Ahoj, mám dotaz ohledně určování poštovného u věcí objednaných v bazaru. Omlouvám se, asi jsem natvrdlá, ale nějak nechápu, jak mám předem účtovat poštovné, když chci platbu předem. To objednané věci zabalíte, zvážíte a teprve pak kupujícímu oznámíte konečnou cenu??? Ještě jednou se omlouvám, jsem v tomhle začátečník ☹
jo a ještě jedna věc mě napadla, do čeho balíte?
@terezkax Já když posílám balíky (nesouvisí to s MK), tak balík normálně zvážím a případně přeměřím, když si nejsem jistá. Teď už teda často odhadnu váhu předem. Když jsem si ještě nepamatovala, kolik je poštovné pro určitou váhu, mrkla jsem do tabulky - mám vyloženě knížečku z České pošty, kde je poštovné rozepsané.
Velikost odhaduji a pak spočítám poštovné dle kalkulátoru ČP. Taky se občas seknu ve svůj neprospěch. Když jsem omylem účtovala vyšší poštovné, nabízela jsem vrácení přebytku.
Obaly recykluji - balím nejčastěji do igelitových pytlíků a tašek, větší kusy pak do krabic. A ty největší nabízím pouze pro osobní odběr.
@terezkax Řekni si na poště o tu knížečku s poštovným. Brzy už si budeš pamatovat, kolik stojí balík do kila, kolik 1-2 kilový atd. Pak tam jsou ještě rozměry....když je to do tloušťky 5 cm, tak se to počítá jako psaní, tudíž je poštovné výrazně nižší, pak zase rozměry (součet všech 3 stran balíku) nad 90 cm - to už se bere jako cenný balík.
Když budeš něco prodávat, můžeš klidně napsat cenu zboží zvlášť a k tomu + xxxx poštovné. Někdo si to poštovné účtuje třeba i víc,než skutečně zaplatí, bere to tak, že navíc účtuje balné, protože s tím má starosti, shánění krabice, izolepu, dovézt to na poštu atd. To už pak záleží na každém.
Ještě jeden dotaz ohledně zdejšího bazaru. Teď jsem zadala inzerát, ale v celkové nabídce se nezobrazuje. To mi ho musí někdo povolit nebo jsem jenom něco neodliklikla?
tak už je to ok 🙂
Ještě jednou všem děkuji za cenné rady. 😵