Dobrý den, právě se rozhoduji, jestli jít na přírodovědné lyceum nebo na gympl, v budoucnu bych chtěla jít na medicínu. Co je podle vás lepší a proč?
Gymnázium, lepší příprava na vysokou
Já vim, že je lepší gympl, ale bojim se, že mě třeba nevezmou na vysokou a já vlastně nebudu nic. Ale prostě mě to víc táhne na lyceum, ale nevím.
@terka97 ze stejného důvodu jsem kdysi zvolila lyceum. Já tedy technické, protože jsem chtěla studovat technickou VŠ. Rozhodně nelituji. Ale později z pozice vylučujícího na VŠ musím říct, že nejlépe připraveni jsou absolventi gymnázia.
@sirinfirst v teoretických předmětech. Já jsem též technik, a volila jsem rozhodně radši průmyslovku. Na vysoké nás byla polovina z průmyslovky a polovina z gymnázií, Gympláci sice váleli matiku, ale naprosto se nechytali na praxích. Na medicíně bude mít gymnasista asi více výhod, nicméně si myslím, že kdo bude chtít, dá to v pohodě i s lyceem nebo jinou podobnou střední školou. Naopak gymnasistovo uplatnění v praxi po maturitě bude bídné...
Pokud Vás to víc táhne na lyceum, šla bych tam. Třeba můj bratranec udělal stavebku a na vs se dostal na architekturu. Rikal, že lidi z gymplu byli v háji, protože měli možná všeobecnej přehled, ale stejně jim to u zaměření nestačilo, za to on byl v klidu.
Momentálně už řeším podobnou věc s dcerou. Zajímá ji veterina, ale na gymnázium určitě nepůjde. VŠ se teprve uvidí, to není vůbec jisté. Nejspíš půjde na střední školu s přírodovědným zaměřením na veterinářství, i když jí třídní posílá spíš na gymnázium. Ale z praktických důvodů se kloníme spíše k odborné škole.
Asi bych šla spíš tam, kam tě srdce táhne. Já mam ekonomické lyceum a na VŠ jsem šla na německou a francouzskou filologii. A tam to bylo úplně jedno kdo tam šel z jaké střední školy. Já jsem byla celé prázdniny v zahraničí, takže jsem měla znalost jazyka lepší než gympláci.
A jaké je uplatnění z přírodovědného lycea?