Hezký den všem, přemýšlím nad jednou věci… pracuji v jedné firmě, kde komunikace s externí účetní je opravdu hoooodně špatná, některé věci ji chybí, dožaduje se dokladu na např.300 Kč, ale doklad na 8 tis.Kč nepotřebuje… atd., je to opravdu dost.
Dělala jste si některá kurz/skolu/rekvalifikaci na účetní??? Dá se to “nějak naučit”? Jak moc je to těžké? Nejde o peníze nebo delku, spis prakticky. Dělám administrativu, podklady, občas faktury (ale v minule práci byly faktury často, ale v jiném programu), takže pár věcí vím. Šlo by hlavně o zjednodušení věci a větší kontrolu výdajů/prijmu firmy, např. Každý měsíc.
Kde jste něco takového dělaly? Stalo to za to? Nelitujete?
Děkuji za každý pohled, názor, zkušenost
Ps. Od šéfa mám zelenou, dělám na částečný úvazek, takže by kromě práce přišly i peníze, navíc jde o malou firmičku
Jako takhle, v kurzu se rozhodne nenaučíš praxi. Pokud toužíš být jedinou účetní ve vaši firmě bez předchozí praxe tak jsi sakra odvážná. Ono to vypadá jednoduše ale není....
Navíc pokud se nevyznám v daních (což předpokládám ne) tak stejně tu externí účetní budeš potřebovat pokud jste plátci DPH popřípadě jiných daní v průběhu roku. Potom zpracování daňového přiznání, závěrky, výsledky ...
Pokud bys měla pracovat jako samostatná účetní a měla dělat všechno (mzdy, DPH) a nikdy jsi to nedělala a neměla bys nikoho nad sebou, kdo by ti poradil, tak si to představit nedokážu. Radši bych vyměnila externí účetní.