Ahoj, zkoušíme naši malou (3roky) učit poznávat barvy. Sem si říkala že sme mohli začít aji dřív, ale co už.... Jenže nevím jak na to. 3x jí ukážu červenej balonek a ona stejně řekne že je žlutej. Tak nevím kolikrát jestli si ze mě dělá srandu nebo co, protože občas ty barvy řekne pěkně a za 10 minut jakože už zase neví... Budu ráda za každý zkušenosti. Díky
Ahoj, Vojta se to naučil asi dva měsíce před třetíma narozeninama a to jen díky autům. Dřív než barvu poznal jestli jede ford, škoda nebo opel a tak podobně, takže jsem to začali rozvíjet na to, jaký ford, jaká škoda apod. Předtím ho barvy vůbec nezajímaly, na autech mu to přišlo děsně zajímavý. 😀 Takže doporučuju najít něco co malou baví. 😉
Ahojky, malé jsou dva roky a asi před měsícem jsme začali s barvami....nevím, jestli to není brzo...všemu říkala bílá, protože to jediné uměla říct....teď už se k bílé přidala i černá,červená a zelené....zbytek zatím neumí říct....Tím že neuměla názvy barev říct,tak jsme přirovnávali....bílá jako sníh, červená jako pusinka, modrá jako nebe, žlutá jako kačenka, zelená jako tráva, černá jako tma, hnědá jako čokoláda....když se jí ptám, tak vždy řeknu...tohle je třeba žlutý balónek jako...a čekám, co malá na to...někdy se trefí, někdy ne...někdy dokonce překvapí, že sama řekne a trefí se...ale to je zatím jen náhoda....🙂 A souhlasím s názorem coxi....najít něco, co malou zajímá a do toho zapojit barvy....A pak různé hry...třídění....nevím,sama také jen zkouším....🙂
Ahoj náš tříletý klučík se barvy naučil sám od sebe asi ve dvou a pul roce.Od dvou zná všechna písmenka a čísla.Nikdo ho to neučil asi to odkoukal.Ted válí geometrické tvary a dopravní značky.Zase ale špatně mluví,už sem ho objednala na logopedii.Každý dítě je hold jiný.Nakonec se to naučí všechny.
Ahoj holky, barvy jsem začala říkat (ne učit) v roce. Začíná se jednou barvou, obvykle červenou. Když ji zvládne, přidá se další barva. Až se řeknou 4 základní barvy: červená, zelená, modrá, žlutá.
Dobré je přirovnání zelená travička jako apod.
Zpočátku dítě neřekne aktivně, že to a ono je červené, zná barvy pasivně.
Např. "podej mi červenou pastelku", když podá správně, zná již jednu barvu a dál se pokračuje.
Pak umí dítě barvu ukázat (ukaž mi, která čepička na obrázku je červená?)
Kdy má dítě znát barvy - tím bych se neřídila, spíš bych řekla, kdy je rodič začne učit...
My učili v jesličkách děti od roka. Tedy učili... zpočátku jde spíš o seznámení se s barvami, aby si osvojily názvy a postupně je uměly správně přiřadit. To znamená říkat to pořád, při každé příležitosti - při oblékání (oblékneme to žluté triko?), při obouvání, hraní, prostě pořád. 😉 Venku ukazovat trávu, a že je zelená apod.
Já malýho "otravovala" s barvama furt: Jéé, to je hezké červené autíčko. Podívej, dáme dneska tyhle moré ponožky... a tak... 😉
Hedu barvy začaly bavit tak kolem dvou let, ty základní uměla docela rychle. Pak se jí občas pletla hnědá a fialová 😉 . Ale myslim si, že je to o zájmu... jako některé děti reagují třeba na čísla nebo značky aut, tak pro někoho jsou zajímavé barvy. A jde to osvojit při popisování jakýchkoli věcí, prostě dát jako přídavné jméno tu barvu 🙂.
Taky věřím, že hodně věcí se naučí ve školce. Heduš teď sama začala počítat do patnácti a vyjmenovávat dny v týdnu a to ode mne v životě neslyšela 😀 ,ale stačilo 14 dní ve školce a bylo to 😉 .
petr ted ve dvou letech pozná 4 základní barvy, většinou trefí a vybere správnou, ale obvykle začne dělat srandičky a plete to schválně...nevím, kdy by to měl umět, ale asi je to jedno, ne? až bude sám chtít, zvládne to. mu věřím🙂))). hodně se ted snažím přidávat ke všemu barvu (červené jabko, zelené auto, modrý slon...), občas vyndám 4 barvy z kostek a hádáme, která je červená? (zelená,modrá,žlutá).
Kluci mají 2 roky a 2 měsíce a poznají červenou, modrou, žlutou, zelenou (ta jim dělala dlouho problém), oranžovou, bílou, a když se zadaří, tak fialovou. Taky se je naučili především na autech 😀
Myslím, že tak před druhým rokem je optimální začít - samozřejmě formou hry, na něčem, co děti zajímá, ne to do nich hustit 😉 Tak hodně štěstí!
Ahojky, tak náš synátor umí bílou, žlutou, červenou, černou, hnědou, stříbrnou, zlatou, modrou, zelenou, fialovou. Prostě jsem mu říkala, jakou barvu má auto, pastelka a podobně. Ne, že bych to do něj houdala, ale říkala jsem mu to automaticky 😉
Bufi, třeba ti dcerka taky dělá naschvály, ono to trochu taky patří ke vzdoru, že ti naschvál řekne, že neví anebo jinou barvu, chce to jen trpělivost, neboj, však ono se jí to do té hlavičky vejde a překvapí tě 😉
Vanda umí barvy asi půl roku, já jí začala říkat co má jakou barvu a ona se rychle chytila,baví ji to doteď
naša Viktorka vedela v roku pol rozoznat modru a červenu.
v 2rokov poznala všetky vrátane prídavných farieb.
Ahojky,
náš malej se naučil barvy víceméně sám a to někdy mezi 18 a 21 měsícem. Je teda pravda, že jsme třeba stavěli komín z kostek a vždycky jsem mu říkala, jakou barvu mají, nebo ho moc zajímali auta, tak jsme i venku říkali barvy autíček. Nejdřív poznal žlutou barvu, protože tu měl nejradši a chtěl všechno žluté. A samozřejmě zezačátku neříkal, auto je modré, zelené... Ale já mu třeba při hraní řekla, podej mi červenou kostku, tak ji podal, nebo namalujeme žluté sluníčko, podal mi žlutou. Ale to trvalo asi měsíc, pak začal barvy sám říkat a dohadovat se se mnou, že nepodá červenou kostku, ale modrou...
Jen se mu doteď plete barva hnědá a šedá, nebo spíš je říká naopak, hnědé řekne šedá a šedé hnědá.
Neučila jsem ho barvy podle něčeho - třeba žlutá jako sluníčko, nebo bílá jako sníh. Protože mi klidně řekl, že sluníčko večer ale není žluté, že je spíš do oranžova.... Nebo že sníh, když počůrají pejskové, tak je žlutý a nemusí být bílý...
Ještě musím dodat, že malej hodně brzo mluvil celá slova a věty, takže asi taky tím se urychlilo, že barvy začal tak brzo říkat.
u nás to uměl hodně brzy, v 15M správně vytahal pastelky u tchýně a to jsme na něj zírali jako na zvjevení. Od té doby to občas ví občas neví...Klasicky bych komentovala co má jakou barvu na začátku a po nějaké době zkusila, jeslti dobře ukáže...tak jako se vším..
Ahoj, tak u nás jsme začali s barvama nedávno...dřív ho to vůbec nezajímalo. Teď to děláme formou hry - venku ukazujeme auta a říkáme barvy, oblečení, obrázky¨v knížce......zatím je to takové nijaké, všechno je většinou červené 😀 , ale myslím, že platí rčení "opakování je matka moudrosti" a do nástupu do školky to vychytáme
Svůj příspěvek nepovažuju za odbočení od tématu, protože otázka zněla, jak dítě naučit barvy a právě tyto hry pomohly mým dětem naučit se barvy a ještě z toho měli radost.
Ja jsem malou taky barvy neucila, ale tak nejak pri povidani a prochazkach venku, tak pri cteni knizek se je naucila sama. Okolo 18ti mesicu vedela nektere barvy, kdyz pocitala auta venku pri prochazce. takze hodne knizek a pomalinku se trebas ptat a popisovat obrazky, pokud udela chybu, radeji se zasmat nez byt nervozni a drtit to do ni. Ja byla trosku na nervy, kdyz M nedokazala poznat cisla do 10ti, pocitat umela, ale vizualne ani ranu. Rekla, jsem si, ze musim zvolnit tempo a tak nejak to prislo samo. Dneska zna barvy uz i cesky. At vam to jde. Koukam, ze mas rocniho chlapecka, mozna by bylo dobre tohle delat spolecne nad knizkama ci uz kresleni pastelkama, mozna bude mala chtit byt lepsi a bude ucit brachu 🙂
ahoj nevim od kdy nejlepe ucit deti barvy,ale u nas na trilete prohlidce to doktorka po malem chtela,nastesti to umel..
Můj malý se ve 20 měsících naučil rozeznávat 12 barev a to díky 12 barevným voskovkám. O měsíc předtím se naučil 4 barvy a to díky tátovým barevným hmoždinkám 🙂
u nás je to podobné, barvy zkoušíme už dýl, ale prostě jí to nebaví, ani se na to nepovídá a odpoví žlutá, už jsem to řešila s dr., říkala do 5 let, ale když doplňuje barvičky do obrázku, tak to udělá správně, všechny barvy i pěkně k sobě rozdělí, takže já to moc už neřeším, ono to přijde samo, hlavní je, že vidí dobře
Ahoj, my máme 3 roky a taky občas pozná základní barvy správně, a pak je najednou vše bílé🙂))
U nás ve 3 letech dcera barvy zná docela dobře- začali jsme trénovat zhruba ve 2letech. Nejprve znala červenou (měli jsme zasázená rajčata kolem zdi a mohla je otrhat, až když byla červená jako ta cihla za nimi). 🙂 A pak se to tak nabalovalo. Šli jsme na procházku a říkali si, jakou barvu mají věci kolem nás. Třeba pampeliška je žlutá jako sluníčko, list je zelený jako travička. Pravda, nejprve teda neříkala název barvy, ale řekla např. že je to černé jako krteček. 😉
Docela rádi mají děti, když jim na velký papír namaluješ barevná kola a k tomu vystříhneš obrázky různých barevných věcí a oni to pak přiřazují a pokládají na správnou barvu. A vždy u toho řeknete, co to za tu barvičku je. Ale zase ne jen je to zelená, ale je to zelená jako travička. Dá se to i obměnit, dítě tam může pokládat třeba různé hračky, oblečení,...nebo se dá vyrobit krabička (skvěle se k tomu hodí takové plastové třídiče na šroubky nebo na rybářské mušky (do každé přihrádky nalepíš z různých barevných papírů barevné dno) a krabička se dá pak vzít ven na procházku a děcko do ní hledá stejně barevné věci z přírody. (Doporučuju to ale spíš v létě a na jaře, třeba v zimě byste asi nic moc nenašli) 😉
Možná jsem praštěná, ale od té doby, co začaly děti trochu vnímat svět kolem sebe a hráli jsme si např. s kostkama, tak jsem vždycky říkala, to je hezká červená kostička, venku jsem říkala, jé ta travička je krásně zelená, koukej jaké svítí krásné žluté sluníčko apod. A oba uměli barvy kolem druhého roku. Chce to komunikovat opravdu od mala i když to přijde někomu možná divné. Kamarádka se mě několikrát ptala, proč dětem říkám, jé ta panenka má ale hezké hnědé vlásky, když nechápou co je hnědá, ale vyplatilo se a nebyl problém, jak s barvami, tak s tím, že děti brzo pěkně začaly mluvit.
já jsem to dělala jak andy80 a malá uměla barvy v 18 m zákládní, neuměla je říct, ale když jsem chtěla červenou pastelku vzala červenou atd. od 2 let a něco umí i fialovou, oranžovou, růžovou, šedou a tak. Ale je to jako u všeho, každý má svůj čas na vše a v životě to už nikdo řešit nebude , kdy kdo uměl barvy. A stejně jako se vším je to u nás hlavně tím, že si od mala prakticky nehraje sama, pořád musí něco dělat, pořád chce kreslit,hrát si a podobně...proto třeba v 18m uměla i písmenka abecedy a tak, protože když už s ní mám trávit "každou minutu" proč nedělat něco , co jí něco dá. Když je mi pořád za zadkem ať dělám cokoli, tak prostě u všeho povídám jak se co dělá a ukazují jí to atd.
Moje uměla barvy bezpečně v roce a půl, neříkala je samozřejmě, ale když jsem jí poprosila, ať ukáže, která z barevných lžiček je červená, modrá, zelená, žlutá, vždycky ukázala dobře. Nijak jsem ji netrénovala, jen jsem si všimla, že to umí. Podle mého stačí na děti jen mluvit 😉
Ahoj, mrkněte na tyto stránky http://napady-na-doma1.webnode.cz
Ahoj, občas řekneme synovi jakou barvu má nějaká věc a on to opakuje. Pár už jich zvládá, ale taky se samozřejmě často splete. Hodně nám pomáhá připomenout barvu třeba podle věci z okolí. Např. že zelená je jako tráva, červená jako jahůdka a tak. Tak bych možná zkusila nějakou takovou nepřímou nápovědu.