Otázečka - Můžu se v 18 letech odstěhovat i přesto, že studuji?

klarinka_24_
22. lis 2020

Ahoj, mám své plány do budoucna je mi 16 zachvilku 17 a mám dotaz. Chtěla bych se v 18 odstěhovat od rodiny a žít jinde(není důležité je to jenom mimo rodiče), ale studuji na střední škole až do maturity(do 20). Můžu se odstěhovat, i přesto, že studuji a už bych s matkou nebydlela? A co by se tím změnilo?.... 🙂Děkuji za odpovědi

meronym
22. lis 2020

V 18 letech se samozrejme odstehovat muzete, bez ohledu na to, ze studujete. Otazkou ovsem je, jak se v takovem pripade uzivite. Ackoli je pravda, ze pokud chodite do skoly (denni studium), rodice vuci vam maji vyzivovaci povinnost.

sudylichozrout
22. lis 2020

@meronym Ma starsiho pritele, jak jsem pochopila z minuleho dotazu. A doma prudu.

andyskarsgard
22. lis 2020

Já jsem se tak odstěhovala bydlela sama, chodila na brigádu a ještě na střední školu. Bohužel je to těžký.. Třeba jsem měla na jídlo jen 200 Kč na měsíc.. Takže mám do teď problémy s žaludkem. Rodiče mi nepomohly nic..

zuzkasim
22. lis 2020

Jasně, můžeš se klidně po oslavě narozenin odstěhovat. Rodiče budou mít vyživovací povinnost, bude tedy chvilku (v našem státě možná i docela dlouho) trvat, než se toto soudně vyřídí a bude stanovena měsíční částka. Mysli taky na to, že výživné se může poskytovat i jinak než jen peněžně, znamená to např. poskytováním bydlení. Pokud ty toto poskytování odmítneš, nejsem si jistá, jak bude soud k tvému požadavku přihlížet. A taky jsi psala, že tvá maminka na tom není finančně nejlépe, takže se může stát, že toho zas tak moc nedostaneš... no a o tatínkovi jsi už psala, že neplatí a klidně si za to posedí i ve vězení. Protloukat se životem sama není vůbec jednoduché, ale to poznáš.

ajja87
22. lis 2020