Mám předškolního syna. Má dg. vývojovou dysfázii a k tomu zatím nic. I když podle odhadu psycholožky by ještě mohl být ADD nebo ADHD. Dělal testy školní zralosti, testy inteligence... Psycholožka se u něj vyjádřila, že je v určitých ohledech nadprůměrný (dostal se na úroveň testů až pro 10leté děti a zvládal to s přehledem - přitom jsme to dělali pozdě odpoledne, byl unavený a nesoustředěný). Podle současných měřítek se prý jedná o nadané dítě. Padlo i vyjádření o "dvojí výjimečnosti".
Syn bude mít odklad. Proto se ptám. Nenudily se vám pak takové děti ve škole? Syn je živější, je to klaun, proto se bojím, že bude věci umět a bude zlobit. I mě napadlo, že bych ho vzdělávala doma, a pak by šel do druhé až třetí třídy do školy.
Máte některá s tímto zkušenost?
@zuzkasim na základě velké nemocnosti. Má oslabenou imunitu, chytne vše, co kolem něj prolítne, ve školce je tak týden za dva měsíce. Proto zvažuju to domácí vzdělávání. Plus ta dysfázie ještě dělá neplechu - má širokou slovní zásobu, ale špatně mluví - jak gramatika, tak výslovnost. No a má velice špatné soustředění. Nezvládá ani 2 minuty, všechno ho rozptýlí. Ve třídě bude 25 dětí, to bude mít spoustu vzruchů. Aktuálně je na tom jako průměrný předškolák, ale pořád dohání skluz, co má kvůli dysfázii. Ale dělá skokové pokroky.
Já bych se domácího vzdělávání jen kvůli pořád omílané socializaci nebála. I domškoláci se sdružují a spolupracují...
@olga_ jelikož je aktuálně syn ve školce průměrně 2,5 dne za měsíc, tak tam ta socializace dost pokulhává. Takže o to mi opravdu nejde.
Spíš mi jde o to okolo. Jak to dítě zvládalo po odkladu a tak. Syn bude určitě při vstupu do školy umět číst. Teď napočítá do 100, o Vánocích napočítal do 10 a ještě chyboval. Prostě aktuálně dělá velké pokroky, takže za rok bude mít náskok.
zkuste na facebooku skupinu nadané dítě, tam vám poradí.
2,5 dne za mesic? Tak to je masakr.. Ale k veci - syn ve skolce povazovan za obyc dite, ktere navic u niceho nevydrzi a ja matku, co keca. Ve finale mi to nedalo,kdyz scital a odcital cisla do 1000 (priklad - kdyz pujdes do obchodu a budes mit 700 Kč, zaplatis 632, tak ti zbyde 68), Tak jsem si "vysetreni" zaridila sama. Mimoradne nadane dite s poruchou pozornosti. Na svuj vek mel v normalu jenom prostorovou orientaci, zbytek byl vyrazne nadprumerny. Neumel vyslovit L,R a Ř. Ale slovni zasoba a vyjadrovani mel perfektni. Do skoly sel, nudil se. Spis zpetne muzu litovat, ze jsem ho nenaucila psane pismo a nesel rovnou do 2.tridy.. Ted je v 5. tride, vyrusi ho ve skole snad vsechno, jedine pokud cte, tak nevnima svet kolem sebe. Takze prvni trida urcite ano, pokud mas mozost ho ucit doma, nebo nejake mensi komunity, tak bych to zvazila, muze to byt fajn krok, malinky kolektiv. Nevim, odkud jsi, ale zkusila bych hledat komunitni vzdelavani ve vasem okoli..
@evaviki u syna to ještě není tak výrazné, dohání problémy, které mu způsobuje dysfazka.
To, co popisujes, je první syn. Ten byl výrazně napřed (učitelky ve školce byly v soku, když zjistily, že čte), ale ze školy nosí trojky a čtyřky, protože se nesoustředí, takže on neudělá ani jednu chybu v y/i, ale zapomene na všechny háčky a čárky.
Komunitní vzdělávání tu není, ale mám možnost, že by ho učila učitelka prvního stupně ZŠ.
Na základě čeho bude mít vlastně ten odklad? Není možnost najít nějakou alternativní školu? Vzdělávat doma ho samozřejmě můžeš, je otázka, co si od toho slibuješ (bude mít dítě možnost začlenit se do kolektivu?)