského zákoníku říkají, že „pokud se závada projeví do 6 měsíců od koupi, má se za to, že věc byla vadná již od počátku. V takovém případě může zákazník požadovat i dodání nové věci bez vad, není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené“." Peníze ne, ale nový kus ano.

j.a.n.i
25. srp 2021

@mimi1004 Jojo, mas pravdu, odstoupeni jen ve specifickych pripadech podstatne vady.

jarla
25. srp 2021

..... Napsala jsem jim nejlepší, trošku zvedla mandle.... Jak?