Ahoj holky, budu dělat kurz asistent pedagoga a v rámci tohoto kurzu je nutná praxe 40 hodin. Máte někdo zkušenost, jestli je lepší si vybrat praxi v MŠ,ZŠ anebo je lepší přímo ve speciální škole, nějak se nedokážu rozhodnout, nemám zkušenost, je to ve speciální škole o moc náročnější ? Moc děkuji za každou reakci.
Já teď budu nastupovat na ZŠ. Syn měl AP v MŠ a pak byl rok ve speciální. Tam měli na 7 dětí učitelku a asistentku, asistentky byly i v družině. Já bych asi volila to,co mi je bližší. Každé má svoje specifika.
Zítra akorát jdu obhajovat závěrečnou práci 🙂 Praxi jsem si rozdělila různě - vím že bych nedala MŠ, to mě nebaví, to jsem rovnou vypustila. Pak jsem obvolala školy v okolí a ve všech mi vyšli vstříc, chtěla jsem vidět práci asistentek s různými typy žáků a různých tříd, takže jsem to vzala od první třídy až do deváté a ještě jsem strávila pár dni v Montessori třídách. Trošku jsem to přešvihla, měla jsem hodin asi 80 , ale nenechávala jsem si psát vše.. Speciální školy u nás v okolí nejsou, nemám srovnání. Rozhodně využij té možnosti a projdi toho co nejvíc, bav se s asistentkami, to mi taky hodně otevřelo oči a sebralo nějaké ideály 🙂)
@dagikk kurz teda nemám, ale jsem speciální pedagog a pracovala jsem i jako asistent.... A asi tak - nezáleží až tak na škole, jako na dítěti. Měla jsem dítě, které asistenta prakticky nepotřebovalo, ale taky mentálně postižené v běžné škole, a to bylo úplně jiné. Kolegyně měly i děti s poruchami chování, a to bylo zase něco úplně jiného. Dál nevím, jak moc se dávají asistenti do mš, ale třeba my teď jdeme do spc... A jestli jí ho dají a půjde do běžné mš, pro asistenta to nebude leháro. Stejně tak nevím, jak to je v ZŠ praktické, a už vůbec ne ve speciální. Dávají se tam vůbec asistenti? Každopádně na praxi bych šla do běžné ZŠ, kde asi mají nejvíce zkušeností.