Pediatr na telefonu. Provozuje tuto službu vás pediatr během ordinační doby nebo mimo ni?

ivalong
6. pro 2022

Dobrý den,
při pročítání různých diskuzí mě dost zaujalo, že pediatři spoustu z vás často pomáhají po telefonu/mailu, konzultují s vámi vše možné okolo zdraví vašich dětí. Náš doktor toto nenabízí, tak mě to celkem překvapilo, ještě jsem se s touto službou nesetkala. Zajímalo by mě tedy prosím, jestli tedy toto zrovna váš pediatr provozuje? Během ordinační doby, nebo i mimo ni? Je to nějak zpoplatněno?
Moc děkuji, mějte hezký den 🙂

aneta15
6. pro 2022

@ivalong mě to teda dost vadí. Od dob covidu se do čekárny prostě nedostaneš. Sestra ordinuje po telefonu a rozhoduje, zda můžeš nebo nemůžeš přijít. Když měl malý 40 horečky tak mi řekla, že počkáme, co z toho bude, že to nemá cenu teď chodit. Když syna bolelo v krku, koukala mu mezi dveřmi do krku jestli mě pustí nebo nepustí dovnitř, jestli bude stačit telefonická konzultace🤦‍♀️.

veronikanemcova20
6. pro 2022

Naše paní doktorka je úžasná, vždy v ordinačí dobu zavolám, vysvětlím co máme za problém a podle okolností (teplota, horečka, kašel, rýma, proste cokoliv) usoudí, zda máme okamžitě dojít a nebo to není nic extra vážného, pokud je v tom třeba i vyrážka, tak vždy zasílám fotky na e-mail, odezva je vždy skoro obratem. Nerada tahám a stresuji syna doktorem, vždy tam akorát pláče, takže pokud se jedná o banalitu, vždy zkonzultuji a podle situace koupím něco v lékárně. Samozřejmě je rozdíl, pokud je to vážné, syn měl o víkendu vysoké teploty, které trvaly, takže jsem v pondělí ani nevolala s prostě došla. Nikdy s ničím nebyl problém. Jsem za to moc ráda. Vždy když spolu ještě probereme co je malému, tak se mě ptá, zda chci radši ještě dojít na kontrolu.

jipe
6. pro 2022

u nás to neberu jako službu navíc, ale ano, už jsem na pevnou linku do ordinace volala, např. když měla dcera dost průjem a teplotu, abych se poradila, co jí dát a jestli přijít. Telefon bere jen v ordinační době a ne vždy. S virozama chodíme normálně do čekárny, po telefonu poslech a crp neudělá, do krku se taky nepodívá. Na mail mi zareagovala jednou, když jsem jí posílala foto a chtěla žádanku na ORL.

ivalong
autor
6. pro 2022

@aneta15 Máte pravdu, že teď většina radí nedříve zavolat a pak se uvidí... V září měl syn ASI sedmou nemoc, volala jsem pediatrovi, řekla jsem příznaky a očekávala, že nás objedná, nebo že si vyžádá fotky, ale ona jen řekla, že to ASI vypadá na sedmou nemoc a ať jsme týden doma...Tak já teď ani nevím, jestli ji opravdu měl🤐🙈
Přemýšlím, zda existuje nějaká služba nebo doktor, kde bych mohla přímo zavolat přes video a prostě ukázat, co nás trápí, nebo minimálně poslat aspoň fotky...

tasimia
6. pro 2022

@ivalong my máme asi to nebude přímo soukromé číslo na doktora, da se mu dovolat i o víkendu a když je nejhůře přijde.

takyjedna
6. pro 2022

Během ordinační doby mužů i zavolat a neco zkonzultovat, ale obvykle toho nevyužívám. Už jsem za ty roky s dětma vycvičená, co zvládnem doma a co už ne... Chodíme normálně do čekárny, kdykoliv potřebujeme. Nějaké ordinovaní sestry po telefonu, by bylo na mě jak červený hadr na býka 🤬

emillyhk
6. pro 2022

Zatím jsem využila jen asi dvakrát - během ordinační doby jsem volala, abych se domluvila, jestli a případně kdy přijet, nebo jestli pokračovat v léčbě, kterou jsem nasadila. Ale teda volám jen v situaci, kdy si sama už nejsem jistá (malé miminko nebo třeba opravdu vysoké horečky), nechci pediatra zdržovat od pacientů v ordinaci. Taky se mi stalo, že jsme byli se synem v ordinaci a doktor konzultoval po telefonu. Ale vždycky je to jasně, stručně. Vyhovuje mi to, doktora máme půl hodiny autem, přijde mi lepší zavolat, než nemocné dítě vláčet tam a zase zpátky, čekat v ordinaci a odejít s doporučením, že mám dělat to, co už dělám.

anetka1701
6. pro 2022

Naše doktorka to má a je to super - šetří čas mě i sobě 🙂 než sedět na telefonu a snažit se dovolat, pošlu mail, popíšu problém a ona mi buď zavolá, doptá se a poradí, nebo odpoví na mail, nebo rovnou napíše termín kdy máme přijít. Dřív byla plná čekárna, s nemocným dítětem jsem tam seděla mezi (jinak) nemocnými třeba hodinu a půl... Teď dostanu konkrétní časové okno a bere mě hned. Když je to akutní, udělá si čas vždycky ještě ten den... Opravdu si to nemůžu vynachválit a jsem moc ráda, že to takto zavedla. Jako bonus odpovídá i mimo pracovní dobu, o víkendu... Když měla malá spálu, zvládla identifikovat podle fotek v sobotu, poslala nás na pohotovost a ještě tam zavolala že jsme na cestě 🙂 paráda...

eviicka
6. pro 2022

Naše doktorka dává k dispozici mobil, a konzultace nabízí. Mimo ordinační hodiny jsem využila pouze jednou při propuštění z porodnice, abych domluvila konzultaci (na první kontrolu jezdí ona domů). Během ordinačních hodin jsem párkrát využila a vše v pořádku, poradila co a jak.
Když začalo jednou v sobotu syna bolet ucho, volala jsem rovnou na Orl a taky poradili aniž bych tam jela.

sanyy22
7. pro 2022

@ivalong třeba náš pediatr má aplikaci která je zdarma a tam můžeme vše konzultovat, poslat popřípadě i fotku. Objednat se k němu určitý na čas, nebo změnit čas prohlídky.A většinou odepíše do hodiny jak ve dne tak i pozdě večer. I o víkendech.

meganx
7. pro 2022

Diky bohu za naši doktorku. Je na telefonu/mailu, a nemusím volat, když je syn nemocný. Proste jakoby žádný covid nebyl.
Jednou měl manžel příznaky covidu a syn neměl ani rok a kaslal, volala jsem a přišli jsme po ordináční době 👍
A je schopna přijít k nemocnému dítěti i o víkendu.

nita1984
7. pro 2022

Ano, našemu pediatriovi se da zavolat prakticky kdykoli. Za tři roky jsem to vyuzila dvakrát a vždycky nás to ušetřilo cesty k němu do ordinace. Takže za mě super

aaaa15
7. pro 2022

@ivalong Naše to od covidu má a rozhodně to jako bonus neberu. Ordinaci má zamcenou a dostanete se tam pouze po předchozí domluvě.
Což se mi ale nikdy nestalo, i když jsem volala, že děti mají 40 a šílený kasel. Nebo že dcera měla střevní chřipku. Pokaždé mi pouze doporuči volné prodejně léky, případně máme jet na pohotovost a popreje mi hodně štěstí.
Bere pouze na preventivní a ockovani.
Bohužel, sehnat nového lékaře je nadlidský výkon. Sháním už 1,5 roku.

te_reza
7. pro 2022

Neberu to jako benefit. Spíš mi přijde, že se celý covid doktorům hodil a dělají jen po telefonu, pokud ten telefon vůbec zvednou. Už několikrát jsme skončili na pohotovosti, protože dětská obvodní je prostě marná.

87pavlina
7. pro 2022

Naše doktorka je jak na telefonu, tak na Facebooku. Mám i telefon přímo na paní doktorku, které můžu zavolat i mimo pracovní dobu. Ale to bych volala až v případě nejvyšší nouze.

gdpr
7. pro 2022

@ivalong Naša tak ordinuje aj cez víkend aj večer kedykoľvek... Napríklad dnes počas ordinačných hodín som jej volala keď malý dostal horúčku, vysvetlila, poradila a máme prísť až v piatok pokiaľ nebudú komplikácie a klesne teplota aby som ho zbytočne netrápila v horúčkach. Ja to beriem ako veľkú výhodu predpísala mu presne to, čo už sme mali doma (od teploty, fenistil kvapky a na podporu imunity vitamíny) + dala mi aj rady, čo ako robiť takže dnes cesta tam by bola zbytočná. Ale u nej je to na rodičovi, či príde osobne alebo cez telefón určite nie je problém sa ku nej aj normálne dostať.

darkwitch
7. pro 2022

U nás se volá než se přijde a kolikrát taky jen poradí, co dělat. Ale když dítěti něco bylo nestalo se mi, že bych se k ní nedostala. Tak to beru jako benefit. Místo abych čekala dvě hodiny s nemocnými v čekárně tak je přede mnou jeden pacient.

kiluau
7. pro 2022

My se do ordinace nedovoláme ano za zlatý prase. V životě mi tam ten telefon nikdo nevzal, ani když jsem volala v kuse 🤷🏻‍♀️

cattus
9. pro 2022

K naší doktorce raději vždy volám, pokud je to něco, s čím si nevím rady. V říjnu měl malej bronchitidu, začalo to nevinně jako kašlík, rymicka, jenže pak do toho vlitla teplota. Zavolala jsem doktorce, jestli máme přijet, nejdřív že ne, že máme den dva vydržet a pak syn zakaslal. A hned, ať raději přijedeme, že se jí ten kašel nelíbí. Poslechla ho a odjížděli jsme s antibiotiky.
Teď pro změnu měl sedmou nemoc. Jenže tak bezpříznakově, resp příznaky se vyrojily až po tom, co nejspíš týden už byl nemocný. Jen pár drobných pupínků na tváři, které se mu občas udělají, takže jsem je neřešila. To bylo cca v úterý. Ve čtvrtek měl olezly nos a vypadalo to, že má opar, v pátek se pupínky změnily v mokvave bolaky. V sobotu ráno se mu objevily fleky na rukou i nohou. V pondělí jsem volala doktorce, jestli je vlastně ještě infekcni nebo ne, protože jsem to nedokázala nikde vyčíst. Dle ní byl infekční do okamžiku, kdy se mu z pupínků udělaly bolaky, ale doporučila raději týden ještě doma s tím, že teď má tu imunitu podkopanou a mohl by cokoliv chytit. Naštěstí to nikdo z jeho blízkého okolí ve škole nechytil.
Takovýto druh konzultace je podle mě fajn, alespoň nejsou narvané čekárny.

lvl16
9. pro 2022

Po telefonu i přes Facebook Messenger :D. V ordinační dobu i mimo. Ale je to maminka kamarádky, takže ten Messenger je trošku nadstandard. Ale volá si se všemi pacienty.

exbordelar
9. pro 2022

Z pozice zdravotnika: tel. konzultace jsou v mnoha ohledech super, a jsem rada (i z te druhe pozice pacienta), ze se to stava normou. Pro laiky je jeho nemoc mimoradna situace, se kterou se v zivote nesetkal. Ale pro doktora/sestru jsou mnohe diagnozy jak pres kopirak, furt dokola to same. A vi, ze podle tech priznaku, co pacient popisuje, bude opravdu ten “Mucosolvan a Nasivin” stacit. Lekar se vzdy dopta na pritomnost varovnych signalu a pokud nejsou, usetri cas jak vam, tak sobe, tak i ostatnim pacientum, kteri sedi v cekarne s diagnozou, kterou potreba videt je.
Ale samozrejme, jako vsechno, v 1% se stava, ze se pacient zhorsi, nebo nerekne podstatny a dulezity priznak, nebo doktor se na nej nezepta ci zapomene pacienta poucit co by kdyby, a maler je na svete.
Nase pediatra tohle dela a jsem za to vdecna, bo se mi nechce vlacet zbytecne decka mezi infekce. A dela to tak i muj obvodak a v dobe e-neschopenky a e-receptu, je to naprosto bozi 👌🏼 jeste by mohli zavest e-osetrovacku a byl by svet uplne dokonaly 😂

exbordelar
9. pro 2022

Jinak byl zde dotaz, zda existuje nejaka platforma na konzultace - ano. Ulekare.cz - je to placena sluzba, ale nestoji to majlant. Jednim ze zakladatelu je MUDr. Tomas Sebek, jestli jste o nem nekdy slyseli (chirurg, co jezdi s Lekari bez hranic) a ten je velky prukopnik prave tzv. telemediciny.

janule0123
9. pro 2022

@ivalong já to nesleduju v okolí jako službu navíc, ale náhradu osobní návštěvy … a pak “musi” jít na odběry a reálnou návštěvu na pohotovost 😂😭

eviicka
9. pro 2022

Jinak či se konzultací týče, před pár lety to nabízela i fakultní nemocnice v HK. Osobně jsem několikrát využila. Teď když jsem hledala číslo, už jsem tuto službu nenašla.
Pak měla ještě lékaře na telefonu moje zdravotní pojišťovna (211), taky jsem jednou v noci konzultovala.

evilin
10. pro 2022

S doktorkou komunikujeme přes aplikaci Medevio. Napíšu problém (zdravotní, konzultace, fotografie, změna termínu návštěvy,...) A odpověď mám do pár minut nebo hodin. N kdy si nás pozve, objedná nás na přesnou hodinu, takže bez čekání. Velmi mi to vyhovuje, nesnášela jsem dvouhodinové čekání s nemocným dítětem v čekárně,abych dostala radu, že mám být doma a brát Nurofen 😄. I teď už vím, kdy stačí být jen doma

ada22
10. pro 2022

Teď si nevybavuji, jak to bylo před Covidem. Většinou jsme šli rovnou k Dr klasicky v ordinacnich hodinách, ale myslím, že nebyl problém zavolat nebo poslat email v ordinacnich hodinách. Mimo ordinační hodiny jsme nevolala, ale jsme z velkého města, takže jsme řešili na pohotovosti. Během covidu jsem uvažovala i o změně lékaře, protože dcery trpí na kašle a bolení v krku a někdy konzultace přes telefon prostě nestačí. Teď se to zlepšilo a vlastně to funguje dobře, co jde řešit po telefonu, tak se vyřeší a co už ne, tak nás objedná do ordinace. Někdy je teda těžké přesvědčit sestřičku, že dítě kašle už hodně a že bych ráda, aby si ji doktorka poslechla, ale jinak ok. Šetří to čas obou.

biedronka10
10. pro 2022

Mám úžasného pediatra. Je to starší pán před důchodem, a svou práci bere opravdu z poctivě a z gruntu. Ano mám na něho soukromé číslo i číslo do ordinace a on mi když mám volat tak sám řekne ať mu večer zavolám domu jak na tom děti jsou, popřípadě zavolá sám. Já to nezneužívam. Je to náladový a občas neuprosny v postojich, ale je pečlivý a svědomitý. Teď nám opět moc pomohl a zachránil nás. Což se nedá rict o personálu nemocnice nebo praktickém lékaři. Ti si celkové zvykli na leharo díky covidu a nelze se jim ani dovolat.

eithelwing
10. pro 2022

@ivalong Náš zacal používat aplikaci medevio. Napíšu, co potrebuji, vetsinou se ozve behem pracovni doby, teď maji teda hodne nemocnych, tak píše až odpoledne. Můžu skrz tu aplikaci poslat i fotky, dokumenty, které potřebuji třeba potvrdit. Pak mi jen napíšou, že je to připravené.
Mně to vyhovuje, nevisim na telefonu.