Domácí násilí u synovy spolužačky. Dá se s tím něco dělat?

18. pro 2021

Pěkný večer,
syn se nám dnes svěřil s tím, že mu jeho spolužačka řekla tajemství. Její tatínek bije maminku. Úplně se mi udělalo zle, holčičce je teprve 6 roků a má mladšího sourozence. Její rodinu neznám, ale hodně se mě to dotklo. Sama pochazím z rodiny, kde se toto dělo a žádné dítě by to nemělo zažít. Už jsem kontaktovaka třídní učitelku. Zajímá mě ale, zda nemáte s podobnou situací zkušenost. Dá se s tím něco dělat, pokud se to potvrdí?

mourovatakocka
18. pro 2021

Zkušenosti nemám, ale byla bych s alarmováním velmi opatrná a dobře vážila slova při rozmluvě s učitelkou.

barmil
18. pro 2021

Učitelka má při takovém podezření povinnost informovat ospod a ten zahájí šetření. Není to legrace, rodiče budou vyšetřovat a děti mohou klidně skončit v ústavu, na přechodnou dobu, než se to došetří a určí se, zda mohou v rodině zůstat, nebo se bude hledat příbuzný, nebo pěstoun, který by si je vzal.
Já bych si nejdříve všechny informace dle možností ověřila, než bych to poslala dál, můžeš všem zúčastněným hodně ublížit, i když to myslíš dobře.

autor
18. pro 2021

@mourovatakocka
@barmil Dekuji za nazor. Ja jsem pani ucitelce napsala, co mi syn rekl a zeptala se, zda se to da nejak proverit. Nejdrive jsem konzultovala s krizovym interventem, ktery mi to doporucil. Pani ucitelka mi napsala, ze o tom promluvi se skolnim psychologem. Samozrejme nikoho nechci obvinit, nebo nekomu ublizit, ale ani mi neprijde spravne to nechat uplne byt. Podle krizove linky v tomhle pripade neni ohlasovaci povinnost. 🤷‍♀️ Snad jsem to tedy neudelala uplne spatne. Deti podle vseho nebije.

autor
18. pro 2021

@barmil
@mourovatakocka Jen chci teda dodat, ze pani ucitelka je rozumna zenska, ktera sama psala, ze to muze byt jen nedorozumeni, ale ze je rada, ze o tom vi a domluvo se s psychologem. Nemyslim, ze by nekoho obvinila.

merope
18. pro 2021