Mají nějaký přínost kroužky pro batolata?

aleachim
24. říj 2010

Chtěla bych se zeptat, zda má nějaký přínos cvičení, výtvarka, hudebka,.... pro batolata? Dnes je moderní, aby do nějakých kroužků chodila už miminka. Tomu odpovídá i velké nabídka různých kurzů, kde tvrdí, jak je to úžasné pro rozvoj dítěte. Mě by ale zajímalo, zda jim to skutečně něco dává. Děkuji.

denousek
24. říj 2010

já bych řekla že vůbec nic,my jsme bez toho taky vyrostly... 🙂 je to spíš o tom že ta mamina společně s miminkem něco podnikají ...teda.jen podle me..ale asi další názory budou jiné...já mám prostě tenhle... my jsme se dokázali zabavit i jinak ..

hojda
24. říj 2010

Kontakt s dětmi, pro ty, kteří se mezi děti jinak nedostanou, jinak trošku zpestření, ale žádné zázraky od toho nečekám🙂

pavlina05
24. říj 2010

Tak my chodíme do cvičení,mezi děti....náš Aleš to bere jako spetření všedního dne.Doma se také spolu zabavíme, věnuji se mu maximálně.ale děti mu také dost dají.Je pravda,že když se v kroužku něco lepí,kreslí,tak on se toho neúčastní,běhá po herně a honí se s ostaníma dětma.
Jde spíš jen o soc.kontakt matky a dítěte. Kulturní zážitek v tom nevidím a kreativní u nás už vůbec ne.
Dnes je moderní třeba plavání.TAm jsme byli cca 2 x, malý tam křičel a nelíbilo se mu tam,tak jsme přestali.Řekla jsem si, že nepolezu někam jen proto,že je to moderní. TAkže plaveme sami a myslím ,že líp jak v kurzu za 2 tisíce.

sisstin
24. říj 2010

mně se líbí třeba to psychomotorické cvičené pro miminka - kde ti lektorka ukáže, jak dětátko stimulovat, jak ho vést k rozvoji řeči atd. To podle mě přínosné opravdu je, ne každý ví, jak na to 😉 co se týče plavání, hudebních kroužků a podobných aktivit - nepřijdou mi zas až tak nutné a důležité, je to opravdu o zpestření dne a jistém sociálním kontaktu. Ale ne každé miminko( batole) je k těmto aktivitám svolné.

Co mi přijde u miminek a batolat kontraproduktivní je angličtina, dokud nevíme, jaké jsou řečové schopnosti dítěte ( tudíž netušíme, jestli nebude mít např. vývojovou vadu řeči či jiné problémy), není vhodné na dítě mluvit cizím jazykem a celkově ho tím zatěžovat. Samozřejmě se netýká vícejazyčných rodin, i když i tam se po zjištění vady musí vícejazyčnost odstranit. Za mě angličtina a podobné kroužky tak nejdříve od 4,5 ideálně od školního věku 😉

Kroužky se mi líbí, ale nepreferuji mít 7x týdně nějaký kroužek....s dítětem se dá pěkně pracovat i doma 🙂

mamkamarketa
24. říj 2010

muj syn rozhodne nepatri k detem ktere si pekne sednou a zpivaji, popr. nasleduje pokyny. vetsinou neposlechne me, natoz nakou zpivajici pani. podle meho nazoru krouzky pro batolata jsou skryty nazev krouzku pro matky. at mi nikdo netvrdi,ze to ma nejaky prinos. byla jsem na zkusebni hodine yamaha v jednom materskym centru. (zbesila slecna tam pobihala a kricela-podle ni to byl zpev) syn,byl vydeseny a ja v soku, ze se najdou matky co za to plati. az bude starsi sam si vybere aktivitu co ho bude bavit a ja mu to rada zaplatim. do te doby si budeme zvat kamarady domu a budeme si s nimi hrat na hristi 🙂

lenkabu
24. říj 2010

Vanda má od 6 měs plavání a od roku yamahu (hudební kroužek).Ano význam to má,pro mně i pro ni. Já 2x týdně vypadnu ze stereotypu,program vymyslí někdo jinej,navíc plavání mně dost baví. Ona miluje obojí,těší se na to celý týden. A a obou kroužcích se rozhodně něco naučila,hlavně na plavání,rozhodně by se ve vodě nechovala tak jistě kdybysme nechodily,vím že kdyby spadla někde nedejbože do vody tak se sama aspoň vynoří a taky ji to otužuje.

zuzik03
24. říj 2010

taky myslim, ze to vyznam ma, krom plavani, kde je myslim prinos naprosto jasny uz z hlediska bezpecnosti, jsem s malou absolvovala yamahu a nebyt urvane ucitelky, ktera mi lezla na nervy, tak chodime dal, ted chodime na vytvarku a uprimne receno to, co tam delame, bych ja doma nikdy nevymyslela 😉 myslim, ze je dulezite, ze si deti zvykaji na kolektiv, na to, ze se lidi kolem nich chovaji ruzne a jsou ruzni 🙂

petrolejka
24. říj 2010

Záleží na povaze dítěte. U nás se dcerka na všechny kroužky moc těší a pokroky vidím jednoznačně (od půl roku plavání, od roka hudebka, od 2,5 roku tancování). Doma se jí samozřejmě věnuji také, ale když vidím, s jakými nápady na hodinách přicházejí lektorky a jak hezky na to děti reagují, tak je mi jasné, že nejsem pedagog a některé věci nevím a své dítě takto jednoduše a inspirativně naučit nedokážu (fígle na plavání by mě nikdy nenapadly a hodina je tak stále zábavná i naučná, aniž by to působilo příliš jako dril nebo trénink). Takže za nás kroužky 100% doporučuji, jak pro sociální kontakt s ostatními stejně starými a podobně nadanými dětmi, tak pro učení se poslouchat jinou autoritu než maminku (před chozením do školky), tak rozvíjet schopnosti atd. Týnka z počátku na hudebce pozor nedávala, to mnoho dětí, dlouho se nezapojovala do uklízení nástrojů, mnohdy si tam jen tak poskakovala, časem se ukázalo, že přitom sledovala, co se dělo a zúročilo se tak až za nějakou dobu. Te'd nakluše, nadšeně pokřikuje na paní učitelku a jen se třese, co se bude dělat a mezi prvními běží úkol splnit. My jsme měly velké štěstí na lektorky všech kroužků, jsem s nimi po lidské i profesní stránce spokojená a určitě budeme chodit i s mladší dcerkou na to, co ji bude zajímat. Asi je vhodné hlídat počet kroužků, já nechci dát víc než 3 týdně, aby znala i dny bez organizované zábavy. Ale dojímá mě, jak jdeme na tanečky, denně o tom mluví a to ráno je jak na trní a hlásí mi, že jí mám dát tašku s dresem a sešitkem na nálepky. Jinak ohledně jazyků jsem proti. Myslím že dítě má nejprve dobře zvládnout rodný jazyk a pak dělat další, takže u nás angličtina až na základce, max. poslední rok ve školce nějakou zábavnou fornou, pokud bude v nabídce. Přidávám fotku z tanečků (Týnečka je zezadu) a z hudebky, kde sedí naproti učitelky a doslova ji "fixíruje".

jmisa
25. říj 2010

My jsme chodili od 3 měsíců na vaničky, to prcka bavilo, no a mě tím pádem taky, pak jsme přešli do klasika kurzu plavání a to už nás moc nebralo, prcek se nudil, tak jsme přestali chodit.

Teď chodíme na cvíčo batolat, je to spíš taková herna v tělocvičně, nějaký říkačky, to chvilku vydrží, ale pak jde pobíhat, různé prolézačky, překážky, prostě taková ta opičí dráha, to se mu líbí a už jsme i malovali, to se mu taky líbilo.
Určitě by se bez toho obešel, ale potřebujeme nějaký kontakt s dětma. V létě to jde, to jich je na hřišti spousta, ale teď v horším počasí to beru jako velkou výhodu.

mauska
25. říj 2010

Naše malá je hodně stydlivá a opatrná. Velký pokrok udělala za půl roku na hřišti mezi dětma ale i co jsme začaly chodit do "kroužku" (říkanky, pohyb,...) první hodinu se vůbec nezapojovala, jen na mě visela a teď po čase je vidět že se jí to moc líbí a že se "otrkala". Takže za nás to má velký přínos v sociální adaptaci nebo jak to říct....DOkonce se už i nechá třeba pohoupat od paní učitelky, to dřív opravdu bez křiku nešlo.

sunea
25. říj 2010

Moj nazor je, ze to zavisi od povahy dietata. Prihlasila som sa a malym na cvicenie, ale uz sme s tym museli seknut, lebo len sme tam vosli, chytal hystericke zachvaty. Vyhodene peniaze. Inak je to cloviecik zvedavy, sikovny, motoricky zdatny, deti ma na ihrisku rad, aj sa medzi ne zapaja. Takze tak.

kristi
25. říj 2010

Mia zacala chodit vloni na tancovani - pohyb ji bavi, delaji tam proste kravinky, ktery doma nedelame. Od letosniho zari ma jeste pohyb. krouzek ve skolce ( zinenky, rozcvicky atd) a taky jeste pohybovy zaklady aerobiku...ja proste chci, aby se hybala a tancovala a aby se nejak pres tu zimu vybila pohybem...dle me to prinos ma

plavani atd jsme neprovozovaly, to ji nebavilo...nicmene i tak bych rekla, ze plave a potapi se lepe jak leckere dite, co chodilo na plavak

maly_prcek
25. říj 2010

Já teda nejsem moc kroužková a rozhodně nepotřebuju mít na každou aktivitu kroužek, ani mně nějak moc neláká pokecat si každý den o tom, jak nám pěkně čůrá/kaká apod. Jsem pedagog a tak si myslím, že jsem schopná vymyslet smysluplný rozvíjející program sama.

Akorát si myslím, že od cca toho roku dítě pořebuje být mezi vrstevníkama, aby se nějak sociálně utužovalo, zvyklo si, že nebude jenom po jeho, že jsou cizí děti, cizí hračky... 🙂

Z toho důvodu, protože nemám v okolí kamošky se stejně starými dětmi chodíváme od roku do MC do herny. Krom toho chodíme plavat (chodí s taťkou), to bychom doma neudělali, takový program. Ale víc jak 2 kroužky za týden fakt nechci... 🙂

kammka
25. říj 2010

jsem ze vsi, máme jen jedno auto , takže kamkoli jezdit by byl problém..párkrát jsme byli v herně v MC, ale krom toho, že si maminy co se tam znaly, pokecaly, jsem na tom nic neviděla.. batolata si hrála spíš vedle sebe, než spolu....doma máme zvířata, malá si hraje sama velmi pěkně. teď už teda chodí do školky, ale stále je nejradši se mnou doma.
takže odpověď: podle mně to smysl nemá, pokud má rodina pestrý život. a to my máme, jsme dost venku, moje dítě má podnětů mraky, hodně jí čtu, učí se básničky už dlouho, sama si je zpívá, pomáhá mi vařit, stará se se mnou o zvířata atd atd.... naše matky nás taky nikam nevodily a nemyslím, že bychom byly nějaké nedovyvinuté, že...
dost je to asi o tom, že se mezi lidi potřebuje dostat hlavně maminka 🙂

zofinecka
25. říj 2010

tak já strašně chtěla chodit s dcerou na plavání, tak jsme začali chodit od 3 měsíců na vaničky a to se ELi líbilo, pak jsme přešli do bazénu a ze začátku v poho a výsledek byl ten že později jak se děti začaly čím dál více potápět tak se začala bát a když jsme šli na bazen, tak se bála a dokonce se bála donedávna si i mýt hlavu a nechtěla aby se ji namočila hlava, natož aby si lehla do vany. Takže teď na žádný kurz nechodím. A je pravda že jak jsme byli malí my tak nic takového nebylo a žili jsme. My si radši zajdem ke kamarádce, která má taky dítě a jsme v poho. 😉

fiallinka
25. říj 2010

no, podle mne ale i kroužky "pro matky" mají docela velký smysl, pokud to teda dítě zároveň trošku baví... v mém okolí je až cvičení pro děti tak od roku a půl a malý na to kašle 🙂, takže nic... ale já osobně bych klidně něco přivítala, kam bychom spolu chodili - je to zase jiné trávení volného času, inspirace pro maminu, sociální kontakt...

ale i bez toho se rozhodně dá přežít 🙂

laska.nezna.hranic
25. říj 2010

my jsme začli chodit na cvičení a plavání od roka. ne proto, že je to zrovna v módě, ale oba potřebujeme i mezi jiné lidi. první až druhá hodina byla otřesná, brečel až pomalu přestával dýchat, tak jsem si říkala, že ho nebudu trápit, ale najednou se to začalo zlepšovat a já na něm s každou hodinou vidím pokroky. tak, jak se k bazénu vůbec bál přiblížit, tak po pár lekcích už ze sedu skočí do vody sám. časem snad dojde i na splývání. dává mi to trošku jistotu, že kdyby mi náhodou někam žbluňknul, nezačne panikařit, ale dokáže se alespoň něčeho zachytit, pokud by se nedostal ke břehu, což se mu může hodit. a cvíčo je dobrá příprava na školku, zvlášť pro děti, které nemají sourozence. taky se tam děti naučí nebýt závislé jen na mamince, takže si pak na učitelky lépe zvykají. ale samozřejmě je to vždycky o povaze dítěte a o tom, jak a kým je kurz vedený. ale od dvou let zvažuju spíš něco hudebně-tanečního, protože malý k tomu má dost sklony, tak pokud by ho to bavilo, tak ho v rozvoji jen podpořím. ale samozřejmě se dá bez takových kurzů obejít.