Milé maminky, prosím vás. Paní si u mě objednala pár věciček pro mimi a sportovní stroj steper. Paní jsem čekala měsíc na platbu. Během té doby se na nic neptala / neměla žádné otárky či dotazy). Vše jsem měla v popisu uvedeno. Paní přišel balík a čekala trošku něco jiného ( jiný tip) Ale měla k dispozici fotky a popis. Vše bylo v pořádku, plně funkční bez vad. Chce po mě vrátit peníze, že je prý nespokojená, ale jako reklamace mi to nepřijde. Kdyby se zbožím něco bylo, věc je jiná. Ale pokud si koupím malou velikost a nezeptám se na rozměry, tak za to přeci prodejce nemůže? Prosím o radu, jak to mám vyřídit.
Měla se poptat,času měla určitě dost
😉
osobně, také jsem párkrát koupila věci, které jsem si myslela, že budou vypadat jinak, ale pokud to nebylo v rozporu s popisem a obrázkem, ani by mě nenapadlo reklamovat jen proto, že moje představa byla poněkud jiná. Je to jen na tobě, jestli jí vyjdeš vstříc, žádné právo na to nemá...a myslím, že taková by měla nakupovat v obchodě a ne přes bazárek. Já bych to řešila asi tak - paní bych odpověděla, že pokud očekávala nějaký konkrétní typ, tak měla měsíc na to se zeptat. Však co, může to prodat dál.......................
@kettynka1234 Ahojky, tak pokud prodejce opíše věc tak že tomu odpovídá skutečnost (nemá poškození, event. poškození má a uvede v popisu všechny), napíše velikost tak jak to je na štítku, a pod. a i přesto to někomu "nesedne" , tak reklamace je neopodstatněná !
To znamená, že pokud zboží odpovídá popisu, vše je OK. Pokud kupující něco kupuje, může si případně vyžádat doplňující informace, které mu v popisu chybí. Pokud to tak neudělá, je to na jeho škodu. Rozměry nejsou povinné, velikost je nutná už v zadání inzerátu, a každý ví, že velikost S není vždy S a podobně.
Pokud však prodejce zamlčí a neuvede vady, nebo popíše míry špatně, nebo lže o stavu věci, to je už jiná věc, tehdy je reklamace na místě.
Takže pokud věc vezmete zpět, je to jen vaše dobrá vůle, pokud nevezmete, bude to Ok, protože z vaší strany k chybě nedošlo.
Na reklamaci jako takovou právo nemá. Záleží jen na tvojí dobré vůli, jestli zboží přijmeš zpět a peníze vrátíš.