Tak přemýšlím, jestli mám takovou smůlu na prodavačky jen já, nebo jsou takové všude... Mám zkušenost, že v knihkupectvích jsou opravdu příjemné prodavačky, jinde třeba neutrální, ale v obchodech s dětským zbožím doslova nepříjemné. Tuhle v obchodě s miminkovským oblečením prodavačka vzteklá jak pes, dneska v hračkářství taky vzteklá, čuměla jako kdyby jí vadilo, že tam vůbec lezem, ještě roušku jen na půl ksichtu, bylo jí jedno že sebou máme miminko... A ještě nadávala že nákup za 900 platíme dvoutisícovkou. Jaké máte zkušenosti vy? Myslím že právě v obchodech s dětským zbožím by měly dělat ženy, které dovedou být příjemné.
Ja mam dobre i spatne zkusenosti, a nezalezi na tom, jestli to bylo v elektru nebo v obchode s detskym... vcera jsem treba zrovna byla kupovat male cepicku na zimu a pani tam byla super, poradila, byla mila, no urcite jsem tam nebyla naposledy
@klokanka31 V minulém životě jsem prodávala v knihkupectví, tak jsem se teď malinko zatetelila 😂
Osobně kupuju cokoliv, včetně dětského oblečení, strašně málo, ale asi tím spíš si všímám, pokud nějaká prodavačka nemá svůj den. Pokud je vyloženě hodně protivná, už tam prostě znovu nejdu. Není to lehká práce, svůj kýbl sr@ček si na ženskou v krámě vylije každá pipina, co tam jde nakupovat, ale tak jako v každé práci je třeba zachovávat aspoň trochu odstup a poker face, nechávat si svoje špatné dny pro sebe a když už ne se usmívat na každého, tak aspoň se nemračit.
Jinak si nemyslím, že by zrovna v dětském měly být zvláště usměvavé prodavačky, za mě je třeba, aby to nebyly ženské, co nemají rády děti 😀 A že už jsem taky četla o nějaké prodavačce, co vyjela po dětech v dětském obchodě dost drsným způsobem a to je trochu škoda...
@klokanka31 já mám většinou zkušenosti pozitivní ☺️. V pekárně si každý den s prodavačkami popovídám, včera jsem dceři kupovala zimní boty a taky pohoda 🙂.
@klokanka31 já mám "nejhorší" zkušenosti na poště. to teda nejsou přímo prodavačky, ale ať je to v jakékoli zemi, vždycky je to zážitek :D
jinak jsem chvíli jako prodavačka pracovala, tam jsem to vnímala z té druhé strany, chtěla jsem být milá a příjemná, někdy to zákazníka - hlavně zákaznice - akorát vytočilo ještě víc a zacházeli se mnou jak s méněcennou (a to vzděláním jsem beztak mnohdy byla beztak výše, a hlavně je to úplně jedno, člověk k člověku snad....) // a nebo opačný, ne příjemný příklad, jeden mužský zákazník si můj příjemný přístup vyložil tak, že začal nosit kytky, mně bylo dvacet šest, jemu tak padesát +, kytky jsem nebrala, milá jsem přestala být, když jsem ho viděla přicházet, odcházela jsem na toaletu - on mluvil o manželství, naháněl mě po celém obchodě a skončilo to tím, že si s ním musela promluvit šéfová a vlastně jsme o zákazníka přišli :D dneska se tomu směju, ale příjemné to nebylo, vždycky jsem se děsila, co zas bude.
Zrovna včera jsem byla ve městě (po dlouhé době) a měla jsem obrovské štěstí. V obchodě s koloběžkama byl úžasně trpělivý prodavač, který 40 minut nechal paní vybírat světlo na koloběžku pro tříleté dítě, v klidu jí vysvětloval, jestli je na baterku, USB nabíjení, v jakých barvách ho mají, nechal jí ho vyzkoušet, přidělat, znovu podat tu druhou barvu, jestli by jí ladilo k barvě brzdy... světlo v hodnotě 150Kč. No já už bych ji poslala někam, fakt jsem ho obdivovala. Ani nevím, jestli si nakonec něco koupila, já odešla dřív. Pak už měli v dalším obchodě zavřeno, zkusila jsem za dveře a zjistila, že otevíračka před půl hodinou skončila, přesto paní odemkla, vylezla ven a co prý potřebuju, obsloužila mě. No a poslední paní neměla vzor, který jsem potřebovala, slíbila, že mi u majitele zjistí, jestli není ve skladu, dnes mi volala, že vzor mají, tak jsem si tam ještě stihla na otočku zajet. Jo a na VZP jsem čekala 45 minut, už teda otrávená, ale paní za přepážkou byla tak ochotná a milá, že jsem na vše zapomněla a odcházela odtamtud s úsměvem.
Já to mám tak 50/50. Na protivné prodavačky se snažím být schválně dost milá, některé to ještě víc nakrkne a ty ostatní si občas postěžují, jak mají špatný den a pak jsou příjemnější....Ale poslední zkušenost v obchodě s oblečením? Tam byla paní prodavačka, tak akorát na přetáhnutí lopatou po hlavě. V kostce mi řekla, že jsem do těch šatů z figuríny tlustá, že nepřipadá v úvahu aby mi do nich vešlo těhotenské bříško. Ať ji neotravuju, má své práce dost. Nebude semnou zbytečně chodit ke stojanu nebo mě směrovat k regálu, protože jí kšeft neudělám. Kdyby mě mamka neodtáhla z obchodu, měla bych asi první větší konflikt s prodavačkou.
A nenapadlo tě, že má prostě jenom blbej den? Taky dělám s lidma. A musím říct, že když mám zrovna migrénu, snažím se být příjemná co to jde, tak to prostě stejně není ono. Do lidí nevidíš, třeba ses prostě zrovna trefila no.
Sice jsem nikdy nebyla prodavacka, ale delala jsem v odvetvi, kde jsem potkala tisice lidi denne. A mela jsem blbe dny, byla unavena, mela jsem nejake krize, ale Jakmile jsem sla do prace, tak tohle proste nikdy na me zakaznik nemohl poznat. Nekdy to bylo divadlo. Jasne, lidi nejsou stroje, ale zamestnanci se preci nemuzou chovat tak, ze je zakaznici obtezuji
@michaela666 To je masakr 😲
Dělám v obchodě ve velkém prodejním řetezci. Bohužel jsou dny, kdy se cítím rozladěně a nejhorší je to v období PMS. Co mě osobně nejvíce vadí je, když přijde proud lidí na dobré 4 hodiny v kuse, kdy není šance si odskočit na WC natož se napít. Situace bývají mnohdy těžce zvladatelné i ve 3 lidech. To se potom podepisuje i na zaměstnancích. Často se setkávám se zákazníky, kteří jsou na nás hrubí a my jim na to nesmíme nic říct. Ale jsou i zákazníci, kteří jsou příjemní a hned je svět lepší. My prodavačky jsme lidé, kteří mají emoce a pocity a ne roboti bez emoci.
@michaela666 to mi připomíná 10 let zpět mi v galanterce jedna komunistický pudl (typ účesu na hlavě černé linky modré stíny, prostě unikát) s kyselým ksichtem sdělila, že těhotenské punčochy nevede, byla sem od ní asi 2m a kolegyni měla potřebu sdělit, že co bych jako chtěla, nic tam nemám a už vymýšlím. Byla tam roky, teď ji přesunuli na jinou pobočku a tam to likviduje. Ale pudla má furt. Pokaždé byla odporná, zpruzená při každé návštěvě. Teď tam mají jiné kočky a to je nebe, to vám povím. Prodavačka dělá kšeft. Já zdravím s úsměvem a třeba na kase jsem extra milá a trpělivá, protože vidím ty ostatní protivy, co nepochopí nic, že rychlost ostatních zákazníků nebo problém s kasou prodavačka neovlivní.
@michaela666 Mam podobnou zkusenost. Jeste jako dreadata jsem prisla do pridejny spodniho pradla a prvni, co jsem se dozvedela, bylo to, ze zase muzu jit, protoze na to urcite nebudu mit penize. Tak jsem sla. Byl to normalni kseft s podprdama do litru.
@tipata Pokud je prodavačka takhle protivná nonstop, tak by si měla asi najít jiné zaměstnání. Ona práce se zákazníkem není pro všechny. Sama od školy dělám neustále s lidma ( obchod, kavárna a školní družina) a občas jsem zralá na svěrací kazajku ,z toho co někteří vymýšlejí za ho*na. Ale když mě někdo na začátku směny nakrkne, tak nemůžu být příjemná jak kdybych měla vidle v zádech celých 8 hodin.
Na druhou stranu jsem si jako zákazník připadala nedávno blbě, když mi v malém obchůdku prodavačka nabídla podívat se do katalogu, ze kterého objednává. Ať si sama vyberu co se mi líbí, ona mi to objedná a jenom si to vyzvednu. Ani zálohu si nechtěla vzít, že mi věří a to mě viděla prvně. Obchod s dětským sortimentem, takže tam budu pravidelný zákazník.
@sudylichozrout Trubka nevěděla, že jí možná utekl nákup za pěkných pár stovek. 😀
To bych se z toho musela hroutit každý den. Jezdí za náma fakt neprijemne postacky a k tomu velké drbny, které ví o mém životě všechno od a do zeť a já o nich nic. To že rozebiraji po vsi, co nám kdo posila, hází do schtlranky otevřené obálky, atd predejdu. Dřív mě to stvalo. Teď už se usmivam jak retard a přeji krásný den i když se mraci jako kakabus a vztekle mě posila pro přesnou částku domu, protože počítat to prostě nebude. Usměju se, pozdravím a myslím si neco o prdeli..... Ono je to i obráceně. Když vyřizují zákazníky manželovi, tak se mi bohužel stává a dela to hlavně mladá generace , že jsou plní arogance, povýšenosti a jak něco není hned, hned se vzteká ji a vyhrožují stězovanim.. Těžko takovému pakoni pak vysvětlím, že i kdyby muž dělal stojky, tak dneska za nimi prostě přijet nestihne.
Prostě jebto o lidech no.
Jako rozumím když je zákazník protivný, nebo si doslova vymrzuje, tak asi prodavačka nebude vychechtaná. Ale když si jdete v klidu po prázdném obchodě, nakoupíte si, jdete k pokladně, a tam štěkací zamračená prodavačka,po které nic vlastně nechcete, jen aby vám to spočítala, tak to není dobrý.
Ale zase dva měsíce zpátky jsem byla v malé galanterii. Chtěla jsem předlohy na vyšívání, prodavačka je měla u sebe za pultem. Tak jsem ji poprosila jestli bych se na ně mohla podívat, a ona s úsměvem že jasně, podala mi kupu předloh, jestli mám konkrétní přání, nebo si je chci prohlédnout všechny... A ještě se se mnou zapovídala, jakou mám hezkou holčičku, a že jsem dobrá že mám čas na vyšívání když mám miminko. Takový přístup člověku hned zpříjemní den.
Tak v Ostavě velké dětské prodejny Sambaby a Babyplace skvělé zkušenosti. Moc příjemní, poradí, většinou malý i něco dostane. Nepříjemné zkušenosti mám spíš s prodavačkami v jiných obchodech, často potraviny.
@orisek56 Jo já mám taky mega příjemnou pošťačku 😆
@klokanka31 tohle je ludra Bába, která dělala s manzelovou této, která pak z pošty utekla.... Kvůli ní.... Takže tam je i jasné odkud vítr vane 😁
@klokanka31 jinak, je mi jasný že to zamrzí, Alen zkus se nad tím podívat i z jiného úhlu. Dost často u lidí hlavně u těch vzteilych a nás raných platí pravidlo akce a reakce. Je už někdo naštval, tak si to potřebují vyventilovat. Ve mě když se to nahromadí tak taky bouchnu na toho kdo je nejblíž.... Většinou chudák můj zlatý muž.
@orisek56 Kamarádka měla taky takovou pošťačku. Nakonec ty otevřené zásilky vyřešil její manžel. Objednal si katalog z erotického obchodu, kde jako dárek k registraci byly takový mega velký, síťovaný tanga s červenou vyšívanou růží. 😂😂 Od té doby už mají všechnu poštu bez problému. Asi se chudák paní lekla co by na ni vypadlo příště. 😀
@klokanka31 Také mám dost podobné zkušenosti. Nejdřív jsem se to pokoušela ignorovat, to mi vydrželo nějakou dobu a z těch kyselých ksichtů jsem si nic nedělala, ale když na mě jednou jedna prodavačka vystartovala, jak si jako dovoluju platit tak velkou bankovku, tak jsem se už neudržela a normálně na ní spustila, ať se kouká chovat slušně nebo si na ni budu stěžovat a jestli má ještě nějaký problém, že zavolám policii. Tenkrát jsem ti vyhrotila až moc, ale fakt už se nenechám. Nenechám si otravovat takhle život, takže nepříjemná prodavačka má u mě smůlu. Sorry, ale bude se chovat slušně a basta, jinak ať mě neobsluhuje, když se neumí chovat.
@michaela666 u nás by to nepomohlo. Tam by to roznesli po obci, že je můj muž děvkař a kdesi cosi a ještě by, si přidali navrch, že mám i já milence, jen aby měli možnost rozebírat. Otevřené zásilky většinou rychle mrsknou do schránky a odjedou. Nebo prostě jim stačí i hlavička na obálce a už maji co rozebírat. Pak jedu pro oběd, ony stojí s autem u obecnaku a krafaji. A protože svet je menší než špendlíkova hlavička, tak se to ke mě samozřejmě donese. Co mužů vozím na jinou postu, prostě jiný roz nás kovy obvod a nebo používám přepravce.
Moje první práce byla za pultem. Dělala jsem tenkrát v Tchibu. Byla to pro mě opravdu škola života - od té doby jsem na všechny prodavačky milá a usměvavá, ať jsou ony jakékoliv... Mají to těžké a kolikrát úsměv a přání krásného dne odemně je to jediné, co pěkného třeba za celý den slyší...
@klokanka31 jsem toho názoru, že každý, kdo pracuje s lidma, a nezáleží jestli se jedná o prodavačku, číšníka, recepční nebo doktora apod.., musí být minimálně slušný i když zrovna nemá "svůj den" (každý na světě někdy nemá svůj den) zvlášť pak když se k němu i zákazník/klient/pacient chová slušně, nikdo po nich nechce aby se tvářili jako sluníčko a házeli úsměvy na každou stranu, ale slušné chování a alespoň minimální ochota ve stylu "můžete mi podat/pomoct/poradit.." - "ano můžu", by měla být zkrátka samozřejmostí 🙂
U nás v tescu na Novodvorsky jsou prodavačky tak brutálně nepříjemný, ze je to hustý. 🤣 Takhle posledně jedna na samoobsluznych si mrmlala pod rouškou, ale tak aby to bylo slyšet! Ze ty matky s tema kocarama ze to je hrozny ze se sem cpou. No byly tam najendou asi 4 kočárky, ale ono když člověk bere 3 věci.... 😁 A pak mám subjektivní pocit, ze si na mě prodavačky dávají pozor, ze si mysli ze asi kradu. Hrozne na mě cumi jak prodavačky tak Security.
@klokanka31 Nejhorší zkušenost mám v takových těch prodejnách, co snad frčely ještě za socíku a prodavačky se vyučily taky tehdy, a tenkrát byly někdo, protože měly přístup k podpultovému zboží, a sere je, že v dnešní době je to profese bez prestiže, nebo nevím. Vždycky jsou to baby s promelírovaným květákem a nikdy nic neví, nemají, nezajímají. Dřív jsem se po střetu s nimi táhla z obchodu jako spráskaný pes, od té doby, co mám dítě, jsem schopná být asertivnější. Celkově chování k zákazníkovi je v ČR naprosto tristní a chápu, že když například Američan přijede sem, musí mu to připadat jako primitivní východ.
@sudylichozrout nás takhle s kamarádkou jednou vyhodili z restaurace 😁 znali jsme ji, věděla jsem, že je lepší, ale kamarádka šla s krosnou na zádech, protože jsme se sešly po jejím příjezdu po půl roce z Erasmu...no, chlapík mezi dverma si významné odkaslal, že nejsou úplně restaurace pro vyletující studenty, aby si tam dali polévku a že stejně nemají misto (půlka stolů byla prázdná)...no jako planovaly jsme si dát komplet večeři a tak dvě lahvinky vína, kousek dál jsme nechali asi 1500 🤷😁
Prvnih 5 let v ČR jsem myslela ze se prodavacky tak chovaji ke mne protoze jsem cizinka 🙂 tedka uz vim ze chovani k zakazniku je trochu jinak nez na Balkane.
Prodavačky by měly být příjemné všude, at jsou to barvy-laky, masna, nebo luxusní kabelky. Já šlendrián opravdu nerada, sama jsem školila prodejni dovednosti a profesionalita (vystupovani, komunikace, zvladani provozu atd.) je vizikou majitele, provozovatele. A tem je to asi jedno, kdyz si tam takovou osobu nechaji.