Holky, chci se zeptat, jak jste kupovaly své auto? Za hotové nebo přes úvěr? Bylo nové nebo ojeté? Nebo třeba jste si sjednaly leasing? Nelitovaly jste? Já vůbec nevím... kdysi jsme si koupily ojeté auto za 20 000, vydrželo nám pár měsíců. Byla to úplná blbost. Ted hodně potřebujeme auto a zatím si ho půjčujeme přes carsharing, ale není to dlouhodobé řešení. nejprv jsme uvažovali o pořízení si ojetého auta cca za 90 000, známy automechanik nám to rozmluvil, že pokud do toho jít, tak do novějšího ojetého auta cca za 150 tisíc. Co když to také bude chyba a za krátkou dobu bude potřebný servis za několik desítek tisíc? Pak jsme tuto variantu zavrhli a řekli si, že si třeba sjednáme operativní leasing, každý měsíc budeme platit kolem 6000 a žádné starosti se servisem, cena zahrnuje i pojištění... jenže jsme si pak zjistili, že je tam malý roční nájezd a my potřebujeme jezdit hodně. Pak přišla myšlenka o úvěr na nové auto, jenže obecně situace ve světě je tak nejistá, že vázat se na velkou částku v této době asi není moc rozumné. Prosím o zkušenosti. Mockrát děkuji ❤
@svetlanalana Ja jsem koupila predvadeci vozidlo. Bylo rok stare, jeste s rocni zarukou. To je v podstate nove auto, ale za mnohem mene penez. Sance, ze nebude nutne investovat do oprav, je tak celkem vysoka. Krome toho je samozrejme potreba zvazit, jaky typ auta je pro vas vhodny (napr. diesely se kazi vic, ale zase je levnejsi provoz). Drzaky jsou toyoty, naopak francouzske auta udajne spolehlivosti nevynikaji... je toho hodne ke zvazeni.
@meronym diesly se víc kazí? To si fakt nemyslím.... Záleží od daného typu motoru. To samé už dávné neplatí, že Toyota je držák, to už je dávno minulost. Stejně jak to, že francouzská auta se kazí. Už to dávno třeba u Renaultu není pravda a i ostatní značky na tom hodně zapracovaly. Ač je pravda, že po technické stránce to stále není úplně ono, ale zase mají jiné kouzlo... Záleží, co kdo od auta chce a očekává.
@blondynka400 Tak zakladatelka zjevne ocekava od auta spolehlivost, nikoli pouze ladne tvary. A ano, u dieselu je cela rada soucastek, ktere mohou delat problemy (turbo, EGR ventil) a ktere u benzinovych motoru proste nejsou. Podivejte se, jak si ojete toyoty drzi ceny, proc asi? Protoze riziko, ze bude nutne investovat do jejich oprav, je radove mensi. Ja uz toyotu nevlastnim, ale mela jsem dve a na rozdil od manzelova Fiatu nebo Peugeota nikdy servis (krome beznych prohlidek) nepotrebovaly.
Jde vidět, že možnosti máte najeté, ale neuvádíte, zda auto potřebujete koupit nutně (to se stalo nám, že jsme potřebovali mít auto do 14 dnů doma), k čemu budete auto vužívat atd., takže snad jen několik mých postřehů, když jsme kupovali auto. Pokud byste mohli platit 6000 měsíčně operativní leasing, tak tuhle částku můžete investovat i do splátky auta. V případě, že si vezmete úvěr v autosalonu, tak je to cesta nejjednodušší, často lákají na nulový úrok, ale je to většinou vykoupeno předraženým pojištěným, které musíte v dané výši platiti po celou dobu trvání úvěru - tedy nemůžete třeba po dvou letech snížit pojistnou částku. Velký TP musíte dát často do depozitu. Pokud si vezmete úvěr někde v bance, tak máte vyšší úrok, ale s autem si defacto můžete dělat, co chcete, sjednat pojištění, jaké chcete. Pokud ale auto potřebujete rychle, tak je třeba počítat, že u plno značek čekáte na dodání i více než půl roku (otázka je, zda to nyní nebude ještě déle). Za mne ideální, pokud nespěcháte až tak moc a nepotřebujete/nechcete nějaké specifické auto, počkat na výprodej modelu (tam se dá ušetřit pravdu hodně, hodně) a nebo třeba i nějakou předváděčku nebo některé značky nabízí třeba roční vozy, ale často se mi zdály ceny docela vysoké - osobně bych už raději koupila auto nové (často se to vyplatí, pokud chcete nějakou specifickou výbavu atd.). Nejvíce se mi osvědčily výprodejové modely - a výhoda - už je to vše "otestované" 🙂. Drřím šťastnou ruku ve výběru.
My kupovali po dvakrát auto v auto esa, a jsme spokojený. Prvně to byla Hyundai i30 combi 2011. Auto je když nepočítám běžné provozní náklady neporuchové. Naposledy, loni na podzim Peugeot partner teepee 2008. Velice slušné auto, na to kolik mělo najeto, a jak je staré. Všichni servisáci, co ho viděli a měli možnost ho projet, tak řekli, že super koupě. Vždy jsme pořídili na splátky. Takže máme doma 2 super neporuchové auta. Hyundai benzin 160 000,- nechávali jsme si dělat plyn. Peugeot 110 000,- diesel. Hlavně prodejci byli vždy velice vstřícný. Manželovi se rozsvítilo "ohnivé kuře" volal na pobočku, a že ho má hned přivést, že se mu na to na počkání podívají.
No, ja bych zas nesla do noveho auta... Vyhozene penize. Pravda, u starsiho chce nekoho, kdo tomu rozumí a je tam riziko, ze se splete, ale porad se mi v globale vyplaci.
@svetlanalana novější auta jsou na prd,samá elektronika,domácí kutil na tom moc neudělá. My vloni koupili fabii 1,4 55kw 16V,rv 2003 za 60tis. Druhá varianta byla 1,9 . Z toho důvodu,že to jsou spolehlivé motory a nějakou tu údržbu,jako olejovy filtr,brzdy si uděláme sami. Na zbytek máme známé. Jediná závada,která nás trápí je egr ventil,ale to mají skoro všechna auta. Předchozí majitel nepredchazel karbonizaci. Nešly povolit šrouby,teď už jdou,ale není na to čas
Hlavně si promyslet jestli nemáte svoje finance jestli si půjčit nebo leasing. Kolegyně si kupovala nové auto a když to přepočítávala tak leasing je prý zlodějina. Raději si vzala půjčku.
Máme na úvěr, ojeté, ale krátce a ve vybornem stavu, ne z bazaru, ale od autoriz. prodejce. 220tis. Do 100-150tis budes sypat penize do oprav.
operak jde i s vyssim najezdem, muz to tak ma, ma to auto jako pracovni. Akorát plati vyssi splátku, zkuste se domluvit. Je to fakt bez starosti. Ojetinu mas hop nebo trop
Z mých zkušeností bych do nového auta nešla. Mame bazarové auto 13 let staré my ho vlastníme cca 9 let a za tu dobu jsme do nej nedali ani korunu na víc. Když nepočítám výměnu oleje apod. A to máme diesla. Naši mají oba dva, také bazarova auta a také ještě s ním nebyli s poruchou v servisu. Naopak sousedka, která si pořídila fungl nové auto mají ho 2 roky, tak už ho v servisu měli 5×. Kamarád si pořídil také fungl nové auto měl ho 2 měsíce pak mu ho naboural bylo to na totatlku. A z pojištění dostal jen určitou čast a nepokrylo mu to celou částku za pořízení auta. Tak ze z mne bych volila bazarové. Ted uz jde i přes vin kód zjistit jestli nebylo bourane popřípadě jestli na něm nebyla velká oprava.
@blondynka400 no kámoš si koupil funglovku od Renaultu a po třech letech auto v šíleným stavu (má cca 70tisíc najeto).. kupovali jsme o tři roky starší, bazarový koncernový auto a je na tom mnohem líp a to má teď skoro o 170tisíc km víc 😀 určitě nás ale stály víc servisy než u nového, takže zase na zváženou
jako když už bazarový tak ale pořádně projet a prohlídnout.. takhle jsme si dovezli domů náš druhý bazarový poklad a málem mě to stálo motor - prasknul rozvodový řetěz - servis 30tisíc a auto stálo 180tisíc, takže žádná stará plečka.. člověk prostě nikdy neví a u bazarovýho je potřeba počítat s tím, že se po koupi musí udělat minimálně ty rozvody, případně brzdy, provozní kapaliny a tak
Děkuji za všechny komentáře
@jijulka kolik tak cca platí? Můžeme si dovolit tak maximálně 6000, nevíte, jaký nájezd má? Děkuji
@svetlanalana 30000km,bez servisu, 5000 spoluúčast, 5225 měsíčně včetně DPH, celkem 120tis km na 4 roky
Pokud uvažujete o škodovce, doporucim program Škoda plus. Jsou zde mj. vyzkoušené ojeté vozy s certifikátem Cebia. My jsme zde na radu koupili a zatím spokojenost.
@svetlanalana ahoj, my teda kupujeme auta tesne po leasingu co se vraci leasingovce. Auta maji najeto ruzne, stari 3, 4 roky. Ceny polovicni nez u noveho auta a mega vybavou, jako kazde sluzebni auto. jdou vzit i na leasing. Hlavne tyhle auta chodi pravidelne na autirizovane servisy, takze jsou většinou fakt v poradku. K odberu vicemene treba do tydne, nez se vyridi papiry. kdyby jsi chtela kontakt dej vedet o dvou bych vedela.
Měli jsme dvě auta na operák, poslední jsme koupili normálně. V bazaru bychom nekupovali nikdy, jedině z programu jako má Škoda Plus, nebo od jiné značky předváděčku ze salonu. Jen u operáku pozor na nájezd. Pokud není vysoká splátka, pak účtují docela raketu za km navíc (my jsme u jednoho auta dopláceli 12,5 tisíce).
My třeba koupili i30 v kombíku v roce 2014, když vyprodávali model, za 290 000 a v roce 2019 jsme ji prodali za 220 000 a to byl lakovaný bok. Z bazaru to prostě máte risk a nikdo mi to nevymluví. Na nové auto máte záruku - standard už je dneska záruka třeba pět let a u i30 jsme poslední den záruky reklamovali výplň opěradla (na jednom místě slehla) a opraveno v záruce. Pokud se má nové auto "posr..", tak se to většinou projeví během té záruky. Málokdy se Vám najednou začne kazit až po x letech. Ale samozřejmě, jsou lidi, kteří si kupují jenom firemní vyřazená auta, někdo kupuje jen 2lteá auta a nedá na to dopustit - ale většinou jsou to lidi, kteří ty auta často střídají a každý třeba čtyři roky kupují nové auto, kupují to třeba na firmu atd. Tam se zvažují při koupi i další možnosti - daňové dopady atd. My kupujeme auto, aby nám vydrželo aspoň 10 let bez nutnosti oprav (kromě provozního opotřebení), takže za mne nové, ale hledáme nebo čekáme na nějaké výhodné nabídky.
@meronym ladné tvary 😀 To už dávno u francouzských vozů neplatí, stejně jako to, že nejsou spolehlivé.... Ač etalon spolehlivosti nejsou, to je pravda, jenže to bohužel už není skoro žádné nové auto a ty rozdíly mezi značkami se hodně srovnali a navíc se hodně liší model od modelu a i od motoru. Ad diesel x benzín. To mluvíš o motorech x let zpětně a porovnáváš atmosferický benzín versus naftu, jenže atmosféry se v dnešní době skoro už nedělají, takže turbo máš i benzinu, stejně jako třeba filtr pevných částic. A co to spolehlivosti a trvanlivosti jsou ty dnešní malé turbomotůrky celkem nic moc, to dost často zlatá nafta. Ač osobně bych nechtěla ani francouzské auto a v současné době ani naftu, tyto názory, které platily přes x lety mne fakt vždy pobaví.
Ad Toyota, ty staré ano, ale to jsou auto stará 10 let, mluvila jsem o nových autech. Stačí se kouknout do žebříčků spolehlivosti, nedávno bylo jedna Toyota v testu, kde najedou 100 tis km a pak jí rozeberou a byl to dobrý hnus... Jediné z čeho "těží" je to, že jako jedna z mála firem pořád drží atmosferické motory, ale to jenom pro malou část lidí, protože ty motory jsou na dnešní dobu líné, ač souhlasím s tím, že v jejich podání jsou skoro nezničitelné.
@dashyyy vždycky je to na zváženou. Já neobhajuji francouzská auta. Osobně bych si je nekoupila, ani ne tak kvůli spolehlivosti (auto mám max dva roky a jde vždy do světa), spíš ale kvůli jízdním vlastnostem, ač i tam jdou hodně nahoru, stejně jako korejci, ale pořád tomu něco chybí... I když ono dnešní koncernové auta na tom nejsou o moc lépe 😀 Ono je to kus od kusu, některé se podaří a některé ne no...
Já za poslední 5 let vystřídala asi 8 aut (všechny nové, operativní firemní leasing) a nebylo jediné, co by nemělo nějakou mouchu (všechno německá auta). Každopádně vše bylo vždy opravenou v rámci záruky, takže by to soukromého majitele nic nestálo. Ale co by bylo po záruce, to čert ví. Každopádně i u stejného modelu byly rozdíly, asi jsem hlavně jednou měla "pondělní" výrobu 😀
Přijde mi tím dražší auto, tím větší problémy.... Známému třeba po půl roce odešel u nového BMW za 4 mil motor.... Občas zlaté staré plečky, jak tu někdo psal 🙂
@blondynka400 V podstate jste nenapsala nic, co by bylo v rozporu s mojimi tvrzenimi, ackoli jsem to podala zjednodusene. S vasim poslednim prispevkem souhlasim. PS: Mam Volvo S60, r.v. 2017, zatim spokojenost.
@blondynka400 Tak dle zkusenosti v okoli bych BMW prekrtila na “Budes Mit Vydaje”. Obdobne Range Rover me neprijemne prekvapil poruchovosti.
@blondynka400 my máme dva koncerňáky a vyměnili jsme je za dva starý koncerňáky v podstatě kus za kus a až na moje TSI (což jsme věděli hned od začátku, že to je průser, ale nemohli jsme si pomoct 😀), do kterýho jsme teda museli trošku něco nasypat, si nemůžu stěžovat 🙂
Hele, on to stejně bude kus od kusu. Táta si kdysi koupil novou Octavii. Byla super, roky vydržela, a už by do ní musel investovat korunu. O dva roky později se koupilo stejně auto pro mámu a každý půl rok se na něm něco vysypalo. Řešili to i v servisu a prý vadná výrobní série. Takže letělo z domu.
Jinak my s manželem na nové nemáme (navíc si myslím, že jen co auto koupíš, rychle padá jeho hodnota). Vždy jsme kupovali ojeté. Přes známého z Německa. Jediná audina nám trošku zlobila, jinak všechno super auta.
Bazary bych úplně vynechala, tam je to kolikrát naleštěný šrot.
Já mám auto na klasicky leasing. Je to predvadecka, najeto 6tis, rok a půl po výrobě. Takže vypadá úplně jak nove, i když to není nejnovější model. Platím 9990.- a mám to na 4 roky, teď už rok a půl splaceno. Operativní leasing se vyplatí podnikatelům, daji si to nákladu. Jinak se operák nevyplatí. Je to drahy pronájem auta. Peníze vyhazujes do vzduchu. Moje auto po roce a půl najeto 45tis a ani jedna závada. A o to mi jde, vozim deti a potrebuju spolehlivý vůz. Než bazar, kdy se za rok vylopnou skryty vady. Jinak pojistku platím 3800 ročně.
@gracinka7 souhlas stejný model, stejná motorizace jedno o půl roku mladší a mladší bylo super, starší tragédie. Jak jsem psala, asi "pondělní" výroba, jak jsme v automotive říkávali 😀
@meronym ono BMW začalo hrozně šetřit na použitých materiálech. Je to záležitost cca 3-4 roky zpět. Na to, že to má být prémiovka, tak je to šílené.... A i hlavně, jak se pak k opravám staví, co vše uznávají/neuznávají na záruku
@svetlanalana z toho co píšeš těžko říct, píšeš o úplně odlišných možnostech. Neudáváš své finanční možnosti, to kolik měsíčně najedete, na co vše auto potřebujete..... Já osobně jsem pro nové auto, když to finance úplně nedovolují, tak předváďěčku, kde člověk pár desítek tisíc ušetří (a občas se dá hodně dobře koupit skladovka a nebo když model konči a už je nový, dávají velké slevy) a nebo pak nějaký vrácený operativní leasing, max 3 roky starý. Osobně bych do ničeho jiného nešla, ale je mi jasné, že občas to finance neumožňují......