Možná vám tato otázka budu znít divně, ale mě napadlo, že vůbec nevím kdy a co a jak učit jak staré dítě 🙂. Malý má 9,5m učím ho jak je veliký, paci paci, už i prosím prosím ať si to spojí 🙂, pápá zpívám mu stavíme komín, ukazuji mu zvířátka v knížce (kterou hned vezme a ožužlá) > vůbec nejeví zájem kouká na mě 10 vteřin a plazí se pryč,ale na zemi zůstat musím když vstanu a jdu něco dělat tak je hned u mě 😀.
A mě zajímá kdy třeba mu dát pastelky nebo jaké další hry s ním můžu hrát. Co ho mám učit kdy učit? barvy, zvířátka......
Chtěla bych mu k prvním narozením vyrobit quiet book ale nějak nevím jaké aktivity - pro mě je to pořád malé miminko 🙂
moc děkuji
Vím, že každé dítě je jiné a dokáže v určitém věku jiné věci > ale jak vyplnit den?
Tak barvy jeste nemaji cenu....spis se snazte na nej mluvit, neustale opakujte nazvy veci, ktere kolem sebe vidite, u te knizky se zviratky delejte ke kazdemu zviratku zvuky - rict pejsek, dela haf haf, prijde vam, ze je to zbytecne, ale on se uci zvuky a slova, v budoucnu moc dulezita cinnost, vazne je dulezite to neustale opakovat, dokola a dokola. Patelky a barvy jeste ne, to tak mezi rokem a pul az dvouma, nekdy pozdeji, ted by ho mohl zajimat balonek - kutaleni, atd., pak ty kostky - staveni, boreni, .... s tim prvnim jednim ditetem je to docela pruda obstaravat mu aktivity cely den!!! doporucuju chodit ven, haha - taky jsem se u prvniho nudila nevedela, co delat!!!
@ilonkaseda také to dělám nenásilně 🙂, dopoledne si zpíváme a dělám ty paci paci, odpoledne si čteme v knížkách (spíše na večer tak mu ukazuji zvířátka), postavíme komín a on ho bourá, že je veliký děláme při obědě to někdy udělá, prosím prosím dělám aby mi dal dudlík (a když nastavím ruku tak mi ho dá 🙂
moc děkuji zaměřím se na jednu věc jen na jakou 🙂
přijde mi,že ho toho učíš moc naráz,může se mu to pak pléct..já učila třeba v tomto období jen paci paci a bavilo je to,až to zvládli přidala jsem další prvek,ale nenásilně,nešlo v pravém slova smyslu o učení